Jediným štadiónom pre dráhovú cyklistiku na Slovensku ostal prešovský velodróm. Komplex v podobe betónového cyklistického štadióna s dĺžkou 333,33 metra, ktorý má na rovinkách má 12-stupňový sklon a v oblúkoch elipsovitej dráhy až 37 stupňov. Postavený bol spoločne s prevádzkovou budovou a podzemným prechodom medzi nimi, ktorý Prešovčania realizovali prostredníctvom Akcie "Z" v rokoch 1983 až 1989. Dráha má stále aktuálne parametre UCI. Prešovský velodróm bol ako prvý na svete postavený v pozmenených parametroch vyhlášky UCI z roku 1988.
Od vzniku samostatnosti sa staral o štadión oddiel TJ LOKO, ktorý dostal nedávno od mesta, vlastníka areálu, výpoveď. Za posledných dvadsať rokov sa do údržby neinvestovalo nič a oddiel rozpadol. Štadión teda postupne schátral a už na ňom nie je možné jazdiť oficiálne preteky.
Len nedávno si skupina nadšencov okolo Juraja Kollára zaregistrovala Športový klub Velodróm Prešov a s povolením mesta sa ujala štadión zachrániť.

Prílohy:

Prešov dráha.jpg
Prešov dráha.jpg 125.24 KiB thumb_up0thumb_down

27.06.2014 - 21:40:23
02
Prešovský kilometer prevýšil očakávania
http://presov.korzar.sme.sk/c/7252581/presovsky-kilometer-prevysil-ocakavania.html
http://pis.sk/clanok/13858/foto-presovsky_kilometer.html
27.06.2014 - 21:44:15
00
Prezident cyklistického zväzu Privara pre agentúru SITA uviedol, že ich prvotné informácie boli také, že prešovský cyklistický štadión už prakticky neexistuje a stal sa záujmom rôznych skupín, ktoré nemajú so športom nič spoločné.

Ak by bol velodróm skoro v každom meste, tak by som sa takému vyjadreniu nečudoval. Alebo je skôr pravdou že sa mnohým v podstate funkčný velodróm na východe nehodí?
30.06.2014 - 19:48:33
00
Pred 5 rokmi som do Bratislavy prichadzal dufajuc, ze si to na velodrome aspon raz urcite vyskusam. Kdeze, nestihol som, ale stihol som ho vidiet.
Takze kvitujem tejto aktivite. A s tym, ze je na vychode, to je take slovenske ("Slovensko je len Bratislava"). Ale to som uz mimo temy...
30.06.2014 - 20:52:05
00
Peter s Cannondale využíva dráhu na testovanie a tréning časoviek.

Prílohy:

1.jpg
1.jpg 53.11 KiB thumb_up0thumb_down

2.jpg
2.jpg 33.38 KiB thumb_up0thumb_down

01.07.2014 - 22:26:49
00
V tichosti změnilo v minulém týdnu vedení UCI pravidla, za nichž bude napříště možné absolvovat pokus o překonání světového rekordu v hodinovce. Zásadní změna se týká podoby bicyklu pro takový výkon.
Zatímco bylo dosud nařízením uvedeným v život před 14 lety povoleno kolo označované jako klasické (mimo jiné rám z trubek kulatého průřezu, přední i zadní kolo stejných průměrů a vypletené dráty, jednoduché dráhové oblouky řídítek atd.), nově lze pro hodinovku použít stroj „v souladu s pravidly, jimiž se řídí kola používaná pro vytrvalostní soutěže na velodromech“. Jinými slovy speciální kolo pro stíhací závod, tedy například rám z vhodně profilovaných trubek, disková kola, jako řídítka takzvané lehačky atd. Také dříve zakázaným aerodynamickým přilbám nyní nestojí nic v cestě.
Prezident UCI Brian Cookson komentuje nové nařízení jako snahu o modernizaci: „Technologický vývoj je pro cyklistiku obecně příznivým jevem a pro hodinovku pak obzvlášť. Této disciplíně se tak dostane větší míry pozornosti ze strany příznivců i samotných závodníků.“
Je namístě připomenout slova jeho předchůdců, kteří před 14 lety hodinovku tehdy rovněž převratnými pravidly vraceli vlastně na úroveň doby Eddyho Merckxe s tím, že vývoj bicyklu na úroveň kosmických strojů není jednak dostupný každému a že se nové rekordy stávají více než věcí výkonnosti, záležitostí použité techniky. Takže se ke kolu Merckxovy éry svým rekordem nejprve vrátil Chris Boardman v roce 2000. Boardmana o pět let později překonal Ondřej Sosenka. Dalších devět roků se už pak nenašel nikdo, kdo by byl ochoten nést kůži na trh v konfrontaci se závodníkem, který sice do absolutní světové špičky nikdy nepatřil, ale světového rekordu dosáhnul v souladu se všemi stanovenými pravidly.
zdroj:sosenka.cz
06.07.2014 - 21:03:45
01
Keď nie TOUR, tak Commonwealth Games 2014

Prílohy:

B.jpg
B.jpg 61.24 KiB thumb_up0thumb_down

21.07.2014 - 08:46:54
00
Či je to fotené v Glasgowe, neviem. Nepustili ma dnu. Ale zvonku vyzerá hala parádne...

Prílohy:

P1010999.JPG
P1010999.JPG 249.33 KiB thumb_up0thumb_down

P1020005.JPG
P1020005.JPG 224.34 KiB thumb_up0thumb_down

P1020002.JPG
P1020002.JPG 357.13 KiB thumb_up0thumb_down

21.07.2014 - 21:22:33
01
áno, jazdí sa tam
22.07.2014 - 08:19:08
00
To ja viem, že sa dráha bude jazdiť u Chrisa Hoya. Mňa zaujímalo, či tie fotky, čo si dal, sú z Glasgowa, aj keď na nich z dráhy veľa nevidieť.
22.07.2014 - 20:55:19
00
áno fotky sú z Glasgowa
scontent-b-mxp.xx.fbcdn.net
23.07.2014 - 08:03:43
00

youtube.com/watch?v=IcqcSuIKcKk&t=0


uff, ale držal to statočne
26.07.2014 - 13:18:46
01
Uff, tandemy na dráhe som už dávno nevidel...Odhadujem, že takých 100 metrov to ustál na prázdnej prednej gume a potom ešte 20 metrov na ráfiku.
26.07.2014 - 23:32:02
00
http://presov.korzar.sme.sk/c/7316287/v-obrazoch-presovsky-velodrom-caka-na-opravu.html
04.08.2014 - 18:09:35
01
Nový národný velodróm v Saint Quentin en Yvelines pri Paríži bude v roku 2015 hostiť MS v dráhovej cyklistike. Medzinárodná cyklistická únia (UCI) pridelila usporiadanie podujatia Francúzsku, uskutoční sa 18. - 22. februára.

Štadión s kapacitou 5000 miest otvorili v januári a do jeho útrob sa presťahovala aj Francúzska cyklistická federácia. "Dráha je predurčená na to, aby sa stala míľnikom v dejinách budovania moderných cyklistických stánkov," povedal prezident UCI Brian Cookson.

Prílohy:

Velo.jpg
Velo.jpg 397.99 KiB thumb_up0thumb_down

velo1.jpg
velo1.jpg 121.63 KiB thumb_up0thumb_down

21.08.2014 - 09:13:08
00
keyboard_arrow_up