exit2 všetko sa dá, keď sú peniaze. Kľudne sa dá prejsť na ten systém, čo majú napríklad v USA, že otvor kanála je v boku chodníka, ukážka napríklad na ulici Mlynské nivy ako je podnik Bizón. Áno dá sa to spraviť. Ale teraz čo? Odstavím 1-2 pruhy, rozbúram cestu, zaplombujem vstupy zhora do kanalizácie, prekopem to z boku, či nejak inak, spravím novú cestu aj s nosnou časťou a hurá máme kanály zboku. Je to super. Kým sa niekto nespýta, čo to stojí. Všetko niečo stojí, prekládky inžinierskych sietí sú neuveriteľne drahá záležitosť a je to aj extrémne náročné. Hlavne navrhnúť kanalizáciu je dosť komplikované. Áno môžme na to pindať. Ale treba byť realista. Keď sa bude robiť rekonštrukcia cesty, ok, spravme to, ale inak? Všetko stojí a padá na v prvom rade peniazoch a potom ochote.
14.10.2020 - 19:47:44
00
Spraviť tri nadjazdy na Jurave za mega peniaze, len preto že je na tri dni v roku zaplaveny podjazd... :facepalm:
14.10.2020 - 20:01:38
01
Ja by som radsej navrhoval prelozit zeleznicu nech je cyklista spokojny...
14.10.2020 - 20:04:29
00
scarinko ta isto podpori ...
14.10.2020 - 20:38:53
00
Jano1987: Určite by tiež nebolo lacné, ak by sme nežili v bananastane a chceli aby tie kanále neboli furt 10-20cm pod vozovkou. Veď tú cestu (napr. Vajnorská) opravia a za 2 roky je tam kde bola (možno aj skôr). Ďalších 5 rokov na to kašlú a potom to zase možno spravia. Veď tá cesta nie je ako z roku v 2020, v hlavnom meste, moderného štátu, v EU. Ale ako z Afganistanu, alebo inej zaostalej krajiny tesne po vojne. Sem keď príde človek z Nemecka, Rakúska a podobne, tak po 5 minútach jazdy mu je jasné, že došiel k zaostalcom. Asi toľko k tomu.

luky64: A čo tak spraviť zopár drenáži, ktoré by tu vodu odviedli do toho šúru a nespoliehať sa iba na gravitáciu a že roboši to možno vybetónovali dostatočne krivo, že to samé odtečie? Si vôbec uvedomuješ, že na toto existoval nejaký projekt, ktorý musel niekto schváliť? A že to stalo XX peňazí, ale že sa na tom niekto asi zase nabalil lebo ušetril? Veď vôbec nevadí, že zopár dní sa to nedá používať? Veď sme na Slovensku? Tu to tí blbci vydržia, tak ako všetko a vždy. Veď tak sa presne odrbáva X ďalších vecí a preto je tu tak ako je. Veď ale tebe to nevadí a vlastne je to všetko vždy OK.
14.10.2020 - 23:07:39
10
No dobre a inak už kašlem na to (a nevytáčajte ma :) ). Ešte otázka. To je podľa vás v pohode tie značky, že "zosadni z bicykla"? :) Ja som sa na nich smial hneď keď to otvorili. Proste mi to hlava neberie...
