Ahojte bikeri,

momentálne riešim dilemu čo obuť na moje 29" kolesá, momentálne jazdím na Continental MontainKing II 2,2, na ceste je veľmi pomalý a dosť hučí. Preto ho chcem vymeniť za niečo rýchlejšie. Väčšinou jazdím 70% asfalt a 30% štrková cesta. Nájazd cca 2500km ročne.

Má niekto skúsenosti s niektorým z týchto plášťov, aké su ich výhody / nevýhody?

http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Continental-Speed-King-II-RS-29x2,20--MTB-plas%C5%A5-kevlar.html

http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/schwalbe-furious-fred-evo-tlr,-psc-29--mtb-plast-kevlar.html

http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Schwalbe-Thunder-Burt-RaceGuard-TLR,-PSC-29--MTB-plas%C5%A5-kevlar.html

Privítam aj tipy na iné plášte a reálne skúsenosti.

Ďakujem :)
08.06.2014 - 10:50:55
00
Už som písal zhrnutie z nejakého testu:
post763505.html#p763505

Furious Fred by som vyhodil z výberu. Môžeš to spraviť tak, že dopredu dáš ten Schwalbe a dozadu Continental - potom spoznáš každý.
08.06.2014 - 10:54:43
00
Čo sa týka výdrže tak ani jeden z nich nebude bohvie čo.. Dokonca conti priamo uvádza nízky kilometrový výkon. Sú to čisto závodné plášte. Pre bežné jazdenie by som volil skôr conti race king, schwalbe racing ralph. Kazdopadne mozno netreba ani velmi spekulovat a obut klasicke cross/trekkingove plaste.
08.06.2014 - 13:02:31
00
Zaujala ma nasledovna kombinacia na predok Rocket Ron 2,1" a dozadu Thunder Burt 2,1".

Oplati sa priplatit za drahsiu verziu RoRo ?

http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Schwalbe-Rocket-Ron-Performance-29--MTB-plas%C5%A5-kevlar-HS438.html
http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Schwalbe-Rocket-Ron-Evo-TLR,-PSC,-SS-29--MTB-plas%C5%A5-kevlar.html

takisto aj Thunder je vo viacerych verziach, je medzi nimi zasadny rozdiel? Som dost pomotany z pojmov liteskin, snakeskin ...

http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Schwalbe-Thunder-Burt-RaceGuard-TLR,-PSC-29--MTB-plas%C5%A5-kevlar.html
http://www.koloshop.sk/pneumatiky,-plaste-mtb-29--plaste-273/Schwalbe-Thunder-Burt-TLR,-PSC,-SS--29--MTB-plas%C5%A5-kevlar.html
09.06.2014 - 01:43:19
00
Kombinaciu RoRo evo a TB evo snake skin momentalne jazdim, ale 26". Myslim, za na to co jazdis dopredu staci RoRo obycajna najlacnejsia verzia. Ziadny snakeskin ani nic podobne.
Thunder Burt je tenky - sice rychly ale pokial ho nebudes jazdit s tmelom ani nad nim neuvazuj. Viac casu by si stravil lepenim ako jazdenim. Gumy je tam skutocne minimum. Nie je to plast na tolko asfaltu co pises, vydrzal by odhadujem max 700 km.
Ako pise Palo, ked das dozadu RaRa najlacnejsiu verziu, nic nepokazis. Aj ked podla mna RoRo aj RaRa su zbytocne hrube dezeny na cestu.
09.06.2014 - 06:01:19
00
Jazdim smart sam na oboch kolesach. Ked ich natlakujem na 4 bary tak su fest rychle lebo jazdia len na tych vnutornych stuploch. S opotrebovanim to nie je nejako kriticke, maju okolo 1200km a este mam dost hrube stupliky. Problem je len hluk.
09.06.2014 - 06:37:58
00
Ak nahodim RoRo na predok a zadok bude sa dat na tom jazdit, alebo je lepsie dat dozadu iny plast?

