Zdravicko bikeri,
Moja osobna skusenost o ktoru som sa s Vami chcel podelit-
Riesil som vymenu vahadla a lozisk,stale v garancnej dobe na mojom ex.Reignovi a hned som si ich vyhladal ako oficialny zastupca Giant na SK a v CZ na nete a zavolal tam,ale ked som im spomenul ze bol bike kupovany v Nemecku,tak ma poslali s garanciou tam :roll: Darmo som sa s nimi natahoval,ze sme v EU a ze ked si kupujem napr.auto v zahranici,tak mi garancia plati tiez v celej EU,nepochodil som.Stale sa ohanali servisom,ze ten plati iba tam,kde bike kupujem-co je podla mna uplne ina vec ako garancia.
Navstivil som teda predajcu Giant v PP a ten mi potvrdil ich neochotne alibisticke chovanie a preto s Giantmi radsej koncia.
Tak ma zaujmaju aj Vase skusenosti s touto podarenou firmickou,ehm...oficialnym zastupcom Giant na SK a v CZ.
25.05.2009 - 07:24:50
00
Zdravicko bikeri,
Moja osobna skusenost o ktoru som sa s Vami chcel podelit-
Riesil som vymenu vahadla a lozisk,stale v garancnej dobe na mojom ex.Reignovi a hned som si ich vyhladal ako oficialny zastupca Giant na SK a v CZ na nete a zavolal tam,ale ked som im spomenul ze bol bike kupovany v Nemecku,tak ma poslali s garanciou tam :roll: Darmo som sa s nimi natahoval,ze sme v EU a ze ked si kupujem napr.auto v zahranici,tak mi garancia plati tiez v celej EU,nepochodil som.Stale sa ohanali servisom,ze ten plati iba tam,kde bike kupujem-co je podla mna uplne ina vec ako garancia.
Navstivil som teda predajcu Giant v PP a ten mi potvrdil ich neochotne alibisticke chovanie a preto s Giantmi radsej koncia.
Tak ma zaujmaju aj Vase skusenosti s touto podarenou firmickou,ehm...oficialnym zastupcom Giant na SK a v CZ.


dobre, ze pises, chcem si kupit bike a tak tuto znacku vyradujem....
trochu odveci, ale ja som kupoval sony psp vo viedni a tu na slovensku mi to servisne stredisko sony, ktore je pre celu europu tiez odmietlo zobrat, ze to musim reklamovat vo viedni... tam mi to zobrali, ale zavadu nakoniec neopravili... tak som to dal jednemu chalanovi a ten mi to spravil... vysledok: novu telku som si od sony nekupil a od tejto firmy si uz nikdy nic nekupim...zda sa, ze je to nejaka nova obchodna "politika" firiem, ktorym tecie do topanok...
25.05.2009 - 08:22:29
00
Slovensky obchodnici su svojou politikou stale niekde v komunizme :cry: Viva crisis!
25.05.2009 - 08:26:24
00
Reklamaciu uplatnujes tam kde si bike kupil - v maloobchode, nie u distributora. Po tejto stranke je ich postoj OK.
Dobre "globalne" meno znacky nie je dostatocny dovod robit cosi navyse, z coho nemaju ziadne peniaze, ale len naklady. Aj distributori rovnakej znacky v jednotlivych regionoch su v podstate konkurenti.

Moje skusenosti s SK progressom su pozitivne. 2x uspesna reklamacia, aj ked raz robili trochu problemy. A tlmic (OEM Giant), ktory som posielal na repas mi repasovali zadarmo aj ked uz to tusim nebolo v zaruke (mozno maju len bordel v evidencii), dokonca mi poslali nahradny kus, aby som mal na com jazdit, kym bol moj prec.

Iny priklad: Ked som reklamoval tlmic FOX (Slovkolex) som sa dohodol napriamo (mimo predajcu), potrebovali len blocek od biku/tlmica a musel byt kupovany na SK, kedze robia servis pre SK.

Podla mna podobne problemy by si mal aj v inych krajinach.

