tu uz konci vsetka sranda pani/ a dama :D kde su take kopceky blizko seba na ceste ze vyuzijes zotrvacnost?? a co ti je to platne na x-kilometrovom stupani?? Keby este povies cyklokros, okej, ale toto...
05.01.2018 - 11:13:56
02
Ja si myslím, že väčší problém s väčšími kolesami by bol dotyk tretry s predným kolesom - menšie cestné rámy to majú aj teraz do určitej miery
05.01.2018 - 11:43:02
00
vsetci watisti, watmetristi Kristina a podobni.
skuste jeden taky obycajny detsky test, bez vynalozenia jedineho wattu.
zober od mamy skladacku, sobi, bmx na 20 kolesach a plastoch 2,1 a potom postupne aj 26 a 29 bike na 2,1 plastoch.
najdi si kopcek bez serpentin, aby si nemusel brzdit. bez vynalozenia jedineho watu sa postav na hranu kopceka a spusti sa dolu.zeby zahrala svoju rolu aj zotrvacnost a valivy odpor (vacsie koleso ma mensi)? zisti ako daleko dojdes a za aky cas (stale bez vynalozenia jedineho watu. je mozne, ze by si dosiel na 29 najdalej???). to znamena, ze ten na 20 uz ked zastavi, musi vynalozit nejake waty, aby sa dostal len na uroven 29, ktora nespotrebovala nic.
potom mozes pokus opakovat s vynalozenim rovnakeho vykonu, ako spomenul matej.burian1
to potom znamena, ze dole kopcom setris waty, a hore kopcom (podla vas) ides rovnako rychlo pri rovnako vynalozenych watoch, len na 29 kolesach si musis dat lahsi prevod ako pri 28.
vysledok je potom taky, ze 29 pride do ciela skor, to znamena vacsiu rychlost a spalenych menej wattov.
ale museli by byt kolesa dovolene aj take aj take, ako ked boli v MTB aj 26 aj 29 v jednom preteku. a potom sa vykrystalizovali z nich len 29.

alebo som este nieco nepochopil???
05.01.2018 - 12:08:47
01
Kristina napísal:
Pobavili ste obaja aj s Luki.11. Vlastne si napísal, že keď zaradíš ťažší prevod tak ideš rýchlejšie :) Ešte raz sa
spýtam. Prečo by mali byť väčšie kolesá NA CESTE rýchlejšie ako súčasné 28"? Prosím aj odborníka iron.hide, aby podporil svoje tvrdenie.

ja stale pocuvam od tych co jazdia 29ny a nalamuju ma na to ze budem rychlejsi tak preco by dajme tomu 29-30palcove koleso na cestaku nemalo.
nikdy som to neskusal a ani ma to nezaujima
a @ftu2 ma pravdu lebo som videl par pretekov v xc ked este nino schurter jazdil 27,5ky a konkurencia bola uz na 29nach a stracal v zjazdoch - nie zrovna technickych
takze kludne sa tu hadajte dalej lebo toto bol len moj nazor a mozno pravdu nemam - mozno mam
KONIEC :hai:
05.01.2018 - 12:34:58
00
:facepalm:

Prílohy:

giphy.gif
giphy.gif 366.02 KiB thumb_up0thumb_down

05.01.2018 - 13:00:43
09
boze toto vlakno uz je pomaly ako za trest... takto bude asi vyzerat Tour de France tento rok podla vas:
img.aws.livestrongcdn.com
05.01.2018 - 13:12:23
08
Áno. Obyčajné detské testy potrebujeme. Tento pán mi svojim testom otvoril oči. Už viem, že zem je plochá. Všetky Krempaského a Feynmanove knihy skončia na smetisku. Meno toho alchymistu s jeho gravitačným zákonom ani nebudem spomínať.
(Ospravedlňujem sa za OT. Treba to tu premazať.)
05.01.2018 - 13:18:03
01
Zemo napísal:
boze toto vlakno uz je pomaly ako za trest... takto bude asi vyzerat Tour de France tento rok podla vas:

To je Sky podľa dresov.
...no a kde sú kotúče?!
Mám pocit, že celé fórum sa rúti do sračiek ;(
Všetci majú pravdu * nikto neustúpi ani mm

