Laco ma predbehol :D
Peter Klucka pokial viem jazdi rekreacne triatlon a ma najazdene Slovensko, Rakusko a Madarsko (asi aj ine ale spominal hlavne tieto). Ostatnych nepoznam.
22.07.2013 - 15:35:01
00
No, čo dodať? Snáď iba toto:

Cyklisti vozia v Česku milióny, u nás majú v lesoch zákaz

Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...


Podla mojho nazoru zasa iba dalsi negativny clanok. V Cechach sa iba naslo zopar ludi, ktori sa na to dali, nerecnili na fore a dali to dokopy. U nas takisto podobnych aktivit existuje vela. Napriklad takmer 400 km cyklotras v okolo Terchovej, ktore sa robili minuly rok a tento rok sa robili masivne terenne upravy. Mame na Slovensku viacero lokalit s atraktivnymi trasami i singletrackmi. Samozrejme ze chyba nieco na styl Rychlebov, no je to len otazka casu, kedy nieco podobne pribudne. Podobne projekty su rozbehnute vo viacerych miestach, no kedze pozemkove vlastnictvo je ovela komplikovanejsie ako v cechach, tak to cele trva dlhsie. Napriklad v Kalnickej doliny niektore pozemky patria aj 1000 ludom. V Rychleboch sa dohodli len so statnymi lesmi.

Kazdopadne by som vinnu nezvaloval chybu na lesy, lesakov a podobne. Kto chodi vybavovat a korektne jednat vie o com hovorim. No mnohi "cyklisti" svojim arogantnym spravanim a jednanim robia viac skody ako uzitku. Mnoho bikerov si mysli, ze tu je divoky zapad a porusovanie zakonov sa stal oblubenym konickom.

Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.
23.07.2013 - 00:32:38
00
Na veci sa ale treba pozerať aj negatívne. Iba tak sa môžu stať lepšími.
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.
24.07.2013 - 13:39:58
00
Kazdopadne by som vinnu nezvaloval chybu na lesy, lesakov a podobne. Kto chodi vybavovat a korektne jednat vie o com hovorim. No mnohi "cyklisti" svojim arogantnym spravanim a jednanim robia viac skody ako uzitku. Mnoho bikerov si mysli, ze tu je divoky zapad a porusovanie zakonov sa stal oblubenym konickom.

Jednoznacne sa veci pohli dopredu, netreba stale vsetko vnimat negativne.

Úplný súhlas.
Pri korektnom jednaní a zohľadnení potrieb druhej strany som sa stretol vždy s ústretovým prístupom správcov lesa. Keď je treba, dokážu pomôcť.
(mám skúsenosti z Bratislavy s Mestskými a aj Štátnymi lesmi)
24.07.2013 - 15:28:29
00
Na veci sa ale treba pozerať aj negatívne. Iba tak sa môžu stať lepšími.
A zobrať si príklad z niečoho, čo už funguje, upraviť to na domáce podmienky poprípade ešte vylepšiť nie je nič zlé.


Skor by som pouzil vyraz "konstruktivna kritika" :) kritizovat vie kazdy, najma internetovi magovia, ktori denne mudruju do tem od globalneho oteplovania az po jadrovu fyziku.

Samozrejme kazdy ma moznost sa zapojit, ale kto nikdy nic nevybavil nech drzi hubu a krok.
24.07.2013 - 18:47:12
00
Snad sa cyklistom aspon trochu zlepsi zivot na cestach po pracovnom stretnuti s pracovnikmi na Ministerstve vnutra.
Viac v nasledujucom clanku:
http://www.cyklodoprava.sk/nove-cyklisticke-znacky-na-slovensku-pribudnu-od-1-1-2014/
Na jesen bude schvalovaci proces, osobne verim , ze mnohe zmeny prejdu...
07.08.2013 - 20:49:35
01
Laco podstatný bude KDI v bratislave a títo zmrdi blokujú všetko.
07.08.2013 - 22:34:30
00
to nepriame lave odbocenie by som teda chcel vidiet kolko ludi to bude pouzivat bez toho aby chaosili :). ja len dufam ze taketo daco nebude potom povinne a ze sa bude moct odbocit aj normalnym sposobom
08.08.2013 - 04:44:03
00
haha, už je tu prvý čo nevie čo to znamená - ja
chalani, čo to je to nepriame odbočenie?
08.08.2013 - 08:38:33
00
Nepriame odbočenie vľavo:
Vyznačuje odporúčaný spôsob odbočenia doľava tak, že cyklista prejde do čela sprava prichádzajúcej komunikácie a tam počká, kým bude môcť cestu bezpečne prekrižovať. Je to bezpečnejšia forma odbočenia doľava na frekventovaných a viacpruhových komunikáciách. Cyklista nemusí križovať vozidlá idúce rovno a tým nespomaľuje dopravu. V súčasnosti by sa takéto riešenie mohlo použiť na mnohých križovatkách napríklad v Bratislave
08.08.2013 - 08:43:14
00
Neviem nakoľko je to bezpečnejšie, keď takto musí (odporúča sa) križovať najskôr dva pruhy na ceste zprava (tam bude mať prednosť alebo bude musieť čakať kým ho tam nepustia?) a potom ísť naprieč cez 4 pruhy pri viac prúdových cestách (dokopy 6 pruhov + zmätok pri zaradení sa do pravej cesty). Normálne pri odbočení doľava na 4 prúdovej ceste by som križoval len dva protiidúce pruhy a nebudem taktiež spomaľovať nikoho, keďže aj auto za mnou musí čakať a dať protiidúcim autám prednosť a po pravej strane bez zastavenia obiehajú autá idúce rovno.
08.08.2013 - 10:48:18
00
Milos21:
vyckaj par dni, bude to nazorne rozkreslene, tazko sa to takto vysvetluje. Toto sa bezne pouziva v zahranici, je to len otazka zvyku. Je to nieco pre nas nove, ale verim, ze v buducnosti to bude nevyhnutne, kvoli stale vacsiemu zahustovaniu dopravy v mestach.
08.08.2013 - 10:56:30
00
ďakujem, aj som si myslela, že je to toto.
každá pomoc dobrá, ale kým sa ľudia nebudú k sebe navzájom správať ohľaduplne, tak sa veci nepohnú dopredu.
takže dnes začínam od seba a už nebudem nahlas vulgárne rozprávať. asi. dnes.
08.08.2013 - 11:27:15
00
nepriame odbocenie vlavo sice vezme trochu casu, ale je ovela bezpecnejsie. tu to pekne vidiet

youtube.com/watch?v=rVswICVFlEQ&t=0


youtube.com/watch?v=3TYm_sJ6tIE&t=0

08.08.2013 - 11:57:50
00
Očividne je to všetko v riadených križovatkách, tak potom tiež neviem, prečo by nemohli čakať na zelenú normálne v odbočovacom pruhu :) Takto idú rovno a chcú odbočiť doľava tak najskôr čakajú na červenej, potom na zelenej idú na pravú cestu, kde majú zas červenú a musia čakať. Alebo je niekde chyba, že si to neviem poriadne predstaviť :lol: skôr by som to očakával tento systém na neriadených križovatkách ako riadených...
08.08.2013 - 12:30:31
00
keyboard_arrow_up