Dnes som mal neprijemny zazitok, ked pri poklese na cca 20% baterie bolo jedno aky stupen som mal zaradeny, motor (Bafang) tahal citelne slabsie.
Predpokladam, ze to nie je zalezitost baterie, ale nastavenie motora, takze je to problem nastavenia Bafangu, ci maju to tak aj ine znacky motorov spravene?
Niekto tu uz na fore spominal podobny problem len nenapisal co ma za motor.
07.04.2022 - 20:42:19
00
....nie....iné motory ťahaju až do uplného konca normálne naplno
07.04.2022 - 21:51:38
01
Takze potom otazka na bafangistov, ci to robi aj im a je to chyba sw, alebo vlastnost motora, ci nebodaj chyba zrovna toho mojho. Teoreticky mozm mat aj vadnu baterku, nakoniec udaje o kapacite posiela bateria riadiacej jednotke a nie naopak.
Ale kedze uz tu niekto spominal podobne nieco budeme min 2.
07.04.2022 - 23:04:15
00
Ak máš komunikáciu CAN tak s tým nič neurobíš, ak UART tak sa to dá.
08.04.2022 - 07:24:39
00
Měl jsem to napsat spíš rovnou sem, tak se omlouvám za duplicitu (ale i vedle se téma probíralo):

U Brose to mám nakonfigurované takhle:
- do 10% baterie vše funguje bez omezení, včetně Turbo režimu
- jakmile to spadne pod 10%, tak SW skokově omezí podporu vyšších režimů (lze je zapnout, ale chovají se stejně jako nižší režim)
- kolem 5-6% (tohle jsem otestoval jen jednou, snažím se nedostávat vůbec pod 10%, kam jsem se dostal jen 3x a z toho jen jednou až na 3%) už to baterka nestíhá a pomalu se dopomoc zcela vytrácí a už není téměř žádný rozdíl oproti vypnutému motoru a je to pozvolné, ne skokově, takže nejde říct přesně kdy se to stane (zvlášť když jsem to otestoval jen jednou a k tomu dojížděl danou vyjížďku už hodně unavenej)

Tedy SW to neodpojuje příliš brzo a nechá to až do stavu, kdy to nedává baterka.
08.04.2022 - 08:25:18
00
Mam uz novy CAN, takze potvrdzujes, ze aj tebe sa to tak sprava? Pride mi to nastavene dost vysoko, ked obmedzi podporu uz okolo 20%.
Inak volakedy musime ist spolu dakde vikino, pretoze ja mam 630 baterku (ty asi tiez predpokladam), ale pocitovo (este som nebol na vacsom vylete) ju vycucnem ovela rychlejsie ako na drahsich ebikoch, ktore som jazdil predtym (hocil mali len 500 napriklad).
Je to len pocit, ale nezda sa mi to.
Niekedy ma zoberies na tu Pansku Javorinu;o).
08.04.2022 - 08:44:07
00
Na Shimano STEPs som sa s niecim takym nestretol. Ale aj Shimano ma nieco podobne. Ak je totiz v riadiacej jednotke zapnute svetlo, tak aj Shimano ma nejaky cut off (5%?). Ale ak je funkcia svietenia vypnuta, tak by tam ziadny cut off nemal byt (aj ked poslednych 10% sa to vybija rychlejsie). Ja mam 2000lm svetlo zapojene na motor, ale pod 20% som sa este nedostal, tak realne skusenosti nemam.
08.04.2022 - 08:50:43
00
Ja zo svojej skusenosti mozem povedat ze sa to tyka aj napr. bosh a dalsich znaciek....

