Zdravim,uvazujem nad kupou kolies CrossMax SLR 2008. Vie mi dakto k nim povedat to,ze ake to je,ked by som chcel pouzivat na ne standardne plaste,nie ust. Ci su tam dake problemy s nahadzovanim na raf a podobne(nemam skusenosti z bezdusovkami ziadne),ci sa da teoreticky pouzit normalny plast a nepouzit pri tom dusu a tak. Nerozhodujem sa kvoli tomu,ze su bezdusove,lebo na bezdusovych plastoch je pomerne slaby vyber,cena tiez vyssia a aj vaha je pomerne velka. Ako je to u takychto kolies so servisom,ked napr. znicim raf(dostupnost nahradnych dielov). Dik za seriozne prispevky.
Ahojte,
po dvoch vyjazdoch pridavam nejake osobne skusenosti s tym to riesenim UST. Prvy vyjazd na UST bol super, zaber plastov v lese a na korenoch lepsi ako na klasickych (napriklad Schwalbe RR) aj vahovo to bolo pomerne dobre citit. Zial po 60km intenzivneho treningu zlozeneho z tiahlich stupani a zjazdov s ostrymi zakturami som chytil defekt za zadnom kolese. Tmel to zacelil celkom rychlo, ale pri prejazde terennych nerovnosti (korene, kamene) sa sem-tam zalepeny defekt rozlepil a sycal. Rozhodol som sa trening ukoncit a doma som plast rozobral a podlepil porusene miestom lepenim pre UST plaste. Po novom nahodni zadneho plasta som narazil na neprijemny problem a to bol unik vzduchu z oblasti miesta styku rafiku a patky plasta. Bolo to sposobene asi tym, ze pri oprave defektu som rozlepil len jednu stranu plasta a to len ciastocne a po opatovnom zalepeni nastali nejake poruchy v tesnosti... pokusal som sa aj pridat viac tmelu cez ventilok ale ani to nepomohlo. Po lepsom prezreti plasta (plast som cely pokryl mydlovou vodou aby som zistil, kde vzduch unika) som zistil, ze cely plast ma po bocnej strane mikroskopicke trhliny cez ktore unika vzduch, tmelu sa nedarilo tu to oblast stale zalepit, nakolko mi uz nevydrzali nervy som zrusil zadne UST na kolese a nahradil ho klasickou dusou aby som mohol trenovat. Predne koleso zvladlo treningy v pohode, nemalo problem s kamenami ani humusom po tazbe dreva... myslim si, ze cely problem vznikol v tom, ze som pouzil ultra light plast ktory je urceny na pouzitie s dusou a ja som ho pouzil bez nej. Ak by som UST chcel riesit takym to sposobom klasicky plast a bez duse pouzil by som asi plast ktory ma hmostnost okolo 520g cize nic ultra light.
Myslienky UST sa nevzdavam a pre to sa pytam Vas, nemali ste problem po instalacii UST plastov na UST kolesa Mavic SLR, nejaky problem s tesnostou a tak?
Dakujem
Pokiaľ viem, UST plášť má hrubšiu bočnicu. Mala by zabezpečovať aj vzduchoťsnosť, no hlavne stabiltu plášťa. Takže s týmto čo píšeš predpokladám, že pri použití UST/SLR problém nebude. Zvažujem kúpu UST na ST-čka a skúšal som nafukať klasický plášť na ráfe, čo sa aj podarilo (bez tmelu, skočil pekne do drážky), no v plášti bola diera kade vzduch unikal. Bočnice držali vzduch, napokon ultraligtht plášť bude na tom inak ako cca 650g plášť od Michellinu. Každopádne sa aj ja chystám riešiť UST.
Myslím si však že lepiť si to zvnútra ani nemusel, ak by si nechal koleso postáť, tmel by časom toto miesto spevnil. To si však len myslím, či to tak funguje by mal napísať niekto, kto UST jazdí.
Zaujímalo by ma, čo si napísal vzhľadom k jazdným vlastnostiam. Tvrdíš, že je cítiť rozdiel medzi dušou a bezdušákom v kontakte plášta s terénom? Teda to znamená lepšie trakčné vlastnosti a logicky aj komfort?
Jakub keď si na to nezanevrel tvoj problém s tenkou stenou gumy vyrieši Bytylový tesniaci roztok (Velo 03/2009) .