Btw. loziska na mojom Trance som menil minuli tyzden doma.
Co mas s vahadlom?
25.05.2009 - 09:51:20
00
no neviem, ale podla mna by mohli nejake sluzby poskytovat, predsa len tym, ze su autorizovanym dovozcom, resp. predajcom maju iste privilegia oproti inym predajcom, nie? a mali by sa starat o udrzanie tychto privilegii....neviem teda ako to funguje, nepredpokladam ze si bikove znacky budu zakladat kade-tade autorizovane servisy ako je tomu pri autach, ale mali by to mat v kazdej krajine vyriesene aspon u svojho autorizovaneho predajcu...to mi pride ako vcelku logicke a ferove...
25.05.2009 - 10:15:44
00
V kazdej krajine to poriesne maju, ale len pre danu krajinu.
Distributor A nema zaujem riesit veci, z ktorych mal proviziu distributor B, to je prirodzene,
pokial na to nie je silny tlak (a pripadne kompenzacie) priamo od vyrobcu.
25.05.2009 - 10:31:02
00
Ja by som povedal ze vsetko funguje normalne tak ako to fungovalo odjakziva, kto si co predal/distribuoval za to si ruci a to si riesi. To ze niekto jedneho dna povedal: "Tak obcania EU od dnes tu mate Eurozaruku a mozete si cokolvek reklamovat kdekolvek v ramci EU" este nic neznamena lebo povedali len A ale B ktore sa tyka vztahov medzi firmami poslanci vobec neriesili takze teraz plati akurat to ze mozes reklamovat tam kde si to kupil, pripadne v autorizovanom servise ale ten ked si povie ze robi len v ramci tej ktorej krajiny a nie celu EU tak si haji a musis ist za predajcom. Takze reklamovat u dovozcu je IMHO pekna haluz, pokial si to kupil niekde v zahranici. Obrat sa na autorizovany servis (ten ovsem moze robit prave dovozca takze si v haji)

Mam skusenosti s tym ako sa reklamuju auta VW/Audi/Seat/Skoda kupene vonku (za vyhodnejsiu cenu) - cista katastrofa.
25.05.2009 - 15:24:03
00
Sam som kupene auto z vonku mal a tiez som musel jednemu technikovi vysvetlovat,ze ked sa ti posere nejaka suciastka,tak to spada pod garanciu a je jedno kde v EU si(potom dobehol original servisny technik a uznal),je to o znacke a oficialnom dealerovi.Pokial je to seriozna znacka a dealer,nebudu riesit kde si to kupil-ukazes fakturu a hotovo.Detto Giant,progresscycle je oficialny zastupca-dealer Giant na SK,je to ich vysada (takze napr.shopy musia brat od nich),ale s tym su spojene aj urcite povinnosti a garancia do toho neodmyslitelne patri. :roll: Servis je nieco uplne ine-pri kupe biku sa mozes z predajcom dohodnut o nejakom-tom servise free,to je normal,ale garancia posratej suciastky ci ramu je zase nieco ine.
26.05.2009 - 21:59:27
00
Iny priklad: Ked som reklamoval tlmic FOX (Slovkolex) som sa dohodol napriamo (mimo predajcu), potrebovali len blocek od biku/tlmica a musel byt kupovany na SK, kedze robia servis pre SK.


Mam to chapat tak, ze ked mam bike kupeny mimo SK nespravia mi v Slovkolexe repas FOX-u na moje naklady???
26.05.2009 - 22:09:02
00
na vlastne naklady uz je myslim ina rec.. mam pocit ze warzone riesi vec vramci zaruky..

inak ide asi o znacku ktora to ma ako riesene.. napr hodinky swatch vyreklamujete kdekolvek na svete bez toho aby sa niekto nieco pytal.. staci doklad a hodinky..
ale zas pokial by mal dany dovozca problem uplatnit nieco u vyrobcu je jasne ze si to brat na triko nebude.. nikto neni charita
26.05.2009 - 22:26:17
00
"ale zas pokial by mal dany dovozca problem uplatnit nieco u vyrobcu je jasne ze si to brat na triko nebude.. nikto neni charita"