Ved je to jednoducha fyzika, dolezita su V baterie a nie moc percenta. Vacsina BMS sa snazi odmedzit klesanie voltov pod urcitu hranicu, tj. pri nizsich voltazach uz nie je mozne pouzit uplne plný výkon. Pretoze ak klesnu V pod urcitu hranicu bateria je odpojena a nasledne vacsinou pomoze k aktivacii az nabijacka, alebo cas ....
Zalezi samozrejme aj ako je nastaveny kontroler, vyladeny fw atd. Mnohe znacky su skor konzervativnejsie a tuto vec aktuvuju uz okolo 30% baterie. Mnoho ludi sa pri vyrobe vlastnych baterii vykaslalo na BMS ( pripadne ho uplne odstavilo ) a nie vzdy to dopadne dobre ( bateriu vies relativne lahko pretazit a zlikvidovat, prejavi sa to hlavne na slabsich clankoch a nasledne cela bateria ). Ja mam skusenost hlavne v IT s 18650.


Ja som si to uzil pri bosh motore, pretoze som doma nemal nabijacku a chodil som si ju len poziciavat :) ... tj. viac krat som sa pohyboval na tejto hranici. ( kedze som ani nedobijal na 100% ). ( ale aj shimano zhruba pri 30% nedavalo plný vykon ked clovek pouzil boost alebo ako sa to vola )

Uplne idealne je ale pouzivat V nie % baterie, .. to je podstatne relevantnejsi udaj v tomto smere.


Naposledy upravil random dňa 08.04.2022 - 09:06:06, celkovo upravené 1 krát.

08.04.2022 - 08:56:03
00
flegko napísal:
Mam uz novy CAN, takze potvrdzujes, ze aj tebe sa to tak sprava? Pride mi to nastavene dost vysoko, ked obmedzi podporu uz okolo 20%.
Inak volakedy musime ist spolu dakde vikino, pretoze ja mam 630 baterku (ty asi tiez predpokladam), ale pocitovo (este som nebol na vacsom vylete) ju vycucnem ovela rychlejsie ako na drahsich ebikoch, ktore som jazdil predtym (hocil mali len 500 napriklad).
Je to len pocit, ale nezda sa mi to.
Niekedy ma zoberies na tu Pansku Javorinu;o).

Hej aj mne to tak robí neurobíš s tým nič.
Na tú Pansku môžme isť hocikedy aj v nedelu ked nebude pršať.
08.04.2022 - 09:04:27
00
Dobře udělaný SW by ale měl zajistit dvě věci:
- nastavit rozumnou hranici cut off, tak aby nezbývala zbytečně moc velká nevyužitelná kapacita baterky, ale na druhou stranu, aby nedošlo k příliš rychlému odpravení baterie už třeba jen po několika plných vybitích
- danému nastavení přizpůsobit ukazatel pro uživatele. Tedy právě aby se nestávalo, že vidím na displeji 20% a SW odpojí motor. Pokud je rozumně nastavený ten první bod, tak by se měla k tomu kalibrovat ukazování stavu baterie, aby tam v tu chvíli už bylo třeba jen 5% nebo i 0% (i když to bude pořád pro stejnou hodnotu cut off).

Nedobíjení na 100% může být také problém, protože pak nedojde k závěrečnému balancování. A to by určitě probíhat mělo, i když nebude problém, když se občas vynechá.
08.04.2022 - 09:07:36
00
Baterie by sa nemali vybijat do tla, ale toto vacsinou zabezpecuje uz samotny vyrobca baterie, kedze bateria hlasi napriklad 0%, ale v skutocnosti ma este 5%, cim sa chrani, aby sa nevybila na tych 0%, co by jej uskodilo. Dnes su baterie (casto aj nabijacky) uz vacsinou male pocitace, okrem +- k nim vedie aj komunikacny kabel.
Problem je, ked este aj vyrobca motora/sw k nemu zabezpeci dalsiu ochranu a znizi odber z baterie uz na urovni tych 20% (co asi robi ten blby Bafang).
Ja, ale predpokladam,z eby to slo sw upravit, aj ked vikino zatial tvrdi, ze mame smolu u novych Bafangov.
08.04.2022 - 09:22:50
00
Tiez nechapem ludi, ktori v dnesnej dobe tvrdia, ze aku by sa nemali uplne vybijat, resp. nabijat na 100%. A je jedno, ci sa jedna o ebike alebo telefon. Obsluzny FW/SW ma totiz toto na starosti a ten sam zabezpeci optimalne hranice nabitia/vybitia a user vidi len 0 a 100%, co v reale moze kludne byt 5 a 95%.
08.04.2022 - 09:29:15
01
Precitajte si co som pisal vyssie o BMS ...

