Nepoznate niekto boricov mytov? Uz tu je pomaly mantrou ze profici nebrzdia a ze im stacia vlastne take lajdacke nenic brzdicky a to len junaci z mesta potrebuju dobre brzdy. To kde vznikol tento mytus? Neviem preco som si vzdy myslel ze profici vyuziju maximum z maxima, super lahke super tuhe, super hento tamto, ale zrazu brzdy, staci im papierovy rafik a guma z pentelky lebo oni nebrzdia. Tolko moj postreh ku akymkolvek kolesam uz ma to tu dost vytaca a nikto si tu este nedal namahu to objasnit, tento zazrak materialneho sveta.
07.07.2016 - 12:31:34
02
Ale vsak jasne, ze ProTour a nielen ich level nebrzdia. Oni proste normalne ked valia v Alpskych zjazdoch aj 120km/h max. tak do sikany nebrzdia lebo sa ponahlaju. A ked nebodaj potrebuju brzdit tak v strachu aby im nepraskli rafy vycvaknu kecky a brzdia kuframi. Vraj najlepsie sa brzdi so Speedplay kuframi co vyslo v medzinarodne uznavanych testoch.
07.07.2016 - 12:40:06
03
v cx sú dlhé rovinky preto tam vozia aj vysoký ráfik
skôr je to kvôli blatu a piesku. ľahšie sa im ide na vysokom ráfku.
07.07.2016 - 12:48:20
00
ja cx nejazdím ale vicemajster slovenska, zhodou okolností ten istý chalan čo robí FW mi to hovoril že je to kvôli aero na rovinkách cielových, lebo tam sa idú bomby cez 50
07.07.2016 - 12:57:33
00
julo93 napísal:
skôr je to kvôli blatu a piesku. ľahšie sa im ide na vysokom ráfku.


toto sa hovorilo dakedy (teoreticky by to tak mohlo byt), ale prakticke testy ukazali ze je to jedno hehe
07.07.2016 - 13:01:45
00
hej, teoreticky to dáva zmysel. sa mi zdá, že o tom raz hovoril komentátor pri sveťáku.
07.07.2016 - 13:04:21
00
Hosť napísal:
a hentá teória je síce pekná ale nepamätám si prípad kedy by niekomu v profi balíku odišli brzdy v zjazde a následkom toho by havaroval a nikto nechodí väčšie šupy ako oni na pretekoch

http://alpinecols.com/gear-choices-for-the-haute-route/

Before you decide to bring carbon wheels, ask yourself if you are comfortable descending at speeds approaching 90km/hr. If the answer is no you will necessarily be braking a great deal, with potentially lethal consequences. There were no less than 10 front tyre blowouts during the first 3 days of the Haute Route Pyrenees 2015, all caused by excessive braking on carbon rims with clinchers. Nearly all these wheels went straight in the trash…


prva cast odpoveda na otazku preco profici s tymto problem nemaju (niekto po tebe sa na to pytal)

ta v bolde z realnej skusenosti vravi ze to az take ruzove s karbonom pri zjazdoch a brzdeni nebude prave kvoli jeho vlastnostiam...

a predtym ako prejdete na temu galusky - popisuju preco su na tento event nevhodne, viac v clanku.

inak velmi zaujimave citanie uz len zo zvedavosti, odporucam precitat. samozrejme bavime sa o alpach/pyrenejach a nie zjazdoch z pezinskej baby...
07.07.2016 - 15:28:59
01
Ale ved v clanku jasne pisu o clincheroch, cize nie, profici s tym problem nemaju lebo jazdia na galuskach, nie len preto lebo si to v dlhych zjazdoch viac pustia, aj oni jazdia mimoriadne technicke zjazdy, kde je treba brzdit dost. A argumentovat tym ze galusky su nevhodne na amatersky stage race bez technickej podpory, ved to je jasne asi kazdemu, ale uprimne kolko ludi tu na take preteky pravidelne jazdi ?
Moja posledna skusenost, pretek s prevysenim cez 2kilometre, skoro vsetko na 2 kopcoch, prvy zjazd mal 500m klesanie, druhy skoro 1km, vsetko velmi rychle zjazdy kde sa za idealnych podmienok kludne dosahuju rychlosti cez 90km/h, akurat ze teraz od startu az do ciela prsalo, hore na vrcholoch navyse riadne fukalo. Isiel som teda ako pripo*rany, kedze to bol moj prvy poriadny zjazd v dazdi a este k tomu na karbonovych rafikoch (Bora One, MY 15'), brzdil som naozaj hodne (btw, brzdenie bolo uplne v pohode a krasne kontrolovatelne) a nebol ziaden problem: https://www.strava.com/activities/628442434
07.07.2016 - 15:52:20
00
klidek, su ludia ktorym galusky jednoducho nevyhovuju. teda namiesto ospevovania karbonu, idealne cinskeho ( :) ) je fajn dat aj realnu skusenost kam karbon moze viest. nic viac nic menej. sme rozmyslajuce bytosti, kazdy si potom podla svojich preferencii vyberie to co mu vyhovuje.

