SZC chce postaviť novú krytú dráhu na okraji Bratislavy

BRATISLAVA 7. decembra (SITA) - Predstavitelia Slovenského zväzu cyklistiky (SZC) uvažujú o výstavbe nového krytého velodrómu. Nebudú však zakrývať súčasný Národný cyklistický štadión Vlastimila Ružičku na bratislavskom Tehelnom poli, ten pravdepodobne predajú a v niektorej z okrajových častí chcú vybudovať nový.
Medzinárodná cyklistická únia (UCI) sa snaží urobiť z dráhovej cyklistiky zimný šport a funkcionári SZC sa preto snažia zachytiť tento trend. Dráhová cyklistika je najúspešnejším slovenským cyklistickým odvetvím, od roku 1974 získali Slováci na MS či OH 12 zlatých medailí.
Reprezentanti v súčasnosti zimné tréningy riešia cestovaním do Viedne. SZC sa len v minulých týždňoch dohodol so Slovenským združením telesnej kultúry (SZTK) na odstúpení cyklistického štadióna v centre Bratislavy do svojho vlastníctva za 45 miliónov korún.
"V zmluve medzi SZTK a SZC je ošetrená aj skutočnosť, že štadión možno premiestniť na iné miesto iba za predpokladu, že budúci investor nám zaručí postavenie nového náhradného športoviska. Bolo treba rýchlo zaplatiť. Financie na kúpu štadióna zabezpečil súkromný podnikateľ a priaznivec cyklistiky, ktorý navyše sľúbil a zmluvne sa SZC zaviazal, že za pomoci nadnárodného investora postaví nový moderný krytý cyklistický štadión. SZC nebude tak musieť nikomu nič splácať, nebude sa nikomu zadlžovať a navyše môže štadión naďalej používať. Veľmi dôležitý je aj postoj mesta k nášmu problému, kde sa stretávame s pochopením," uviedol na oficiálnej internetovej stránke SZC www.cyklistikaszc.sk prezident zväzu Anton Tkáč.
Na novom krytom štadióne by mohlo Slovensko usporiadať majstrovstvá sveta či Európy. Výška investície by mala byť okolo 300 miliónov korún. Nový štadión by vyrástol v niektorej z okrajových častí Bratislavy. Podľa A. Tkáča by sa jeho areál mohol využiť aj na voľnočasové aktivity pre občanov, na tréning a preteky v cyklistike, kolieskových korčuliach, motokárach a podobne.
"Chceme mestu a mestskej časti ponúknuť aj to, po čom mesto volá - dopravné ihrisko pre deti. Keby sme štadión urýchlene nekúpili, tak už by bol asi predaný a nemali by sme ani štadión ani nič, čo by sme investorovi ponúkli v dnešných tvrdých kapitalistických časoch. Krytý cyklistický štadión by mal vyrásť najneskoršie do dvoch rokov, čiže do blížiacich sa OH v Číne v okrajovej časti Bratislavy, podobne ako je to v Miláne a v iných mestách. Vo výhľade sú tri pozemky, kde by mal nový štadión stáť," dodal Anton Tkáč.
Cyklistický štadión by mohla postaviť kanadská firma, ktorá má skúsenosti s výstavbou podobných velodrómov vo svete. V súčasnosti sa hľadá vhodný pozemok a rozhoduje sa aj o dĺžke cyklistického oválu medzi 200 až 250 m. Práve kanadskí odborníci vzhľadom na ekonomickú náročnosť prevádzky neodporučili Slovákom zastrešiť súčasnú dráhu. Navyše, zakrytie a rekonštrukcia by vyšli o takmer 100 miliónov viac ako výstavba novej. "Najneskoršie do dvoch rokov vás pozývam na oficiálne slávnostné otvorenie nového štadióna," informuje cyklistickú verejnosť na www.cyklistikaszc.sk Anton Tkáč.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.