Ahojte, uz dlhsie pouzivam tento web a mozem ho vrelo odporucit. Je to free a Strava ma aj free aplikaciu pod iOS alebo Android a vie spracovat aj data z Garmin navigacnych pristrojov. GPS v mobile tym padom posunie na iny level. Daju sa aj pouzit Ant+ snimace k mobilu. Najviac sa mi paci to, ze porovnava useky, po ktorych uz niekto presiel, a tak si viete pozriet, ako rychlo iny cyklisti presli dany usek a kde presne ste na nich urobili najvacsi naskok resp. stratu
tak si kľudne tie ilúzie obnov, keď tak námatkovo pozerám výjazdy po tej istej trati sú dáta konzistentné. Či sú presné ako zistiť nemám, ale sú rovnaké a tudíž beriem to tak, že to meria dobre. Napriek rôznej teplote, vetre, vlhkosti vzduchu a či som ráno sral alebo som to doniesol do práce
Prosim uploadni nam sem surove data z tych dovch jazd bez korekcie stravou, alebo nejakym inym softom. Proste co zapisal tachometer. Totiz strava, lezyne root, ....asi aj garmin conect robi korekciu podla nejakeho algoritmu. To co vidis bezne nie su namerane data, ale ich poluctena varianta.
A to co pise KinDo je druha vec co treba jasne rozlisit. Absolutna nadmorska vyska je aj u mna obvikle v poriadku (+- metre) Totiz GPS v 3D za dobreho signalu je presne na metre. Staci niekde zastavit a dobre GPS sa skalibruje a upravi si aj barometricky tlak na danu vysku. Problem je kontinualne meranie, kedy je v 99% zariadenie odkazane na barometer. Preto absolutna nadmorska vyska je obvikle OK (ak je dobry signal GPS co na kopci ovikle je) ale nastupane metre su uplne mimo.
Situacia je dnes s asi aj vdaka tomu co pise lto tak zla, ze napr RWGPS stranka mi naratala na trase VD Gabcikovo BA pristavny most 428m nastupaneho previsenia. A pritom podla statnej nivelizacie je mediz Gabcikovom a BA rozdiel 25m nadmorskej vysky! https://ridewithgps.com/routes/37186595?privacy_code=Mu1S9H8Q6SQ3Tnra
Kenai : neboj nic, dobre tachometre maju barometricke meranie v poriadku .. ano, cas od casu sa stane, ze sa nieco pototo .. extremny podfuk niekde pod vieckom, alebo mozno burka, kedy to filter vykyvov neodchyti , ale inak ta ista trasa sa vzdy lisi o malicko /okrem faktu, ze to vzdy prida asi 20m vysky kazdu hodinu, aj po rovine , na sucasnom tachaci/. A to uz skoro rok jazdim este jeden a vysledky su konzistentne (uletel len raz). Ovsem napr. Lezyne, ktory pouziva nejaku divnu taktiku s GPSkom, ten ulietava vemi casto a celkom dost. Za 18 rokov som prestriedal (rozna dlzka trvania pouzivania) asi 7 fyzicky roznych zariadeni a je to ok. Ale je treba povedat, ze to surove data z barometru je nutne fitrovat, tak ako vsetko, inak by to davalo blbosti aj tak. Uz som to raz davno spominal...tlak neustale kolise , merac mera s nejakou presnostou , atd. GPS meranie nadmorskej vysky neviem ci je ok aj za dobreho signalu .. druzice by mali zohladnovat , ze Zem nie je presna gula, co neviem ci sa aplikuje.
