Jano1987 napísal:
Asi to bude OT, ale ozaj nechápem tú snahu pomerne veľkej časti cyklistov sa trepať všade. Žijeme v digitálnej dobe, kopa z nich používa GPS a neviem čo všetko. Je ozaj taký problém držať sa vyznačených oficiálnych cyklotrás?

Ešte len budeš prekvapený, kde všade sa cyklisti vtrepú pri náraste podielu e-bikov medzi "cykloturistami".
29.04.2021 - 07:56:23
02
ale ono aj tá predstava že bicykle by sa mali používať iba na vyznačených cyklotrasách je dosť scestná ...
29.04.2021 - 07:58:36
00
ivast, bavime sa len o chranenych uzemiach predsa.
29.04.2021 - 08:04:19
11
aha tak potom sry to som z kontextu na poslednej strane nepobral ...
29.04.2021 - 08:13:14
00
JOLI viem, kam všade sú už teraz schopný sa cyklisti s klasickým bicyklom vytrepať. Sestrinu kamošku minulý rok zrazil cyklista vo Vysokých Tatrách na 1 smernom turistickom chodníku vyslovene určených pre peších. Cyklista si to očividne pomýlil s trailom a šiel ešte v prostismere. Podľa miestnych to je už pomerne bežná záležitosť. Podľa popisu dokonca presne vedeli o koho ide.

Rodina mojej známej vlastní lesy v Malej Fatre, časť z nich aj Národnom parku Malá Fatra. Ročne nájdu tak 8-10 nelegálnych trailov, o úpravách turistických a lesných ciest (kopčeky na výskoky, zasypanie odvodňovacích žľabov atď) ani nehovorím.

Dokonca sa nájdu ľudia, čo sa chvália na Strave, že kade jazdili a aké majú časy, pritom sú to prísne chránené oblasti, kde ani peší nemôžu ísť mimo vyznačenej trasy s oni si tam jazdia ako sa im chce.

Osobne chápem, chcú si zajazdiť. S tým problém nemám. Ale lesy atď niekomu patria, majú svoj stupeň ochrany atď. Najväčší problém vidím v tom, že ľudia si nevážia čo je. Sú schopný minút 5000€ za zjazdový bike, ale nie sú ochotný zaplatiť 15€/deň v bike parku, kde sa môžu vyblázniť. Ak už aj je niečo zadarmo, tak si to nevážia a ničia. Kvôli tomu už na strednom Slovensku zavreli pár verejne prístupných trailov, ktoré majitelia vybudovali za vlastné peniaze a aj ich udržiavali za vlastné a nič od návštevníkov nechceli, len slušné správanie sa.
29.04.2021 - 10:01:40
05
Stačí sledovať toto fórum koľko ľudí jazdí v chránených územiach mimo vyznačených cyklotras...aj tu v okolí BA a MK...
29.04.2021 - 10:11:23
02
Rachela napísal:
ivast, bavime sa len o chranenych uzemiach predsa.

Ak hovorime o MTB, tak problem je, ze chranene uzemie je cele SR. Cele je v I. stupni co je z pohladu bikovania bez problemu. Ale vsetko kde je les alebo kopce, cize okrem poli a obrabanej pody je II-V. stupen a to uz problem je. V zasade s vynimkou polnych ciest cez polia, plati co napisal ivast. Mozes len po cyklotrase. Ked vezmeme do uvahy kolko km cyklotrias je singlac tak zistime, ze je to tak malo, ze by sme sa tam ani nevosli. Nemam konkretne cisla, ale staci otvorit trailforks a pozriet kolko km trailov je napr v MK. A to z nich este hodne bude bez oznacenia C. A BA je na tom este dobre.

Z mojho pohladu keby sa II. stupen cyklistom netoleroval, tak mozeme rovno MTB na slovensku zabalit a kupit si ziletky. Jedine riesenie do buducna je podla mna povolenie mtb na turistickych znackach a masove budovanie trailov v II. stupni. Sucastne tvrdo postihovat vsetko co ma kolesa v III-V. stupni.