14.10.2020 - 23:09:24
00
exit2 robím v stavebnej projekcii. Pravda je taká, že peniaze a verejnosť. Od toho sa odvíja aj oprava, keďže je oprava a "oprava". Záleží od peňazí. Vyfrézovanie povrchu a nová vrstva asfaltu stojí menej ako oprava, ktorú by bolo treba spraviť. A je to aj oveľa kratšie. Reálne, čo treba, napríklad tá Vajnorská (až také kopce tam nie sú, 20cm nemá ani obrubník). Odstaviť premávku v 1 smere a v druhom smere viesť obojsmernú premávku dočasne. Už tu máme prvý zásadný zádrheľ, že to nikto z magistrátu nepovolí, lebo verejnosť a médiá ich ukrižujú, že čo robia, budú kolóny atď. Oprav ma, ak sa mýlim. Ďalší krok, rozobrať komplet všetky vrstvy cesty až po nosnú časť, podľa potreby ju opraviť a spevniť. Zároveň by bolo super, presunúť spod cesty všetky inžinierske siete čo sa dá mimo cesty. Optimom by bolo rozobrať aj chodník a pod chodník, či trávnik vedľa cesty uložiť betónový kolektor v ktorom by boli všetky potrebné inžinierske siete, čo môžu. Ten by sa zakryl betónovými panelmi, na to vrstva zeme (izolácia, nezámrzná hĺbka v BA je okolo 0,8m) a na to spraviť chodník. Výhodou je, že v prípade potreby, sa rozkope len tá potrebná časť chodníka/trávnika, opravia sa siete, čo treba a vráti sa to do pôvodného stavu. To je v optimálnom svete. Takáto rekonštrukcia by trvala pre 1 smer tak 4-6 mesiacov, keďže reálne nikto nevie, čo všetko je pod cestou, koho siete, v akom stave atď. Keď sa dokončí 1 smer, tak druhý a opakovať to isté. Je to vec, ktorá môže pri kvalitnej robote znamenať tak 20-30 rokov kľudu, len s výmenou asfaltového povrch. Ale teraz ruku na srdce, bude to drahé jak šľak, Vajnorská bude viac ako rok rozkopaná, nerobme si ilúzie, že to bude kratšie. Kratšie by to bolo bez prekládky sietí, kde by sa len opravil nosná časť cesty, presunuli kanále možno na stranu a spravil nový povrch. Bolo by to rýchlejšie aj lacnejšie, ako optimálne riešenie. Ale stále sa tu bavíme o tom, že minimálne pol roka to bude rozkopané. Ja ako motorista, človek čo má o tom znalosti hovorím, OK, poďme do toho. Ten polrok prežijem. Problém je ten, že som možno 1 z 1000 ľudí, čo takto rozmýšľa. Vallovi idú odtrhnúť hlavu za Karloveskú radiálu, za to, že sa mešká. Žiaľ boli tam objektívne dôvody, prečo sa mešká, ale to už ľudí nezaujíma. Proste povedal, že vtedy bude jazdiť električka a nejazdí. Ľudí nezaujíma, prečo nejazdí, ich zaujíma to, že nejazdí a mala by. Netvrdím, že Vallo je svätý a dokonalý, ale oproti tomu, čo tu bolo posledných 16 rokov (Ftáčnik mal svetlé chvíle) za tie 2 roky vidím posun dopredu a dosť veľký. Uvidíme o 2 roky, čo bude. Ale reálne sa bojím, že spraví priveľké a nepopulárne zmeny, ktoré sú zároveň ale potrebné a to mu zlomí väz. Ak budúci starosta tie zmeny nezruší, tak ich pozitívny vplyv sa prejaví tak cca 2-3 roky po jeho zvolení a on vlastne zlíže smotanu. Prečo napríklad teraz všetci chvália starostu Trnavy? Prvé volebné obdobie spravil poriadok, podarilo sa mu pretlačiť svoje nápady a vízie, ľudia im uverili a teraz po znovuzvolení len pokračuje ďalej, ľudia mu veria a zrejme ho zvolia aj v ďalšom volebnom období. Teraz už nemusí bojovať toľko so starými problémami, môže sa sústrediť na budúcnosť. To si Vallo nemôže dovoliť. Má nôž na krku, ktorý ostatný starostovia na Slovensku nemajú. Pokiaľ sa nestihne do 2023 dokončiť električka v Petržalke, BA bude musieť vrátiť cez 300 miliónov do fondov EU. Ročný rozpočet BA je okolo 500 miliónov. To je niečo, čo mesto pošle do nútenej správy, ak nie horšie. A dokončiť električku bude problém, keďže Nesrovnal to odsabotoval a BA stratila 4 roky času. + Máme tu skupinu občanov, čo podávajú sťažnosti a námietky na všetko čo môžu a žiaľ aj ich názor treba spracovať a to stojí čas, čo je momentálne luxus, ktorý BA nemá.