Cross/ Trekkingove plaste by neboli prilis tenke? Este som na takych nejazdil, tak neviem.

Dakujem :)
10.06.2014 - 18:31:54
00
Ja to mam s povrchom podobne ako ty a vpredu mam Conti RaceKing a vzadu Schwalbe Racing Ralph. Race King je tam fakt dlho a velmi opotrebenie nevidim, zivotnosti sa teda neboj. Racing ralph je tam asi 300 km - zatial nic nevidno.

Race King je idealny na asfalt, lebo nema vystupky na bokoch a ma velku stycnu plochu v zakrute. Takze do zakrut si to mozes polozit ovela viac ako na inych plastoch. Predny plast je dolezitejsi ako zadny. Do zadu som si dal ale kvoli zaberu Racing Ralph. Mal som Mountain Kinga ale to bol traktor a pomaly na ceste, presne tak, ako hovoris.

Ak vsak budes kupovat od Continentalu, kupuj RS - rozdiel v kvalite plastov medzi triedami je u Conti priepastny. Ak chces nieco zakladne, tak na Conti zabudni.

Rocket Ron je v pohode. Mozes ich dat dopredu aj dozadu. Ak chces vela jazdit po asfalte, tak si daj 2.1.
10.06.2014 - 20:00:32
00
. Ak chces vela jazdit po asfalte, tak si daj 2.1.


Akurat pozeram Conti Race King, robia 2 verzie 29x2,0 a 29x2,2 .. ktora volba je lepsia? Cital som, ze sirsia pneu je lepsia, ale nie som si isty ci to plati aj v tejto situacii.
10.06.2014 - 22:00:33
00
Sirsia pneu je pohodlnejsia, uzsia rychlejsia. Mensia plocha = mensi valivy odpor. Conti 2.0 je priblizne rovnako siroky ako Schwalbe 2.1. Asi maju ine metre.

Ja mam vpredu 2.0 a vzadu Schwalbe 2.25. Vzadu mam siroky plast aby som na dlhych jazdach, ked uz nevladzem a vela sedim v sedle tolko nesekal duse, ked urobim chybu. A mozem to fukat na menej a je pohodlnejsi.

Tuto kombinaciu jazdim uz par rokov a vyhovuje. Akurat ma vychadza trochu drahsie, lebo stary plast zpredu nedojazdujem na zadnom.
10.06.2014 - 22:34:09
00
Skusim nahodit Race King 2.0 dopredu a dozadu, uvidim ako sa to bude chovat, ak pojdem niekedy do tazsieho terenu, nahodim Montain King. Ma zmysel riesit este jedny kompletne kolesa aby sa nemuselo prezuvat?
10.06.2014 - 22:37:05
00
rovno daj dopredu MK alebo XK a dozadu RK.. vpredu to vydrzi a rozdiel vo valivom odpore je nula nic. Inak aj 2,2 ma vyznam, conti robi dost uzke plaste.. 2.0 vyzeraju ako 1,75 :)
10.06.2014 - 22:41:45
00
rovno daj dopredu MK alebo XK a dozadu RK.. vpredu to vydrzi a rozdiel vo valivom odpore je nula nic. Inak aj 2,2 ma vyznam, conti robi dost uzke plaste.. 2.0 vyzeraju ako 1,75 :)


MountainKing 2,2 mam teraz v predu a v zadu, pri vyssich rychlostiach sa mi zda, ze ma dost velky aerodynamicky odpor, pocujem svistiaci vzduch od predneho kolesa, zrejme to bude dezenom. Preto uvazujem nad zmenou plastov a chcem aj zrychlit bike :)
10.06.2014 - 23:09:14
00
Lol.... s takymito uvahami opatrne :D
10.06.2014 - 23:15:22
00
no vidis a mas to tu.
Ja ti radim Race King dopredu, Palo dozadu.

Vykasli sa na forum, kup si nieco co sa ti pozdava a chod sa vozit.
11.06.2014 - 00:21:14
00
keyboard_arrow_up