Naposledy upravil Kenai dňa 29.04.2021 - 11:18:56, celkovo upravené 1 krát.

29.04.2021 - 11:10:42
01
Ešte väčší problém vidím, keď organizácie ktoré bojujú za cyklistov (v Bratislave Cyklokoalícia) extrémne tvrdo útočí na motorové vozidlá a žiada exemplárne tresty za porušenie pravidiel ale keď sa to týka cyklistov, zrazu však nič sa nestalo.

Teraz to bude trochu OT, ale napríklad situácia z minulého roka (neviem či to dá priamo ten príspevok) na Starom moste Petržalská strana, keď si polícia dovolila pokutovať cyklistov za jazdu po chodníku https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4166858733341334&id=214076798619567 ich príspevok, ako sa "vyhnúť" pokute, pritom všade tam je zvislé aj vodorovné značenie.

Alebo situácia pri tejto fotke, keď šli 3 ľudia na bicykli vedľa seba a 2 sa poriadne nedržali a niekoľko ľudí poznamenalo, že ľudia na fotke porušujú zákon a ich reakciu si môžte pozrieť.

A takých vecí bolo viac, napríklad sčítanie obyvateľov, pani v aute na mobile to vyplňuje a evidentne stojí v parkovacom boxe bol obrovský problém, slečna na bicykli s mobilom v ruke za tmy bez povinnej výbavy už problém nebol. Alebo keď vytiahli fotku od údržby ciest v zime, že za sneženia a poľadovice majú ľudia nechať bicykel doma, tak hneď išli upaľovať ľudí, ale to, že hneď vedľa bola taká istá fotka ale namiesto cyklistu tam bolo auto a ten istý popis už sa nejak stratilo vo vzduchu. To už problém nebol.

Keby to písal jedinec, môžme nad tým mávnuť rukou, že blbec. Problém je ten, že to je organizácia, ktorá sa spolupodieľa na tvorbe zákonov, robí pripomienkovania k cyklotrasám a podobne. Chválim ich za snahu budovať, na druhú stranu ich politiku považujem za extrémne škodlivú hlavne voči cyklistom, ktorý na to najviac doplatia. Zákony platia pre všetkých. Štatistika z Nemecka to dokazuje, kedy cyklisti mohli za 55% nehôd ktorých boli účastníkom a pri ďalších 30% aktívne nehode napomohli, napríklad častý prípad neosvetlený cyklista bez reflexných prvkov v noci na ceste idúci v strede pruhu a celý v čiernom. Dajme tomu že má na to právo, aj keď sa má jazdiť pri krajnici a zrazí ho zozadu auto. Áno je to vina šoféra hlavne, neubrzdíš neukecáš, ale je obrovská šanca, že toho cyklistu zbadal na poslednú chvíľu. Keby mal cyklista na sebe obyčajnú blbú reflexnú vestu za 1€, aj keď by nemal povinné svetlá, ktoré majú byť viditeľné na 150m, tak by sa s 99,99% pravdepodobnosťou nič nestalo. Tých 55% percent nehôd predstavuje cca 10 000 prípadov. Čo nie je zrovna zanedbateľné číslo. Ak k tomu prirátame ešte tých 30%... A je to len štatistika z ciest, kde sa volala polícia. Kto vie, ako by to vyzeralo keby sa rátali aj strety na cyklotrasách, chodníkoch atď.

Zľahčovanie situácie pri porušovaní predpisov zo strany cyklistov a chodcov bude viesť ešte k väčšej anarchii a ešte väčším zraneniam a úmrtiam. Sám jazdím po BA na bicykli a cestou do a z roboty míňam STOPku, zo 100 cyklistov na nej zastaví tak 1, inak veselo tam vbehnú, ani sa nepozrú, či môžu. Domáci, čo sú na hlavnej za pekného počasia tam vždy pre istotu brzdia, že keby zase nejaký šialenec na biku odtiaľ vybehol, keďže z jednej strany do tej križovatky vôbec nevidno.