Ja zatál (?100km) ZTR Olympic a Rocket Ron no problémo.
Ahojte
ano je v tom rozdiel UST a klasicky plast. V prudkom stupani som mal pocit, ze UST plast mal lepsi zaber ako moj Schwalbe RR (Racing Ralph) ktory som jazdil pred tym, je sice pravda, ze bol uz trochu zjazdeny ale nemyslim ze az taky rozdiel vzhladom na tvar behuna by to bol. Predsa len RR a SpeedKing je myslim dost rozdiel bez ohladu na pouzitie UST alebo nie.
Co sa tyka toho samozelepenia neviem ci je to pravda... lebo ja som skusal aj taku vec, ze som zobral lepidlo na zaplaty a nakvapkal som ho do miesta kde som dostal defekt z vonkajsej strany plasta a nepomohlo to... nasledne som az zacal rozoberat koleso. No tubes je celkom dobry tmel ale myslim, ze ten to defekt mal z vonku dlzku asi 3mm co je uz dost na hrane schopnosti opravit.
Quasko ty jazdis Rocket Ron UST verziu alebo klasicku?
jakub,to s tym lepidlom si skusal riadnu somarinu,ak si si nevsimol lepidla typu chemopren a pod. musia najskor vyschnut a az potom zalepia defekt,ale zaplatou a ne samostatne lepidlo,to neni tmel!!!! Jedno s tych lepidiel sa vola vulkancement,skus hadat preco???
to kaktuss neboj cakal som, viem ako sa opravuju defekty nerobil som to 1x
ak si kupis sadu na opravu tubeless kolies tak tam v navode je taky obrazok, ze mensie defekty sa daju opravit aj tak to, ze sa kvapne lepidlo do defektu a az pri vacsich defektoch sa to lepi.
Co sa tyka toho otocenie kolesa dolu defektom, tak to som sa pokusal tiez, ale ako klesal tlak v kolese tak profil plasta sa zmensoval a tmel zacal pretekat.
jakub - to nie je chyba UST konceptu, to, čo si ty použil, totiž nie je UST a mám taký feeling že snáď len Hutchinson robí plášte optimalizované na použitie s NoTubes setmi, kde sa ráta s tým, že po dušovom plášti sa bude chcieť, aby držal vzduch v sebe (Tubeless Light verzie, mal to Veľký Julien na OH), inak máš vzduchtesnosť plášťa bez záruky
LP - ja už som UST positive na Zestym a je to fakt cítiť... pozitívne
quasko a tulenik vy jazdite klasicku kombinaciu UST plast a UST rafik ze? Aby som mal istotu, ze nie som gramblavy a neviem to nahodit a iba mne prefukuje
quasko a tulenik vy jazdite klasicku kombinaciu UST plast a UST rafik ze? Aby som mal istotu, ze nie som gramblavy a neviem to nahodit a iba mne prefukuje
quasko ma nahodeny obycajny kevlarovy plast+ NoTuebes raf+NoTubes tmel..
tulen ma UST plast+UST raf.. tu netreba riesit tmel, funguje to aj bez neho, netreba ani nic utesnovat..
to je dost rozdiel.. akurat tulenove riesenie ma tak 1500g+pripadny tmel a quaskove cca 1100g komplet!
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
po dvoch vyjazdoch pridavam nejake osobne skusenosti s tym to riesenim UST. Prvy vyjazd na UST bol super, zaber plastov v lese a na korenoch lepsi ako na klasickych (napriklad Schwalbe RR) aj vahovo to bolo pomerne dobre citit. Zial po 60km intenzivneho treningu zlozeneho z tiahlich stupani a zjazdov s ostrymi zakturami som chytil defekt za zadnom kolese. Tmel to zacelil celkom rychlo, ale pri prejazde terennych nerovnosti (korene, kamene) sa sem-tam zalepeny defekt rozlepil a sycal. Rozhodol som sa trening ukoncit a doma som plast rozobral a podlepil porusene miestom lepenim pre UST plaste. Po novom nahodni zadneho plasta som narazil na neprijemny problem a to bol unik vzduchu z oblasti miesta styku rafiku a patky plasta. Bolo to sposobene asi tym, ze pri oprave defektu som rozlepil len jednu stranu plasta a to len ciastocne a po opatovnom zalepeni nastali nejake poruchy v tesnosti... pokusal som sa aj pridat viac tmelu cez ventilok ale ani to nepomohlo. Po lepsom prezreti plasta (plast som cely pokryl mydlovou vodou aby som zistil, kde vzduch unika) som zistil, ze cely plast ma po bocnej strane mikroskopicke trhliny cez ktore unika vzduch, tmelu sa nedarilo tu to oblast stale zalepit, nakolko mi uz nevydrzali nervy som zrusil zadne UST na kolese a nahradil ho klasickou dusou aby som mohol trenovat. Predne koleso zvladlo treningy v pohode, nemalo problem s kamenami ani humusom po tazbe dreva... myslim si, ze cely problem vznikol v tom, ze som pouzil ultra light plast ktory je urceny na pouzitie s dusou a ja som ho pouzil bez nej. Ak by som UST chcel riesit takym to sposobom klasicky plast a bez duse pouzil by som asi plast ktory ma hmostnost okolo 520g cize nic ultra light.
