Kategórie
Bike-techposledný komentár: 20. 8. 2017 o 20:25
-35% Maxxis Rekon 27.5x2.60" WT 3C EXO+ MaxxTerra plášť, TR, kevlar
54,90 €
-35%
MOC 89,99 €
-6% Maxxis Ikon 27.5x2.35" EXO 3C Maxx Speed plášť, TR, kevlar
41,99 €
-6%
MOC 74,99 €
savings Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.80" Performance Addix plášť, kevlar
27,99 €
savings
MOC 43,99 €
Výpredaj -11% WTB Trail Boss 27.5x2.40" Fast Rolling TriTec plášť, TCS, kevlar
50,99 €
-11%
MOC 66,99 €
savings Schwalbe Marathon Plus MTB 27.5x2.25" Performance SmartGuard plášť, drôt, reflex
36,99 €
savings
MOC 54,99 €
-9% WTB Breakout 27.5x2.3" Tough Fast Rolling plášť, TCS, kevlar
49,99 €
-9%
MOC 54,90 €
Akcia -18% Vittoria Mazza Trail 27.5x2.6" 4C G2.0 plášť, TLR, kevlar, anthracite
48,99 €
-18%
MOC 59,99 €
Výpredaj -16% WTB Vigilante 27.5x2.50" TCS, Tough High Grip plášť, kevlar
47,99 €
-16%
MOC 66,99 €
-6% Pirelli Scorpion™ Race Enduro T 27.5x2.5" DualWALL, SmartEVO DH plášť, TLR, kevlar, OEM
64,99 €
-6%
MOC 92,15 €
-42% Maxxis Dissector 27.5x2.60" WT EXO 3C MaxxTerra plášť, TR, kevlar
49,90 €
-42%
MOC 85,99 €
Akcia savings Schwalbe Ice Spiker Pro 27.5x2.25" DoubleDefence RaceGuard plášť, TLE, kevlar
76,99 €
savings
MOC 112 €
savings Maxxis Assegai 27.5x2.60" 3C MaxxTerra EXO plášť, TR, kevlar
47,99 €
savings
MOC 85,99 €
-14% Pirelli Scorpion™ E-MTB M 27.5x2.6" HyperWALL SmartGRIP Gravity plášť, TLR, kevlar, zlaté nápisy
63,99 €
-14%
MOC 91,99 €
savings Schwalbe Marathon Plus 27.5x2.10" Performance SmartGuard plášť, drôt, reflex
35,99 €
savings
MOC 54,99 €
-13% Continental Cross King 27.5x2.2" ProTection plášť, TLR, kevlar
51,99 €
-13%
MOC 74,99 €
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
doma to fuknem na 3 bar, pridem k lesu a sfuknem na polovicu a ficim na trail
ok z toho mi potom vychadza len jeden z tych dvoch
vdaka
Pre 60mm plaste na 29" pri vahe sustavy jazdec + bike 95kg je optimalne fukat 0.93 baru v predu a 1.83baru v zadu. Samozrejm s prihliadnutim na profil plastu ako som pisal hore. U niekoho to moze byt menej ako fuka do terenu. Lebo v terene ho limituje obava zo seknutia rafu, na ceste to nehrozi.
Teoria za tim je ze vibracie sposobene poskakovanim po asfalte brzdia cloveka ovela viac ako deformacia plastov. Bolo to vela krat experimentalne oberene aj meranim aj priamo v terene na biku. Je to aj dovod preco su + plaste rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak. Poste tych 15% je zo sirokeho plastu vacsie cislo ako z uskeho a preto sa je schopny prevalit pruznou deformaciou cez vacsiu nerovnost ako uzsi plast. Tam kde uzsi plast dvihne celu sustavu na kamienku sirsi kamen obali a sustave sa dvihat nemusi co sa rovna mensia strata energie.
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
Ano mas ciastocne pravdu, to je cele navrhnute na cestne bicykle kde pri 28-32mm plastoch ti vizutie nehrozi a tlaky tam vidu podstane vacsie.
Tiez samozrejme ak klopis na asfalte zatacky v zjazdoch je to o niecom inom. Ja sa napr. bojim na asfalte lebo vidim ,ze idem po tych stuploch co mam na bokoch a to je sticna plozcha ze nic. Tu hovorime o n km turistike po asfalte nie o mestskom DH. Samozrejme, ze to aby si to nevizul alebo nesekol je priorita vzdy,
Az je ok bezpecnost mozes zacat setrit vaty. Tiez si teba uvedomit ze ne MTB bude ovela viac hrat rolu casing a dezen a zmes nez tlak. Ale na cestnych slikoch to mam prakticky vyskusane.
vlastoch Pozri ver si comu chces. Ale ak si presvedceny ze cim viac nafukas koleso tyim mensi budes mat valivy odpor, tak si skus aspon jeden myslienkovy experiment. Cim viac nafukas koleso, tim viac pruznosti plasta stratis. Cim menej sa deformuje, tim viac kopiruje nrovnosti. Urcite vies ako ta spomalia macacie hlavy, alebo zamkova dlazba. A to iste sa deje stale aj na ovela mensich nerovnostiach. Sice su vobracie mensie, ale o to su castejsie.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
jeden presun mas vyrieseny
nazad to nejak das ...
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
Neviem ci sa rozumieme, tak zjednodusene. Ked urobis test kde jedina premenna bude sirka plasta a tej prizposobis tlak tak aby bol dosiahnuty rovnaky SAG plasta, tak v rychlostiach kym neprevazi aerodinamicky drag bude vzdy sirsi plast rychlejsi. Ak chces tvrdit opak, budem rad ak to podporis nejakym argumentom. Testovalo to vela ludi vzdy s rovnakym vysledkom.