Evo: este vyskusat nove VPP2 (novy Nomad alebo Blur LT) ;) Je to dost odlisne voci VPP1.
05.03.2010 - 08:26:47
00
Pozeral som nejaké bajky a celkom ma zaujali GT Force 2 so systémom pruženia Independent drivertrain: http://www.gtbicycles.com/usa/eng/Bikes/Mountain/All-Mountain/ a Specialized Stumpjumper FSR: http://www.specialized.cz/new/rodina.php?a=1&b=1&c=136&rok=&rodina=24&x=
Jazdím na XC ráme s freeraidovou vidlou, rád si vychutnávam zjazdy. Ak by ste mali porovnať tieto dva bajky s rozlišným princípom pruženia (aby som sa zorientoval v tejto problematike), ktorý má podľa vás aké plusy a mínusy. ???

A co to mas za xc ram a vidlicu?
GT Force bude :y: da sa s nim posantit aj maratony na nom behaju chalani,takze v poho aj slape.
Stumpy uz na santenie a zjazdy moc nie,skor xc.
05.03.2010 - 08:31:13
00
Mlok bude mat zrejme pravdu...kazdy si ten svoj system musi najst, ten, ktory mu vyhovuje vzhladom k tomu, co jazdi...
par mesiacov dozadu by tu clovek nadobudol dojem, ze to najlepsie, co existuje je lapierre...takmer ziadna tema sa nezaobisla bez spomenutia tejto znacky, az sa samotny "lapieristi" zacali obavat, ze sa z ich bicyklov stanu tuctovky :) ...lenze casom to utichlo a lapieristi mohli opat kludne spavat, pretoze sa uz zase zacali kupovat aj meridy...potom v mensej miere prisli haibike-isti...predtym to boli canyon-isti...a vzdy pridu nejaki isti, ktori budu hovorit, ze tento system je ten pravy...je nizke percento ludi, ktori toho vyskusali vela a vedia porovnat a pritom aj tak ten nazor je subjektivny, asi nezostava nic ine, len skusanim prist na to, co komu vyhovuje...treba sa aj poradit, ale ako sa hovori: "lepsie raz vidiet, ako dvakrat pocut" (vidiet=vyskusat)
05.03.2010 - 08:32:00
00
jj, ja som si tiez uz nasiel svoj ideal a nebudem tu nikoho presviedcat, ze to jedine je to spravne. Mam iste vyhrady voci niektorym systemom odpruzenia a kvoli nim by som asi velmi tuho zvazoval ich kupu, ale kazda minca ma samozrejme dve tvare.
05.03.2010 - 08:37:21
00
A co to mas za xc ram a vidlicu?
GT Force bude :y: da sa s nim posantit aj maratony na nom behaju chalani,takze v poho aj slape.
Stumpy uz na santenie a zjazdy moc nie,skor xc.



Rám je už babička 8 ročný Kellys Magnus 22" a vidlička je tetuška 7 ročná Marzocchi Z-1 Wedge 130mm olej+pružina.
A tu ma napadla aj otázka ohľadom veľkosti rámu. Meriam 190 cm a zľahka cez 90 kg ;)
Akú veľkosť rámu by som si mal vybrať?? Či to záleží zase od zn. biku a toho na čo je určený???
05.03.2010 - 16:59:46
00
Z1 Wedge olej+pruzina .. hmmm, no tak hej :rock:

Ano, velkost kazdy vyrobca ma mierne inak a stale menia dlzky a velkosti. Podla urcenia ano .. na dlje jazdy,vyjazdy dlhsi, na technicke byva lepsi kratsi .. mozno :?: .. treba pozera na nie ani velkost, ale dlzku hornej ramovej trubky a potom, ci bude stacit sedlovka, event. ci nebude ramova trubka moc vysoko.
05.03.2010 - 17:01:17
00
A pokud mám zmínit nejlepší systém, tak pro mě (tedy jak jsem už psal v minulém příspěvku, každý má jiné požadavky a tedy netvrdím, že je nejlepší obecně) je to jednoznačně to stejné co psal EVO, takže také FSP 4-Link-System od Cube.
Jezdím 2,5 roku Cuba Stereo, když jsem ho kupoval, tak už jsem více fullů vyzkoušených měl, ale nebylo toho ještě až tak moc, takže tenkrát jsem si ještě nebyl jistý, jestli se nenajde pro mě třeba něco výrazně lepšího.

Za těch 2,5 roku jsem toho vyzkoušel opravdu hodně a teď už jsem si téměř jistý (píšu téměř, protože jsem samozřejmě nevyzkoušel všechno co na trhu existuje a vždy je možné, že mi něco překvapí), že pro mě lepší systém není.
Důkazem, že to myslím vážně je to, že po těch zkušenostech co jsem nasbíral, tak mi každou chvíli dorazí druhé nové Stereo (a to původní si také nechávám, jen bude každé trošku jinak poladěné, to nové s pevnými osami více do náročnějšího terénu), které už má vyřešené všechny věci, které jsem tomu staršímu modelu vyčítal a to konkrétně:
- mírně menší tuhost zadní stavby, pevná X-12 osa to řeší perfektně
- méně místa nad horní rámovou trubkou pro technické pasáže, vyřešeno nižší horrní rámovou trubkou
- málo místa kvůli vzpěře zadní vidlice na hodně objemný plášť na výšku u zadní stavby, zvlášť s použitým origoš minimblatníčkem (ten miniblatníček bral cca 4mm místa), vyřešeno přepracováním té vzpěry
- otočená páčka propedalu o 180st., což bylo nutné opět kvůli té vzpěře, to bylo sice dobře funční, ale kvůli tomu byl v tlumiči nestandardní prvek, který byl samotný nesehnatelný, teď už je páčka standardně, s předělanou vzpěrou se to tam vejde dobře
- chybějící pevná osa u vidlice (to šlo samozřejmě vyřešit samostatně, ale zase za draho)

