bicycletour napísal:
JOLI
Valla ľudia volili, pretože má skúsenosti s urbanizmom z európskych metropol. Doba 4 prúdových bulvárov len pre autá je dávno preč. Znepokojené matky nerozhodujú o urbanizme Bratislavy, Jedine tak zastupujú matky, ktoré sa chcú po Bratislave pohybovať s kočíkom.

Vallo nie je urbanista, ale architekt. Ja som tiež videl rôzne európske mestá a v tom zmysle mám akože skúsenosť v urbanizme? On si môže akurát tak osvojiť niektoré riešenia ako z toho tebou spomínaného Holandska, kde každé riešenia má víziu a nerobia to hurá systémom ako bratislavské vedenie mesta.

V tom prípade by mali svoju aktivitu zamerať na kritiku katastrofálneho stavu chodníkov. Lebo nie kvôli premávke na Šancovej alebo Štefánikovej sa zle cítia, ale z dôvodu, že sú chodníky plné dier, nerovností a iných nástrah, ktoré zavadzajú bezpečnej chôdzi a tlačeniu kočíka. Prečo sa napr. zodpovedných na meste pri stretnutí nespýtali ako je mesto Bratislava pripravená na platnosť zákona o zákaze parkovania na chodníkoch. Ako posilňujú kontrolný orgán MsP, ktorá má riešiť tieto porušenia zákona, atď, atď.
11.08.2023 - 13:51:16
00
JOLI
Štúdio, v ktorom pracoval sa zaoberá aj urbanizmom,
Bratislava má navyše Metropolitný inštitút a tam urbanisti pracujú a asi už párkrát s Vallom preberali víziu.
To by ma teda zaujímalo akú víziu malo Holandsko v 70. rokoch a v tejto situácii sa nachádza súčasná doprava v Bratislave. Ak je tým myslená blokáda ciest chodcami a cyklistami ako v Holandsku, tak takú víziu Bratislava naozaj nemá.

Chodníky sa rekonštruujú najmä s kompletnou rekonštrukciou ulíc. Ak To, že bol a ešte sú v centre mesta rozbité chodníky ešte z čias socializmu niečo vypovedá o predchádzajúcich vedeniach mesta. Tým asi nestačil rozpočet, keďže stavať mesto pre autá a udržovať ho je vždy nákladnejšie než pre verejnú dopravu, cyklodopravu a peších.
11.08.2023 - 14:30:26
02
bicycletour napísal:
JOLI
Chodníky sa rekonštruujú najmä s kompletnou rekonštrukciou ulíc. Ak To, že bol a ešte sú v centre mesta rozbité chodníky ešte z čias socializmu niečo vypovedá o predchádzajúcich vedeniach mesta. Tým asi nestačil rozpočet, keďže stavať mesto pre autá a udržovať ho je vždy nákladnejšie než pre verejnú dopravu, cyklodopravu a peších.

To je zavádzajúce tvrdenie. Chodníky sa vôbec nerobia pri komplexných rekonštrukciách, ale podľa nejakého divného kľúču, ktoré na meste poznajú len zasvätený. Napr. chodník na časti Krížnej sa robil iba na jednej strane. Druhá strana ostala nedotknutá. O celkovej rekonštrukcii ulici nemôže byť ani diskusia. Tam sa akurát tak premaľovali čiary na vozovke. Ďalší príklad. Na konci ulice Mlynské nivy sa robila tiež iba jedna strana chodníka. A až po dvoch rokoch sa pristúpilo toto leto aj k druhej strane. Takže tiež nemôže byť reč o celkovej rekonštrukcii ulice od fasády k fasáde. No a čerešnička z tých príkladov na záver. Najlepšia časť Dunajskej ulice s 15 ročnou dlažbou vo veľmi dobrom stave sa celá predláždila nanovo. Ale susedná Cintorínska ulica má jedny z najhorších chodníkov v Starom Meste, ktorý je v správe magistrátu. Vidíš to neúčelne rozhadzovanie peňazí, kde sa predláždi nákladne dobrý chodník, ale ten v katastrofálnom stave nechajú bez povšimnutia? To čo vyprodukoval MIB za obdobie svojej existencie je tak smiešne, že by na to stačili 2 odbory na magistráte. A ušetrilo by sa 2,5 mil. ročne na chode MIBu a mohli sa vraziť do ďalších opráv chodníkov. Za 4 roky úradovania primátora to máš pekných 10 mil. a to už by Bratislavu v kvalite verejného priestranstva posunulo a máličko zmazalo ten investičný dlh, ktorý mesto pred sobou tlačí aj z dôvodu podfinancovania. No evidentne Vallo so svojimi tímovými poskokmi má tých peňazí asi viac ako dosť, keď takto neúčelne rozhadzujú.
11.08.2023 - 14:41:44
02
bicycletour urbanista, ktorý ti povie, že ho nezaujíma, čo sa deje okolo jeho mesta je zlý urbanista.
11.08.2023 - 14:45:18
01
JOLI
A teraz vymenuj ulice, ktoré sa rekonštruovali kompletne aj s chodníkmi, ale všetky a poporiadku.

