z môjho subjektívneho pocitu jazdy vonku sa mi nezdá že by som po rovine keď idem 50 dával zo seba taký veľký výkon a to tam mám určite väčší odpor vzduchu ako v hale na tom špeciály v kombinéze. asfalt bude mať tiež o niečo väčší valivý odpor ako dráha. a si by mala platiť aj nejaká závislosť, že čím ľahší cyklista tak tým mu stačí menej W na udržanie tej 50km rýchlosti, či ani nie? :D
15.12.2014 - 11:05:10
00
Zavisi to od celnej plochy cyklistu a bicykla spolu, ak zanedbas rozne obrysy. Ako dlho vydrzis ist po rovine a v bezvetri 50km/h?
15.12.2014 - 11:38:04
00
...a si by mala platiť aj nejaká závislosť, že čím ľahší cyklista tak tým mu stačí menej W na udržanie tej 50km rýchlosti, či ani nie? :D

Podľa mňa práve naopak - čím je cyklista ťažší, tým má väčšiu zotrvačnosť. Ak sa teda bavíme o krúžení po dráhe.
15.12.2014 - 11:43:00
00
cim vacsiu vahu mas, tym viac dokazes zaberat do pedalov a tym padom pri rovnakej kadencii mas vacsi Wykon ako lahsi. To je ten vstup = pohon. proti tebe posobi z drvivej vacsiny aerodynamicky odpor, ktory je umerny celnej ploche valiacej sa masy (a jej krivkam) a druhej mocnine rychlosti. Cim si teda sirsi napr. v ramenach, stehnach, tym mas zase trochu vacsiu tu plochu..


Naposledy upravil veslar dňa 16.12.2014 - 13:54:37, celkovo upravené 1 krát.

15.12.2014 - 12:17:52
00
tak ale potom majú väčšiu spotrebu tí ťažší alebo ako to nazvať, keď dáš motor do malého ľahkého auta a taký istý dáš do veľkého ťažkého, tak zaručene ten motor bude viac žrať pri rovnakom výkone v tom veľkom a ťažkom aute. veď aj najlepší časovkári sú vychrtlí vrchári a nie špurtéri
15.12.2014 - 13:26:14
00
Keď sa už bavíme o amatérskej hodinovke tak nedávno si to belgický novinár Ruben Van Gucht skúsil a zašiel 42,315 km čo je pekný výkon.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2151788
15.12.2014 - 13:27:22
01
Zavisi to od celnej plochy cyklistu a bicykla spolu, ak zanedbas rozne obrysy. Ako dlho vydrzis ist po rovine a v bezvetri 50km/h?

Toto by aj mna zaujimalo, udrzat 50 ku v bezvetri na ceste je sakra tazke, aj ked zrychlis napriklad z kopca nie to este na rovnej ceste najprv zrychlit na 50 a potom ju udrzat, bude to o nieco lepsie na tych ialene aerodynamickych masinach so spravnym posedom a obleckom a tak. Je vidno na pretekoch aj u profikov, ked sa postavil na konci etapy to cela Tony Martin a zacal ist bomby, co bolo okolo tej 50-60 po dlhsiu dobu, roztrhal cely peloton a ludia v zavetri zacali odpadavat, takze pochybujem ze amatersky cyklista udrzi na klasickom cestaku 50 ku dlho.
15.12.2014 - 13:39:56
00
tak ale potom majú väčšiu spotrebu tí ťažší alebo ako to nazvať, keď dáš motor do malého ľahkého auta a taký istý dáš do veľkého ťažkého, tak zaručene ten motor bude viac žrať pri rovnakom výkone v tom veľkom a ťažkom aute. veď aj najlepší časovkári sú vychrtlí vrchári a nie špurtéri


Bude zrat na rovine v pripade rovnakej celnej plochy a tvaru a zanedbania vplyvu zvacseneho valiveho odporu pri konst.rychlosti rovnako.

