Caute,

chcel by som sa poradit s tymi co maju skusenosti s jazdou na cyklokrosovom bajku. Jazdim prevazne cestu, obcas nespevnenu a obcas dam aj neake kopce, ziadny extrem. V lese vyhladavam skor sirsie chodniky, single traily idem iba vynimocne. Doteraz som sa rozhodoval nad karbonovym HT ale kedze jazdim aj cestny bajk a paci sa mi pocit jazdy a rychlost cestaku oproti HT, rozmyslam teraz uz aj nad crossovym bajkom (tiez full carbon).

Kedze je to s crossovymi bajkami celkom bieda a neda sa len tak niekde pozicat na testovacku, ti co viete porovnat co by ste mi odporucili? Hladam univerzalny a rychly bajk na cestu aj do lahkeho terenu. Zatial som skor nakloneny ku crossu nez HT.

Ak sa mame bavit o konkretnych modeloch tak v hladaciku su napriklad tieto alternativy:

https://www.canyon.com/sk/road/inflite/inflite-cf-slx-8-0-pro-race.html
https://www.canyon.com/sk/mtb/exceed/exceed-cf-sl-6-9-pro-race.html

Vdaka za rady.
19.08.2017 - 21:21:18
00
Čo považuješ za vrchol toho "ľahkého terénu"?
Lebo toto je dosť zložitý výber. Cyklokrosový bicykel, hlavne ak by si mal 2 wheelsety, ti naozaj pokryje aj cestu (s pre bežného človeka malinkým znevýhodnením), aj terén a to dokonca (ak teda ovládaš CX techniku jazdy) ani nie "ľahký" (ale predpokladám, že to asi neovládaš a naučiť sa to nie je celkom elementárne, hlavne ak nemáš nikoho, čo by ťa to naučil).
Navyše, marketéri vymysleli ďalšiu takmer nerozoznateľnú kategóriu - gravel bike. Má "cestnejšiu" geo ako CX, švihnutú do endurance segmentu, nie na ortodoxné dupanie, má väčší rozsah prevodov, nie je uspôsobený na nosenie na pleci, ale podobne ako (väčšina) CX má kotúče:
http://road.cc/content/buyers-guide/205556-cyclocross-bikes-v-graveladventure-bikes-whats-difference
v podstate platí to isté, 2 wheelsety a si vybavený.
Príklad gravelbiku:
http://www.gtbicycles.com/int_en/2017/bikes/pavement/enduroad
Lenže väčšina už reálneho terénu je schodnejšia pre MTB, takže 29" HT je pravdepodobne najuniverzálnejšia voľba, pokiaľ si si nie istý, že level rakúskych neuvalcovaným štrkom vysypaných "akožecyklotrás" (zlý sen 23ky plášťa), rozmlátenej asfaltky typu Mariánka - Sliva či ujazdenej hlinenej diaľnice je to najhoršie, čo stretneš. Kým som nekúpil žiletku, používal som 26" HTčko s cestným plášťom ako jej náhradu a podľa okolností ho tak budem používať aj naďalej (napr. keď ideme hľadať geocache, nástup/výstup z HTčka je komfortnejší, o chodení v MTB vs cestných tretrách tiež netreba dlho hovoriť + ma až tak nebolí pohodiť 10ročný alu rám na zem atď.).
Pozn.: cross je zákerný termín, pretože bežne sa ním neoznačuje cyklokrosový bicykel, ale bývalá +/- ATB/trek kategória, teda niečo, čo emuluje MTB geometriu, je to obhádzané MTB sadou a má to nízkozdvihovú odpruženú vidlu uspôsobenú na 28" kolesá pre lepší pohyb na ceste. Tiež taký hybrid s nejasným využitím a hoci poznám ľudí, ktorým presne toto sadlo (a boli v tom tie šniclošské štrkocesty zamočené), ako aj ľudí, čo na tom išli normálny MTB maratón, napr. JoKo, tiež sa nedá športovejšie založeným ľudkom veľmi odporučiť.
Strašne závisí na tom, aký povrch ako často jazdíš. Ľahko sa môže stať, že kúpiš CX alebo gravela alebo crossa a nakoniec zistíš, že jazdíš de facto stále cestu, čiže 90+ % času ťa do nejakej miery "terénnejšia" geo obmedzuje. Nech ti z uvedených 3 kategórií poradíme čokoľvek, môže to napokon byť nesprávne.
V každom prípade na XC HT s primeraným obutím na ceste nikdy nejako výrazne neobmedzoval (budiž dopovjezeno, že na mnohých MTB maratónoch ide nemalá porcia trasy po spevnených povrchoch, čo je, mimochodom, jedna z mála príležitostí na 44/11).
20.08.2017 - 15:06:06
00
Vdaka tulenik za vycerpavajucu odpoved :)

