Red1 vo svojich uvahach uplne ignorujes ten dalsi faktor, co sposobuje neferovost.
Pomer vykon biker vs. motor v zavislosti od hmotnosti bikera.
Tazsi biker ide hore kopcom s vacsim vykonom ako ten lahky, pritom su v porovnatelnej vykonnostnej skupine a na klasickych bajkoch oboja ferovo sutazia.

Ked si daju obaja na ebiku dopomoc na max. tak ten lahky biker, co ma vykon 250W dostane dalsich cca 600W od motoru, teda dopomoc na urovni 240%.
Tomu tazkemu (co ma vykon 500W) da ale tych istych 600W (co je horny limit motoru) dopomoc len 120%. Takze on ani tu rychlost 25km nedosiahne a ustve sa niekde vzadu za tou skupinkou, co si to rozdaju na poslednych metroch stupania, pokial teda nebudu take strme, ze vlastnou silou nemaju sancu dat nad 25kmh.
Alebo zle pisem?
20.07.2023 - 18:39:05
00
Okrem vekovych kategorii by tam mali pribudnut hmotnostne kategorie pretekarov...
20.07.2023 - 18:46:50
00
To ste sa už celkom zbláznili čo tu riešite za nezmysly, hmotnosť pretekárov, bicyklov dopomoci,to všetci čo sa tak múdro vyjadrujete máte aj praktické skúsenosti s e-bikmi alebo len teoretizujete
20.07.2023 - 19:59:30
00
Mirdo 🤣🤣🤣
Myslím, že udržať rýchlosť 25km/h na Bradlo je problém aj pre "fullfat" ebajky, nie to ešte pre SL...
Samozrejme, že ľahší jazdci sú vo výhode, keďže všetci dostanú z ebajkov +- rovnaký max výkon- vidím to, keď ma šupnú baby vo výjazde 🤣
20.07.2023 - 23:21:42
01
Palo TT
Neignorujem, počítam s tym, ze všetci chapeme keď sa hovorí o hmotnosti, tak celkovej.
Len predpokladam, ze si vieš na krátkej vzdialenosti urobit výhodu, keď vezmeš ľahší ebike s menšou baterkou.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1953136.html#p1953136

mirdo
Mudrujeme o ferovosti ebike závodov, ako prebiehaju a co by tomu mohlo pomôcť.
Ty o com píšeš?
21.07.2023 - 09:19:59
00
OK. Mne sa to tak javilo. Spominany vplyv (lahsi e-bike) samozrejme zavazi tiez - najma pri supereni dvoch (primarne rovnako lahkych) bikerov, ale stale je to na ferovost len mierny vplyv na urovni tazky vs. lahky spickovy bike, ktory existuje aj pri klasike. Tato mierna neferovost sa v praxy samoreguluje tym, ze ty, co maju ambicie/talent na debnu si spravidla zadovazia aj spickove biky (napr. pomoze sponzor).
V pripade sutazenia tazky a lahky biker je vaha/druh e-biku zanedbatelna, lebo ovela vacsi problem je ta max. miera dopomoci vzhladom na celkovy vykon bikera. Ja som to v mojich uvahach eliminoval zjednodusenim, ze obaja maju identicke bicykle.
21.07.2023 - 09:43:35
00
Takže skúsenosti žiadne len potreba mudrovať, riešite aj férovosť na klasike hmotnosť pretekárov, bicyklov
21.07.2023 - 13:05:58
00
Ver tomu, že títo chlapi majú skúseností dosť... Ale tá debata o akejsi férovosti je naozaj nezmysel... Aj keď na druhej strane - toto je diskusné fórum, takže nech pokojne diskutujú...
21.07.2023 - 13:26:01
00
Nazgul Preco si myslis, ze diskutovat o akejsi ferovosti pri e-bike sutaziach je nezmysel?
Lebo je tak neferova, ze sa nie je o com bavit? :) Tak preco sa potom v nej sutazi? Ked uz sa niekto chce porovnavat, tak ako zaklad beriem, ze to porovnavanie by to malo byt ferove.

Tato diskusia je v podstate analogicka diskusiam o transgender v cyklistike. Kde este pred par dnami mohol povodne muzsky "motor" pretekat v zenskych kategoriach a oficialne (UCI) sa to povazovalo za ferove. A o tomto sa tu tiez dlho a vasnivo diskutovalo. Nakoniec to tento mesiac aj UCI poriesila. Takze preco by tato diskusia mala byt nezmysel?