defakto tu nie je rozdiel ci sa jedna o bateriu do notebooku, pokladne, mobilu alebo biku...

Clanky su podobe vsade ( v biku, notebooku, alebo pokladniach... atd aj tie iste ).
Nepracuje sa z % baterie ako V a kvalitnejsi BMS dokaze napr. monitorovat nie len jednotlive vetvy, ale kazdu bateriu ( zvlast zbernica ). Aj par horsich clankov v zapojeni dokaze znacne ovplivnit celu bateriu.

Ja som napr. cca. 5x po sebe isiel BOSH od cca. 45% do 0% a bol tam veľmi vyrazni rozdiel vo vykone s klesajucov V ... ( bateria tube 500WH )

Moja skusenost je taka ze clanky ktore nie su nabijane na 100% vydrzia enormne dlho.. napr. mam aj viac ako 10 rocne 18650, ktore stale funguju, co sa ale neda povedat o tych co isli do 100%.
08.04.2022 - 09:32:31
00
clxno1 napísal:
Na Shimano STEPs som sa s niecim takym nestretol. Ale aj Shimano ma nieco podobne. Ak je totiz v riadiacej jednotke zapnute svetlo, tak aj Shimano ma nejaky cut off (5%?). Ale ak je funkcia svietenia vypnuta, tak by tam ziadny cut off nemal byt (aj ked poslednych 10% sa to vybija rychlejsie). Ja mam 2000lm svetlo zapojene na motor, ale pod 20% som sa este nedostal, tak realne skusenosti nemam.


na Steps E8000 sa pri poklese batérie na 10% a menej nedal zapnúť vyšší mód ako ECO, ak bol v tej chvíli zapnutý napr. Trail, automaticky to preplo na ECO. ono to asi takto funguje aj ďalej a asi aj na EP8, len si to nejako nevšímam keď 90% jazdím práve ECO.
08.04.2022 - 09:37:20
01
Kritické vybití si hlídá bateriea sama, jak už bylo zmíněno. Ale stejně ani časté vybíjení až k této hranici ji zrovna na životnosti nepřidá, i když ji to samozřejmě hned nezničí.

U dobíjení na 100% je to vlastně úplně opačně. U ebiku je naopak nutné právě kvůli tomu zmíněnému balancování dobíjet na 100%. A samotné dobití na 100% (tedy na hodnotu navrženou v baterii, kterou si hlídá) nijak bateriím nevadí.

U plného nabití vadí dlouhodobé ponechání baterie v tomto stavu. U ebiku tedy třeba dobít na 100% a pak tak nechat přes zimu (v případě, že přes zimu nejezdím) není dobrý nápad. Já se tedy vyhíbám i o něco kratším obdobím. V období, kdy jezdím méně (nechce se mi do ošklivého počasí), tak když se vrátím z vyjížďky a vím, že třeba se znovu třeba týden nebo více nedostanu, tak to na 100% hned nenabíjím, ale až těsně před další vyjížďkou. A když je vybitá baterka moc (déle skladovat skoro vybitou také není vhodné), tak ji dobiju na 60-70% hned a na 100% před tou vyjížďkou.

U mobilu je jiná situace. Tam tohle nemá smysl ani řešit. Tam dobiješ na 100% na kterých to dlouho nezůstane.
08.04.2022 - 09:39:01
03
keyboard_arrow_up