Ja mám vždy problém s barometrickým meraním Garminu (Edge 810) na Horalovi. Na prvom výšlape mi už ukazuje nastúpaných 800-900 výškových. Po zapnutí korekcie v Garmin connecte je to potom v poriadku. Inde som to nespozoroval.
nemám také dáta, ale keď som začínal zaznamenávať telefónom, samsungom s barometrom tak som porovnával záznam s vdo barometrovým tacháčom ... no a keď som teraz prešiel na hodinky tak po čase som pozeral staré záznamy a ukazuje sa, že tieto hodinky sú veľmi podobné ako bol ten vdo pričom mobil pár metrov pridával. Porovnávam cesty do/z práce ... nejaké jazdy lesom alebo podobne naozaj porovnávať nemá zmysel
milsu : asi to tiez robi primarne cez gps, ako lezyne. A barometer sa pouziva len ako doplnok. Vsak ja to tiez korigujem potom. Ono to nevadi, dokial sa korigovat da, ale priamo pri vyjazde , ak neni iny tachac, to dost vadi.
Ja mám vždy problém s barometrickým meraním Garminu (Edge 810) na Horalovi. Na prvom výšlape mi už ukazuje nastúpaných 800-900 výškových. Po zapnutí korekcie v Garmin connecte je to potom v poriadku. Inde som to nespozoroval.
Tak takto to dopadne, ked niekto nerobi kalibraciu vyskomeru na starte, ale ma zapnutu autokalibraciu a po presune z BA si zapne GPS na starte vo Svite
Inak mam dojem, ze garminacki ***** do niektorych modelov moznost manualnej kalibracie ani nedali.
Palo TT hlboko sa mýliš. Garminy používam viac ako 10 rokov. Po zapnutí nikdy nevyrážam ihneď, ale počkám kým chytí satelity a ustáli sa výška. Aj tak ma vždy zaujímajú nastúpané a zostúpané metre a nie absolútna výška.
Asi si nepostrehol, že mi toto robí LEN na Horalovi (možno to bude tým elektrickým vedením v prvom výšlape po štarte )
To ze chyti satelity a ustali sa vyska, este nemusi znamenat, ze zbehla autokalibracia. Pokial autokalibracia prebehne pocas jazdy, tak sa to samozrejme prejavi aj na celkovom stupani/klesani. Vsak daj sem log z Garminu - lahko sa da z neho zistit, ci to bolo autokalibraciou, alebo len ustrelilo par bodov pod VN.
Neviem to nicim dolozit, ale predpokladam ze barometer ma 99% gps zariadeni ten isty chip. Ten ma vlastne interne korekcie a vyhadzuje hodnotu uz korigovanu na teplotu. Rozdiel moze byt len v tom ktore zariadenie ako spracuvava data a aku ma vahu GPS vs barometer. Tiez ako ma nastavenu korekciu co pripise zmene tlaku vzduchu (pocasie) a co zmene nadmorskej vysky. A ako som pisal uz v teme o lezyne jedno zariadenie bude lepsie v jeden den a v jednych podmienkach ine v iny den v inych podmienkach. Mozno je garmin vo finale ked to vylezie z garmin connect lepsi, ako trebarz lezyne, ale nie je to podla mna dane HW. Skor ma lepsie korekcne algoritmmy co bude asi opat dane poctom pouzivatelov platformy a mnozstvom dat ktore ma k dispozicii. Tu urcite lezyne taha za kratsi koniec.
milsu: ak by to zariadenie pouzivalo barometer zmysluplne a naozajstne, tak by ziadnou autokalibraciou ani ustrelenymi bodmi sa nemohlo stat, ze za chvilku nastupa 800m .. proste a jedoducho, kaslu na to, spravit to poriadne .. vedenie VVN to inak moze kazit /gpsko, nie vypocet/.
kenai: hlavne ktore lezyne .. podla toho co som videl, ako kvalitny je zaznam a ako vypadava, tak min. tie lacne Lezyne asi maju daky lacny mediatek, co od neho vsetci davaju ruky prec. Mozno tie 2 najdrahsie 200e modely maju lepsi, netusim. Ale to je jedno, jak garmiin, tak lezyne zjavne nie su schopni pouzit barometer ako treba. Bryton to napr. robi tak ako ma.
