Pripomienkovanie sice uz skoncilo ale vyjadrim sa este aspon k cyklokoordinatorom. V CR (a skoro vsade na zapad od nas) uz narodny cyklokoordinator funguje dlhe roky a o tom ze tam je situacia v cyklistike o cosi lepsia ako u nas asi niet pochyb. Nevravim, ze to je len jeho praca ale znacne moze prispiet napr. k stransparentneniu verejnych obstaravani a zlepseniu cerpania eurofondov, kedze by to mal byt clovek ktory sa cyklistike venuje dlhodobo. Navyse to nemusi byt jedna osoba ale na kraji sa tym da poverit oddelenie dopravy alebo osoba ktora na nom uz pracuje. Hlavne je aby bola za rozvoj cyklistiky zodpovedna konkretna osoba a neprehadzovali si ju rozne oddelenia a urady medzi sebou.
Co sa tyka NCS tak na nej spolupracovali aj viaceri clenovia tohto fora. Na ministerstve zacali s pripravou tejto poslednej verzie v roku 2011 (predchádzajúcu v roku 2004 vlada nepodpisala) dvaja zamestnanci, z ktorých jedneho uz vyhodili (cyklistikou sa pri korite udrzat asi neda) a druhy je aktívny cyklista/triatlonista.
17.03.2013 - 15:45:31
00
Aj tak si myslim, ze nie je na Slovensku vela miest kde sa schadza tolko bikerov ako tu. Tak mohli urobit akysi brainwashing nez to poskladali. Aspon ja (bez ohladu na to ci by som sa vyjadril alebo nie) by som mal silnejsi pocit, ze sa to robi pre nas a nie pre ziskanie grantov z EU.
17.03.2013 - 16:36:57
00
ja osobne mam zly pocit ked citam nieco taketo: fondy - cerpat
17.03.2013 - 16:49:29
00
Aj tak si myslim, ze nie je na Slovensku vela miest kde sa schadza tolko bikerov ako tu. Tak mohli urobit akysi brainwashing nez to poskladali. Aspon ja (bez ohladu na to ci by som sa vyjadril alebo nie) by som mal silnejsi pocit, ze sa to robi pre nas a nie pre ziskanie grantov z EU.


Cela strategia sa robila skoro 2 roky a pracovalo na nej mnozstvo ludi a ako uz bolo spomenute aj zopar tu z fora. Keby sa vsetko na Slovensku robilo takymto sposobom, tak by to aj na Slovensku mohlo vyzerat lepsie. Pracovalo na nej mnozstvo odbornikov, ale i nadsencov ci uz z cykloturistiky a cyklodopravy.
17.03.2013 - 17:16:04
00
Drzim prsty kazdej iniciative. Hlavne by som napriklad uvital ak by to zacalo informacnym webom, kde by sme mohli odskrtavat splnene ulohu - teda hlavne prakticke vysledky. Ak mas s tym nieco spolocneho zajdite sa pozriet do Zemplinskych vrchov v Madarsku - co stihli urobit za posledne 3-4 roky je uctyhodne. A to mnohe projekty mali cezhranicny dosah bez stop na Slovensku.
17.03.2013 - 18:45:06
00
Možno by stačilo, keby sa zodpovední ľudia išli naozaj inšpirovať k susedom, ako to napísal pista, pretože v takom zapadákove ( nech mi to Maďari odpustia) vybudovať to, čo tam vybudovali je úctyhodné. A možno k tomu naozaj naozaj netreba viac len chcieť, nechať si poradiť a nekradnúť.
17.03.2013 - 20:08:05
00
Myslim si, ze dana cyklostrategia to dopracovala pekne daleko a naozaj sa na nej podielalo mnoho ludi z fachu a nie nejaka garazova firma.
Inspiracii v okolitych krajinach je mnozstvo, no co je podla mna takisto velky problem je nespolupraca! A nemyslim teraz len ze stat nedava peniaze. Ale aj ludia medzisebou. I tu na fore clovek najde mnozstvo "mudrlantov", co nikdy nic nevybudoval, nepostavil, nevybavil. Chyba mi vacsia spolupraca medzi amatermi a profikmi. Lebo vozit sa krizom krazom vie kazdy. Ale zohnat peniaze, legalizovat trasu, ci dokonca ju postavit je nesmierne tazke a zdlhave.