Podla mna je skor nezmysel za danej situacie (ziadne realtime kontroly a limity urovne dopomoci) tie preteky organizovat.
A tu paradoxne ta ista UCI, ide presne opacnym smerom (zatial). O tom ci je moj nazor na tu ferovost e-bike kategorii spravny tu samozrejme mozeme v pohode diskutovat aj nadalej a som otvoreny protiargumentom, preco by sa za ferove mali povazovat.

Je usmevne, ked na jednej strane tu foristi viedli boj (opravnene) proti transgender sportovcom v zenskej kategorii a na druhej strane sa mozno ty isti pre seba nasilu dozaduju vyhodnocovania vitazov e-bike kategorii.
21.07.2023 - 14:20:54
00
Ono diskutovať o férovosti OK, ale hľadať (alebo špiritizovať o nejakých úpravách) ju v športe je podľa mňa nemožné... Pretože z hľadiska Tvojej filozofie by sme museli zrušiť (alebo strašne upraviť) väčšinu športov... Pretože z toho pohľadu neexistuje férový šport... Zrušíme F1, pretože sú obrovské výkonové rozdiely medzi monopostami? Naložíme kenským maratóncom 5kg batohy, lebo majú lepšie genetické predispozície? Spolužiak z FTVŠ vyhrával všetky zápasy v karate, lebo bol strašne chudý, a tak všetci v jeho váhovej kategórii boli o dve hlavy menší a cez jeho dlhé ruky a nohy sa k nemu nedostali - zavedieme aj výškové limity, aby to bolo spravodlivé? Obmedzíme veľkým krajinám členské základne, lebo majú voči menším štátom neférovo väčší výber športovcov? V športe férovosť nehľadaj, nie je tam... Vždy má niekto (alebo si vytvorí) nejakú výhodu, ktorú pretaví do výsledku...
21.07.2023 - 15:02:18
04
jeden sport ma napada: golf
ale vazne, cela domnela neforovost sa pri cyklistike (nielen elektrickej) straca pri jazde dolu kopcom. Tu nepomoze motor, ani lahky bike, tu je treba skill, odvaha,... A ked nazveme tieto atributy/vlastnosti neferovostou tak amen tma.
21.07.2023 - 15:18:41
00
Myslim si, ze ferovost v sporte vzdy bola, je a bude priorita. (vid. transgender problem a jeho riesenie).
Nie vzdy sa da zarucit 100% ferovost. Sam som napisal, ze mnohe sportove sutaze neferove su. Vo vrcholovom sporte ako sam pises, aj tak bez dobrej genetiky moc sanci nemas. To ale nie je dovod vytvarat dalsie neferove sutaze (v ktorych ta neferovost navyse je velmi silna) a zaroven nieco velmi podobne viacmenej ferove uz existuje.

Do buducnosti to vidim tak, ze casom nejaka elektronicka realtime kontrola a obmedzenie max. urovne dopomoci pribudne a mozno rychlostny limit 25kmh pre sutaze naopak odpadne, aby to bolo viac ferove. Podla mna UCI potrebavala teraz pokryt rastuci trh, aby ich nepredbehol nejaky novy konkurencny e-UCI subjekt. Ostatne doriesia casom. Uvidime.

Kludne nech sutazia aj teraz, mne to vadit nebude.
21.07.2023 - 15:25:42
00
sunko napísal:
ale vazne, cela domnela neforovost sa pri cyklistike (nielen elektrickej) straca pri jazde dolu kopcom. Tu nepomoze motor, ani lahky bike, tu je treba skill, odvaha,... A ked nazveme tieto atributy/vlastnosti neferovostou tak amen tma.

Presne naopak. Vsak prave preto je to ferove, rozhoduje len skills jazdca (pri uphille zase primarne kondicka). E-bike DH by uz bol celkom fer a aj to e-enduro je na tom lepsie ako XC /uphill pretek.
Btw. Gravitacne zrychlenie je pre vsetkych rovnake. Uz treba len vytvorit vakuum :)
21.07.2023 - 15:31:53
00
Palo TT ,je to jasné tebe ide hlavne o mudrovanie a je jedno o čom len aby si mohol písať a písať...
21.07.2023 - 15:42:30
10
keyboard_arrow_up