Lacne lezyne nemaju barometer vobec. Maju ho len 3 najdrahsie modely ktore su crevami skoro zhodne. Rozdiel je len vzhlad a obrazovka. Lezyne pouziva pokial viem MPL3115A2 I2C precision pressure sensor with altimetry https://media.digikey.com/pdf/Data%20Sheets/NXP%20PDFs/MPL3115A2.pdf
Jaj tak, GPS, ano v lacnych je nieco bez glonas. Ale neviem aky chip. Prekvapivo mam od lezyne aj hodinky a tie maju ten isty chip ako super GPS a v hodinkach signal katastrofa napriek podpore glonas a v super gps je signal bezchybny. Myslim ze rozdiel tu hra hlavne antena. Tiez hodinky maju pomalsie vzorkovanie lebo setria bateriu. Mozno to bude skor ze drahe zariadenie ma zvacsa velku obrazovku a tym padom aj miesto na velku antenu.
inak teraz to lto trafil ... tak ako gps koriguje výšku, keby barometer korigoval zaznamenané body tak by záznam vo výsledku bol oveľa lepší a skúsenosť ukazuje, že sa na barometer moc nespoliehajú. Pričom podľa všetkého rôzne tie staré športové hodinky napr od suunta dokázali s barometrom divy
Ano, mam sunto core ktore maju len barometer bez gps. Moja skusenost ak skalibrujes pri info znacke pod kopcom tak kym vysliapes za 2-3 hod na vrch ukazuju naozaj perfektne. Na druhej strane bezne som vysiel po schodoch na 12 poschodie do kancelarie a pustil sa mi burkovy poplach lebo to vyhodnotilo ako prilis rychle pre zmenu nadmorskej vysky. Bezne bolo aj ze som si lahol spat v lse na kopci a ked som sa rano prebral mal som o 300m mensiu nadmorsku vysku, ako ked som zaspal. Cize zase sme pri tom istom. barometer je super ak je optimalne skalibrovany a nieco mu povie ci ide o zmenu tlaku vzduchu alebo nadmorskej vysky.
Za mna osobne by tuto funkcionalitu mali dat aj do cyklo gps aby si clovek mohol manualne skalibrovat barometer a tym prepisat data vygenerovane GPS chipom. Ale v dnesnej dobe chcu vsetci ovladanie hlasom alebo dotikom alebo jednym gombikom v najhorsom. Vsetci radi obetuju fuinkcionalitu pre jednoduchost obsluhy a vyrobcovia sa len prisposobili.
Za mna osobne by tuto funkcionalitu mali dat aj do cyklo gps aby si clovek mohol manualne skalibrovat barometer a tym prepisat data vygenerovane GPS chipom.
Mnohe GPS tuto funkcionalitu maju ( Garmin Vista HCX ju ma, aj Locus ju ma, ale ma velmi nepochopitelne GUI)
Mnohe zariadenia maju aj autokalibraciu. Bohuzial je to spravidla nedokumentovany blackbox.
Princip je, ze za isty okolnosti (prepokladam kvalitny GPS signal) barometer prevezme GPS vysku.
To, ze nastupas 12 poschodi a vyhodnoti to ako prichadzajucu burku je velmi cudne. Mam 2 garminy, mal som predtym Suunta a nestava sa mi to. Pokles tlaku pred burkou je podstatne vacsi nez moze sposobit stupanie par desiatok metrov a hlavne pri burke sa jedna o zmenu tlaku na hodnoty, ktore su mimo "normalu" pre danu nadmorsku vysku a toto by mal software vediet vyhodnotit.
