web výrobcu:
https://www.tq-ebike.com/en/e-bike-system/hpr60/
Mám tento model Trek:
https://www.najsport.sk/elektrobicykel-trek-fuel-ex-9.7-gen-2-carbon-smoke-lithium-grey-marble-2026
Prečo som ho kúpil? mal som 2 plnohodnotné e biky zo "silným motorom a velkou baterkou" ale oba mali cca 27 kilo a stále mi vŕtalo hlavou,že chcelo by to niečo ĺahšie,ale zasa aby to aj čosi ťahalo a aby aj baterka nebola úplne mini
Parametre motora sú:
krútiaci momentom 60 Nm,maximálny výkon 350 watt,váha motora 1,9 kg.
Mám ho len týždeň,ale nejaké postrehy už môžem napísať-takže:
Motor ťahá hladko a veľmi ticho.
Nastavil som si ho cez apku Trek trochu inak,ako bol od výrobcu-a trafil som sa na prvý krát-neskôr pridám foto obrazovky mobilu,ako sú režimy 1. 2. 3. nastavené.
Aktuálna váha 21,3 kg-tak ako je pripravený na výjazd-t.j.
s pedálmi
bezdušový tmel spolu 2 deci
držiak na svetlo držiak na mobil
zadná blikačka
Fidlock Twist základňa na fľašu
Váha pôjde dole,už mám objednané lahšie karbónové kolesá,plášte atď.
Foto,prvý výjazd
aaale,zasa netreba sa príliš stresovať,čo tak čítam skúsenosti,TQ rieši reklamácie výmenou motora bez problému 🙂
bol som teraz pojazdiť vo fakt odpornom ,hnusnom počasí-hmla,jemný dážď,cez potok 2 x ,a celý čas skoro na plno-a motor bez najmenšieho zaváhania priadol ako mačka na gauči😁
netuším,prečo mi tam včera nabehla tá chyba-tak či tak,záruka je 2 roky,za 3 mesiace mám nájazd skoro 1000 km-uvidí sa ...
Ako to tu čítam tak mám aj obavy že som kúpil Trek Fuel ExE 😀 Ešte som nespravil ani 1km na ňom tak som zvedavý čo ma bude čakať. Na Bosch motore som spravil cez 8000km bez jedinej chyby pohonu.
Nepotrebuješ Boris žiadny leasing. Normálne pojazdíš a tie chyby zvyčajne prídu v záruke ak to jazdíš nejako tak pravidelne a trochu tomu aj naložíš. Príde chyba, spíšeš protokol a pošlú nový pohon. Skôr premýšľam ako to TQ finančne vychádza ako spoločnosti. Ten ich model má celkom chyby. Tu budú teraz hromadiť reklamácie a jednotlivé chyby a za 2-3 roky vydajú akože nový motor, pritom to bude to isté o trochu silnejšie a akože spoľahlivejšie. Ale chyby elektroniky sa netýkajú len TQ..ono to ide naprieč výrobcami. Takže ten TQ nejaký strašiak nie je.
Tu uz dava zmysel ebike na operativny leasing :-)
kto má FB,môže sa pridať do skupiny: TQ HPR 50 and 60 emtb motor owners
https://www.facebook.com/groups/1109475106324270
je tam veľmi neveselé čítanie 🥲kopírujem napr: (prekladač)
Tak to vyzerá, že nový motor hpr60 nie je o nič spoľahlivejší ako hpr50. Môj 3-mesačný motor hpr60 práve začal hádzať chybu senzu 49e - rovnaká chyba, ktorá zabila všetky 3 moje motory hpr50
jasné,že tam píšu hlavne tý,ktorý majú problém,ale vyzerá to na veľkú poruchovosť pohonu TQ 😒
Ale 1650km nie je nic extra aj ked mu davas. Ved preboha na akych bicykloch to je namontovane, to musia pocitat s tym, ze sa nebudes vozit po hradzi.
Dobre ze to sem davate, lebo z recenzii na YouTube ma clovek pocit, ze ma problem len on (aj ked mam Bosch).
No uvidím,dnes som to prezrel celé,aj pod krytom rámu pod motorom bola voda-vyfúkal som to vzduchom,skúsšobná jazda bez problémov
Záruka mám do 09/2027 tak som zvedavý,či to bola len tá extrémna vlhkosť alebo niečo vyrušilo signál.
Dúfam že výrobca má nachystané nové motory na reklamácie ...
Niekde na FB som zachytil,že vyšla nová verzia SW,skúsim to nájsť
edit:
tu je to-kopírujem:
Pre vašu informáciu, k dispozícii aktualizácia pre HPR60 motor https://www.facebook.com/groups/990885731576927/posts/1745168722815287/
No SPD býva závada senzora rýchlosti. Mne sa to objavovalo kedysi keď som menil kolesá a som si osol zabudol namontovať senzor na koleso. Ale v tvojom prípade skôr niečo prerušilo signál ale môže to byť aj niečo iné. Každopádne odfoť si vždy chybové kódy, lebo v servise ich neprečítajú. Tá sprostá TQ diagnostika neuvažuje s pamäťou chybových kódov ako napríklad pri aute.