Vela ludi by chcelo jazdit v narodnych parkoch, budovat singletracky, atd, atd...kto z nich vsak skusil niekedy jednat napriklad s majitelmi pozemkov? Pretoze pokial tu budeme mat mnozstvo takych co si robia co chcu a neustale porusuju zakony, tak progres bude velmi pomaly. Slovensko je male a na tomto malom uzemi je mnozstvo zaujmovych skupin (motorkari, polovnici, turisti, cyklo, hubari, majitelia pozemkov, ochranari,...) a kazdy chce IBA to svoje! A nedokazu sa medzi sebou dohodnut a casto krat si hadzu polena pod nohy. Preto by kazdy mal prilozit ruku k dielu.

A nie je to len o peniazoch. Napriklad do cykla islo ukrutne malo penazi uz aj v porovnani s pesim znacenim v poslednych rokoch. A kolko sa pritom urobilo. Nebyt sponzorov, nadsencov, dobrovolnikov, tak nie sme ani tam kde sme. Obcas treba vidiet aj to dobre a nie len vsetko zle. Kritizovat je velmi lahke.

Dalsou vecou v com je sakra rozdiel medzi Slovenskom a tymi okolitymi krajinami su sluzby. Darmo niekde vybudujeme siet cyklotras, ked chyba ubytovanie, strava, servis ci pozicovna. Chyba spolupraca medzi podnikatelmi. Napriklad s Cechami sa to neda ani porovnat, kde sukromne firmy prispievaju priamo na obnovu a budovanie cyklotras. Ktora slovenska cyklo firma prispieva u nas na budovanie siete cyklotras??? Pokial viem ani jedna. Opravte ma ak sa mylim. Cize kym sa i toto nezmeni, tak tazko cakat ze tu budeme mat konkurencie schopnu a kvalitnu siet cyklotras. Nemozeme donekonecna cakat, ze sa stat postara.

Pozitivom je, ze sa o tom aspon vela hovori a vela ludi sa uz aj aktivne zapaja. Pomaly to ide dopredu, ale caka nas este beh na dlhe trate.
17.03.2013 - 20:22:46
00
Pri vsetkej ucte k tvorcom cyklostrategie a nemyslim to ironicky:
Mam vacsiu radost z takychto zprav http://tinyurl.com/bset777. Hoc aj male kroky ale s realnymi vysledkami posuvaju problem efektivnejsie. Neviem ako kto ale ja som trocha skepticky voci velkym projektom ktore sa casto menia na velke bubliny. Ale na kazdy pad drzim palce aby to bolo inak.

(Nechcem nechat tuto temu zaspat - hoc len kvoli tuseniu, ze @misto mas k tomu asi blizko.)
18.03.2013 - 08:15:55
00
Pri vsetkej ucte k tvorcom cyklostrategie a nemyslim to ironicky:
Mam vacsiu radost z takychto zprav http://tinyurl.com/bset777. Hoc aj male kroky ale s realnymi vysledkami posuvaju problem efektivnejsie. Neviem ako kto ale ja som trocha skepticky voci velkym projektom ktore sa casto menia na velke bubliny. Ale na kazdy pad drzim palce aby to bolo inak.

(Nechcem nechat tuto temu zaspat - hoc len kvoli tuseniu, ze @misto mas k tomu asi blizko.)


Chapem, ze skeptizmus je na mieste, najma na Slovensku. Dolezite su vysledky, takze uvidime co strategia prinesie v praxi. Problematika je to narocna a len spolocny postup vsetkych zainteresovanych moze prinasat viditelne vysledky. Mala by si zacat platit od roku 2014, tak sam som zvedavy, ci sa veci z papiere prenesu do terenu.
18.03.2013 - 08:34:35
00
Ak mas kontakt na kohosi pri kormidle - co tak vytvorit informacny portal - nech je to pre zciatok hoc aj tu tato tema, kde by sa raz za cas, ale pravidelne uviedlo, ze co noveho. Nie kecy ale strucny vycet faktov. Len preboha nie sumar preinvestovanych penazi, pretoze pre slovo "preinvestovany" ma slovencina vystiznejsi ale v slusnej spolocnosti tazko pouzitelny vyraz.
18.03.2013 - 08:53:19
00
Ak mas kontakt na kohosi pri kormidle - co tak vytvorit informacny portal - nech je to pre zciatok hoc aj tu tato tema, kde by sa raz za cas, ale pravidelne uviedlo, ze co noveho. Nie kecy ale strucny vycet faktov. Len preboha nie sumar preinvestovanych penazi, pretoze pre slovo "preinvestovany" ma slovencina vystiznejsi ale v slusnej spolocnosti tazko pouzitelny vyraz.