Prílohy:

Screenshot_2021-04-29-10-32-32-840_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-04-29-10-32-32-840_com.android.chrome.jpg 402.24 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_2021-04-29-10-32-02-979_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2021-04-29-10-32-02-979_com.android.chrome.jpg 265.79 KiB thumb_up0thumb_down

29.04.2021 - 11:16:38
07
Uplne suhlaim a doplnim ze pri tvorbe predpisov treba pouzivat zdravy rozum a pri vedeni vozidla tiez. Je jedno ci je to bicykel alebo auto. Ak je vodic nekompetentny, je to problem aj na aute aj na biku. To iste u zakonodarcov. Uzitocnost dopravneho znacenia je priamoumerna inteligencii toho, kto ho nechal osadit.
Ako som uz naznacil v predoslom prispevku, cesta ja podla mna v uprave legistativy, aby bolo bikerom umoznane bezproblemove bikovanie a potom moze nasledovat represia za nedodrziavanie vhodne nastavenych predpisov. Inak sa niet co divit, ze biker si radsej postavi trail v NPMF kde ho len tak niekto nechyti, ako by sa mal bat ze dostane pokutu na chodniku. Ako funguje represia bez alteranivy sa dalo vidiet za prohibicie ;-)

heh a takmer som zabudol, Aj chodcov treba pokutovat ked su kde nemaju byt. Minule som stal pred dilemou ci ist po cesticke pre cyklistov kde boli 4 rodinky na celu sirku so psami na voditkach a dalsie dve mamicky s kocikmi, alebo po chodniku, kde boli korculiari, bezci a cyklisti :headbang: Bratislavska hradza - petrzalka, usek pri cisticke OV.
29.04.2021 - 11:31:34
00
Jano1987 napísal:
Ešte väčší problém vidím, keď organizácie ktoré bojujú za cyklistov (v Bratislave Cyklokoalícia) extrémne tvrdo útočí na motorové vozidlá a žiada exemplárne tresty za porušenie pravidiel ale keď sa to týka cyklistov, zrazu však nič sa nestalo.