Mě ale třeba nikdy neseděli vůbec vpp systémy, až a pouze vpp2 (novější Blur LT2). Vpp2 ale vůbec nemá to typické chování pro vpp (jako třeba velký pedalkick a z toho plynoucí vlastnosti), ale chováním se mnohem více blíží třeba právě třeba Stereu. I když já pořád raději Stereo, hlavně kvůli tomu jeho specifickému průběhu (který ale naopak někomu sedět vůbec nemusí), který nemá žádná jiná zadní stavba.
Kdyby nebyl na trhu ten systém Cubu, tak Blur LT2 by byl jeden z kandidátů, co bych vybíral.

A jsem rád, že mi takhle perfektně sedí Stereo, protože třeba oproti Bluru LT2 ho v dobrém osazení seženu mnohem levněji (pro představu variantu The One 2010, co mi každou chvíli snad už dorazí jsem bral na předobjednávku za cenu hodně pod 70tis. Kč, přesnou částku nechci uvádět, není to běžná cena pro každého).
05.03.2010 - 18:48:08
00
Este prosim dopis co jazdis, cca ako :y:
05.03.2010 - 19:23:15
00
Mlok jazdi na pohodu, to co my Lubo. Dlhsie vyjazdy bez nejakych velkych skokov, nieco na sposob AM.
05.03.2010 - 19:25:04
00
Přesně tak, pohodové vyjížďky od lehkého terénu po těžší technický, na který stačí moje technika. Skoky jen menší (skoky typu metrová výška jdou opravdu mimo mě), ale skočím si rád a poměrně často, třeba v lehkých netechnických sjezdech se často bavím tím, že si každou chvilku něco skočím i když to vůbec není potřeba.

Délkou tak do cca 100km. 100km když je celé terénem a více úseku náročnější terén, tak to je přesně na hranici co dojedu a tohle dávám jen párkrát ročně, když jsem už dobře rozježdění a nemůže to být více dní po sobě. V horách typu Beskydy, když je náročnější trasa, tak klidně někdy jen kratší trasy typu 40-50km, to pak klidně mívám průměr i třeba jen 11km/h na té trase, takže ono to není tak málo čistého času jízdy.

A ročně mi to dá většinou kolem 5-6tis. km s tím, že je to vše na biku a letos poprvé to bude už výhradně na fullech (míval jsem ještě loni celopevňáka, nahrazuju chrtím 100mm fullem).

Závody nejezdím vůbec, na přední pozice nemám ani náhodou a tlačit se někde uprostřed startovního pole na nějaké masovce, to mi nikdy nebralo (párkrát jsem to kdysi zkusil). Ty davy lidí mi to akorát znechutí, ve sjezdu se pletou (protože nejsem nikde v popředí díky nic moc fyzičce, tak co tam předvádí v této části startovního pole někteří ve sjezdech je hrůza), v technických výjezdech taky (nejedu výjezd rychle, ale rád se snažím vyjet co to jde).
A navíc závody, aspoň tedy v ČR až na pár úseků na pár závodech namají s terénem nic společného.
05.03.2010 - 19:42:21
00
Dik moc, nejak tak som si Ta predstavoval :) .. v Beskydach priemerka 11 nie je zla :)
05.03.2010 - 19:57:54
00
No takto nejak jazdím aj ja....a chcel by som tiež fulla (napr: GT Force/Sensor, Lapierre Zesty, Giant Trance, Trek Fuel EX) Len si vybrať a nešetriť euraše.
06.03.2010 - 11:14:44
00
Zdravím vás, tento rok chcem kupiť fulla.Doteras mám GT Avalanche Pro som s ním spkojný, jazdím na ňom asi 3 roky.A za ten čas som zistil, akým smerom sa mám uberať.
Večinou 95% jazdím v hore a tých 5% sa len presúvam po ceste.Jazdím pohodovým tempom v ľahšom aj technickom terene,žiadne skoky.
Na hardtaile mi najviac vadí že som po 70km vyjazde zozbitý a vytrasený.Preto chcem preisť na fulla.Najviac sa mi pozdavá Giant Trance X. System Maestro sa zda byť dobrý a odladený system.
Viem že je vás tu veľa čo jazdite Trenca alebo Regina.Tak sa vyjadrite k systému,ako sa na ňom šľape, do kopca vaše pocity z jazdy.Pripadne si necham poradiť od vás.
06.03.2010 - 13:17:24
00
Jazdil som Trance,slušný bike,Maestro je dobrý systém do kopca ide veľmi dobre,žiadne zbytočné pohupovanie.Momentálne jazdím GT Force,bolo málo zdvihu 8) I-drive mi sedí lepšie je žehlivejší ako Maestro a to ja rád :rock:
06.03.2010 - 16:31:56
00
Mne ide tiež o to aby dobre žehlil.Ale predsa aby sa dali vyšlapať aj niake kopce.Dosť často jazdím aj 2 hodinové vyšlapy.Kedy je už človek rad že je hore.Zjazdik dole je už ina káva, ked si 15minut kerujem a davam pozor, aby som niakych turistov nesejmul. :lol:
A s tým žehlením je predsa zavisle aj od toho na aky tlak je nafukný tlmič.Aj tu chalani na fore, pisali že ho trošku podfukaju a žehli dobre.A vo vyjazde ho pritvrdia pačkov propedalu. 8)
06.03.2010 - 17:34:16
00
keyboard_arrow_up