z toho co som si dal dokopy tak vysokych cinskych karbonovych kolies by som sa ja za ucelom nahanania segmentov na hradzi pri Bratislave vobec nebal :)

a alpy/pyreneje by si mal vyskusat kazdy kto ma cestny bicykel, stoji to za to!
07.07.2016 - 16:06:32
00
Ale to uz sa tu tiez x krat rozoberalo ze karbon a plaste ee, potom ale pridu tie predsudky voci galdam tak je to stale dokola
07.07.2016 - 16:16:45
01
Vrátil by som sa k tým fastwayom.

Celkom ťa poslednú dobu sledujem bikejoring (nemyslim pred panelakom z auta ďalekohľadom) a celkom sa mi pozdáva čo píšeš. Uvažoval som už dávnejšie o prechode na vyššie galuskové karbóny. Bol som zmierený s tým, že raz za ne vysolím aj tak 1200+ eur a voči SLR, planet X a pod. číňanom som bol skeptický. (čerpal som info z fóra a od komunity). Prečítal som si posledných 20 strán tohoto vlákna a celkom sa mi tie tvoje kolesa začínajú pozdávať. Chcel by som vyššie ráfiky, asi 50. Mám otázky:
- ako funguje objednanie? konfigurujú mi to na mieru? aké možnosti mám, a napr. aké špice si mám vybrať?

aktuálne mám dvojročné fulcrum zerá, najazdené cca 25 000 km s novou kazetou ultegra (11), niekoľkými novými ložiskami, bez poškodenia s tradičným lockerom na zadnom kolese. Máte zhruba predstavu za čo by sa dali predať? prípadne nejaký záujemca? :-)

ďakujem
07.07.2016 - 18:21:54
00
jasné, všetko je na mieru a na dohode, vyberieš si náboje aj špice, doporučujem na týchto komponentoch nešetriť a ak má ráfky zrovna skladom v požadovanej výške tak to máš za chvíľu doma :) jaro ti určite aj odporučí, keď mu napíšeš akú jazdu preferuješ a aký si ťažký atď. a dáš si strop rozpočtu.
hliník si nechaj ak jazdíš v zime a tak sa hodia, vždy je lepšie mať nejaký pár kolies do rezervy :)
07.07.2016 - 19:05:53
00
B-rh-positivo napísal:
V čom je v cyklokrose lepší karbónový ráfik od duralového ? :-) Ináč našiel som na stránke Čínskeho renomovaného výrobcu karbónových komponentov asymetrické cestné ráfiky , len škoda , že sú iba na kotúčové brzdy : http://www.carbonalbike.com/asymmetric-700c-bicycle-carbon-road-disc-rims-25mm-wide-50mm-depth-tubular-rim.html
a sú tam aj na plášťový bezdušový systém .
A ešte som tam našiel aj toto :http://www.carbonalbike.com/super-light-u-shape-50mm-depth-tubular-road-bike-25mm-wide-carbon-rim.html
všimnite si technický výkres profilu ráfika . Je presne ten istý ako u ráfika na stránke FW : http://www.fastwaycarbon.sk/rafiky-galuskove/rafik-50mm-galuskovy
Žeby hlúpa zhoda náhod? :-)
Takže Edo nabudúce sa oduševnene neohrádzaj , že to nie je Čína , ale Taiwan :-) Buď nevieš , alebo klameš . Keď sa povie Taiwan, pôsobí to kvalitnejším dojmom ako Čína , ale nemusí to tak vôbec byť. :-) Ráfiky máte určite kvalitné tak prečo je problém napísať že sú z Číny ? :-) Marketing ? :-)


tie rafiky sa robia vsetky rovnake tam nieco co moc menit na vykrese. inak keby najdes niekde ten asymetricky rafik aj pre normalne brzdy daj vediet mozno by som si nechal nieco upliest. ja som co v rychlosti pozrel tak zasa len pre mtb som nasiel
07.07.2016 - 20:37:16
00
ok, ako dokazal dnes borec na tour vyzut galusku ked je taka dokonala?
09.07.2016 - 16:33:46
00
Rýchla reakcia :-)
09.07.2016 - 16:35:45
01
keyboard_arrow_up