Na druhu stranu, to, ze sa tlak zmeni a tym padom ovplyvni meranie aj na pol hodinovom treningu nie je nic divne. Atmosfericky tlak sa v podstate meni neustale. GPS je uplne nevhodne, lebo tam je presnost horsia oproti barometru aspon o 2 rady. Ak spravi 2 merania za sebou na tom istom mieste behom 10 sekund, barometer musi dat kazde meranie ten isty vysledok (samozrejme v ramci citlivosti pristroja), GPS da kazde meranie ine a rozdiely bude aj v desiatkach metrov. Na druhu stranu, barometer nedokaze urcit priamo urcit priamo nadmorsku vysku, dokaze len zmerat tlak, preto je potrebne mat referenciu. A k tomu je prave dobre GPS (alebo este lepsie turisticky smerovnik, ci ina referencia).
Aby som to zhrnul, s GPS sa neda objektivne presne zmerat prevysenie. S barometrom je to mozne, ale original zaznam bude mat odchylky sposobene zmenou tlaku vzduchu. Toto sa da ale skorigovat 2 sposobmi. Bud podla znamych bodov na trase, alebo zaznamov meteostanic z danej oblasti.
Edit: teda aby som to upresnil, cez GPS sa na spravit relativne presny zaznam prevysenia, ale nie cez priame meranie nadmorskej vysky, ale paradoxne cez meranie zemepisnych suradnic a nasledovnom pouziti databazy "nadmorskej vysky" kedze pani z USA uz satelitmi pomerali nadmorsku vysku celej zemegule. Samozrejme, tato metoda nebude fungovat na meranie prevysenia na umlych prekazkach.
Ano, mam sunto core ktore maju len barometer bez gps. Moja skusenost ak skalibrujes pri info znacke pod kopcom tak kym vysliapes za 2-3 hod na vrch ukazuju naozaj perfektne. Na druhej strane bezne som vysiel po schodoch na 12 poschodie do kancelarie a pustil sa mi burkovy poplach lebo to vyhodnotilo ako prilis rychle pre zmenu nadmorskej vysky. Bezne bolo aj ze som si lahol spat v lse na kopci a ked som sa rano prebral mal som o 300m mensiu nadmorsku vysku, ako ked som zaspal. Cize zase sme pri tom istom. barometer je super ak je optimalne skalibrovany a nieco mu povie ci ide o zmenu tlaku vzduchu alebo nadmorskej vysky.
Za mna osobne by tuto funkcionalitu mali dat aj do cyklo gps aby si clovek mohol manualne skalibrovat barometer a tym prepisat data vygenerovane GPS chipom. Ale v dnesnej dobe chcu vsetci ovladanie hlasom alebo dotikom alebo jednym gombikom v najhorsom. Vsetci radi obetuju fuinkcionalitu pre jednoduchost obsluhy a vyrobcovia sa len prisposobili.
Vsak ale ukazovatel vysky je na barometrickych pristrojoch bez kalibracie nanic, to nikto nerozporuje. Presne takto mi to lieta na vsetkych pristrojoch. To som prestal riesit uz daaavno, ani to nekalibrujem, nepotrebjem.
Ale to vobec, ale vobec nema predsa vplyv na pocitanie prevysenia To sa da aj pri tychto zmenach pocitat vcelku dobre/presne. Napriek tomu,ze ti absolutna hodnota vysky nehom hodiny uleti o 300-600m.
edit: yoyo to dobre napisal. A mozno kenai moc rychlo beha hore shcodmi
yojo Suhlasim, neviem preco to spustalo burkovy polach. Nestavalo sa to vzdy a zrejme to bolo spojene aj so zmenou teploty. Vyliezol som z auta v zime, vosiel do budovy a isiel po schodoch behom hore. Cize relativne zima potom ,minusove telotu na parkovisku nasledne teplo na schodoch a este prehriatie od ruky behom hore.... Tak isto vlhkos vduchu sa musela zasadne zmenit.
