Kedar, prepac, ale trepes blbosti. Jedna vec je ci prehazdovat v dupani mozes a druha je vplyv toho na retaz... Este si si nenabil drzku po nahlom zasliapnuti naprazdno? Ja hej, a to som k tomu nepotreboval preradovat ako blbec.


Uz vidim ako pri jazde do kopca na giro alebo tour vsetci prestanu slapat len aby preradili...
To si fakt neviem predstavit ze slapem do 15° a mam prestat len preto aby som preradil a nenabil si drzku. To by som potom nez dam 32/34 z 11 uz zastavil.

Este by ma zaujimalo co u teba znamena slovo dupat, ja na biku nedupem ale slapem a to kultivovane 360°. Ak mas na mysli dupanie to ze sa postavis zo sedla, tak to ano stalo sa tu uz aj mne ze som slapol na prazdno, ale to bolo naposledy v roku 1988 (mal som rokov skoro ako ty teraz) z patronky za autobusom na stojaka v dupani a naklanani biku a k tomu este aj nejaka nerovnost vtedy som slapol na prazdno. A mas pravdu ak by som nebol uz skuseny tak dam urcite drzku na asfalt v 60km/h.

Nieco ine moze byt ak lietas niekde v lese, bike sa tak trase ze si aj bez radenia retaz skace, tak to pochopim ze slapnes na prazdno.
26.05.2011 - 09:20:17
00
Dosť podstatný je fakt, akou kadenciu jazdíš. Pri "prevaľovaní z nohy na nohu" je jasné, že počas radenia veľmi systému uľahčiť nejakým tým zvoľnením nemôžeš. Pri frekvencii 90-100 ťa kopec neprekvapí, pokiaľ máš samozrejme ešte prevody. A keď nemáš, tak zase nemáš kam radiť. Kto deformuje, trhá reťaz, nevie jazdiť (radiť)! Sem-tam sa môže stať náhoda v podobe zlej reťaze.

PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi. :)
26.05.2011 - 10:32:34
00
Dosť podstatný je fakt, akou kadenciu jazdíš. Pri "prevaľovaní z nohy na nohu" je jasné, že počas radenia veľmi systému uľahčiť nejakým tým zvoľnením nemôžeš. Pri frekvencii 90-100 ťa kopec neprekvapí, pokiaľ máš samozrejme ešte prevody. A keď nemáš, tak zase nemáš kam radiť. Kto deformuje, trhá reťaz, nevie jazdiť (radiť)! Sem-tam sa môže stať náhoda v podobe zlej reťaze.
PS: V prvom rade sa treba naučiť radiť, to je ťažšie ako točiť pedálmi. :)


Presne tak suhlasim s tebou "tmax", nevedel som to tak napisat alebo vysvetlit ze nemam problem s radenim, je to o skusenostiach, ani neviem ako a preradim uplne hladko za 0.25sek a v zabere na kazete +1 alebo -1 (mozno si to uz ani neuvedomujem ci tam na 0.25s polavim v zabere). Na pilach smerom dole tiez v zabere, ale smerom hore je to tazsie tam treba ubrat zaberovu silu pokial nevylezie retaz na pilu, a potom zasa sa ide na plno a tento ukon tiez trva mozno 0.3sek. (moja kadencia sa bezne pohybuje od 85 do 110). V podstate to ani neriesim je to automaticke ..... je to ako vediet jazdit na aute tiez nerozmyslas ci si zmackol spojku a ako ju mas rychlo pustat aby si neskapal motor :)

Takze suhlasim treba sa nauci radit a potom slapat :whew:
26.05.2011 - 10:53:32
00
Takze suhlasim treba sa nauci radit a potom slapat :whew:


No ale radit sa naucis len a len tym ze radit budes, to bez slapnia nejde .... takze jazdit, jazdit, jazdit a rozmylsat pri tom \o/
26.05.2011 - 11:01:57
00
Za moju dlhú amatérsku bajkersku kariéru som článok na reťazi ohol /skrútil/ iba raz. Stalo sa mi to na Sram reťazi v šutrovom zjazde keď mi reťaz lietala na prevodníku a pri náhlom zašliapnutí som ju ohol a predpokladám, že to bolo práve vo chvíli keď reťaz "sedela" na najväčšom a zároveň sčasti aj na strednom prevodníku a nejakým spôsobom bola náhodne zakliesnená aj v prešmykači.
26.05.2011 - 11:02:15
00
keyboard_arrow_up