Ahojte , má prosím niekto skúsenosť nabiť baterku elektrobicykla cez trakčnú baterku s meničom na 230 V?
Prípadne Vaše skúsenosti s nabíjanim baterky iným spôsobom.
ďakujem
25.04.2025 - 10:08:17
00
logická hádanka :D prečo by sa o to niekto pokúšal, keď v každom návode je uvedené, že bicykel sa môže nabíjať len nabíjačkou k nemu priloženou, resp. určenou?
25.04.2025 - 15:10:15
00
Možno to bolo myslené originál nabíjačkou... Len primárny zdroj nebude sieť, ale batéria (tipujem autokaravan)... S tým by som v prípade 230V výstupu asi nevidel problém...
25.04.2025 - 15:36:46
02
Nazgul napísal:
Možno to bolo myslené originál nabíjačkou... Len primárny zdroj nebude sieť, ale batéria (tipujem autokaravan)... S tým by som v prípade 230V výstupu asi nevidel problém...


Nabíjanie s originál nabíjačkou. Baterka a k tomu menič na 230 V. Myslel som to tak či to nerobí problém , lebo je tam iná sinusoida a prúdy. Nevyznám sa v tom , Ale ani napr. niektoré náradie nejde spustiť , cez baterku , ktorá ma menič na 230 V. Sú tam nejaké obmedzenia . Ja , či niekto nemá osobnú skúsenosť. Trakčnú baterku hodím do auta a takto ju využiť
25.04.2025 - 15:55:36
01
Napätie a prúd, ktorý pôjde do ebajku vyrieši (upraví) nabíjačka... Osobnú skúsenosť nemám, ale videl som, ako napríklad v kempe v Podlesku tak ebajky z karavnu nabíjali...
25.04.2025 - 16:19:58
01
Ja nabijam z fotovoltiky (bateriek) cez sinusovy menic 24v-230v. Ziadny problem.
V tvojom pripade odporucam aspon 600w menic, nemusi byt sinus ak to nabijacke nevadi. A primerane velku trakcnu bateriu napr. 12v 100ah.
25.04.2025 - 17:25:21
01
Jazdíme na cyklovylety s VW T4 kde mame okrem štartovacej bat. ako druhú olovenu 12V= 95Ah batériu..Ak sme mimo kempov tak nabijame cez menič napätia 12V= 230V~ 1000W čistá sin. batériu na ebajku Haibike 400Wh 36V (Yamaha) orig.nabijačkou vstup 230V~ výstup 42V= ....úplne vybitu batériu ebajku dokážeme manželke nabiť 1x ...do úplného nabitia ...pri ďalšom nabijani menič napätia (tak je vyrobený) odstaví nabijanie lebo zhodnotí pokles napätia olovenej bat. pod 11V čo vyhodnotí ako aby ostalo na naštartovanie auta...aj keď na štartovanie mame druhú batériu obe batérie sú prepojené iba pri naštartovanom motore aby sa súčasne dobijali cez alternátor vozidla...keďže je to z 12V= na 230V~ a znova zmena na 42V= sú tam el.straty...po prejdení cca 40km na T4 je systém znova schopný nabiť batériu ebajku...asi toľko z vlastných reálnych skúseností...
02.05.2025 - 13:30:59
01
keyboard_arrow_up