Ahojte, prosim o radu pri vybere Theos modelu. F50 za 5500 Euro je najekonomickejsou volbou Ma rovnaku bateriu, motor a ram. Budu jeho jazdne vlastnosti o poznanie horsie ako pri F90, ktory stoji o 3000 Euro viac? Jazdim rekreacne, nie nejake zlozite tereny (aspon zatial ). Oplati sa priplatit za F90?
F50 so zdvihmi 150/140 je Trail/AM bike, obidva vyššie modely so 180/170 sú endurá. F50 je univerzálnejší, taký bajk na všetko, v pohode na celodenný výlet, ale nestratí sa ani v drsnejšom teréne, lepšie sa na ňom bude jazdiť do stúpaní, možno bude aj trochu obratnejší ako jeho súrodenci. z komponentov by som vypichol brzdy, základné 4-piesty, niekomu stačiť budú, niekomu nie. vidla je a tlmič sú entry modely s debonair, opäť to niekomu stačiť môže, niekomu nie, ale toto všetko sa prípadne dá riešiť výmenou. pokiaľ teda neplánuješ jazdiť nejaké extra ťažké terény a dropy, 3000€ si odlož na prípadné updgrejdy. kľudne si môžeš z toho urobiť 160/150, ale aj 180/170 a vyjde ťa to menej ako F90. na zváženie je aj zmena na 11s, kde sa dá použiť kazeta 11-50.
Sorry za OT, ale neda mi to lebo to tu sledujem vo vela prispevkoch.
Trosku nechapem, jazdim rekreacne so 100mm vidlicou a staci mi to.
Dnes som siel dole lesnou cestou korienky a kamienky (klasicka v lese vyrobena pre lesne stroje) 40km/h podla hodiniek, takze nie som az tak rekreacny jazdec snad...zaujimalo by ma teda, co si mam predstavit pod pojmom rekreacne jazdenie, ked treba 140mm zdvih?
Mne to pride trosku ako keby kazdy ziadal auto s 200kW motorom a minimalne s 300Nm na kazdodenne jazdenie po meste.
Sorry za OT, ale neda mi to lebo to tu sledujem vo vela prispevkoch.
Trosku nechapem, jazdim rekreacne so 100mm vidlicou a staci mi to.
Dnes som siel dole lesnou cestou korienky a kamienky (klasicka v lese vyrobena pre lesne stroje) 40km/h podla hodiniek, takze nie som az tak rekreacny jazdec snad...zaujimalo by ma teda, co si mam predstavit pod pojmom rekreacne jazdenie, ked treba 140mm zdvih?
Mne to pride trosku ako keby kazdy ziadal auto s 200kW motorom a minimalne s 300Nm na kazdodenne jazdenie po meste.
rekreačne sa občas vyberiem na 100km celodenku, kde jazdím asfalt, lesy, zvážnice, traily, sem-tam narazím aj na enduro úsek. nechcel by som to absolvovať na motorovom HT so zdvihom vidly 100 mm. pohodlie musí byť a HT ti ho nedá. ale zase som už mierne starší pán
Tiez som starsi pan a jazdim rekreacne.
To, ze aj jazdec, co jazdi traily a skace, hodi do bikeparkov moze jazdit aj rekreacne je jasne.
Ale ked niekto napise, ze jazdi rekreacne a vyhyba sa zlozitym terenom u mna znamena to, ze jazdi naozaj rekreacne (stale) a nepusta sa do ziadnych prusich stupeni, ci klesani, pripadne si to nerozbieha dole kopcom cez 20km/h a pod.
Rekreacny jazdec je u mna aj ten, co ked zbada prudsi narocnejsi usek tak zosadne z bicykla a vytlaci ho hore, ci zide s nim dole.
Dnes som stretol v lese zopar rekreacnych jazdov, niektori nemali ani prilby dokonca.
Dakujem za reakcie. Ano, hladam univerzalnejsi bajk, ale aby zvladol aj drsnejsi teren. Zaujimave, ze F50 by mohol byt obratnejsi a lepsi do stupania. To je tymi nizsimi zdvihmi, lebo pri pedalovani tak "neperuje" a lepsie zabera?
Z ehopu mi pisali, ze do dvoch tyzdnov by F50 mohol dojst. Ktory bajk odporucate ako alternativu, okolo tych 6000-7000 Euro?
ak sa dokážeš zmieriť s farbou, kľudne táto Merida, slovenské zastúpenie sídli v B. Bystrici. motor EP8 ako na Kellyse, 750Wh baterka, ostatné komponenty všetky lepšie oproti Kellysu. komunikácia s nimi je v pohode, ak budeš mať záujem do správy ti pošlem kontakt na pána od nich, s ktorým som bajk riešil ja. https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/2652/eone-sixty-775
flegko V ebike komunite je v móde jazdiť vysokozdvihové AM/EN ebiky "lebo pohodlie"
Sice sa neorientujem v ziadnej komunite, ale min. na zdvihy su aj racionalnejsie dovody pre e-biky. Min. u full-fat ta vaha (23+ kg) zmazava velku cast benefitov nizsich zdvihov ako su agilita napr, a motor zas negativa vyssich zdvihov. Zdravotne problemy su samotna kategoria.
Mimo pouzitia ako dopravneho prostriedku, je pri e-biku kategoriovy up-sizing racionalna volba castejsie nez nie.
A vseobecne ohladom vsetkych bikov, over-biking je legitimna filozofia:
V testoch mali dojazd porovnatelny ako pri inych ebajkoch, koli upravenemu motoru a nizsej vahe. Da sa tiez dokupit externa bateria a dat namiesto flase.
