Nedávno som tu zablúdil, že aspoň naberiem inšpiráciu, čo kúpiť, keď budem meniť reťaz. Vlastne som na výmenu reťaze akosi komplet pozabudol. Ako som tu čítal posledné strany a intervaly 1300,1500km tak si vravím, že pri mojom nájazde (od kúpy) cca 3700km by som mal mať možno už tretiu :) .
Takže som vzal šupleru, pomeral a nameral som cca 132,85mm, teda zrelá na výmenu. Nebol som si istý, či pri takto opotrebovanej reťazi meniť aj prevodník a kazetu, ale nakoniec som vymenil všetko:

- Kazeta Sram NX PG-1230 (predtým SX PG-1210)
- prevodník Sram X-Sync 32z E-MTB
- reťaz Sram Eagle X01 (predtým SX Eagle)
V cene 150€ za všetko to nebol taký finančný šok.

Čo ma teda ale zaujímalo viac, bolo, že ako na tom sú na tom kazeta a prevodník (nové vs. staré). Reťaz oproti novej vyťahaná ako zázrivský korbáčik, ale kazeta a prevodník z môjho pohľadu neniesli nijaké viditeľné znaky extrémneho opotrebenia. Zuby ani rádiusy mi neprišli nijak extra opotrebované (názor laika). Do výmeny všetko šlapalo ok, radilo plynule, reťaz nepreskakovala, hlučnosť v norme. Takže by som povedal, že ak najbližšie vymením reťaz včas, tak kazeta a prevodník zvládnu viac. Ale aj tá reťaz, na to že je to úplne základná rada SX a šlapal som často kopce, tak to dala celkom fajn. Prikladám fotky, porovnania kaziet, pár pastorkov, prevodníka a reťaze.

Prílohy:

20240326_174918.jpg
20240326_174918.jpg 88.07 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_162618.jpg
20240326_162618.jpg 292.98 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_163533.jpg
20240326_163533.jpg 112.39 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_163614.jpg
20240326_163614.jpg 147.18 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_163742.jpg
20240326_163742.jpg 108.67 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_163756.jpg
20240326_163756.jpg 119.73 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_164508.jpg
20240326_164508.jpg 114.66 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_171922.jpg
20240326_171922.jpg 148.69 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_172146.jpg
20240326_172146.jpg 93.21 KiB thumb_up0thumb_down

20240326_172129.jpg
20240326_172129.jpg 114.63 KiB thumb_up0thumb_down

27.03.2024 - 22:57:14
01
Môj názor laika je, že kazetu ani prevodník nebolo treba meniť. Keď už, tak vymeniť reťaz a pojazdiť, ak niečo nebude OK, následne potom vymeniť. Aspoň ja som to tak urobil, že som po výmene novej fyzicky bajk a radenie odskúšal a keď je všetko OK, nechávam tak.
28.03.2024 - 06:35:12
00
Áno, presne tak som to mohol spraviť aj ja. Ale nevedel som posúdiť mieru opotrebenia a potom zas objedávať na 2x sa mi nejak nechcelo. Nevadí. Prevodník bol lacný a výmenu kazety si ospravedlňujem upgradom na NX :). Som zvedavý na tú reťaz.
28.03.2024 - 08:03:28
01
cisto zo srandy, ak nahodis novu retaz mimo bajku na kazetu zapada hladko?
28.03.2024 - 08:18:28
00
retaz som uz nahodil, ale vyskusal som aj tak na par pastorokoch starej kazety a zapadla uplne normalne.

Prílohy:

20240328_143429.jpg
20240328_143429.jpg 182.72 KiB thumb_up0thumb_down

20240328_143556.jpg
20240328_143556.jpg 241.58 KiB thumb_up0thumb_down

28.03.2024 - 19:34:44
00
Také se přikláním k názoru že převodník a kazeta nebyla třeba měnit.Je tedy fakt že řada SX asi nebude to pravé na žádný bike,ale když už tam byla tak myslím že minimálně 8000km bys na ní najezdit mohl.Předpoklad ovšem je jezdit drobet kadenčně,tzn. řadit,řadit,řadit :-)
29.03.2024 - 08:19:49
00
keyboard_arrow_up