K vyske podla GPS len tolko ze co pises plati pre zariadnia ktore bezne pozname, ako gps primace. Ale vyska sa podla serioznych profi gps primacov da zmerat uplne presne. Samozrejme nie pocas jazdy na biku a v lese s antenou na plosnom spoji. Cela geodezia pouziva gps tak isto letectvo. Vies si predstavit, ze by litadlo pri rychlosti aku leti preletelo front a naraz by mu pristroje ukazovali uplne inu vysku. A ano lietadla pouzivaju aj barometricke meranie vysky, ale len vo velmi ohranicenej miere.
lto Poznas algoritlus, ako tie pristorje rataju nastupane metre ? Ja by som si tipol, ze asi pre kazdy bod vezmu nadmorsku vysku a ked je vacsia rozdiel prirataju k nastupanym metrom ked je nizsia ako predchadzajuca narataju to k vyklesanym. Urcite je tam aj nejaky filter, ale ziadnu extra vedu za tym neocakavam. Ak je to ako pisem tak kazdy ulet 1-2m hode dole x pocet sekund zaznamu ak to robi 1 zanzm za sec. A vo finale to musi byt nafuknute neuveritelne. Mne staci vidiet co robi sklon ktory ukazuje lezyne super GPS pocas jazdy ked fukne vietor. Lieta aj o +-0.8% pri narazoch vetra. Tiez to musi ovplyvnit rychlost pohybu samotneho jazdca.... Aj ked to ma akcelerometer ako kompenzaciu. Mozno to maju drahe GPS osterene lepsie, ale nemoze to byt uplne imunne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Prosim uploadni nam sem surove data z tych dovch jazd bez korekcie stravou, alebo nejakym inym softom. Proste co zapisal tachometer. Totiz strava, lezyne root, ....asi aj garmin conect robi korekciu podla nejakeho algoritmu. To co vidis bezne nie su namerane data, ale ich poluctena varianta.
A to co pise KinDo je druha vec co treba jasne rozlisit. Absolutna nadmorska vyska je aj u mna obvikle v poriadku (+- metre) Totiz GPS v 3D za dobreho signalu je presne na metre. Staci niekde zastavit a dobre GPS sa skalibruje a upravi si aj barometricky tlak na danu vysku. Problem je kontinualne meranie, kedy je v 99% zariadenie odkazane na barometer. Preto absolutna nadmorska vyska je obvikle OK (ak je dobry signal GPS co na kopci ovikle je) ale nastupane metre su uplne mimo.
Situacia je dnes s asi aj vdaka tomu co pise lto tak zla, ze napr RWGPS stranka mi naratala na trase VD Gabcikovo BA pristavny most 428m nastupaneho previsenia. A pritom podla statnej nivelizacie je mediz Gabcikovom a BA rozdiel 25m nadmorskej vysky!
https://ridewithgps.com/routes/37186595?privacy_code=Mu1S9H8Q6SQ3Tnra
Tak takto to dopadne, ked niekto nerobi kalibraciu vyskomeru na starte, ale ma zapnutu autokalibraciu a po presune z BA si zapne GPS na starte vo Svite
Inak mam dojem, ze garminacki ***** do niektorych modelov moznost manualnej kalibracie ani nedali.
Asi si nepostrehol, že mi toto robí LEN na Horalovi (možno to bude tým elektrickým vedením v prvom výšlape po štarte
kenai: hlavne ktore lezyne .. podla toho co som videl, ako kvalitny je zaznam a ako vypadava, tak min. tie lacne Lezyne asi maju daky lacny mediatek, co od neho vsetci davaju ruky prec. Mozno tie 2 najdrahsie 200e modely maju lepsi, netusim. Ale to je jedno, jak garmiin, tak lezyne zjavne nie su schopni pouzit barometer ako treba. Bryton to napr. robi tak ako ma.
edit: alebo mozno proste mala antena, mensia ako ma mobil. Inak som nasiel, ze MegaXL ma asi daky MTK .. neviem identifikovat presne ktory.
