CAfte, zaujimalo by ma toto porovnanie......viem ze LX je o triedu vysie, ale aj tak ma zaujima, ci je dostacujuca vybava DEORE alebo sa oplati priplatit za LX?

Diky
27.05.2008 - 08:42:04
00
Vyššia sada zvyčajné znamená - nižšia hmotnosť - väčšia presnosť - dlhšia životnosť.
27.05.2008 - 08:53:13
00
Bez komentára.... 8)
27.05.2008 - 09:28:21
00
Niekomu staci aj Acera. :wink:
PS: Ide ti onkretne o nejaky komponent (presmyk, kluky,...) alebo to chces len tak vseobecne?
27.05.2008 - 10:05:44
00
Dosť veľký rozdiel je napr. pozorovateľný v chode (presnosti) radenia. Asi takto:
Deore - poootlačím RapidFire a preeeradí
LX - poootlačím RapidFire a preradí
XT - cvak - klik
XTR - šťuk

Ja mám stále časť komponentov Deore, výmenu neriešim, príde s opotrebovaním existujúcich komponentov. Ale podľa doterajšieho správania celkom súhlasím s názorom, že je to čo sa týka presnosti, výdrže, hmotnosti, údržby atď. asi minimum pre nejaké rozumnejšie jazdenie. (Aceru nepoznám vôbec, Alivio mi prechádza rukami ako neustále servisované vybavenie kamošovho crossu.)
27.05.2008 - 10:22:56
00
Niekomu staci aj Acera. :wink:
PS: Ide ti onkretne o nejaky komponent (presmyk, kluky,...) alebo to chces len tak vseobecne?

Ako mne je jasne, ze cim vysia trieda, tym lepsie. Ale chcel som vediet, ci je nejaky vyraznejsi rozdiel medzi tymi spominanymi triedami. Chcem totiz v blizkej dobe kupit crossovy bike a potrebujem si urcit priority :) Bud vybava LX alebo "iba" deore a kotucove brzdy.
btw, aky mate nazor, resp. skusenosti so znackou VERTEC ?

diky
27.05.2008 - 13:35:27
00
dalat kup si Vertec 2009 snad bude momplet bike osadeny sadou LX - od buduceho roku urcenou na cross biky. 8)
27.05.2008 - 14:01:53
00
cross? ehm, voči cesťáku alebo MTB to je ako s kapitánom v armáde - šarža medzi hovnami, hovno medzi šaržami...
na cross je aj Deore pridobré :)
a kotúče na cross snáď nemyslíš vážne?

pozri to je tak... ak riešiš kompromis cesta/terén, tak po krátkom čase zistíš buď že jazdíš iba cestu a mal si si kúpiť niečo ľahšie a s nižšími odpormi (žiletku alebo prípadne, naozaj len veľmi prípadne fitness), alebo že "nejako často servisuješ" alebo že v istom teréne to už zďaleka nie je na istotu, pretože nemáš grip a pod. a to už je signál, v oboch prípadoch, že správna voľba by bola XC
práveže strašne málokomu sadne ten údajný kompromis reprezentovaný crossom (aj tu na fóre len v posledných dňoch sa párkrát spomenulo že sa z neho po kúpe buď žiletky alebo MTB stal notorický zavadzač v garáži či pivnici), teda jeden môj kamoš je údajne spokojný, ale on jazdí tak hrádzu (kde je high speed žiletky rizikový faktor pre nadbytok vymletých korčuliarov so slúchadlami v ušiach nevnímajúcich okolie), asfalt, betón, prípadne rakúske polňačky, ale z Mariánky cez Malý Slavín na Železnú by som ho už asi nedostal (má metrák... a keďže šlape pedále jak kapustu do suda, má enormnú spotrebu reťazí), a úprimne povedané, tú cestu už považujem za niečo čo je mierne mimo špecifikácie crossu (a zároveň na ňu isto nepotrebuješ kotúčové brzdy... mysli aj na údržbu a prevádzkové náklady vzhľadom k tomu ako často a čo budeš jazdiť)
a čo sa týka tých štrkových rakúskych polňačiek, aj tak si myslím, že moje 2" plášte sú tam už adekvátnejšie... lepšia opora v tom uhýbajúcom sa podklade... in fact ja neviem kde je tá oblasť kde cross outperformne buď XCčko, alebo žiletku... a keď si pozrieš, čo všetko vlastne obnáša XC (povrch od asfaltu cez polňačky po technické singláče) tak je jasné že všetky tieto diskusie okolo kúpy crossov sú skôr riešením finančnej problematiky ako vystihnutím štýlu jazdenia
27.05.2008 - 14:09:55
00
quasko inak fakt, vzhľadom na nastávajúci vývoj máš pravdu :))
27.05.2008 - 14:13:12
00
kross- idealna volba pre rekreacneho cyklistu. ziletka nie je prave najpohodlnejsia, ani posed na nej nie a zase MTB mu je zbytocne, ho to brzdi. a neviem ako v BA, ale tu u nas je kopec lesnych asfaltiek, nevhodnych pre ziletku, zato idealnych pre kros.takze nevidim v tom taky problem.
27.05.2008 - 14:35:59
00
kross- idealna volba pre rekreacneho cyklistu. ziletka nie je prave najpohodlnejsia, ani posed na nej nie a zase MTB mu je zbytocne, ho to brzdi. a neviem ako v BA, ale tu u nas je kopec lesnych asfaltiek, nevhodnych pre ziletku, zato idealnych pre kros.takze nevidim v tom taky problem.

Tiez si myslim....doteraz som totiz jazdil "ziletku" (ako to volate) a celkom mi uz chyba jazda po nejakych lesnych cestach a nie len po rovine.....samozrejme ze zjazdovat sa s tym nechystam :)
27.05.2008 - 15:42:41
00
Aj tak najuniverzalnejsi je XC bike. Taha rychlo vsade, staci namazat. :D

PS: Ak sa chystas pustit mimo asfalt (beton, panel,...) castejsie, do crossu by som nesiel. Kamos si kupil a je z neho "asfaltova krysa".
27.05.2008 - 16:10:57
00
Xc bike je najuniverzalnejsi akurat v tom ze s nim mozes ist vsade.ale na asfalte to je trapenie.pre mna su vibracie od plastov velmi neprijemne, som potom roztraseny este pol hodinu.to je len moj nazor, ze pre cistych rekreantov je kros najlepsia volba.
27.05.2008 - 19:53:43
00
Ja mam kros a viac krat by som si ho uz nekupil, nie je dobry ani na cestu ani do hory.
Brat ma MTB a ma tam plaste 26x1,35 (uplne slicky :))a posluzi mu rovnako dobre ako kross s vyhodou ze moze dat klasicke plaste a ist do hory. A oproti mne ma vyhodu ze si moze uzamknut vidlu, co je nie :(
takze radsej ako cross tak MTB a tensie plaste :wink:
27.05.2008 - 20:40:02
00
Xc bike je najuniverzalnejsi akurat v tom ze s nim mozes ist vsade.ale na asfalte to je trapenie.pre mna su vibracie od plastov velmi neprijemne, som potom roztraseny este pol hodinu.to je len moj nazor, ze pre cistych rekreantov je kros najlepsia volba.
XC je celkovo najuniverzalnejsie, problemy co spominas sposobuju plaste, duse, kolesa, predstavec, sedlovka alebo riadidla.... nie to ze je to XC bike :)
27.05.2008 - 20:57:21
00
keyboard_arrow_up