Aero karbony ta oproti AL urychlia na rovine (vahovo si oproti AL velmi neprilepsis). Ak by si chcel vrcharske karbony tak na rovine vyrazny rozdiel oproti AL nepocitis ale budu rychlejsie do kopca a
bike bude zivsi pri rozbiehani - ak by si sa rozhodol pre galuskove karbony tak ta vyhoda bude este citelnejsia ako pri plastovej verzii.
Ja som nedavno porovnaval 990g vrcharske celokarbony (aj spice a
naboje karbonove) a cca 1500g Ksyrium elite a pri rozbiehani to je citit. V kopci som vyrazny rozdiel necitil ale pri porovnani casov boli karbony o par sek rychlejsie to je fyzika.
Cize za mna karbony jedine ak:
a) ten cool pocit lahkosti pri akceleracii vrcharskych karbonov je pre teba dostatocna motivacia
b) bojujes o popredne pozicie na zavodoch alebo potrebujes z nejakeho ineho dovodu byt o tych par sekund max par minut rychlejsi (v zavislosti od dlzky trate)
c) aero karbony sa niekomu mozu javit cool po stranke vzhladu - ak sa ti to paci a je to dostatocna motivacia preco si nespravit radost
Nevyhody karbonov su asi jasne - o nieco horsie brzdenie za mokra a cena.