15.10.2020 - 00:16:08
03
Jano1987: Nechcem to tu spamovat tak iba v skratke:
- Díky za vyčerpávajúce vysvetlenie.
- Na Valla nenadávam, veď za neho sa tá Vajnorská ani neopravovala (to ale neznamená, že sa mi aj páči všetko čo robí a hlavne by ju mal dať už opraviť).
- Sorry, ale s tými dierami sa musím hádať. Keďže mám aj športové auto, tak tie jamy asi cítim inak. Hneď prvý problém je hneď ako odbočíš za Zlatými na Vajnorskú. Hneď tá prvá svetelná. Tam sú také kopce, že niekedy už len dúfam, aby som neostal na podvozku. Ok to nie je kanál. Tak potom ako pokračuješ, tak tie kanále sú otras. Ale je tam jeden "vyhlásený". Hneď za križovatkou na Jurajovom dvore. Ten je fakt "parádny". Tak keď je niečo v dezolátnom stave, tak to asi dám opraviť. Alebo na čo čakajú? Kým sa pod niekým ten kanál prepadne? :) A takých miest je v BA plno. Ako vodič alebo cyklista máš čo robiť. Vyhneš sa jednej jame a padneš do druhej a to si nerobím srandu :(
- Hanba je, že u nás nevedia ani obyčajné čiary normálne nakresliť. Začne pršať a zmiznú cesty. Bola o tom aj reportáž na STV, ako na tom kradnú. Že fakturujú a vôbec nič nekreslia. To je v pohode? Ich výhovorka je, že sú cesty prehnane využívané. Panebože a v ktorom veľkom meste nie sú? Trápne.
- A nebavíme sa tu o nejakej dedine v hornej dolnej (kde im inak tiež prajem normálne cesty), ale o hlavnom meste. Mne to príde fakt smutné, mať také cesty v hlavnom meste.
- No a dúfam, že tú električku stihnú :)
15.10.2020 - 02:25:19
00
exit2
- napísal som dôvody, prečo sa teraz určite
Vajnorská opravovať nebude, je rozkopaná polka BA, ľudia by ho zožrali proste, máme tu koronu a predpokladaný výpadok na daniach možno až 50 miliónov, čo predstavuje 10% rozpočtu mesta. DPB BA musel zrušiť nákup nových vozidiel kvôli korone, keďže očakávajú o 10-20 miliónov menšie príjmy. Proste v dohľadnej dobe to asi nebude. Žiaľ.
- mall som Saxo VTS upravené na slalom, znížený podvozok, najtvrdšie Powerflexi, športové tlmiče ako daily auto. Nie je to Ferrari, ale bolo na ňom cítiť všetko. Viem, o čom hovoríš.
- tiež sa sťažujem na stav našich ciest. Len sme pri tom, že tam už treba normálnu opravu, nie len výmenu povrchu. Tam už je poškodená nosná časť vozovky. Je to drahšie, oprava trvá dlhšie. A sme znova pri peniazoch a tom, na čo má úradník gule, či odstaví ten 1 smer na 2-6 mesiacov, aby mohla riadne prebehnúť oprava.
- tu zlyháva kontrola zo strany mesta a je tu jeden problém. Typ farby určuje zákon. Ten už žiaľ neurčuje pomer s ktorým sa má riediť. Niekto to bude riediť 1:1, niekto 1:50. Zákon neporušili. Samozrejme pred striekaním farby treba povrch očistiť, čo sa nie vždy deje. Za niečo môže mesto, že nekontrolovalo, za niečo žiaľ nie.
