Zdravim vsetkych,

mam taku otazocku: Ako sa da zistit ake 'tune' ma mat tlmic ktory davam do ramu? Tlmice su totiz rozne prednastavene, a ja neviem podla coho sa treba rozhodovat pri vybere. Pripadne myslite ze sa da interne ten 'Tune' zmenit? Ma toto interne nastavenie velky vplyv na chod ramu?
13.05.2013 - 00:51:28
00
Zmeniť nastavenie CT/RT sa vnútorne dá. Vplyv to samozrejme má ale záleží o aký tlmič ide. Je totiž rozdiel medzi Floatom R a RP23.

Úroveň zistíš z nálepky na prírube komory tlmiča.
13.05.2013 - 11:37:45
00
Miro, dá sa niekde aj zistiť konkrétna hodnota pre daný typ rámu, tak ako to vyladia vo fabrike...viem, že to robia v mojo susp. ale tak posielať sa mi to tam nechce...:)
13.05.2013 - 12:10:55
00
O ničom takomto neviem.

V podstate však, ak sa ti dá v rozumnom rozsahu nastaviť rebound tak RT by nemal byť problém. CT sa dá naladiť podľa pocitu, ak niekto chce citlivejší tlmič a nepotrebuje až tak veľmi propedal, tak odporúčam úroveň CT znížiť. Treba však brať na vedomie, že po jej znížení už nebude propedal tak účinný.

U tlmičov s BoostValve je úprava zložitejšia a treba tam dopĺňať podložky, ktoré sa snažím niekde zohnať. BV je však ešte závislý aj od tlaku v IFP komore, ktorý býva na týchto tlmičoch vyznačený číslom (napr. 175/200/250psi).

Ešte by sa dala upraviť progresivita chodu tlmiča. T.j. ak niekto pri nastavení na SAG dáva často dorazy. Vkladajú sa do komory také vložky, ktoré zmenšujú objem komory. Najčastejšie je to však problém tlmičov s HighVolume komorou.
13.05.2013 - 12:16:36
00
no tak ja mám BV takže sa v tom rýpať asi nebude :D
13.05.2013 - 12:24:00
00
No a VT + BV máš na akej úrovni? Prípadne ho chceš citlivejší?
13.05.2013 - 12:29:16
00
našiel som fotky keď som ho kupoval, CT je M, RT je M a ten Boost je 200 ak to dobre chápem...je to zhodené z nejaké Gianta, takže tie parametre asi nebudú úplne ok pre môj typ rámu :)

Prílohy:

IMG_0168.jpg
IMG_0168.jpg 196.86 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_0171.jpg
IMG_0171.jpg 93.52 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_0173.jpg
IMG_0173.jpg 118.81 KiB thumb_up0thumb_down

13.05.2013 - 12:41:35
00
v podstate je to tak ako píšu tu - http://www.pinkbike.com/news/Long-term-review-Fox-2012-Factory-Float-RP23.html

Get the right tune: If you are thinking about buying a Factory-Series RP23 aftermarket, we would advise strongly that you buy it from a proper Fox supplier, as there are different tunes available for the boost valve, XV sleeve, compression and rebound damping, and ProPedal. We went for medium tunes on the compression and rebound, and 175psi in the Boost Valve. In fact, there are several hundred variations you can get, so to find the best one for your particular suspension design and and riding style, it’s best to ask the professionals and get them to help you select the right tune. Buy the wrong one you’re going to have to send it to them to get it re-tuned anyway...
13.05.2013 - 12:52:57
00
Myslím, že nastavenie ktoré tam máš je v poriadku. CT sa u Boost Valve tlmičov nazýva Velocity Tune.

Stredné hodnoty sú zvyčajne dobrý univerzál a HV komoru na tvoj rám podľa mňa nie je treba. Tú treba vtedy, ak treba tlmič podhustiť aby využíval väčšinu svojho zdvihu.

Nedokážem však povedať na akú zadnú stavbu je vhodný aký tlmič. Skôr sa riadim tým, že mi niekto povie, čo sa mu nepáči a ako by to chcel upraviť.

Na mojom ráme je pre porovnanie VT na L a RT dokonca na XL. Čo je ja cítiť, že rebound vozím tak 2 kliky od konca nastavenia.
13.05.2013 - 13:00:43
00
no však uvidíme, mňa hlavne nebaví sa s tým hrať a študovať to, ale tak asi budem musieť :) každopádne asi budem chcieť mať ten tlmič trošku tuhší :) to platí aj o Adaptive logic...čo si vybrať :)

www.ridefox.com
13.05.2013 - 13:20:25
00
No k tej tuhosti, chceš tlmič tuhší v uzavretej polohe? T.j. keď máš 3ojku.
Možno by som vedel o jednom riešení. Mám jeden BV tlmič čo treba z Medium upraviť na Light. Dalo by sa to navzájom vymeniť, že ty by si mal tlmič na Firm a ten druhý na Light. ;)
Prípadne ešte zvýšiť tlak v IFP komore z pôvodných 200 na 250 psi.

Tak toto Adaptive logic by som nechcel. CTDčko má našťastie už aj plne otvorenú verziu bez nejakého nastavovania. Toto bol očividne prechod od RP23 k CTD.
13.05.2013 - 13:40:41
00
mám pocit, že to mám nastavené na 3-1, i keď rozdiely medzi jednotlivými polohami som nejako neporovnával...čo som čítal a hádam aj správne pochopil tak BV tune závisí aj od leverage ratia, ja mám 110 mm zdvih a 38 mm stroke čo je nejakých 2,9:1 a tým pádom by tam aj ten tlak mohol byť vyšší...
13.05.2013 - 13:52:41
00
Nedokážem však povedať na akú zadnú stavbu je vhodný aký tlmič. Skôr sa riadim tým, že mi niekto povie, čo sa mu nepáči a ako by to chcel upraviť.

Podla Rockshox je urcujuci faktor pomer zdvihu stavba/tlmic a sekundarny mensi vplyv je samotny priebeh zdvihu.
http://www.bike-components.de/download/sram/leverage_ratio.pdf
13.05.2013 - 13:59:53
00
no tak podľa tej tabuľky mi vychádza M až H compression, takže by to malo byť ok :)
13.05.2013 - 14:10:59
00
Tak toto Adaptive logic by som nechcel. CTDčko má našťastie už aj plne otvorenú verziu bez nejakého nastavovania. Toto bol očividne prechod od RP23 k CTD.


Adaptive Logic je ako CTD z dvoma nastaveniami pre Trail.
3. Pro pedal ON
2. a 1. Je ako Trail z dvoma roznymi nastaveniamy platformy
0. je Full Open

www.canyon.com
13.05.2013 - 18:43:07
00
keyboard_arrow_up