Klub NN + RR je veľmi populárny :P
08.06.2011 - 18:44:11
00
jj :y:
08.06.2011 - 18:55:36
00
Toto mi nie je celkom jasné ....

Poskodis ho skor, ak ho pouzivas bez duse. 1. - tlak na bocnicu je mensi, takze miesto sklznutia sa, sa lepsie chyti o terennu prekazku a pruser je na svete.


...vždy na fyzike nás učili, že tlak v hydraulickom ale aj pneumatickom ( čiže vzduchovom) telese sa rozpína všetkými smermi rovnako. Takže je jedno či v plášti duša bude alebo nie, ak je v plášti tlak napríklad 3 bar, tak bude rovnako pôsobiť v oblasti behúňa ako aj v oblasti bočnej strany plášťa. Taktiež si myslím že ak je v plášti duša a v nej tlak 3 bar, tak znovu bude na plášť pôsobiť rovnomerne rozložený tlak ako na bočnice tak aj behúň. Takže nerozumiem tomu, prečo by mal byť tlak zrovna na bočnicu menší? To by mohlo byť spôsobené len tým, že je v bezdušovom plášti menší tlak ako v dušovom a preto sa tento viac deformuje podľa nerovnosti a tak dôjde k rozrezaniu. Keby totiž bol tlak vyšší, plášť by sa po hrane len zkĺzol... no riziko prerezania skôr záleží od prekážky a typu plášťa, ako od tlaku a toho čo je v plášti.

2. - tym, ze nemas dusu, lahsie cvaknes (a preseknes) plast, pripadne ho tymto zoslabujes.


tým že nemáš dušu, je práveže možnosť cvaknutia nižšia, pretože duša je v porovnaní s plášťom oveľa tenšia a preseknúť plášť sa síce dá, no je to oveľa menšia pravdepodobnosť, to už musí byť skutočne rana minimálne taká ktorá zanechá peknú pamiatku aj na ráfiku, takže tam by už ani duša v plášti nepomohla ...

Sice su to moje vysvetlenia, ktore nemusia byt spravne, ale prax ukazuje, ze toto je vysledok :) Vsetko ma svoje pre aj proti ... a je na kazdom zvazit, kedy mu co vyhovuje.


...ja som síce zatiaľ bez duší najazdil sotva 200 km, no moje poznatky sú veľmi pozitívne. Tlak v pneu mám nižší o takmer 1 bar, je to neskutočne pohodlné a dobre to drží aj na jemnej šotoline a štrku. Použil som len Rubena Kit + NoTubes tmel na ráfky DT x430 a klasické plášte Bontrager XDX, všetko funguje a drží spoľahlivo.
Samozrejme má to svoje nevýhody .. pracnejšie, špinavšie ak sa človek babre s tmelom, no na druhej strane to sľubuje jazdu bez defektov, pohodlie a lepšiu trakciu plášťa s podkladom. Myslím že to stojí za zváženie a vyskúšanie.
Možno mládež si nepamätá časy keď sa aj v autách vozili dušové pneumatiky a mnoho ľudí sa akosi nevedelo zmieriť s tým že postupne musia prejsť na bezdušové ... verím že tu bude situácia podobná, chce to len čas.
08.06.2011 - 19:09:06
00
lto to tak trochu skreslil, aby mu to sedelo do jeho teorie. :lol: Samozrejme, ze bocnica plasta sa sprava pri rovnakom tlaku stale rovnako a to bez rozdielu ci v plasti dusa je abo ci tam nie je. Tiez by ma zaujimalo fyzikalne zdovodnenie, preco by sa mala spravat inak...

A k tomu sekaniu plastov: Sekaju ich dve skupiny ludi - ti, co este nemaju zvladnutu techniku jazdy, cize zaciatocnici a potom ti, co vedome volia az prilis nizky tlak s ohladom na svoju hmotnost a jazdny styl. Ziadna ina moznost seknutia plasta o rafik resp. rafika o kamen a pod. za beznych podmienok nenastava. Teda ked sa bavime o jazdeni a nie o skakani. Btw. ked niekto seka plaste o rafiky, tak to mu teda asi dlho nevydrzia ani rafiky a nie ze plaste...

