Vyhovuje vám 1 prevodník, alebo viac prevodník?
1. prevodník 57% [ 132 ]
2. prevodník 32% [ 75 ]
3. prevodník 11% [ 25 ]
Celkový počet hlasov : 232
predstavujem si ako tam ľudia valia po tme 40+ :-)
18.07.2020 - 21:09:55
00
po tme tam nechodí nikto, teda ak nechceš byť návnada na medvede :D
18.07.2020 - 21:20:09
00
lto chodí...
18.07.2020 - 21:33:31
00
lto napísal:
Preco je 30/kmh neefektivne ? Vcera som siel 38km/h a nepripadalo mi to vobec neefektivne, naopak, celkom v pohode /a neni nic krajsie ako ziletkar ledva vlajuci v zavese .. toto sice vcera nebolo, ale zazil som :)/. A toto som po hradzi kedysi jazdieval bezne. S vetrom v chrbte aj cez 45km/h a dlshie ako 30minut ... podla mna cestovna rychlost cokolvek pod 30km/h po rovine a asfalte je naprd. Az od cca 33km/h to zacina byt ako tak zaujimave .. preto vlastne je cestak/gravel lepsi na asfalt.
A kadenciu 100 (ak dobre pocitam) pochybujem ze udrzis dlhsie ako 30 minut a to budes pekne na sracku /ak nemas natrenovane/. Na Orave je to ine .. a u nas je to ine .. v Tatrach je to ine .. na vychode je to ine. Kazdy jazdime nieco ine. Ine je ked mas do lesa 2km po asfaltke, ine ked ides 15km. Niekde si v pohode pojazdis na HTcku, niekde bez fulla dojdes leda tak pokrkvany. Ine je ked mas po asfaltke ist 5km, ine ked sa mas vracat 25km dolinou dole miernym kopcom po dlhom vyjazde a potme. Potom pochopis na co su dobre tazke prevody a nizka kadencia /a zopar dalsich expertov, co nikdy neboli dalej ako 15km od BA :D/. Ale to casom pride, neboj .. nemladnes :) .. len tolko, ze s vyssou kadenciou ides vyrazne so spotrebou energie hore, tym viac, cim menej mas natrenovane, a cim viac si rozbity. Ale to si clovek musi prejst, tymto, aby chapal. To tabulky prevodov nepovedia, pretoze energeticka narocnost s kadenciou dost stupa. Nizka kadencia zas potrebuje silu v svaloch.

ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia ;)

A tých 38km/h si nešiel mierne z kopca a s vetrom do chrbta? Lebo aj na žiletke ísť 40km/h po rovine s minimálnym protivetrom dá dobre zabrať. Viem chodím takto často ráno :) A na MTB mám odjazdené dosť, či už 3x9, 2x10, 2x11 a teraz na 29" aj 1x12 tak tiež. Dlhé výjazdy na MTB cez 50km nie sú problém, na žiletke mám 3x 300km od BA a nikdy mi nechýbali ťažké prevody (ani teraz na MTB, kde pri presunoch najčastejšie jazdím 30/13, ani na žiletke kde mám najťažší "len" 46/11z). Väčšinou sú problém tie ľahké prevody. A áno, nedokážem držať nízku kadenciu, lebo potom moje nohy trpia...
18.07.2020 - 21:46:22
00
Mne nerobi problem ist 40km/h na ziletke po rovine pri bezvetri, lebo idem len 5km a potom za 2 hodiny naspat znovu 5km. a vecer znovu. teda za nedelu mam 4x5km taky "zaverecny sprut".
Tych mirnych 25km zjazdov mame u nas vela
https://sk.mapy.cz/s/heburadoho Zo Stiavnika
https://sk.mapy.cz/s/capusutuso z Podjavornika
https://sk.mapy.cz/s/monosavuba z Malej Ciernej
https://sk.mapy.cz/s/pekonunavo z Hornej Marikovej

pri 27,5" je obcas 36/11 malo predtym som mal 26", ale tam som mal 3 prevodnik 44/11
5 az 10km klesani je vela. na jednom vyjazde napriklad 4x po 5km.
Ito ma v tomto pravdu. Velka kadencia tiez odobera energiu.

Citim odpor kolies, ktory sposobuje brzdenie, ale pedale tocia stale navolno a nechcem stratit zotrvacnost.

