Ja som to tu už raz spomínal. Pozri si ten
rám - hlavne okolo prepákovania tlmiča a začni to lepiť z hliníka. Zvar na zvare. Hydroforming nemá neobmedzené možnosti a frézovať by to bola čistá cenová šialenosť. Keď to dizajnovo "prepískneš" tak inú možnosť ako karbón momentálne nemáš. A voľba tohto materiálu rozviaže konštruktérovi ruky, navyše marketingovo je to aj v E segmente silná zbraň.
Nakoniec, na cene to ani akosi nepoznať, zadná stavba ostala Al.
Cube majú klasické
rámy a predný trojuholník tiež z karbónu. pozerám sa na to skôr z toho pohľadu, že keď to človek niekde dobre oprie, môže znáňať prinajlepšom nový rám. karbón je krehký, hlina sa možno preliači a funguje ďalej. svoje myslím zohráva aj hmotnosť bajku a jazdca, predsa len my ebajkeri sme vačšinou iné hmotnostné kategórie ako XC-čkári. keď sa človek vysype na ebajku je to celkom rana. nehovorím, že karbón je zlý, ale keď už mám zaplatiť niekoľko tisíc za bajk, chcem aby prežil všetky situácie, ktoré pri bežnom jazdení môžu nastať, aj náraz do stromu.