Za mna osobne by tuto funkcionalitu mali dat aj do cyklo gps aby si clovek mohol manualne skalibrovat barometer a tym prepisat data vygenerovane GPS chipom. Ale v dnesnej dobe chcu vsetci ovladanie hlasom alebo dotikom alebo jednym gombikom v najhorsom. Vsetci radi obetuju fuinkcionalitu pre jednoduchost obsluhy a vyrobcovia sa len prisposobili.
Mnohe GPS tuto funkcionalitu maju ( Garmin Vista HCX ju ma, aj Locus ju ma, ale ma velmi nepochopitelne GUI)
Mnohe zariadenia maju aj autokalibraciu. Bohuzial je to spravidla nedokumentovany blackbox.
Princip je, ze za isty okolnosti (prepokladam kvalitny GPS signal) barometer prevezme GPS vysku.
Na druhu stranu, to, ze sa tlak zmeni a tym padom ovplyvni meranie aj na pol hodinovom treningu nie je nic divne. Atmosfericky tlak sa v podstate meni neustale. GPS je uplne nevhodne, lebo tam je presnost horsia oproti barometru aspon o 2 rady. Ak spravi 2 merania za sebou na tom istom mieste behom 10 sekund, barometer musi dat kazde meranie ten isty vysledok (samozrejme v ramci citlivosti pristroja), GPS da kazde meranie ine a rozdiely bude aj v desiatkach metrov. Na druhu stranu, barometer nedokaze urcit priamo urcit priamo nadmorsku vysku, dokaze len zmerat tlak, preto je potrebne mat referenciu. A k tomu je prave dobre GPS (alebo este lepsie turisticky smerovnik, ci ina referencia).
Aby som to zhrnul, s GPS sa neda objektivne presne zmerat prevysenie. S barometrom je to mozne, ale original zaznam bude mat odchylky sposobene zmenou tlaku vzduchu. Toto sa da ale skorigovat 2 sposobmi. Bud podla znamych bodov na trase, alebo zaznamov meteostanic z danej oblasti.
Edit: teda aby som to upresnil, cez GPS sa na spravit relativne presny zaznam prevysenia, ale nie cez priame meranie nadmorskej vysky, ale paradoxne cez meranie zemepisnych suradnic a nasledovnom pouziti databazy "nadmorskej vysky" kedze pani z USA uz satelitmi pomerali nadmorsku vysku celej zemegule. Samozrejme, tato metoda nebude fungovat na meranie prevysenia na umlych prekazkach.
Za mna osobne by tuto funkcionalitu mali dat aj do cyklo gps aby si clovek mohol manualne skalibrovat barometer a tym prepisat data vygenerovane GPS chipom. Ale v dnesnej dobe chcu vsetci ovladanie hlasom alebo dotikom alebo jednym gombikom v najhorsom. Vsetci radi obetuju fuinkcionalitu pre jednoduchost obsluhy a vyrobcovia sa len prisposobili.
Vsak ale ukazovatel vysky je na barometrickych pristrojoch bez kalibracie nanic, to nikto nerozporuje. Presne takto mi to lieta na vsetkych pristrojoch. To som prestal riesit uz daaavno, ani to nekalibrujem, nepotrebjem.
Ale to vobec, ale vobec nema predsa vplyv na pocitanie prevysenia
edit: yoyo to dobre napisal. A mozno kenai moc rychlo beha hore shcodmi
K vyske podla GPS len tolko ze co pises plati pre zariadnia ktore bezne pozname, ako gps primace. Ale vyska sa podla serioznych profi gps primacov da zmerat uplne presne. Samozrejme nie pocas jazdy na biku a v lese s antenou na plosnom spoji. Cela geodezia pouziva gps tak isto letectvo. Vies si predstavit, ze by litadlo pri rychlosti aku leti preletelo front a naraz by mu pristroje ukazovali uplne inu vysku. A ano lietadla pouzivaju aj barometricke meranie vysky, ale len vo velmi ohranicenej miere.