Pri tých ušetrených peniazoch za MIB treba pomalšie písať než rozmýšľať. Tie "2 odbory na magistráte" by pracovali teda zadarmo? A aj prevádzkové náklady by asi mali z milodarov.
11.08.2023 - 15:04:48
01
Jano1987
Na to, čo sa deje okolo mesta sa treba obrátiť na kraj alebo ministerstvo dopravy.
11.08.2023 - 15:07:29
00
bicycletour napísal:
JOLI
A teraz vymenuj ulice, ktoré sa rekonštruovali kompletne aj s chodníkmi, ale všetky a poporiadku.

Pri tých ušetrených peniazoch za MIB treba pomalšie písať než rozmýšľať. Tie "2 odbory na magistráte" by pracovali teda zadarmo? A aj prevádzkové náklady by asi mali z milodarov.

No však uveď nejaké. Ja naozaj neviem o žiadnych.
Tie dva odbory na magistráte už dávno sú čo majú v kompetencii údržbu a opravy. Tam naozaj nemusíš vynakladať nejaké peniaze. Na projektovanie a investičné plánovanie má dokonca mesto dva úrady a to Metro a GIB. Tam tí ľudia sú tiež, takže opäť nemusíš zakladať novú organizáciu. Jedine čo Vallovi kvitujem, že začína opäť rozbiehať vlastné mestské TS no aj to ide dosť pomaly. Lebo údržba je vždy alfa a omega verejného priestranstva. A pokiaľ ju mesto bude flákať, tak aj to čo už čiastkovo opravili, zapadne do takej zašlosti verejného priestranstva.
11.08.2023 - 15:15:41
00
Keď nevieš o nijakých, tak sa pozri sem. Aj tam nájdeš prečo sa realizujú rekonštrukcie niektorých ulíc postupne.
https://mib.sk/projekt/obnova-bratislavskych-ulic/

Však na magistráte boli 2 odbory aj pred Vallom a tak aj cesty a chodníky vyzerali. Centrum mesta vyzeralo ako za socializmu.
Metro rieši MHD a nie urbanizmus.
11.08.2023 - 15:26:43
00
bicycletour napísal:
Keď nevieš o nijakých, tak sa pozri sem. Aj tam nájdeš prečo sa realizujú rekonštrukcie niektorých ulíc postupne.
https://mib.sk/projekt/obnova-bratislavskych-ulic/

Však na magistráte boli 2 odbory aj pred Vallom a tak aj cesty a chodníky vyzerali. Centrum mesta vyzeralo ako za socializmu.
Metro rieši MHD a nie urbanizmus.

Jediné čo sa z toho zoznamu dá uznať ako komlexná rekonštukcia od fasáde k fasáde je Karpatská a Mišíkova. Napr. Dorastenecká vypadá takto. Druhej polovice sa ani nedotkli.
https://www.google.com/maps/@48.2028294,17.2012988,3a,75y,214.15h,84.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQFMJ7Mh3KP-1tqL_POyTJw!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu
A tak to vypadá aj na Mýtnej, Krížnej a ďalších uliciach z toho zoznamu, čiastkové kúsky, nič komplexne. Tak tu nezavádzaj o komplexných opravách ulíc.
11.08.2023 - 15:43:42
00
bicycletour vidím, že si rovnaký obmedzenec ako ostatný... Škoda reči.
11.08.2023 - 16:40:13
01
Jano1987
Človek, ktorý neovláda pravopis, ma bude nazývať obmedzencom. Aspoň keby si to napísal správne.
11.08.2023 - 17:17:03
01
JOLI
Prokopa Veľkého, Malý trh, Dorastenecká, Mýtna nič? Sú zrekonštruované v celej šírke.
11.08.2023 - 17:29:08
00
bicycletour napísal:
JOLI
Prokopa Veľkého, Malý trh, Dorastenecká, Mýtna nič? Sú zrekonštruované v celej šírke.