a o tom to je...
26.05.2009 - 22:29:58
00
no len obcas je to aj o ochote slovakov.. kupil si inde (rozumej mne si zarobit nedal) tak sa staraj ako chces.. z reklamacie mu nekapne ani h*vno, ma s nou len problemy a naklady..
26.05.2009 - 22:33:10
00
Zvyčajne je taká politika výrobcov, že si nájdu niekoho, s kým uzatvoria zmluvu o distribúcii v určitej oblasti. Okrem toho, že im v tejto zmluve poskytujú určité dodávateľské výhody (lepšie ceny, školenia, dodávku reklamných materiálov...) žiadajú od nich, aby zabezpečovali garančné opravy. A zvyčajne výrobca vie, aké má percento chybovosti svojho výrobku a čo približne stojí cena práce. V zmluve sa dohodnú (zvyčajne ho nadiktuje výrobca) na nejakom percente, o ktoré im znižuje dodávateľskú cenu a distribútor za toto skonto musí vykonávať záručné opravy. Niekedy je to len cena práce, vadný materiál sa vymieňa kus za kus, inokedy to môže byť vrátane materiálu. Môže sa stať, že distribútor na záručných opravách trochu zarába (keď je ich málo) alebo prerába (keď ich je veľa).

No a teraz si predstavte, že v Rakúsku má niekto takúto zmluvu a na predaný tovar dostáva zľavu napríklad 5% z dodaného tovaru. Rovnakú zmluvu má aj s niekým na Slovensku. A teraz príde junáčik do Rakúska, kúpi si tam tovar, Rakúšan dostane zľavu. Za nejakú dobu ide tovar reklamovať na Slovensku. No a čo spraví Slovák? Pošle junáčika do Rakúska, lebo Rakúšan mal na dodávke skonto na záruku, ale on nie, opravoval by to vlastne za vlastné.

Aspoň takto to fungovalo pred pár rokmi vo výpočtovej technike a predpokladám, že to takto funguje aj v iných odvetviach a doteraz.

A EU sem nepleťte, pretože toto sú dodávateľsko-odberateľské zmluvné vzťahy. EU akurát predpísala, že na predaný tovar musí byť určitá záručná doba a je povinnosťou výrobcu zabezpečiť opravu alebo výmenu tovaru s výrobnou vadou.
26.05.2009 - 22:41:13
00
JoKo bingo! presne toto som myslel...
26.05.2009 - 22:49:10
00

A EU sem nepleťte, pretože toto sú dodávateľsko-odberateľské zmluvné vzťahy. EU akurát predpísala, že na predaný tovar musí byť určitá záručná doba a je povinnosťou výrobcu zabezpečiť opravu alebo výmenu tovaru s výrobnou vadou.


toto co si napisal platilo aj pred vstupom do EU. Tiez si mal zaruku a tiez ti vymenili tovary s vadou, ved co ine by si ty s nimi aj robil. Ale tzv celoeuropska zaruka je nieco ine, a pre zakaznika je to vyhodne ale ako som uz pisal bohuzial v nadvaznosti na nu vela krat nie su riesene prave spominanane dodavatelsko-odberatelske vztahy medzi obchodnikmi resp. obchodnikom-dovozcom-vyrobcom, vid hned prvotny problem zaruka od vyrobcu 1 rok ale predajca musi dat 2 a mali sme problem... nastastie casom sa to utriaslo a dnes uz je v tom pomerne jasno, verim ze sa tak stane aj s tou EU zarukou a ze si budeme moct kupit cokolvek kupit kdekolvek a reklamovat v hoc akom autorizovanom servise alebo u zastupcu vyrobcu - rozumej dovozcu, ved mame predsa volny pohyb tovarov a osob.

P.S. Jeden priklad za vsetko, mam kamosku co je dovozca pre SR urcitych tovarov isteho svetoveho vyrobcu. V snahe predat co najviac zacala predavat velkoobchodne komukolvek i stalo sa ze tovary s kodmi pre SK trh sa zacali objavovat v PL, pretoze PL obchodnici v prihranicnej oblasti zacali brat od nej lebo im davala lepsie ceny a mali to aj blizsie. Netrvalo dlho a PL dovozca na to kapol, a hned bol problem, doslo od vyrobcu ultimatum ze ak chce este nieco do SR dovazat tak nech sa stara o svoje lebo ju zrusia a distribuciu pre nas trh zavesia pod PL a sme vybaveni, poliaci totiz robia za mesiac vacsie obraty ako ona za cely rok :-) Takze tak, volny pohyb tovarov... keby shimano malo takuto politiku tak zabudnime na lacne eshopy a vsetko calujeme full price MOC cez Paul Lange...

P.S. 2 myslim ze Dolinsky so Scottom od Rakusanov je asi podobny pripad...
27.05.2009 - 01:16:42
00
keyboard_arrow_up