CYKLOKROS-MS: V Belgicku sedmička Slovákov, favoritmi domáci

Posledný januárový víkend v kalendári Medzinárodnej cyklistickej únie (UCI) patrí už tradične prvému svetovému šampionátu v roku v cyklokrose. Tentoraz v sobotu 27. a nedeľu 28. januára bude hostiť svetovú elitu belgické mesto Hooglede-Gits. V západnom Flámsku sa predstaví sedmička Slovákov. V hlavnej kategórii mužov-elite sa postavia na štart Maroš Kováč, Milan Barényi, Václav Metlička a Róbert Glajza. Slovensko tak v nedeľu využije maximálny počet miest, ktoré má na základe rebríčka UCI. Cyklokrosári spod Tatier obsadia aj ďalšie dve mužské kategórie, medzi juniormi budú štartovať Peter Sagan a Marián Šimora, medzi nádejami do 23 rokov Róbert Gavenda. Obe tieto kategórie majú svoje preteky na programe v sobotu. "Na šampionát sa tešíme. Dúfame, že nebude príliš teplo a tým sa trať nezmení na veľmi blatistú, čo by nám nevyhovovalo. Pre všetkých však budú podmienky rovnaké. Trate v Hooglede-Gitse sme si vyskúšali vlani na pretekoch Svetového pohára a vtedy to bolo samé blato. Chceli by sme nadviazať na úspešné vystúpenia z posledných rokov. V kategóriách juniorov a do 23 rokov by sme brali aspoň jedno umiestnenie do 15. miesta, v elite okolo 20. - 25. pozície," povedal reprezentačný tréner Róbert Glajza, ktorý je aj naďalej aktívnym jazdcom. Róbert Gavenda prišiel do Belgicka ako vlaňajší juniorský vicemajster sveta, teraz však prestúpil o kategóriu vyššie a prvý rok je vždy skôr o hľadaní svojich pozícii. Na európskom šampionáte sa mu nedarilo, teraz by chcel nadviazať na vlaňajšie umiestnenie, aj keď na rozdiel od roku 2006 na medailu veľmi nemyslí. Medzi juniormi urobil tento rok niekoľko dobrých výsledkov Peter Sagan.
V Hooglede-Gitse pripravili organizátori pre svetový šampionát 3000 m okruh, na ktorom sa striedajú tráva, asfalt, kúsok sa ide aj po pieskovom podloží a nechýbajú ani drevené prekážky. Vlaňajší titul obhajuje v hlavnej kategórii Belgičan Erwin Vervecken, ale hlavným favoritom je jeho krajan Sven Nijs, ktorý prehráva len minimálne. Vlani neuspel a teraz po ďalšej vydarenej sezóne, okorenenej siedmimi víťazstvami v pretekoch Svetového pohára, by chcel tento neúspech napraviť. Cestu za titulom sa mu budú snažiť sťažiť aj ďalší krajan Bart Wellens, Holanďan Gerben De Knegt, Francúz Francis Mourey, Švajčiar Christian Heule či Čech Petr Dlask. V kategórii do 23 rokov je obhajcom titulu Čech Zdeněk Štybar, medzi ženami Holanďanka Marianne Vosová.
Slováci sa na svetový šampionát pripravovali v Španielsku, kde im vyšla generálka v Ispasteri. Od pondelka sú už v Belgicku a priamo do dejiska šampionátu sa presunú v piatok. "Prialo nám počasie, takže sme si dobre zatrénovali. S prípravou teda môžeme byť spokojní, teraz chceme uspieť aj v pretekoch," uviedol Róbert Glajza.
V Hooglede-Gitse sa bude bojovať aj o finančné prémie. Nový majster sveta v mužoch-elite si polepší o 3667 eur, strieborný o 2200 a bronzový o 1467 eur. V kategórii do 23 rokov získa prvý muž v cieli 1833 eur, medzi juniormi 880 eur.

Program MS v cyklokrose 2007 v Hooglede-Gitse:
Sobota 27. januára: juniori (11.00), muži do 23 rokov (14.30)
Nedeľa 28. januára: ženy (11.00), muži-elite (14.30)

Nominácia SR:
Muži-elite: Maroš Kováč, Milan Barényi, Václav Metlička, Róbert Glajza
Muži do 23 rokov: Róbert Gavenda
Juniori: Peter Sagan, Marián Šimora.
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.