Nežartuj. Vieš aká ja dlhá Mýtna. A oni opravia asi tak 15% dĺžky chodníka a aj to iba na jednej strane. Tá opačná popri NBS bola iniciatíva tej inštitúcie a aj investícia. Mesto tam neminulo ani cent. Takže vo výsledku ak by nebolo toho, že sa NBS z vlastnej iniciatívy rozhodne si skultúrniť okolie budovy tak sme zase iba pri výsledku jednej strany. Malý trh myslíš vážne? Menšiu a bezvyznamnejšiu ulicu ani nemohli opraviť. To isté Prokopa Veľkého. Koľko ľudí už len tu chodí po chodníkoch niekde v periférii vilovej štvrte. Ak by opravili radšej chodník na Šancovej alebo na F.Liszta pod stanicou urobili by oveľa väčší osoh pre ľudí, ktorý tade chodia v húfoch.
11.08.2023 - 20:11:22
01
rodo napísal:
Aj prechody pre chodcov sú bodové.


Jasne, ale nie je problém v nejakom úseku zriadiť viac priechodov alebo miest pre prechádzanie, je to de facto zadarmo v porovnaní s podchodom či nadchodom.
11.08.2023 - 21:49:26
00
Jaroh napísal:
Jasne, ale nie je problém v nejakom úseku zriadiť viac priechodov alebo miest pre prechádzanie, je to de facto zadarmo v porovnaní s podchodom či nadchodom.


"Neexistuje obed zadarmo." Spomalenie dopravy nie je zadarmo. Na Slovensku a v Bratislave zabúdame na jednu vec, Holandsko je bývalá koloniálna veľmoc, ktorej aktuálny luxusný život a vysokú životnú úroveň do značnej miery financuje práve jej minulosť. Tá umožnila vznik veľmi bohatých a úspešných nadnárodných korporácií. Až následne si mohli dovoliť cyklochodníky, skľudňovanie dopravy a kaviarne po celý deň plné ľudí. My nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť takýto životný štýl a takýmto spôsobom sa k tomu ani nikdy nedopracujeme. Bratislava ako mesto nevie aktuálne zaplatiť ani šoférov MHD a ani Ukrajinci to nezachránia.

To je jeden z dôvodov, že namiesto prepojenia MČ cyklotrasami a budovania komplexnej cyklistickej infraštruktúry sa mesto vybíja na maľovaní cyklociest na otrasných rozbitých povrchoch a PR aktivitách ako je aktuálny cyklobuspruh na Vajanského nábreží.

Ja by som namiesto toho chcel nejaký komplexný návrh, ako má vyzerať cyklodoprava v Bratislave aj s časovým harmonogramom a predbežným finančným rozpočtom.

Druhú vec, ktorú by som rád videl je plán údržby existujúcej cyklistickej infraštruktúry. Značná časť trás napľňa skutkovú podstatu trestného činu všeobecného ohrozenia. Premaľovaný tankodrom je stále tankodrom.

Tretiu vec, ktorú by som rád videl, je vymáhanie dopravných predpisov na cyklotrasách - alkohol, osvetlenie, pobehujúce deti, psi, dezorientovaní chodci...zažívame to denne.

Štvrtú vec, ktorú potrebujú všetci účastníci je dopravné vzdelanie/výchova - školy, sociálne siete, veľké firmy. Navádzanie na porušovanie dopravných predpisov od nemenovaného cykloaktivistu je presný opak.

Proste systémový prístup od A po Z.

Ako som už niekde vyššie písal, väčšina z nás sú cyklisti, chodci, vodiči, cestujúci MHD zároveň. Preto by sme sa mali snažiť správať tak, ako by sme chceli, aby sa ostatní správali k nám (až budeme na ich mieste).
11.08.2023 - 22:32:18
010
keyboard_arrow_up