Samozrejme hovorim skor o cistokrvom cyklokrose, ziadny hybrid s rovnymi riadidlami alebo s MTB geometriou a vidlou.

V zasade jazdim najma cestu, z kopcov je to najma Devinska Kobyla a Male Karpaty (napr. Kamzik zo zeleznej). Ziadne uzke single traily, vsetko skor rychle useky bez neakych lavok, korenov alebo velkych kamenov. Ja praveze jazdim aj HT na cestnych plastoch, najma Rakusko, ale celkom si to uz teraz neviem predstavit kedze viem porovnat rychlost na cestaku vs. HT. A v zime si zase neviem predstavit ze budem nadalej jazdit na cestaku. HT budem mat stale v zalohe na neake tazsie kopce alebo ak bude jeden z bajkov v servise. Cyklocross by som ale rad vyuzil napriklad v zime na cestach v Rakusku, ale aj v lete na vyjazde napriklad na spominanu Kobylu, pripadne ked dostanem chut na neaku sotolinu v Rakusku.

Stale si vsak neviem presne predstavit ako je to na takom bajku s pohodlim, ci to nebude v kopcoch skor utrpenie. Ale snad by to nemal byt pri karbone a takom profile trati problem.
20.08.2017 - 18:22:42
00
Tak karbón-nekarbón, pri cyklokrosovom bicykli by som na nejaké pohodlie zabudol. Cesťák máš aký? Lebo ak máš karbónový ortodoxne závodný tak by si mal z vlastnej riti poznať, že veľa toho neodpruží, pokiaľ to nie je niečo ako Trek Domane, Lapierre Pulsium, Specialized Roubaix a pod. No a s CX je to podobné, to sú dupačské záležitosti. Takže ak niečo cesťákoidné, skôr asi ten gravel. Narveš tam tiež aj 4 cm plášte (CX povoľuje ak si dobre pamätám odstavčok z pravidiel max. 33 mm) a má to geometriu na spôsob endurance cesťáku. Samozrejme, má to cestné rajdy.
Len teda miestami je to potom peklíčko, hlavne ak to týpek z GCN vezme na XC preteky aby natrhol riť týpkovi z GMBN, ktorý tak trochu absurdne nikdy - na rozdiel od prvého menovaného - v XC nepretekal:
https://www.youtube.com/watch?v=juNU7yKOc4k
príp. aj toto bolo najs:
https://www.youtube.com/watch?v=lz8GddHM-rg
porovnanie cesťák vs cyklokros:
https://www.youtube.com/watch?v=P7_rVWiigSQ
a cesťák vs gravel:
https://www.youtube.com/watch?v=HKMVsMqaErs
20.08.2017 - 21:14:06
00
Skus pozriet nieco ako Mason Bookeh, to by mohlo byt ono
20.08.2017 - 22:02:32
00
To prve video "Mountain Bike Vs Gravel Bike" som videl, je to vlastne jeden z hlavnych dovodov preco rozmyslam nad niecim inym nez hardtailom. Vdaka aj za tie dalsie videa, tie mi lepsie pomohli pochopit kam s tym gravel bajkom mozem a kam uz nie :)