Ja mám aktuálne okolo 1650km a rôzne chyby už dom zachytil a opakujú sa. Nesúvisí nič z ničím. Aj včera chyba DRV error. To sú akoby systémové ovládače. Ale mal som aj problém že motor akoby v ňom niečo drhlo, lebo aj pri zapnutej podpore šiel dosť ťažko. A akoby nešla pomoc 1-2 sekundy a potom dal plnú bombu a už šiel. Ale ja ho denne topíme v blate a umývam v potokoch. A strašné strmáky na booste denne na tom jazdím. Neviem či ho pomaly nedávam do čavesu.
Takže aktuálne mám nájazd 930 km,a včera prvý reálny výpadok motora.
Jazdím skoro každý deň,je vysoká vlhkosť vzduchu,hmla,blato,aj cez potoky treba ísť,ale pomaly,žiadne zatopenie motora nebolo.
Dal som včera ráno nabiť baterku doplna,potom okolo obeda som šiel do lesa,kludne po afaltke,ja som si dával svojich 200 W na zahriatie,motor tiež, a odrazu cca 1 km od domu bez varovania motor prestal ťahať.
Na displeji sa pohyboval nápis SPD a nejaké čísla-moja chyba,že som si to neodfotil 🤔
Pozerám teraz manuál,to SPD by mala byť chyba senzora rýchlosti-ale je tam tých chybových kódov viac:
Klikol som na spínač na displeji,a chybový nápis sa stratil,a motor potom šlapal ako predtým cca 30 km akoby sa nič nestalo.
netuším teda,čo bola príčina výpadku-ešze ma napadlo,že som deň predtým umýval e bike prúdom vody z hadice,lebo už bolo toho blata moooc.
Ale opatrne,žiaden veľký tlak vody na motor-len metličkou a vodou.
nevieš čo by to mohlo byť?
pozrel som vzdialenosť magnetu od snímača,je to cca 5 mm-manuál uvádza 1 až 8 mm,takže ok.
hehe teraz som kupil 50tku a ked vidim ako mas nastavene a hovoris "jadim len ECO a mid" a pritom ty mas to eco a mid ako ja na full :D
Ako sa robí update? Len v servise?
Doteraz som mal Bosch smart systém….
https://www.strava.com/activities/16251702702
https://mapy.com/sk/turisticka?moje-mapy&cat=aktivity&mid=68e276b8420f3247b9529ec7&x=17.1724463&y=48.2841295&z=12
Áno,občas chodím z domu smer BK tak,ako dal trasu Red1
Ale väčšinou v poslednej dobe z domu kúsok po asfalte,a pre Slalomkou doľava na okrajovku a potom lesnou cestou na červený kríž.
Tú zvýšenú podporu a Waty na Eco neriešte,isté zdravotné problémy mi nedovoľujú dlhšie ťahať viac ako 150 W,tak som si to nastavil tak,nech to trochu viac pomáha
edit: takto to je vidno ?
https://mapy.com/s/jezepufoto
https://www.strava.com/activities/16251702702
Diky.,z nejakou trasou by to bolo zaujimavejsie.
Mne aplikacia od ebiku vyhodi csv subor.
Pretoze mam prvy Ebike tak som chcel mat prehlad a osobnu skusenost co dokaze.
Nespoliehat sa na nejake o nicom kecy na nete alebo, ze vsak si to zapamatam.
Preto som si to dal do tabulky.
Ty mas mozno stravu.
---
Od Dana som chcel len jednoduche porovnanie s mojim ebikom na zaklade spotreby baterky, pretoze byva na Potocnej.
Cize vyjde z domu a je na tej ceste na BK.
Nic zlozite.
Kedze on ale uz nejazdi po tej nudnej ceste, ktora je najidealnejsia (najkratsia) ked chces pojazdit nieco dalej od BK na ktorykolvek smer.
Napr. az za PB, Velku Homolu, Skalnatu, Hubalovu, Tri krize, atd.
Asi jazdi tadialto, to uz nie je nuda =)
https://mapy.com/s/fusasevone
Keby sem aspon dal ten ten link na trasu co vtedy isiel, z tej 4 strany, aby si clovek mohol porovnat co za trasu skutocne isiel, pretoze to mam tiez pojazdene.
Ale asi ju uz zabudol =)
---
Myslel som, ze to tu je o zdielani skusenosti o dostupoch roznych ebikov.
Hlavne tych novsich, lahsich, ci sa to oplati kupt alebo radsej pockat na full s hmotnostou okolo 20-21 kg. co sa chystaju na novy rok.
Pukotanie v silnom zábere aj tak neprestalo-vypátral som vylučovacou metódou,že je to v uložení motora v ráme-proste pri silnom zábere alebo dupaní v stoji tam nastáva nepatrný mikroposun-pukanie.
Ten Loctite som len jemne kvapol na dotykovú plochu motor/uloženie v ráme,ani na skrutky,ani na závit sa nedostalo nič.
Pukanie je preč-toto riešenie je trvalé-ak zlyhajú všetky prepísané postupy a problém to nevyrieši,nastupuje Loctite-ale samozrejme z rozumom
Mám proste rád,keď pri jazde nič nevŕzga,nepuká,neškrípe-som kvôli tomu schopný rozobrať celý bike,e-bike