- BA je dlhodobo podfinancovaná. Chýba zákon o financovaní hlavného mesta. BA má oficiálne 440 000 obyvateľov, cez pracovný týždeň sa tu denne pohybuje podľa prieskumov 800-900 tisíc ľudí. Plus je tu obrovské množstvo úradov, ministerstiev, ktoré sú oslobodené od daní mestu a tie chýbajú. Tento problém je na dlhú a inú tému, ale zase ide v konečnom zmysle o peniaze. BA má vzhľadom k svojej veľkosti a počtu ľudí, nižší rozpočet na obyvateľa ako Košice, Trnava a podobne. Mesto prispieva ročne cca 55 miliónmi € na fungovanie MHD.
- sú veci, ktoré sa dajú robiť lepšie. Ale žiaľ zanedbanie 30 rokov údržby sa prejavuje. Napríklad v Prahe každú noc čistia koľajnice električky. Teda koľajnice vydržia viac, menej sa opotrebúvajú a viac vydržia aj podvozky električiek. Tu sa čistia koľajnice tak na jar. Ďalšou vecou je to, kto rozhoduje o opravách. Dlhé roky to mala na starosti osoba, čo bola vyučený kuchár/čašník. Čo on vie vôbec o tom, čo treba a ako treba opravovať? Pikoška ohľadom výmeny povrchu na Pražskej, keď o tom on rozhodoval. Požiadavky boli, že môže sa odfrezovať max 25m dlhý pás a ten nahradiť novým asfaltom a musí byť aspoň 1 pruh v každom smere voľný. Lebo čo by povedali ľudia. Týmto systémom sa Pražská opravovala skoro rok. Celé zle, keďže každých 25m bol vlastne spoj medzi asfaltami a jasne, že rýchlo sa to rozpadlo. Jedna firma chcela, čo bola v súťaži mesta o zákazku, že odstaví sa 1 smer, všetky pruhy. V piatok večer o 16tej sa uzavrie jeden pruh, nanosí sa tam technika, večer o 18tej sa celý smer uzavrie. Do 22hej v piatok stíhajú odfrezovať celý povrch. V noci sa to vyčistí, autá to pozametajú. Ráno o 6:00 nabehnú roboši, zhodnotí sa stav podkladu, spravia sa prípadné opravy a okolo obeda sa môže začať asfaltovať. Do polnoci úplne v pohode, tie stroje nie sú hlučnejšie ako bežný autobus. V nedeľu večer sa nastrieka vodorovné značenie a v pondelok ráno o 6:00 je to prístupné verejnosti. V konečnom dôsledku by to bolo lacnejšie a kvalitnejšie spravené. Žiaľ úrad videl len to, že chce zavrieť 1 smer na Pražskej a boli celý pokakaný to povoliť, že čo na to ľudia. Keby to povolili, za 2 víkendy je spravená celá Pražská a ľudia no 2 týždne zabudnú na to, že sa niečo robilo. Takto to trvalo rok, keď sa to robilo kúsok po kúsku a obyvatelia nadávali. Utrpela aj kvalita samotnej cesty, keďže je lepšie natiahnuť súvislý pás a minimom spojov (len začiatok a koniec plus okraje pri chodníku a v strede cesty) a aj to bolo drahšie, keďže zakaždým bolo potrebné doviesť techniku.
- zvyšok by som asi riešil v inom vlakne, lebo už celý príspevok nie je o cyklotrasách.
15.10.2020 - 06:55:54
02
exit2 napísal:
Jano1987: Určite by tiež nebolo lacné, ak by sme nežili v bananastane a chceli aby tie kanále neboli furt 10-20cm pod vozovkou. Veď tú cestu (napr. Vajnorská) opravia a za 2 roky je tam kde bola (možno aj skôr). Ďalších 5 rokov na to kašlú a potom to zase možno spravia. Veď tá cesta nie je ako z roku v 2020, v hlavnom meste, moderného štátu, v EU. Ale ako z Afganistanu, alebo inej zaostalej krajiny tesne po vojne. Sem keď príde človek z Nemecka, Rakúska a podobne, tak po 5 minútach jazdy mu je jasné, že došiel k zaostalcom. Asi toľko k tomu.