Cestak momentalne jazdim Bianchi Oltre XR2 a na moje prekvapenie je mi tento stroj velmi pohodlny (aj bez countervail) a to jazdim obcas aj neake tie macacie hlavy a rozbite bratislavske cesty. Ram je extra tuhy, zaroven aero, ale nemam pocit ze by to bol neaky hardcore a aj ked dam povedzme 100-150km vyjazd necitim sa neako vyklepany. Kazdopadne, rad by som tento stroj setril ked viem ze pojdem menej kvalitnu cestu alebo lahky teren, pripadne budem chciet jazdit aj v zime cestu.
20.08.2017 - 22:19:00
00
marcels Vdaka za tip, ani som netusil ze sa jazdia aj rozmery 50mm co sa uz blizi skor klasickemu MTB
20.08.2017 - 22:30:30
00
Tak to máš asi mäkkú riť, na XR2 dosť pitxovali v reviews kvôli trochu drsnému pojazdeniu :) to už je taký etalón drncáka.
20.08.2017 - 22:33:21
00
Tak vies, sto ludi, sto riti :D je pravda ze nemam s cim porovnat, predtym som cestak nejazdil. Pohodlie moze robit aj kvalitne sedlo, dobra cyklovlozka, ne-fukanie plastov na 7-8 barov a podobne drobnosti. Alebo tym ze som cestak predtym nejazdil tak nemam dovod frflat :D
20.08.2017 - 22:38:44
00
Asi tak. Najviac sa prejaví obutie a tlak v gumách.
20.08.2017 - 22:57:52
00
ja tiez nejak tymto smerom uvazujem. Cestak som mal iba pozicany, takze zatial ziadna vlastna skusenost. Uvazujem medzi fuji jari a specialized sequoia - do oboch idu relativne velke plaste a mali by mat pohodlnu geometriu. So skusanim je to u mna rovnaky problem, kedze som este aj vyssi.
21.08.2017 - 15:50:43
00
I pozeral som si dnes nejaké pokusy GCN boys a keď sa tu bavíme o teréne/neteréne, tak "surprisingly" 29" HTčko bolo na pavé rýchlejšie ako cesťák aj CXko:

What's The Fastest Bike For Riding The Cobbles Of Paris-Roubaix ? thumb_up-1thumb_down
(pričom "pocitovo" im to tak nepripadalo).
Trochu mi to potvrdzuje starý poznatok, že v prípade CX alebo gravelu ide skôr o to, že posunieš HRANICU toho, čo si môžeš dovoliť, ale stále to bude istým spôsobom hraničné jazdenie, zatiaľ čo s MTB si na tých roztodivných povrchoch v "comfort zone".


Naposledy upravil tulenik dňa 28.08.2017 - 16:10:06, celkovo upravené 1 krát.

28.08.2017 - 02:22:22
00
Zaujimave. Ktovie ako by to dopadlo na CX s vacsou sirkou pneu (napr. 50mm). Lebo zjavne vibracie su pricinou, preco na takychto rozbitych povrchoch je paradoxne HT rychlejsi.
28.08.2017 - 15:47:05
00
No takto, UCI limitovala šírku cx plášťov na 33 mm v 2010 (napr. https://www.cxmagazine.com/uci-rules-big-season), takže ortodoxné CX rámy nemusia taký balón ani pobrať. Takže by som skôr videl ako exit route ten gravel, kde nič nebráni ani kadejakým odpruženiam. Okrem toho má asi gravel uvoľnenejší posed.
XCčkový HT je najrýchlejší skoro všade po opustení asfaltu (design goal cyklokrosu nebol umožniť efektívny a rýchly prechod terénom, ale umožniť mučenie cestárov aj v zime).
28.08.2017 - 16:18:45
00
Ak chces celkom zaujimavy bike za nie az tak vela penazi, pozri NS bikes RAG+ :)
02.09.2017 - 20:07:21
00
keyboard_arrow_up