Zaujimave porovnanie. MAMIL sa ale namakal viac pri EP8 RS, ako pri klasickej EP8 a bol pomalsi, lebo pri niektorych technickejsich usekoch musel zosadat.
Orbea Rise M 20 určite neváži 16,5 kg, možno tak najvyššia verzia M ltd aj to bez pedálov.
M 20 je najnižšia karbónová verzia.
Mám M 10, veľkosť L a váha pri doručení nejakých 18,7 kg samozrejme bez pedálov.
Inak bicykel je to božî.
zázraky sa nedejú,Orbea Rise M20 má toto osadenie pohonu:
Motor Shimano EP8-RS
Batéria Orbea RS Internal 360Wh
v žiadnom prípade v rovnakom teréne neprejde tolko,ako Theos F50 z Motorom Shimano EP8 a baterkou 720Wh
áno, Theos bude vážiť o pár kilo viac,ale ak sa na Orbeu pridá baterka namiesto flaše,bude váha cca rovnaká
osadenie majú cca rovnaké-podobné,ale ja vidím v popise,že Sixty 8000 má baterku 504Wh a starší motor E8000,ja by som bral ten z baterkou 745Wh a novším motorom EP8
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.mtbiker.sk/foto/537476/6536_ebike-bicykle-motory-komponenty_5fc91c527c812jpg.html?type=user&typeId=6536&sort=most_recent&view=all
Trosku nechapem, jazdim rekreacne so 100mm vidlicou a staci mi to.
Dnes som siel dole lesnou cestou korienky a kamienky (klasicka v lese vyrobena pre lesne stroje) 40km/h podla hodiniek, takze nie som az tak rekreacny jazdec snad...zaujimalo by ma teda, co si mam predstavit pod pojmom rekreacne jazdenie, ked treba 140mm zdvih?
Mne to pride trosku ako keby kazdy ziadal auto s 200kW motorom a minimalne s 300Nm na kazdodenne jazdenie po meste.
Trosku nechapem, jazdim rekreacne so 100mm vidlicou a staci mi to.
Dnes som siel dole lesnou cestou korienky a kamienky (klasicka v lese vyrobena pre lesne stroje) 40km/h podla hodiniek, takze nie som az tak rekreacny jazdec snad...zaujimalo by ma teda, co si mam predstavit pod pojmom rekreacne jazdenie, ked treba 140mm zdvih?
Mne to pride trosku ako keby kazdy ziadal auto s 200kW motorom a minimalne s 300Nm na kazdodenne jazdenie po meste.
Rekreacne sa da jazdit aj po ciernych trailoch.
To, ze aj jazdec, co jazdi traily a skace, hodi do bikeparkov moze jazdit aj rekreacne je jasne.
Ale ked niekto napise, ze jazdi rekreacne a vyhyba sa zlozitym terenom u mna znamena to, ze jazdi naozaj rekreacne (stale) a nepusta sa do ziadnych prusich stupeni, ci klesani, pripadne si to nerozbieha dole kopcom cez 20km/h a pod.
Rekreacny jazdec je u mna aj ten, co ked zbada prudsi narocnejsi usek tak zosadne z bicykla a vytlaci ho hore, ci zide s nim dole.
Dnes som stretol v lese zopar rekreacnych jazdov, niektori nemali ani prilby dokonca.
Z ehopu mi pisali, ze do dvoch tyzdnov by F50 mohol dojst. Ktory bajk odporucate ako alternativu, okolo tych 6000-7000 Euro?
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/2652/eone-sixty-775
tu je test, rozdiel medzi modelom 700 a 775 je batéria. 700 má 630Wh baterku Shimano, 775 má 750Wh baterku Simplo
https://ebike-mtb.com/merida-eone-sixty-700-2021-test/
prípadne sa môžeš popýtať či im nepríde táto mašina
https://www.merida-bikes.com/en/bike/2691/eone-sixty-975
Sice sa neorientujem v ziadnej komunite, ale min. na zdvihy su aj racionalnejsie dovody pre e-biky. Min. u full-fat ta vaha (23+ kg) zmazava velku cast benefitov nizsich zdvihov ako su agilita napr, a motor zas negativa vyssich zdvihov. Zdravotne problemy su samotna kategoria.
Mimo pouzitia ako dopravneho prostriedku, je pri e-biku kategoriovy up-sizing racionalna volba castejsie nez nie.
A vseobecne ohladom vsetkych bikov, over-biking je legitimna filozofia:
https://www.pinkbike.com/news/the-case-for-being-over-biked-opinion.html
Ale zas ok, MAMILovia budu kupovat co chcu :- ) Bola by sranda poznat taketo statistiky napr. u Kaktus Biku.
https://www.orbea.com/ro-en/ebikes/mountain/rise/cat/rise-m20
Zaujimave porovnanie. MAMIL sa ale namakal viac pri EP8 RS, ako pri klasickej EP8 a bol pomalsi, lebo pri niektorych technickejsich usekoch musel zosadat.
https://www.youtube.com/watch?v=8bKbaEE0h6U
M 20 je najnižšia karbónová verzia.
Mám M 10, veľkosť L a váha pri doručení nejakých 18,7 kg samozrejme bez pedálov.
Inak bicykel je to božî.
Motor Shimano EP8-RS
Batéria Orbea RS Internal 360Wh
v žiadnom prípade v rovnakom teréne neprejde tolko,ako Theos F50 z Motorom Shimano EP8 a baterkou 720Wh
áno, Theos bude vážiť o pár kilo viac,ale ak sa na Orbeu pridá baterka namiesto flaše,bude váha cca rovnaká
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/2652/eone-sixty-775
https://www.merida-bikes.com/sk-sk/bike/714/eone-sixty-8000
Ja keď som kupoval, tak som bral väčšiu baterku