luky64: A čo tak spraviť zopár drenáži, ktoré by tu vodu odviedli do toho šúru a nespoliehať sa iba na gravitáciu a že roboši to možno vybetónovali dostatočne krivo, že to samé odtečie? Si vôbec uvedomuješ, že na toto existoval nejaký projekt, ktorý musel niekto schváliť? A že to stalo XX peňazí, ale že sa na tom niekto asi zase nabalil lebo ušetril? Veď vôbec nevadí, že zopár dní sa to nedá používať? Veď sme na Slovensku? Tu to tí blbci vydržia, tak ako všetko a vždy. Veď tak sa presne odrbáva X ďalších vecí a preto je tu tak ako je. Veď ale tebe to nevadí a vlastne je to všetko vždy OK.

exit2
v niektorých veciach máš pravdu, ale to je mimo témy...

k tej Jurave... tak najprv nadjazdy, teraz už drenáže...aké drenáže? odkiaľ a kam by mali ísť tie drenáže? priznám sa nerozumiem tvojej predstave...uvedom si že ten cyklochodník ide po hrádzi a v tých podjazdoch je zvedený fakticky do koryta Šúrskeho kanála...ako to mali spraviť? veď ten cyklochodník je tam len dorobený, nikto v minulosti neplánoval že tam niekedy budú chodiť cyklisti, osobne si myslím že v tomto prípade, ak sa bavíme o tých zaplavených podjazdoch je to urobené tak ako sa to najlepšie, vzhľadom na okolnosti dalo.. čo mali spraviť drenáž do hrádze nech to zaplaví okolité polia?

že ľudia spokojný zo všetkým...nemám ružové okuliare, ale zase zachovajme si kúsok zdravého úsudku, nikto nehovorí aby sme sa uspokojili zo všetkým, ale naopak nepoďme do opačného extrému a nadávajme principiálne bez rozmyslu úplne na všetko...na príprave Juravy robili aj slušný ľudia, ktorí nič neukradli , a ani sa nenabalili, takže ich netreba hneď hádzať do jedného vreca s vagabundami, ktorí tu v rôznych oblastiach naozaj parazitujú, ale to je už iná téma...
keby tak jeden zaplavený zaplavený cyklochodník bol najväčšou tragédiou slovenska...takže buďme aj trochu pozitívny a užívajme si...
15.10.2020 - 09:53:52
01
Inak, aj cyklochodník popri morave z D. N. Vsi do D. Jazera a aj z D. Jazera na Hochštetno (Vysoká p. M.) je každoročne zaplavovaný niekedy aj na tri týždne a niekedy aj tri krát do roka a nik tu z toho nevyplakáva.
15.10.2020 - 10:05:29
02
Sasulnik - tam je predsa hned vedla normalna cesta, ktora je pre cyklistu (aj vikendoveho rodinneho) uplne v pohode, tak myslim ze preto nikto nevyplakava
15.10.2020 - 10:09:42
00
Ale smerom z Jazera na Hochšetetno, pokiaľ nejdeš poľom popri Maline na Senokosy, čo to nepozná každý a nie je to nič pre žiletky, tak máš možnosť jedine hlavnú cestu zo Stupavy, po prípade ešte zo Zohru, čo je celkom slušná obchádzka
15.10.2020 - 10:22:46
01
Jop, tam som sa uz parkrat musel otocit a vracat 5 km naspat do Vysokej:)) Raz aj behom, plakal som dost.
15.10.2020 - 12:23:03
00
raz som si tam odbehol cca 3 km vodou :) nebolo to až tak zle, ale tak samozrejme teraz na jeseň by som si to zopakovať nechcel :) čo mi pripomína, že dnes som chcel ísť behať konečne po čase a veru neviem sa rozhodnúť, kde bude horšie, či v lese s blatom alebo popri morave na ak je to tam zaplavené ... neviete niekto či to v okolí DNV je alebonie je zaplavené?
15.10.2020 - 13:25:13
00
keyboard_arrow_up