exit2 - napísal som dôvody, prečo sa teraz určite
Vajnorská opravovať nebude, je rozkopaná polka BA, ľudia by ho zožrali proste, máme tu koronu a predpokladaný výpadok na daniach možno až 50 miliónov, čo predstavuje 10% rozpočtu mesta. DPB BA musel zrušiť nákup nových vozidiel kvôli korone, keďže očakávajú o 10-20 miliónov menšie príjmy. Proste v dohľadnej dobe to asi nebude. Žiaľ.
- mall som Saxo VTS upravené na slalom, znížený podvozok, najtvrdšie Powerflexi, športové
tlmiče ako daily auto. Nie je to Ferrari, ale bolo na ňom cítiť všetko. Viem, o čom hovoríš.
- tiež sa sťažujem na stav našich ciest. Len sme pri tom, že tam už treba normálnu opravu, nie len výmenu povrchu. Tam už je poškodená nosná časť vozovky. Je to drahšie, oprava trvá dlhšie. A sme znova pri peniazoch a tom, na čo má úradník gule, či odstaví ten 1 smer na 2-6 mesiacov, aby mohla riadne prebehnúť oprava.
- tu zlyháva kontrola zo strany mesta a je tu jeden problém. Typ farby určuje zákon. Ten už žiaľ neurčuje pomer s ktorým sa má riediť. Niekto to bude riediť 1:1, niekto 1:50. Zákon neporušili. Samozrejme pred striekaním farby treba povrch očistiť, čo sa nie vždy deje. Za niečo môže mesto, že nekontrolovalo, za niečo žiaľ nie.
- BA je dlhodobo podfinancovaná. Chýba zákon o financovaní hlavného mesta. BA má oficiálne 440 000 obyvateľov, cez pracovný týždeň sa tu denne pohybuje podľa prieskumov 800-900 tisíc ľudí. Plus je tu obrovské množstvo úradov, ministerstiev, ktoré sú oslobodené od daní mestu a tie chýbajú. Tento problém je na dlhú a inú tému, ale zase ide v konečnom zmysle o peniaze. BA má vzhľadom k svojej veľkosti a počtu ľudí, nižší rozpočet na obyvateľa ako Košice, Trnava a podobne. Mesto prispieva ročne cca 55 miliónmi € na fungovanie MHD.
- sú veci, ktoré sa dajú robiť lepšie. Ale žiaľ zanedbanie 30 rokov údržby sa prejavuje. Napríklad v Prahe každú noc čistia koľajnice električky. Teda koľajnice vydržia viac, menej sa opotrebúvajú a viac vydržia aj podvozky električiek. Tu sa čistia koľajnice tak na jar. Ďalšou vecou je to, kto rozhoduje o opravách. Dlhé roky to mala na starosti osoba, čo bola vyučený kuchár/čašník. Čo on vie vôbec o tom, čo treba a ako treba opravovať? Pikoška ohľadom výmeny povrchu na Pražskej, keď o tom on rozhodoval. Požiadavky boli, že môže sa odfrezovať max 25m dlhý pás a ten nahradiť novým asfaltom a musí byť aspoň 1 pruh v každom smere voľný. Lebo čo by povedali ľudia. Týmto systémom sa Pražská opravovala skoro rok. Celé zle, keďže každých 25m bol vlastne spoj medzi asfaltami a jasne, že rýchlo sa to rozpadlo. Jedna firma chcela, čo bola v súťaži mesta o zákazku, že odstaví sa 1 smer, všetky pruhy. V piatok večer o 16tej sa uzavrie jeden pruh, nanosí sa tam technika, večer o 18tej sa celý smer uzavrie. Do 22hej v piatok stíhajú odfrezovať celý povrch. V noci sa to vyčistí, autá to pozametajú. Ráno o 6:00 nabehnú roboši, zhodnotí sa stav podkladu, spravia sa prípadné opravy a okolo obeda sa môže začať asfaltovať. Do polnoci úplne v pohode, tie stroje nie sú hlučnejšie ako bežný autobus. V nedeľu večer sa nastrieka vodorovné značenie a v pondelok ráno o 6:00 je to prístupné verejnosti. V konečnom dôsledku by to bolo lacnejšie a kvalitnejšie spravené. Žiaľ úrad videl len to, že chce zavrieť 1 smer na Pražskej a boli celý pokakaný to povoliť, že čo na to ľudia. Keby to povolili, za 2 víkendy je spravená celá Pražská a ľudia no 2 týždne zabudnú na to, že sa niečo robilo. Takto to trvalo rok, keď sa to robilo kúsok po kúsku a obyvatelia nadávali. Utrpela aj kvalita samotnej cesty, keďže je lepšie natiahnuť súvislý pás a minimom spojov (len začiatok a koniec plus okraje pri chodníku a v strede cesty) a aj to bolo drahšie, keďže zakaždým bolo potrebné doviesť techniku.
- zvyšok by som asi riešil v inom vlakne, lebo už celý príspevok nie je o cyklotrasách.