Pod toto sa podpisujem :y:
29.04.2021 - 12:56:28
03
KenaiÚsek medzi Bosorkou a čistickou považujem za obzvlášť nešťastne riešený. Hlavne smer Prístavný most, kde ak by som mal dodržiavať pravidlá, tak 4x musím odbočiť vľavo a keď sa znovu napájam hore na hrádzu, tak by som mal zakaždým dávať prednosť, to platí, aj keď odbáčam vľavo na tie trasy určené pre cyklistov. Pri malej hustote, to problém nie je, ale keď je pekne, tak tam je milión ľudí a keby som tam zakaždým stál a dával prednosť, tak to celkom slušne blokujem, takže si jazdím hore napriek značkám (upáľte ma). Hore mimochodom je časť určená pre korčuliarov na tom úseku, chodci by tam nemali čo robiť, a ani dole... Ale tak čo človek narobí. Inak tade chodím do roboty, akurát že odbáčam k Chorvátskemu ramenu. Ísť tade cez týždeň po 17tej ako chodím ja z roboty je extrémny šport, tak isto aj cez víkend. Extrémne nebezpečné miesto je pri Bosorke, kde ľudia pobehujú ako sa im chce a často to tam blokujú a ani sa nepozrú, či môžu ísť. Ďalšie nebezpečné miesto zjazd z Prístavného mosta v Petržalke (ešte nikdy mi tam nikto nedal prednosť, kto šiel smer Starý most), kde si to kopa ľudí pustí dole a dúfa, že to ubrzdia a nikoho netrafia. Už som tam zažil pár škaredých havárii a kúsok odtiaľ ako je ten bufet pri tom zhupnutí dole smer Čuňovo. Ľudia tam behajú jak ovce. Vždy sa nájde nejaký samovrah čo si to valí smer Čuňovo a vletí tam do toho davu bez snahy zistiť, aká je situácia. Sa divím, že tam ešte nebol nejaký vážny úraz. A Bufet Vyza... Koľkokrát tade idem krokom. Zvyčajne chodím dole po tej ceste, len je zatvorená kvôli výstavbe na úseku medzi čističkou a Vyzou.
29.04.2021 - 14:11:43
02
Ano, nejak tak, len ked chcem tvrdit zakon je nadovsetko tak potom zabudni na logiku a riad sa tabulami. O co je lepsi clovek nerespektujuci § 55 Zákon o cestnej premávke, ako clovek nerespektujuci § 13-16 Zákon o ochrane prírody a krajiny. Ano z moralneho hladiska mozeme hovorit o spolocenskej ujme, ale de jure v tom rozdiel nie je. Preto najskor treba dat do poriadku zakony, dopravne znacenie, vytvorit podmienky aby mohli byt dodrziavane a potom postihovat. U nas zatiual funguje len ten postih a aj to iba tych ktorych je najlahsie chytit za priestupky, ktore je najlahsie dokazat. Aka vozidla s ECV, kde plati objektivna zodpovednost.
29.04.2021 - 14:38:31
00
Kenai napísal:
Ak hovorime o MTB, tak problem je, ze chranene uzemie je cele SR. Cele je v I. stupni co je z pohladu bikovania bez problemu. Ale vsetko kde je les alebo kopce, cize okrem poli a obrabanej pody je II-V. stupen a to uz problem je. V zasade s vynimkou polnych ciest cez polia, plati co napisal ivast. Mozes len po cyklotrase. Ked vezmeme do uvahy kolko km cyklotrias je singlac tak zistime, ze je to tak malo, ze by sme sa tam ani nevosli. Nemam konkretne cisla, ale staci otvorit trailforks a pozriet kolko km trailov je napr v MK. A to z nich este hodne bude bez oznacenia C. A BA je na tom este dobre.

Z mojho pohladu keby sa II. stupen cyklistom netoleroval, tak mozeme rovno MTB na slovensku zabalit a kupit si ziletky. Jedine riesenie do buducna je podla mna povolenie mtb na turistickych znackach a masove budovanie trailov v II. stupni. Sucastne tvrdo postihovat vsetko co ma kolesa v III-V. stupni.

Ja som myslel, ze zakaz jazdit mimo vyznacene cyklotrasy sa tyka len III. stupna a vyssie, ci? Ja jazdim len cestu, takze moje skusenosti su mizerne (zatial, lebo raz urcite pojdem aj offroad, preto sa pytam:)).
V III. stupni je ale zakazany pohyb mimo vyznacenych chodnikov vseobecne, takze potom ten isty problem, ktory popisujes pri MTB sa tyka aj chodze, nie?
29.04.2021 - 14:52:24
01
Nie, aj II.stupen bohuzial.
Zákon o ochrane prírody a krajiny
§ 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie45) a vyznačenej cyklotrasy,



Treti je ako vravis.
29.04.2021 - 15:06:11
10
Ale je to siroko tolerovane. Takze dementi sa nemaju co trepat aj do 3, 4 a 5 stupna. A sry ale tvoj argument, ze tam ich nikto neuvidi🙄
Pravda je taka, ze tymto ludom su zakony a zdravy rozum uplne ukradnute. Je im ukradnute, ze dnes su v zakaze a rovnako im bude jedno, ak v buducnosti na casti tych miest zakaz nebude. Neriesia to a absolutne nie je pravda, ze ked sa napr. 2 stupen povoli, tak tito egoisti zrazu prestanu jazdit do 3, 4 ci 5.
29.04.2021 - 18:04:59
02
keyboard_arrow_up