či si bol úspešný zistíš keď ti zalepí pár defektov..
a nejak mi nejde dohlavy ten tvoj prvý deň, "nalial si tmel, nafúkal na 1 atmosféru a krútil a krútil" a načo? aby si to utesnil či načo? lebo keď AŽ to druhý deň dofúkaš aby si to sadlo tak ten prvý deň si robil úplne zbytočne :-*
naliať, nabombovať - puk, puk, puk, zatriasť aby sa utesnilo, spustiť na bežný tlak a ísť jazdiť..
dynatomov recept je akurát tak na malovanie balkónu.. nevraviac o tom že 6 atmosfér určite nieje doporúčaný tlak pre ráf ani pneu..


Takže takto, keď už musíš rípať :-D
Keď som to nafúkal hneť, tak to fučalo, popri pätkách, tmel bol čerstvý a ešte to netesnil, tak som tam dal 1 atmosféru, aby vzduch tak netlačil na plášť a tmel som mohol v kľude prelievať, potom som to nafúkol, aby si to sadlo, zaskočilo poriadne do pätky a keďže som šiel na CESTU (to si asi nečítal) tak som to nesfukoval na 2 nechal som tam 4, ako píšem, na 6 som to nafúkol iba na cca 1 min aby si to sadlo (nechápem, prečo si mi 6 vyhodil na oči, buď nevieš čítať, alebo si chceš ripnúť, možno jedno aj druhé, ak máš nejaký "CraHubs" návod, rád si ho vypočujem (prečítam) :-D )
Pokiaľ viem, ty máš UST plášte, vzadu ho mám aj ja, tam som caviky nerobil :-*
03.04.2012 - 19:43:14
00
dynatom, a co je tazke pochopit na tom tlaku? Ked ma Charybdis max. dovoleny tlak 4,2 baru a rafik RM5 ma max dovoleny tlak pre plast so sirkou 52 mm 4,3 baru, tak asi nie je velmi rozumne tam davat 6 barov, ze? Potom sa nediv ak Ti na takom plasti povoli pätka a pod.
03.04.2012 - 20:25:49
00
dnes sú tu samé dobré hlášky :rock:
03.04.2012 - 20:44:52
00
Mudrci, pri 4 atmosférach keď zatlačíš poriadne plášť o obrubník, alebo o niečo iné, tlak ti stúpne aj o 1/3 tak čo tu riešite pitchoviny. Pre mňa za mňa jazdi aj bez tlaku, rozmýšľaj, prečo výrobca stanovil MAX tlak 4 BAR? Lebo počítajú s tým, že to bude dlhšie nafúknuté, ako nafúknutie a sfúknutie pre správne sadnutie plášťa a počíta s nie malým zväčšením tlaku. Tak fakt nechápem, čo tu riešite otázku jednej minúty. Keď plášť jednoducho nezaskoči, pri 4, tak zaskočí pri 6. Vy, čo máte UST ráfky + UST plášte, tak vám zaskočí hneť, lebo sa nemusíte babrať s gumenou páskou, ktorá sa furt posúva do pätky ráfu a zabraňuje zaskočeniu plášťu do pätky na všetkých miestach rovnomerne.
03.04.2012 - 20:54:47
00
stále si nevysvetlil načo ti sa má utesniť plášť ktorý je nasadený nahovno (nieje v patkách)!! ale tak nahadzuj to jak chceš, len potom daj dosť tmelu keď to utesňuješ na 3x..
a keďže som šiel na CESTU (to si asi nečítal)
jasné že nečítal keď si to nepísal :)
a na druhý deň som to nafúkal na 6 atmosfér, aby si to sadlo, potom som to sfúkol na 4 a spravil som jeden výjazd.