A este zas a znovu k tlaku v plastoch - ja fakt nerozumiem, ako ste poniektori jazdili pred prechodom na bezdusove riesenie, ked zrazu ako sibnutim carovneho prutika fukate napr. o ten jeden bar menej. To znamena len tolko, ze ste predtym jazdili na UPLNE zlych tlakoch a nic viac. To s bezdusovym riesenim nesuvisi a nie je to benefit bezdusakov. To sa len o tom sami presviedcate, lebo az ten prechod na bezdusaky vas donutil znizit tlak, lebo sa vsade pise, ze bez dusi sa vozia nizsie tlaky, lebo sa uz dusa neda seknut kedze nie je atp. Ale to je pekna blbost. Uz roky fukam okolo 2,7 baru (postupom casu kym dofukam to samozrejme zmäkne na cca 2,3-2,4 baru) a nevidim dovod, preco by som zrazu len preto, ze teraz nemam duse, mal zacat fukat napr. 2 bary. Ked ten plast raz pri tlakoch pod 2,3 baru v zakrute plava a je uz riziko prave toho cvaknutia o rafik, tak asi ten tlak nie je vhodny na jazdenie, nie? Samozrejme zavisi aj od konkretneho plasta a bocnic aky minimalny tlak je este pouzitelny, ale to tu teraz nemusime znovu riesit.
08.06.2011 - 19:40:24
00
fukanie zalezi od typu plasta. Conti Speed Kingy 2,0 som musel fukat okolo 2,8-3 bary, lebo inak plavali. Schwalbacke plaste kludne 2,3 bar. Pisem tu o dusovych. U bezdusovych vozim 2 bar, prip. vpredu 1,9 bar.
Klasicky snake bite nie je vobec tazke "dosiahnut" pri technickych kamenistych zjazdoch.
Maval som ich (2-3 krat) paradoxne na fulle, s ktorym si dovolim jazdit divociny, ktore na HT bezne nejazdim.
Inak na maratonoch sa jazdia slusne kudly dolekop.com, takze ani tu by teoreticky nebola o seknutie nudza. Nie vzdy je to o zaciatocnickych chybach.
08.06.2011 - 19:50:27
00
teorie a technickych info tu zasa raz zacina byt trochu privela (na mna) :) cize ma to opat presviedcilo o spravnosti teorie ze nech si kazdy jazdi co mu vyhovuje a s cim ma dobre skusenosti...len sa potom pytam sam seba preco kua skusam nieco nove ked to stare mi sedelo jak rit na serbel (bohuzial aj pre toto existuje vysvetlenie - lebo som nepoucitelny...)...kazdopadne prajem jazdenie bez defektov :party:
08.06.2011 - 19:59:23
00
jj :y:
Pisal som len o poslednych skusenostiach. Nech je ostatnym jasne, ze prechod na bezdus s klasika papierovymi plastami ma aj svoje uskalia.
08.06.2011 - 20:07:15
00
Nie vzdy je to o zaciatocnickych chybach.

To je pravda. Som to napisal az prilis tvrdo ked na to teraz pozeram. :$ Samozrejme, ze sa obcas seknutie moze pritrafit a nejde ani o zaciatocnika, ani o nizky tlak. Ale to su fakt vynimky a nie bezna kazdotyzdenna prax a tak som to aj myslel. Nie tak, ze ten kto 2-3 krat za rok sekne nevie jazdit. :) :handshake:

Inak som celkom zvedavy na tie jamminove skusenosti napr. po 1000 km. :)
08.06.2011 - 20:10:46
00
jj, na to som zvedavy aj ja. Uz som trosku vytriezvel, ale ostavam verny :lol:
08.06.2011 - 20:16:32
00
Ja nastastie triezviet nemusim, ja s tymi rizikami ratam kedze jazdim na com jazdim. :lol: Dusa so sebou to isti. :)

Citacia zo stranky vyrobcu k mojim plastom - idealne bezdusaky. :rofl:
Out and out competition tire! Puncture protection and durability are limited.
08.06.2011 - 20:22:43
00
:D
08.06.2011 - 20:35:12
00
mne príde celá táto téma na smiech :lol: sorry za OT 8)
08.06.2011 - 21:48:20
00
katko :y:
08.06.2011 - 21:58:43
00
Otazkou skor je, kolko tem tu nie je na smiech ked sa vo vsetkych opakuje dokola to iste a nikam sa to neposuva... Snad 10 serioznych by sa s vypätim sil najst dalo. :lol:
08.06.2011 - 22:11:23
00
mne je to skôr na smiech tým, aké všemožné "tubeless" kombinácie sa tu riešia a potom mi stačilo, keď som videl ako dlho dával Imro dole plášť z tej pásky :lol: resp. koľko druhov plášťov už skončilo v koši pri metóde pokus - omyl... :tmi:
09.06.2011 - 06:34:42
00
keyboard_arrow_up