Podla mna sa tu moze zalozit nejaka tema, kde sa informacie budu davat. Nevidim v tom problem. Kontakty mam.
18.03.2013 - 11:07:32
00
Pista o strategii sa pisalo viac krat v casopise cyklodoprava - http://issuu.com/cyklodoprava ktory byva pravidelne zverejnovany aj tu na mtbikery (http://www.mtbiker.sk/clanky/cyklisticka-doprava), na stranke cyklodoprava.sk a cykloklub.sk . Jedna stranka ktorá bude hodnotit naplnanie strategie nema podla mna vyznam kym ju nepodpise vlada, takze teraz by trebalo hlavne na nich zatlacit nech to podpisu a nevymyslaju nezmysly, ze sa bude kradnut viac bicyklov. Ak budem mat ale dalsie informácie mozem ich sem pridavat.
18.03.2013 - 11:56:22
00
Suhlasím.
18.03.2013 - 11:59:33
00
tak toto hádam neprejde... :tmi:

"Únia miest Slovenska zase navrhuje zvýšiť bezpečnosť cyklistov ako zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Preto v pripomienke k Cyklostratégii odporúča zaviesť zákonom povinnosť, aby mal každý bicykel stabilné, nie blikajúce, predné biele svetlo. Zároveň aj červené zadné svetlo a "zvonček" teda, zvukové výstražné zariadenie."
18.03.2013 - 12:27:48
00
Načo je komu svetlo, keď cyklistu JE vidno. Problémom je jeho bezohľadné IGNOROVANIE na cestách. Kto nevidí, má zhoršený zdravotný stav a nemá bez návštevy lekára šoférovať vozidlá. Je to v zákone (len inak štylizované). Viac krát sa mi stalo, že ma na hlavnej ceste za bieleho dňa "nevideli". Mohol by som kľudne mať na sebou červenú vzducholoď s hrubou šípkou "tu je cyklista", aj tak by to nepomohlo!

Zavádzať také keketiny do zákona môže len človek neznalý veci. Radšej mali dostavať diaľnice, rozšíriť už existujúce cesty a spraviť vyhradené pruhy pre cyklistov a motoristov tvrdo postihovať za odstavovanie vozidiel na týchto cyklocestách. Parkovanie, odstavenie auta pri poruche a aj jazda autami po cyklocestách je žiaľ bežná. Je to zakázané, ale často ignorované.

Problém je inde a nie v neviditeľnosti cyklistov. Samozrejme nehovorím o jazde v noci "cykloburanov" = cyklisti bez osvetlenia a bez odraziek, bez ukazovania pre zmenu smeru jazdy, s ktorými sa občas stretnem aj ja na bicykli, keď prešvihnem čas stmievania (samozrejme s osvetlením, odrazkami a reflexnými nálepkami, páskami a doplnkami priamo na cyklo oblečení.

Už keď som sa rozbehol...na každej dopravnej škole sa učí o rozširovaní pešej zóny v mestách, podpore hromadnej dopravy, maximálne vytláčanie osobných áut z miest. Niečo z toho nám za socíku "kapitalisti" závideli (lacné autobusy, málo áut). Lenže kapitalizmus na Slovensku naopak podporuje individuálny automobilizmus. Autá napchaté v mestách ako sardinky, hromadná doprava stále drahšia. Podpora cyklistiky v mestách takmer žiadna. Všetko opačne ako sa v škole o doprave učí. Podpora elektromobilov v mestách taktiež žiadna, hoci boli vyvinuté o niečo skôr ako so spaľovacím motorom.

To, že chce mať každý auto je v poriadnu, ale pchať sa s ním do už preplneného mesta, kvôli lenivému tlstému zadku je trochu moc. :P

Štát by museli riadiť zodpovední inteligentní ľudia a nie politici s imunitou, ktorí šli do politiky kvôli moci a peniazom pričom problematike zodpovedného riadenia a rozvoja štátu nerozumejú. Mne úplne stačilo slúžiť v armáde, ktorú neraz riadili ministri obrany s modrou knižkou = hovno o tom vedeli a radili sa so skorumpovanou generalitou. Na útvaroch nič nebolo, nefungovalo. Písomných dokumentov stále pribúdalo a ľudia si na to museli kupovať vlastné notebooky, aby dané veci mohli splniť. Pričom si generalita myslela, že nieje žiaden problém. Veď na útvaroch sú naúčtované počítače. Áno, staré 486tky a pentiá s účtovanou hodnotou, s ktorou sa pred 10 a viac rokami kupovali, na ktorých nič nefungovalo, lebo boli zastaralé. V civile boli dávno v šrote alebo v múzeu. :fubar: Tomu ale nikto neuverí, kto to nezažije na vlastnej koži.

Ospravedlňujem sa za tak dlhý príspevok. :$
18.03.2013 - 13:44:56
00
keyboard_arrow_up