Ahojte, chcel by som sa poradit a teda vyriesit moju dilemu co vlastne vyskladat :D ... V poslednom case som uponahlany a tak ako dopravny prostriedok vyuzivam stary bicykel favorit a vsak barany som dal prec a mam tam rajdy...
Kedze sa mi uz rozpadava rad by som si vyskladal nieco nove akurat neviem co ...cesta mi celkom prirastla k srdcu akurat by mi asi chybal les, kopce ...
uvazujem nam ramom na 29" kolesa nejaka ta marzocchi vidla a ostatne doriesim

napr nieco taketo:



co na to poviete este by som dodal ze by som chcel dat pozor na vahu a teda doplnit o carbon ( rajdy, predstavec, sedlovka )
03.06.2011 - 00:23:52
00
škoda drať tlsté gumy na asfalte

"...and on the seventh day He rode..."

03.06.2011 - 08:11:11
00
to to .. ja by som nechal ten 29" ram supol tam pevnu vidlu, maximalne 1.5" hladsie gumy, prevody adekvatne prevyseniam a paradne vozitko

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

03.06.2011 - 08:15:28
00
cyklokros

Ovál letí svetom, kruh nechajme deťom!
Your worst day on a bike is better than your best day in an office.
tracklogs: http://bit.ly/1sR9qtr | http://bit.ly/gps-tour-tmax

03.06.2011 - 15:23:20
00
cestny ? treking ? xc ? - skladacka
Z toho vychadza jedine treking ALE :!: nikdy to nebude plnohodnotny ani cestak ani MTB. Na ceste je to lenive a v terene uzke plaste + skoro nefunkcna vidla = kostitras a defekty. Takze si ujasni co vlastne chces jazdit a podla toho sa zariad. Co sa tyka uspory vahy a pouzitia carbonu na trekingu je to zbytocna investicia. Lahke komponenty sa daju najst aj duralove.
04.06.2011 - 07:09:32
00
Ja som niekoľko rokov jazdil na MTB , tento rok som presedlal na cross a som spokojný. Jazdím len po asfaltových cestách, rôzne rozbité bočné vedľajšie cesty a sem-tam aj ľahší terén.....skôr také poľné prechody medzi asfaltom, ktoré cross zvláda v pohodičke. V teréne nejazdím, tam sa cross nehodí (síce prejdem,ale trpí aj cross a aj ja :) ).

Na asfalte nie je tak rýchly ako cesťák, ale rozhodne sa na ňom jazdí po asfalte pohodlnejšie , rýchlejšie a ľahšie než s bikom .

Jazdím len cestu ♥...

04.06.2011 - 08:38:53
00
jednoznacne cyklokros, cesta uplne v pohode (dokonca si tam mozes dat cestne gumy a pouzivat to ako zimak) a lahky teren tiez..
04.06.2011 - 11:00:17
00
ferenc napísal:
jednoznacne cyklokros, cesta uplne v pohode (dokonca si tam mozes dat cestne gumy a pouzivat to ako zimak) a lahky teren tiez..


No neviem, píše že jazdí na starom favorite na ktorom odobral barany, takže mu asi nevyhovovali...no CX ich má tiež. Navyše v ľahkom teréne občas vytrasie aj mňa s odpruženou vidlicou na crosse, takže si viem predstaviť aké utrpenie by som zažíval pri cyklokroske na pevnej vidlici. Navyše na crossa môže dokúpiť lepšiu odpruženú sedlovku, obuť širšie plášte a aj ľahší terén bude príjemnejšie zjazdný.

Jazdím len cestu ♥...

04.06.2011 - 11:30:52
00
ja som za cyclocross a ak mu nevyhovuje cesťácky posed tak MTB+slicky.. cross je taký nijaký, trpíš v teréne aj na ceste.. výmenou plášťou máš normálne MTB a môžeš sa blázniť v lese kolko chceš..

CHUPACABRA :devil:

04.06.2011 - 11:41:09
00
Cross je fajný na rozbité cesty alebo na vedľajšie asfaltky, ktorých je všade dostatok. Tam, kde by jazdec na cesťáku jazdil po stredovej čiare kôli rozbitej krajnici, tak cross preletí s prstom v nose, rovnako tam kde by cesťák neprešiel, cross nemá problém. MTB nemá problém nikde, ale je zbytočné vláčiť široké gumy na 80 km výjazd po asfalte. Slicky na MTB pomôžu, ale nebudú stačiť prevody....jazdil som tak niekoľko rokov, potom som prehodil crossové prevodníky na MTB, nepomohlo, zbytočné investície,jazdil som len po asfalte a cesťák som už nechcel. Na môj spôsob jazdenia jedine cross.
Na výchádzky do lesa mám dva staré MTB, takže ak dostanem chuť na pomalú jazdu v lese, zoberiem MTB.

Jazdím len cestu ♥...

04.06.2011 - 16:15:57
00
winter78 napísal:
No neviem, píše že jazdí na starom favorite na ktorom odobral barany, takže mu asi nevyhovovali...no CX ich má tiež. Navyše v ľahkom teréne občas vytrasie aj mňa s odpruženou vidlicou na crosse, takže si viem predstaviť aké utrpenie by som zažíval pri cyklokroske na pevnej vidlici. Navyše na crossa môže dokúpiť lepšiu odpruženú sedlovku, obuť širšie plášte a aj ľahší terén bude príjemnejšie zjazdný.


ty si vies predstavit, ja mam s oboma typmi svoje skusenosti
cross je na vsetko a zaroven na nic, s tazkou odpruzenou vidlou na ceste moc vody nenamutis.
mne pruzenie v terene absolutne nechyba, jednoducho to drnca, patri to k jazde v terene

to co je pre teba najvacsia vyhoda je pre mna ta najvacsia nevyhoda takze sa asi nedohodneme
ak by som zvazoval, moj rebricek by bol:
1.cyklokros
2.fitnessbajk
3.horak 29
4.kros
04.06.2011 - 17:36:57
00
Prese ako si napísal....čo je pre jedného obrovský hendikep, to je pre druhého obrovská výhoda. Na ceste sa cross nechytá na cesťák aj kôli ťažšej vidlici ale hlavne kôli NEaerodynamickému posedu. Ale to mi nevadí, väčšiu výhodu vidím v tom že sa mi na ňom šliape omnoho ľahšie než na MTB s hladkými gumami.

Drncanie patrí k jazde v teréne, len kĺbom to veľmi neprospieva, trpia ramená,kolená a hlavne chrbát. Ak človek sadne na bike raz do týždňa tak je to OK, ale ja sa snažím urobiť nejaké km každý deň a neviem ako by som bol na tom zdravotne keby som jazdil každý deň v teréne bez pruženia.....už beztak mám trošku problémy s chrbátom, tak načo ich zväčšovať (časom chystám kvalitnú odpruženú sedlovku ).

Tak nech si chalan vyberie to čo využije, či už cross,CX,XC alebo fitness bike. Sám musí vedieť čo bude jazdiť. Ja som len napísal svoj názor po prvých tohtoročných cca 1 000 km a zároveň rovnako prvých cca 1 000 km na crosse ;) .

Jazdím len cestu ♥...

04.06.2011 - 21:23:37
00
pokiaľ sa chce voziť turistickým tempom, tak mu úplne stačí cross alebo ten 29" s tenšími gumami

"...and on the seventh day He rode..."

04.06.2011 - 21:44:13
00
keyboard_arrow_up