az do momentu kedy sa postavis do stojky a vidis ze plast sa stlaci pod tlakom na predok, vacsinou ale 3 bar staci aj na asfalt
01.02.2021 - 14:20:07
01
predok hej zadok pri 90kg aj 3.5 bar aj 4kludne davam.65kg kazdec a 90kg to je rozne kazdy podla potreby.plus aj ake bocnice ma plast.moj conti crossking sa pri 2bar zuje uz hh.
01.02.2021 - 14:40:22
01
ja mam teraz na zimu mountain king 2,2 vpredu a cross king 2,2 vzadu (s dusou, cize nie TLR, ale "papierove" verzie) na 19mm rafiku ... a nafukane na 1,3/1,5 a pohoda :-)
01.02.2021 - 15:24:03
00
jasne komu ako vyhovuje mne určite nie...
01.02.2021 - 15:29:35
00
aj ja mam na 19mm v lese cca 1,5-1,7 bar ale pokial mam ist 15km po asfalte a chcem co najrychlejsie tak pod 3 bar nehrozi. Ano prides aj na 1,5 ale bude to viac wattov alebo casu.
doma to fuknem na 3 bar, pridem k lesu a sfuknem na polovicu a ficim na trail
01.02.2021 - 15:32:01
00
https://www.mtbiker.sk/clanky/10462/tlaky-vplastoch-napriec-disciplinami.html
01.02.2021 - 17:18:43
01
Gusto0 napísal:
pri 6 bar by ti hlavne mtb rafik otvorilo ako konzervu. vacsina bude stavana tak na okolo 3-4bar. moj lahky hlinikac ma max 3,1bar. 30mm AM rafik od dt swiss 4,7 bar


ok z toho mi potom vychadza len jeden z tych dvoch

vdaka
01.02.2021 - 18:01:58
00
Samozrejme mozete fukat ako komu vyovuje na tlak v plastoch este smernicu EU nemame. Pre maximalnu efektivitu na priemerne drsnom asfalje je ale potrebny 15% SAG plasta. Hladsi asfalt menej, drsnejsi viac. Samozrejem efekt moze hrat profil plasta. Ak mate obuty nejaky, kde je stred hlatky ale pri 15% SAG sa zacnu dotikat asfaltu aj bocne stuple, taky plast treba fukat viac. Prenasanie hmotnosti v stupani a klesani je skoro zanedbatelny na asfalte. Sklon cesty ma na distribuciu vahy pomerne maly vplyv. 10% prenesenia vahy z predu do zadu, alebo opacne vyzdaduje sklon okolo 12%. A 10% hmotnosti ovplivni tlak zanedbatelne.

Pre 60mm plaste na 29" pri vahe sustavy jazdec + bike 95kg je optimalne fukat 0.93 baru v predu a 1.83baru v zadu. Samozrejm s prihliadnutim na profil plastu ako som pisal hore. U niekoho to moze byt menej ako fuka do terenu. Lebo v terene ho limituje obava zo seknutia rafu, na ceste to nehrozi.

Teoria za tim je ze vibracie sposobene poskakovanim po asfalte brzdia cloveka ovela viac ako deformacia plastov. Bolo to vela krat experimentalne oberene aj meranim aj priamo v terene na biku. Je to aj dovod preco su + plaste rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak. Poste tych 15% je zo sirokeho plastu vacsie cislo ako z uskeho a preto sa je schopny prevalit pruznou deformaciou cez vacsiu nerovnost ako uzsi plast. Tam kde uzsi plast dvihne celu sustavu na kamienku sirsi kamen obali a sustave sa dvihat nemusi co sa rovna mensia strata energie.
01.02.2021 - 18:39:26
02
toto je nejaka alternativna fyzika ? pobavilo ...
01.02.2021 - 18:46:21
01
Teoria pekna, ale prax je ina. Menej citat a viac jazdit. Ale nie po hradzi, tam to mozno plati 😉
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.
01.02.2021 - 18:48:21
00
to nie je ani teoria, to su bludy ... ved on uplne abstrahoval od hmotnosti ...
01.02.2021 - 18:51:09
02
scarinko napísal:
Teoria pekna, ale prax je ina. Menej citat a viac jazdit. Ale nie po hradzi, tam to mozno plati ?
Keby som dal 0,93 dopredu tak to v ostrejsej zatacke asi vyzujem, pri 1,3 to v zatacke tak zujem ze ked nedas pozor a napalis to bez pozoru tak sa vytrepes ako ti ujde bocnica. Hovorim o mojich rafkoch, nie o tvojich 27 ci kolko to mas. Najazdil som sa krizom cez Ba do prace do Race vela kilometrov, samozrejme vsetko po asfalte.


Ano mas ciastocne pravdu, to je cele navrhnute na cestne bicykle kde pri 28-32mm plastoch ti vizutie nehrozi a tlaky tam vidu podstane vacsie.

Tiez samozrejme ak klopis na asfalte zatacky v zjazdoch je to o niecom inom. Ja sa napr. bojim na asfalte lebo vidim ,ze idem po tych stuploch co mam na bokoch a to je sticna plozcha ze nic. Tu hovorime o n km turistike po asfalte nie o mestskom DH. Samozrejme, ze to aby si to nevizul alebo nesekol je priorita vzdy,

Az je ok bezpecnost mozes zacat setrit vaty. Tiez si teba uvedomit ze ne MTB bude ovela viac hrat rolu casing a dezen a zmes nez tlak. Ale na cestnych slikoch to mam prakticky vyskusane.

vlastoch Pozri ver si comu chces. Ale ak si presvedceny ze cim viac nafukas koleso tyim mensi budes mat valivy odpor, tak si skus aspon jeden myslienkovy experiment. Cim viac nafukas koleso, tim viac pruznosti plasta stratis. Cim menej sa deformuje, tim viac kopiruje nrovnosti. Urcite vies ako ta spomalia macacie hlavy, alebo zamkova dlazba. A to iste sa deje stale aj na ovela mensich nerovnostiach. Sice su vobracie mensie, ale o to su castejsie.

thumb_up0thumb_down
01.02.2021 - 19:39:41
00
jemime 90percent xc hobby cyklistov toto asi nebude riesit nejake rozborky ako usetrit nejake watty.to ze mi trocha hrka koleso co ani skoro nevnimam ved nieco vezme aj vidla a ked idem v plnej polnej 100kg tak neverim ze sa ten plast odlepi od asfaltu haha...skratka sadnem pocitovo prifuknem a idem.zvysok neriesim nejake pokakane waty od smolka z videa.
01.02.2021 - 20:17:29
03
Kenai na vysledny efekt ma vplyv vela faktorov, ty si si zobral len vplyv jedneho a tvaris sa ze ine, s opacnym efektom, neexistuju
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel
01.02.2021 - 20:20:06
02
nevadi pre casovkarov beriem kazdy watt dobry...ja jazdim stylom...vladzem pridam.nevladzem uberiem podradim...niekedy to pekne pocut aj podla hukotu plasta po asfalte ani tachac netreba.som zvedavy ci tie crosskingy vydrzia viac ako xkingy...nalepka deutsche qualitet a na plasti made in china.tak snad to robia zo zmesi dodanej neckom hh.peknt zvysok vecera a stastnu ruku pru vybere vasich plastov.
01.02.2021 - 20:25:47
01
keyboard_arrow_up