Potrebujem ist presne v tej idealnej zatazi, aby som ani moc nezaberal, ani netocil navolno.
18.07.2020 - 22:21:59
00
Preto zu vsetky nove bicykle s 1-prevodnikom aby potom mohli pytat 250 € za novu kazetu a este aj retaz sa rychlejsie opotrebuje lebo sa viac krizi
19.07.2020 - 09:22:14
02
Sobi_20 napísal:
Preto zu vsetky nove bicykle s 1-prevodnikom aby potom mohli pytat 250 € za novu kazetu a este aj retaz sa rychlejsie opotrebuje lebo sa viac krizi

1. 1x12 je najnachylnejsie na opotrebovanie (daju zarobit shimanu, sramu aj servisu, vyrobca 1x12 komponentov da vyrobcovi bicykla zlavu na ich nakup)
2. ludia nevladzu a kupia ebik, (vyrobca zarobi na predaji klasickeho aj ebiku)
3. konstrukcne vyrobcom nezavadzia a nestazuje im pracu.
4. su to naklady na vyrobu naviac a ak chcu zarobit, museli by ho zdraziet. Takto daju cenu rovnaku ako pri dvojprevodniku a zakaznik si toho nevsimne. Este mozu povedat ze 12s kazeta a 12s retaz je drahsia. Pritom vyroba 11s kazety a 11s retaze nieje zas o moc lacnejsia, vyvoj 12s je uz davno zaplateny, ale cenu drzia marketingovo vyssiu, a ohanaju sa tym ze je to 1x12 a preto je to drahsie.

Ide len zisk, a skodny je len zakaznik. Tak je to aj v inych odvetviach.
Neustale potrebuju aby fungoval trh. Podnikatel rozmysla tak, ze minuly rok som mal zisk milion a dalsi rok len pol miliona. A s tym urcite nieje spokojny. Niekde sa to musi prejavit. Nanuti cloveku aj to s cim nebude spokojny, len aby mal znovu ten milion.
Tak je to aj uz ziaroviek. dohodli sa aby vydrzali 1000 hodin. Alebo televizory. Vznika odpad a skodny je chudobny co si ju nemoze kupit a tiez planeta ktora sa plni odpadom, len preto ze charpunska kravata chce luxusny zivot sukromny bazen, sukromne lietadlo...
19.07.2020 - 11:50:45
00
lto napísal:
....
ps: tolko k tomu poviem este .. ze ja si prisposobujem bajk tomu, co jazdim a odmietam prisposobovat svoje jazdeniu tomu, co ponukaju vyrobcovia


Presne to som doteraz robil aj ja na epicu. Mal som tam pily 38 a 24, vzadu 11-40, toto vsetko som si sam zvolil a bolo to dobre do kazdej situacie.
Teraz s orbeou sa to dost zmenilo... No vcera som zistil ze ten najlahsi prevod 32 - 51 mi celkom vyhovuje aj do strmakov, a tak teraz neviem ci tam mam alebo nemam dat vacsi prevodnik.
19.07.2020 - 12:08:04
00
Sobi_20 napísal:
Preto zu vsetky nove bicykle s 1-prevodnikom aby potom mohli pytat 250 € za novu kazetu a este aj retaz sa rychlejsie opotrebuje lebo sa viac krizi


Toto neviem ako budem riesit. Asi ako som to robil doteraz - teda striedat retaze a postupne ich tocit. Ale teraz to budem musiet striedat este castejsie.
19.07.2020 - 12:14:54
00
Ak ti to pomoze, tocim 5 retazi, ca.700-800x3 na retaz. Kazeta ma 8.000 a zatial ok, odhadujem vydrz ca. 10.000. Prevodnik som menil po 6.000. Mazem voskom.
19.07.2020 - 14:48:07
00
iron.hide napísal:
Toto neviem ako budem riesit. Asi ako som to robil doteraz - teda striedat retaze a postupne ich tocit. Ale teraz to budem musiet striedat este castejsie.

nestresuj výdrž prevodov je ako na 9sp systéme... prevodník vydrží aj viac
19.07.2020 - 15:27:12
00
ok :)
inak 29" kolesa su super, som rad ze ich konecne jazdim. Nemusim si uz vsimat kazdu prekazku, ide to jak tank. Tiez sa mi s nimi lahsie slape do kopca cez kamene a korene.
Tie prevody uz berem v pohode, to len na zaciatku som bol mierne v soku z toho 32-11. Naproti tomu s tym 32-51 som bol spokojny ihned, vyslapal som s tym vsetko co som chcel.
No inak vcera bolo vsade dost blata, tak som mu ho dal nazrat, nech si ten bajk nemysli ze bude ako vo vitrinke :lol: len treba zmenit gumy za TrailKingy, lebo sa mi dost smykalo (vpredu je teraz Ardent Race, vzadu Ikon)
20.07.2020 - 12:44:43
02
To je v pohode trošku sfukni tlaku a na tom kombe pojazdis všetko
20.07.2020 - 18:01:55
00
u mna sa strieda asfalt s terenom aj 7x za vyjazd. pred kazdou zmenou nafukovat a sfukovat aby som si uzil komfort bez namahy. Uz som tak videl parataka co si sfukoval na zjazd, ale on to mal domov po vyjdeni z terenu 3km. Ja 15km, a zas by sa mi nechcelo nafukovat na asfalt.
20.07.2020 - 18:50:22
00
tu tiež a čo?
20.07.2020 - 18:54:09
00
keyboard_arrow_up