kto mate merac aktualnej spotreby v aute? rozbehnite to na 90 po rovine, potom nalozte tak 100kg niecoho a skuste ten isty usek :-)
15.12.2014 - 13:49:45
01
Toto by aj mna zaujimalo, udrzat 50 ku v bezvetri na ceste je sakra tazke, aj ked zrychlis napriklad z kopca nie to este na rovnej ceste najprv zrychlit na 50 a potom ju udrzat, bude to o nieco lepsie na tych ialene aerodynamickych masinach so spravnym posedom a obleckom a tak. Je vidno na pretekoch aj u profikov, ked sa postavil na konci etapy to cela Tony Martin a zacal ist bomby, co bolo okolo tej 50-60 po dlhsiu dobu, roztrhal cely peloton a ludia v zavetri zacali odpadavat, takze pochybujem ze amatersky cyklista udrzi na klasickom cestaku 50 ku dlho.


To hej, ísť 50km/h dlhšie je veru problém... teraz som pozeral jeden segment na strave čo som išiel v lete, nie je to síce rovina, ale je to mierne dolu kopcom a tam sa mi podarilo na 13km držať 45,5 km/h a strava tam vyrátala že som na to dával 320W, čiže tých cca 370 W na tej dráhe na držanie 50tky malo byť dosť reálne číslo.
http://www.strava.com/segments/7286817

škoda že sú tie merače wattov také drahé, hneď by s tým šiel experimentovať :)
15.12.2014 - 19:53:04
00
"Bikejoring" buď píšeš ako Maďar alebo vtipkuješ.
Vedz, že držanie 50tky je dosť nereálne číslo
15.12.2014 - 20:48:21
00
asi sa skôr nechápeme, však nikde som nepísal že ísť 50 je pohodička a už vôbec nie pre nás smrteľníkov... ale však princíp hodinovky je snáď o tom ísť minimálne 50 km/h, keď chce ten dotyční atakovať rekord. a už tu dlhšie rozoberáme že aký výkon na tej dráhe je potrebný na udržiavanie tej 50km/h rýchlosti. a keďže reller to simuloval na trenažéri a vyšlo mu tam nejakých 390W tak som na to len nadviazal...
15.12.2014 - 21:04:39
00
Nedefinoval by som princípom hodinovky prekonať 50km, ale dosiahnuť maximálnu vzdialenosť (minimálne je tu kopec slabých či neexistujúcich národných rekordov). Veď aj kráľ hodinovky a top časovkár F.Moser dal v 1986 vo Vigorelli "iba" 48,544km čo bol v danej dobe svetový rekord nížinných dráh (do 600metrov nad morom). Ako som už minule spomínal výkon nad 50 je schopných prekonať možno aj 200 jazdcov na svete, z 98% profesionálnych cyklistov, no iba za predpokladu použitia typu bicykla a posedu ako Brändle.
15.12.2014 - 21:54:58
01
... veď aj najlepší časovkári sú vychrtlí vrchári a nie špurtéri...
Nechcem Ti brať ilúzie, ale mne nepripadá najlepší časovkár na svete Tony Martin ako nejaký vychrtlý vrchár a Fabian C. má k tomu tiež ďaleko. A keď sa pozrieš na dráharov, tak to sú viac kulturisti ako cyklisti.
16.12.2014 - 06:55:36
00
Ale urcite si si vsimol, ze popredne pozicie na casovkach na etapakoch beru aj GC vychrtlici ako Wiggins, Froome, Contador... Samozrejme zavisi od profilu, ale napr. tu:

youtube.com/watch?v=AerKs6MTiaY&t=0

16.12.2014 - 09:37:09
00
Áno, martink, všimol, ale všetci 40kiloví časovkári typu Froome, AC alebo Wiggo vyhrávajú najčastejšie horské časovky, kde je podstata v prevýšení, nie až tak v dĺžke. Na dráhe to prevýšenie nehrá až tak veľkú rolu.
Z týchto troch by to na dráhe dal asi len Wiggo. Teda nie asi, ale určite. ;)
16.12.2014 - 10:52:59
00
keyboard_arrow_up