tú 1/3 si úplne exaktne vypočítal :D asi ti dám vyrobiť kartičku..
04.04.2012 - 08:02:07
00
Utesniť ne UST plášť a ne UST ráfik je omnoho ťažšie, ako utesniť UST set. Vravím gumená páska sa pohybuje, tlak ju vytláča. A keď to preženieš ss tlakom, tak plášť zaskočí za tú gumu a sadne si to, tak ako to má. Tmax s tým tuším problém nemal, on to riešil hodinovým nasadzovaním plášťu, ja som to riešil na benzínke.
Čo sa týka tmelu, vzadu je 80ml, vpredu 60ml.
04.04.2012 - 09:16:01
00
ešte nikdy som s neust plášťom na neust ráfku nemal problém ... wild griper nasadený rukami a nafúkaný .... starší xc/at nasadený pomocou duše a následne vybratá a nafúkané :) do oboch až potom doliaty tmel a nadúkané na mierne vyšší tlak ale vždy do 4 atm
04.04.2012 - 09:20:32
00
toho wild gripera mas tubeless plast alebo len klasicky wild griper??lebo chcel by som vediet ci aj klasicky dusovy plast sa da pouzit ako bezdusak alebo to nieje mozne??
04.04.2012 - 10:59:49
00
kasicky dusovy a ztr arch rafky s notubes páskou
04.04.2012 - 11:05:56
00
to si ma potesil...lebo uz som mal vybrate ze kupim rocket rony....ale takto je to super ze mozem nechat wild gripery....dufam ze na dt swiss x 1900 mi pekne sadnu....a ze sa s tym nebudem musiet babrat pol dna...:-)
04.04.2012 - 11:30:14
00
len ZTR ráfy by som nepovažoval za obyčajné ;-)
04.04.2012 - 11:42:57
00
tak objednal som od matta notubes tmel 1l + pásku a ventilky american classic(lebo tie boli skladom) a keď dorazia tak sa pustím do prerábky môjho epica na notubes. s výsledkom sa pravdaže podelím a budem vás tu informovať
11.04.2012 - 18:52:24
00
Moja dnešná skúsenosť: Remerx Magic, rubena kit, rocket ron tubeles ready. Nasadil som ventil, plášť a bežal do pneuservisu. Dal som do toho fúknuť plno vzduchu, pätka zaskočila. Tlak samozrejme klesal, syčalo okolo ventilu a cez samotný plášť, pätka držala. Po poklesu tlaku, bez problémov dofúknuté veľkou cyklopumpou /lidlackov/. Naliať mlieko som nemal odvahu bez toho aby som sa s vami poradil. Moje nejasnosti:
1. Z návodu nie je zrejmé, ako poskladať ventil, kde dať tú tenkú gumenú podložku: navliecť na ventil a osadiť do ráfiku, /tak to mám teraz/, alebo pod matičku z vonku.
2. Utesní mlieko netesnosť v okolí ventilu bez toho, aby som použil M3 pásku a gumenú profilovanú pásku, /aspoň v mieste ventilu/?
3. Utesní mlieko prípadnú netesnosť pôvodnej pásky do ráfiku, alebo ju mám ešte prelepiť nejakou ďalšou?
Ďakujem za rýchle odpovede, chcem zajtra pokračovať.
11.04.2012 - 20:19:12
00
tá gumená tenká podložka by mala asi ísť na ten ventil, medzi ráfik a ten gumený obdĺžnik na konci ventilu :) Asi to máš tak aj teraz.
Ak si tam mal tú pásku v ráfiku relatívne pevne pripevnenú, tak to bude tesniť OK. Viacero ľudí si nechalo pôvodnú pásku, aj ja som to skúsil a fungovalo to v pohode.
11.04.2012 - 20:23:16
00
Rozhodol som sa, že cez víkend dotiahnem montáž bezdušákov do konca. V piatok som zhodil plášte, demontoval michelinku pásku, čo tam bola pôvodne, nalepil vystuženú modelársku o š. cca 17 mm, nahodil oba plášte a bežal opäť do pneuservisu. Plášte skočili na miesto na prvý pokus, úplne bez problémov. Kým som došiel domov,/cca 10min/ jeden z plášťov /predný/ sfúkol úplne, mal na bočniciach asi tri netesnosti, cez ktoré citeľne unikal vzduch. Druhý plášť tlak držal. Vzhľadom na to, že rubena kit obsahuje 100ml mlieka, čo sa mi zdalo málo do oboch plášťov, rozhodol som sa použiť Latecafe, či ako sa to volá. Aplikoval som 70ml do predného plášťa, nafúkol na cca 1 bar a roztočil, ako je uvedené v návode. Ak by v tej chvíli bola doma manželka, asi by som tu dnes nepísal, asi by som to neprežil. To kafé striekalo cez netesnosti v plášti ako z fontánky, čo spôsobilo, že pri rotujúcom kolese bol balkón za pár sekúnd biely a lepkavý. Po dlhej chvíli fontánky ustali /klesol tlak, resp. sa minulo mlieko/ Po doplnení mlieka o ďalších cca 30ml a natlakovaní na 1,5 bar sa netesnosti prejavovali už len "penením", ktoré po chvíli ustalo. Zadný plášť po naplnení mliekom a natlakovaní sa choval, ako keby mal v sebe dušu, proste žiaden problém. V oboch kolesách sa už tlak nemenil, tak som kolesá nahodil predné dotlačil na 2 bar a šiel sa previesť. Po návrate som presunul bike už do bytu /na balkóne sa zotmelo/. Rozhodol som sa predné dotlačiť na vyšší tlak. Po zvýšení na 2,5 bar sa zopakovali fontánky /bike v izbe, žena doma/ ešte že ma duchaprítomne napadlo uvoľniť ventil a rýchlo spúšťať.
V ten deň užsom to vzdal, popratal obývačku a žene sľúbil návrat k dušiam. V sobotu som to šiel rozdýchať na cesťáku okolo Ružína.
V nedeľu podvečer som sa nasral, zobral bike pred blok, nalial 30ml rubeny, nafúkal na 4 bary a po 20-tich hodinách žiaden únik.

Moje zhrnutie:
1.CafféLatex je ko....na, ktorá môže čisto teoreticky utesniť pätku a mikroporézny povrch plášťa, ale v žiadnom prípade nemôže zalepiť defekt ani len po špendlíku, keďže si nevie poradiť s netesnosťou Rocket ron tubeles ready vo veľkosti 0,3 mm.
2.Asi páni v NDR, /či v ktorej šikmookej krajine sa to vyrába/ niekde urobili chybu, ak jeden plášť je o.k. a druhý je ako rešeto /netesnosti sa prejavovali presne v miestach na bočnici, kde je viditeľný spoj po celo obvode. Nie je takýto plášť náhodou zrelý na reklamáciu?
16.04.2012 - 16:11:45
00
keyboard_arrow_up