Rám krosového e-biku na bežné, každodenné používanie po cyklotrasách a cestách
Hliník 83% [ 5 ]
Karbón 17% [ 1 ]
Celkový počet hlasov : 6
Zdravím!

Ako cyklistický nováčik si chcem kúpiť e-bike, najmä na každodenné využívanie po cestách do mesta a cyklotrasách v mojom okolí (Vrakuňa). Do samotného biku rád investujem cca €2000 - 2500 a snažím sa vyberať tak, aby tá investícia bola čo najzmysluplnejšia.

Napr. nepredpokladám, že bude pre mňa veľký rozdiel, či mi batéria ponúka "dojazd" do 150km alebo 200km. Vraj je aj tak ideálne nabíjať ju po každej jazde. Za to ma však zaujala možnosť mať napr. karbónový rám namiesto hliníkového, pre jeho nižšiu hmotnosť a údajnú "smoother ride"

Na moje prekvapenie mám však veľký problém nájsť v e-shopoch krosový bicykel s karbónovým rámom. Aspoň teda v tejto cene. Rozumiem tomu správne že je to predovšetkým preto, že pre využitie na cestách a cyklotrasách nie sú výhody karbónového rámu až také výrazné a mať karbónový krosový e-bike je proste zbytočný overkill?

A, všeobecnejšia otázka, za aké iné kľúčových vlastností (a príslušenstvo) krosového e-biku je teda najzmysluplnejšie si priplatiť? Napr. som si všimol, že je vysoko odporúčané dobre zainvestovať do zabezpečenia bicykla. What else?

Díky moc
11.05.2021 - 09:50:14
00
Tak za 2000-2500,- Eur slušný ebajk na karbóne? Tak to držím palce (pokiaľ sa nebavíme o "značkách" ako Sava apod.)... A teraz osobný názor - ale naozaj osobný názor, nie výzva na polemiku, tej mám dosť v robote... Ja považujem celkovo karbón na ebajku za overkill... Pri fulloch určite, pri HT by to ešte aký taký zmysel malo - kvôli pružnosti/komfortu... Váhová úspora ale celkovo fakt nie je relevantná k cenovému rozdielu, pri celkových váhach ebajkov by cca 0,5-1kg jeden mohol považovať za úplne nepodstatný rozdiel... Hlavne, keď v poslednej dobe (pre mňa nepochopiteľne) priberajú na váhe aj klasické bajky... A zabezpečenie? Najlepšie je ebajk nespustiť z očí :-) PS: Kto Ti povedal, že je dobré nabíjať baterku po každom výjazde?
11.05.2021 - 12:31:48
03
síce cakam na karbon FS ebajk, ale urcite som si ho nevybral preto, ze ma karbonovy ram. :) vo vybere som mal aj alu kusky a teda nemal by som žiadny problem. (och Meta :inlove: ) U mna skor slo o dostupnost a moznosti servisu. Podla mna plati, ze samotny karbon este nerobi z bajku dobry bajk. To je rovnaka sprostosť ako by si sa upriamil len na šalter, alebo hocijaky iny komponent a na zaklade toho posudzoval bajk. chapem to ako plus k dobremu bajku.

A v cenovej relacii do 2500€ by som sa karbonovym ramom vobec, ale ze vobec netrapil. jednak neni karbon ako karbon a druhak to pohodlie... vyber si hrubsi vacsi plast a ziskas viac pohodlia za menej penazi. Popripade karbonova sedlovka... ale tam je to take sporne - niekto citi rozdiel niekto nie.

Vyberaj stredovy pohon, slusnu kapacitu baterie.

Zabezpečenie... kombinovane. poriadna retaz, poriadny U lock a tlste lanko na kolesa, + alarm na kotuc + kamera s notifikaciami.
11.05.2021 - 14:02:25
00
K tomuto s prepáčením slušne iba jedno. Väčšiu kktinu som asi nečítal ani na dezinfo weboch. Na 25 kg ebajku riešiť 200g ušetrených na karbónovom ráme? Viem, že sú ebajky na na karbónových rámoch. Prečo nepodojiť peňaženku. Kellys tiež vynašiel tuším nejaký prevratný karbón. Ale je to 3.14čovina väčšia ako voda v koši.
15.05.2021 - 01:04:32
00
Nice. Predpokladal som, že ten výhový rozdiel je markantnejší.
15.05.2021 - 01:10:23
00
Nazgul napísal:
... Hlavne, keď v poslednej dobe (pre mňa nepochopiteľne) priberajú na váhe aj klasické bajky...

No priberajú na váhe, majú širšie pneumatiky a nižšie tlaky. Proste vývoj ide dopredu a búrajú sa mýty. Ale karbón na ebajku je už fakt už trochu moc. Na mojom cesťáku, keby som si priplatil vyše Ł1000, ušetril by som menej ako 500g. A vo výsledku by mi to pridalo nula, celá nula nič do p*če.
https://www.youtube.com/watch?v=PL-o-QB2QPo
15.05.2021 - 01:20:57
00
Joe70 napísal:
K tomuto s prepáčením slušne iba jedno. Väčšiu kktinu som asi nečítal ani na dezinfo weboch. Na 25 kg ebajku riešiť 200g ušetrených na karbónovom ráme? Viem, že sú ebajky na na karbónových rámoch. Prečo nepodojiť peňaženku. Kellys tiež vynašiel tuším nejaký prevratný karbón. Ale je to 3.14čovina väčšia ako voda v koši.


Kellys nič nevynašiel, termoplast robila už Merida v 90-tych... Kellys to oprášil a (hádam) trochu vylepšil...

A k tým nárastom váhy u klasických MTB - Alu Meta 2019 od Commencalu je o kilo ľahšia ako karbónový Spicy 2020 od Lapierru... Tá istá výbava (GX), ten istý rozmer plášťov (2.50), Spicy má karbón ráfy... Takže len o plášťoch to nebude... Je taká šeptanda, že EÚ zdvihla parametre na certifikáty a tým pádom musia byť rámy robustnejšie, aby boli tuhšie...
15.05.2021 - 09:46:37
00
No ja neviem kde tie bicykle tak priberajú. Môj hliníkový Trek Domane váži vyše 10 kg, pričom niektoré hliníkové bicykle vážia s rovnakou výbavou 105 aj o takmer 2 kg menej a sú aj lacnejšie. Ten rám je robustný, ale o 2 kg ťažší ako iné rámy nie je.
Ale celá tá rada Domane je relatívne ťažká. Aj drahé karbónové modely.
EU v tom rozhodne prsty nemá. Nepoznám predaje bicyklov v rámci kontinentov, ale Američania ani zbytok sveta by istotne neprispôsobovali vývoj bicyklov EU legislatíve. Keď už, dodávali by do EU iné bicykle, čo sa ale nedeje. Okrem ebajkov samozrejme. Je to proste evolučný vývoj.
15.05.2021 - 23:04:23
00
Niekde som cital ze zacali davat karbon namiesto alu koli vnutornym bateriam lebo ma vacsiu pevnost pri viac menej rovnakej vahe ked museli spajat vystuhy v oblasti aku, nepamatam si uz o ktoru znacku islo, ale z pohladu vyrobcu preco nerobit z karbonu rovno cely ram a nezdvihnut ceny :-)
16.05.2021 - 08:45:25
00
keyboard_arrow_up