Myslienky UST sa nevzdavam a pre to sa pytam Vas, nemali ste problem po instalacii UST plastov na UST kolesa Mavic SLR, nejaky problem s tesnostou a tak?
Dakujem
Myslím si však že lepiť si to zvnútra ani nemusel, ak by si nechal koleso postáť, tmel by časom toto miesto spevnil. To si však len myslím, či to tak funguje by mal napísať niekto, kto UST jazdí.
Zaujímalo by ma, čo si napísal vzhľadom k jazdným vlastnostiam. Tvrdíš, že je cítiť rozdiel medzi dušou a bezdušákom v kontakte plášta s terénom? Teda to znamená lepšie trakčné vlastnosti a logicky aj komfort?
Ja zatál (?100km) ZTR Olympic a Rocket Ron no problémo.
ano je v tom rozdiel UST a klasicky plast. V prudkom stupani som mal pocit, ze UST plast mal lepsi zaber ako moj Schwalbe RR (Racing Ralph) ktory som jazdil pred tym, je sice pravda, ze bol uz trochu zjazdeny ale nemyslim ze az taky rozdiel vzhladom na tvar behuna by to bol. Predsa len RR a SpeedKing je myslim dost rozdiel bez ohladu na pouzitie UST alebo nie.
Co sa tyka toho samozelepenia neviem ci je to pravda... lebo ja som skusal aj taku vec, ze som zobral lepidlo na zaplaty a nakvapkal som ho do miesta kde som dostal defekt z vonkajsej strany plasta a nepomohlo to... nasledne som az zacal rozoberat koleso. No tubes je celkom dobry tmel ale myslim, ze ten to defekt mal z vonku dlzku asi 3mm co je uz dost na hrane schopnosti opravit.
Quasko ty jazdis Rocket Ron UST verziu alebo klasicku?
ak si kupis sadu na opravu tubeless kolies tak tam v navode je taky obrazok, ze mensie defekty sa daju opravit aj tak to, ze sa kvapne lepidlo do defektu a az pri vacsich defektoch sa to lepi.
Co sa tyka toho otocenie kolesa dolu defektom, tak to som sa pokusal tiez, ale ako klesal tlak v kolese tak profil plasta sa zmensoval a tmel zacal pretekat.
LP - ja už som UST positive na Zestym a je to fakt cítiť... pozitívne
Hej? Davaj
Sice 3tis za galusku
Lapierre ja by som doporucil No tubes lepidlo http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/No_Tubes_473ml_Tyre_Sealant/5360027640/
Balenie je na 8plastov cca, do plastu 2.1 sa doporucuju dve salocky roztoku, jedna salka ma asi 50ml je sucastou balenia.
quasko a tulenik vy jazdite klasicku kombinaciu UST plast a UST rafik ze? Aby som mal istotu, ze nie som gramblavy a neviem to nahodit a iba mne prefukuje
quasko ma nahodeny obycajny kevlarovy plast+ NoTuebes raf+NoTubes tmel..
tulen ma UST plast+UST raf.. tu netreba riesit tmel, funguje to aj bez neho, netreba ani nic utesnovat..
to je dost rozdiel.. akurat tulenove riesenie ma tak 1500g+pripadny tmel a quaskove cca 1100g komplet!
lebo napr. nijaká norma neurčuje, že by neUST plášť mal byť vzduchotesný