Naozaj to tu treba premazať ;) a možno aj s týmto mojim príspevkom.
05.01.2018 - 13:41:59
00
k EPO, urcite neucinkuje v specifickych podmienkach profi cyklistov na grandtour? Ak neklame Taylor Hamilton v Tajnych pretekoch, tak narast priemernej rychlosti na TDF zaciatkom 80 rokov (o 6km/h) koreluje so zvysenim uzivanim tohto hormonu. Pokial som spravne pochopil, hlavny ucinok EPO je skor v tom, ze eliminuje znizenie hladiny hematokritu (dosledkom extremnej zataze), nez ze zvysuje jednorazovo vykon.
05.01.2018 - 15:03:39
01
tiež spomínal, že každý týždeň na etapákoch Grand Tour klesol hematokrit o 2b t.j. celkovo o 6... tí, čo mali hematokrit blízko povolenej hranice 50, tak im to výkon moc nezvýšilo, ale on mal 42-43, takže mu to pomohlo zásadne... ale vychádzam len z knihy, ako "commoner" nemám na to patričné vzdelanie, aby som to mohol odborne posúdiť a napísať na to polstranový elaborát :facepalm:
05.01.2018 - 17:03:16
00
110mat110 napísal:
Kristina Pri MTB bol argument, ze vdaka hmotnosti na obvode ma dane koleso vacsiu zotrvacnost. Cize rychlost ktoru naberies z kopca mozes pouzit pri vjazde do dalsieho kopca. Na ceste by tento efekt mohol byt podobny na zvlnenych etapach s malymi kopcekmi blizko za sebou. Druha vec je pohodlie. Vacsi priemer = vacsia priechodnost a na endurance bajkoch na urcitych typoch asfaltu by to mohol byt prinos.

Ešte raz to zopakujem pre nechápavých. Bavíme sa o cestných bajkoch, ktoré jazdia po rovnom asfalte. Takže porovnávanie s MTB a priechodnosťou v teréne a zotrvačnosťou je úplne mimo. A zotrvačnosť je aj pri MTB nežiaduca. Asi si niečo nesprávne pochopil, ale si čítal názory nejakého pseudo odborníka. Kto niekedy trochu serióznejšie jazdil na cesťâku alebo pripadne aj pretekal, chápe že potrebuje hlavne kolesá s čo najnižšou obvodovou hmotnosťou (aby čo najefektívnejšie dokázal zrýchliť ) a so skvelou aerodynamikou. To je napr.jeden z dôvodov kedy triatlonisti používali na svojich časovkárskych špeciáloch (v časoch keď sa na pretekoch nesmelo "hákovať") používali predné koleso rozmeru 650C. T.j. pre niekoho nepochopiteľne menšie koleso. Je potrebné si však uvedomiť, že výkonnostne orientovaní "žiletkári" jazdia rýchlosťami s priemerom nad 40km/h. A tu je už poznať aj rozdiel v aerodynamike medzi 22mm a 28mm obutím. Takže pri súčasne známych technológiách nebude nikto na cesťâku presadzovať väčšie kolesá alebo dokonca plusové rozmery.
05.01.2018 - 17:56:55
00
miesas kozy s kralikama a hrusky s jablkama.
daj na bike rovnake naboje, rovnaky profil rafikov a rovnaku sirku plastov, dovaz na rovnaku vahu a otestuj, ked nedokazes pochopit, ze vacsie kolesa sa tocia lahsie, vyvinu vacsiu rychlost a spalia menej energie. (na takomto principe aj v automobilovom odvetvi pomizli 12 a 13 kolesa a vacsina zacina na 15).
pripadne sa skus popytat v kolobezkarskej komunite napriklad ddemo aka kolobezka je rychlejsia. ci s 2x20 kolesami, alebo 2x28.
obvod 20 (28) kolesa je mensi ako 29 (30) to znamena, ze na prejdenie rovnakej vzdialenosti sa naboj kolesa otoci viackrat a tym vznika vacsi odpor. to iste je stycna plocha plasta s cestou. pri mensom kolese je vacsia plocha a vacsi odpor.
a ked si cyklopriemysel zaumieni za je cas na cestakoch na 30, tak s tym nic nespravis lebo bizňis, ako napisal Luki.11
05.01.2018 - 19:10:14
00
Pobavilo :D
Keď už teda miešaš jablká s hruškami, kolobežkami a autami tak mi prosím ťa povedz aký je rozdiel v obvode alebo priemere auto kolies keď máš 15" (195/65) kolesa a potom na to isté auto dáš 17" (205/50) kolesa? ;)
Možno by si mal poradiť Petrovi Saganovi aby dal zavážia si ráfkov, že bude ešte rýchlejší lebo bude mať väčšiu zotrvačnosť :)


Naposledy upravil Kristina dňa 05.01.2018 - 19:21:27, celkovo upravené 1 krát.

05.01.2018 - 19:14:36
01
Toto myslis vážne
o iste je stycna plocha plasta s cestou. pri mensom kolese je vacsia plocha a vacsi odpor.
?!

Hovorí ti niečo grip v MTB terminológii ? Než tu o5 rozleješ “ za kýbeľ “somarín niečo poštuduj ...
05.01.2018 - 19:15:14
02
Ramon1 napísal:
Toto myslis vážne ?!

Hovorí ti niečo grip v MTB terminológii ? Než tu o5 rozleješ “ za kýbeľ “somarín niečo poštuduj ...

Možno keď vyrobia dostatočne veľké koleso tak styčná plocha bude nulová :D
05.01.2018 - 19:23:32
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up