Nazdar. Pomôže mi keď mám zrejme mastné brzdne doštičky (z mechanickej kotučovky) a dám ich na chvílu vypáliť nad šporakom ? :D :) Lebo kotuč odmastený a brzda akosik stále nebrzdi ako niekedy ... je to mechanika Shimano BR-M495 .Diky
08.06.2011 - 19:37:04
00
Ak si ich naozaj zamastil, tak uz to nikdy nebude ono. Treba nove. Ale nerozumiem ako sa vlastne to oblozenie da zamastit - to si ho vystriekal silikonovym olejom v spreji alebo co? Napr. ked chytis brzdove oblozenie alebo kotuc rukou, to este neznamena, ze sa zamastilo a ze od toho momentu to uz nebude brzdit. To pisem len aby si z toho nemal zbytocnu paniku.

A tym pokusom s vypalovanim a vyvaranim velmi nefandim - jednak je vysledok neisty a potom tu uz niekto aj pisal, ze sa tymi pokusmi poskodilo to lepidlo, ktorym je nanesena brzdova zmes na telo platnicky, a brzdova zmes jednoducho odpadla. To by v zjazde velmi nepotesilo... Takze radsej investovat tych cca 12-14 € do noveho paru platniciek a do buducna davat pozor na oleje pri brzdach nez s tym stracat cas a aj tak nic nevyriesit.

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

08.06.2011 - 19:54:55
00
a pouzit technicky benzin ako odmastovadlo by neslo ?
08.06.2011 - 23:13:19
00
á kolega s mechanikami. Veľa nás tu asi nie je. 8)
Buď jezusove riešenie tzn. nové doštičky, alebo ak sú relatívne nové (dostatočná hrúbka), tak skús odbrúsiť úplne jemnú desatinku milimetra. Už som to zo 2-3krát urobil. Nemal som vyložene zamastené doštičky, skôr nejako blatovo zadupano zasajrajtené. A zabralo. Brúsil som to na domácej elektrickej brúske. Myslím, že by to šlo aj s pilníkom. Druhá vec je, že či máš dobre nastavenú vnútornú doštičku. Aj toto občas riešim. Zo strany kolesa je imbus, ktorým sa šteluje poloha vnútornej doštičky. A stačí, že je to o štvrť otáčky zle nastavené a nech robíš čo robíš vonkajšiu doštičku nedošteluješ, bo furt to nebrzdí. Takže aj toto skús pozrieť.

„Keď ráno vstaneš, poďakuj za ranné svetlo, za svoj život a silu. Poďakuj za jedlo a za radosť zo života. Ak nenachádzaš dôvod k vďake, hľadaj chybu sám v sebe."
(Tecumseh, Shawnee)

08.06.2011 - 23:19:09
00
presne ako pise piso....tiez som jazdil mechaniky konkretne bb7 a dost zalezi od nastavenia...pokial to mas dobre nastavene a stale mas problem tak najednoduchsie bude vymenit dosky ako sa s tym hrat a fakticky si nezajazdit.myslim ze tych par eur za to nestoji...
09.06.2011 - 02:20:21
00
Je jedno, ci mechaniky alebo hydrauliky. Ak su mastne, ucinne brzdit nikdy nebudu.

www.bike-forum.cz/foto/detail/1884-giant-nrs-2
www.bike-forum.cz/foto/detail/2638-ghost-ert-7500

09.06.2011 - 06:15:41
00
lolec, ako sa ti podarilo zamastiť doštičky na mechanike? :o Jazdím ich vyše troch rokov a okrem výmen doštičiek či kotúča a nastavení voľného chodu s nimi nič nerobím a šlapú ako hodinky.
09.06.2011 - 09:00:35
00
Viaceri nebudete suhlasit ale ako tak citam tie problemy okolo kotucoviek tak ma to len utvrdzuje v presvedceni, zlata dobra klasika v brzd aj za cenu nizsiej ucinnosti brzdenia.Ja som zastanca klasiky.Zaspal som dobu? Mozna!?

Omen

09.06.2011 - 11:39:43
00
Ono to casto nie je chyba brzd, ale skor ruk. :lol:

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

09.06.2011 - 12:41:36
00
Keď už Piso spomínal zbrúsenie, doporučujem radšej položiť kus šmirgľa na stôl, chytiť platničku do papŕč a tak celou plochou rovnomerne šmirglovať.
09.06.2011 - 13:36:20
00
yngwiedio napísal:
Viaceri nebudete suhlasit ale ako tak citam tie problemy okolo kotucoviek tak ma to len utvrdzuje v presvedceni, zlata dobra klasika v brzd aj za cenu nizsiej ucinnosti brzdenia.Ja som zastanca klasiky.Zaspal som dobu? Mozna!?


:lol: presne jak môj foter, starý konzervatívny názor ktorý spočíva z obavy niečoho nového s čím nemá skúsenosti

:inlove: disc brakes :inlove:

AM/EN: CUBE STEREO 150 C:62 SL (2020) [160/150mm]
XC: SCOTT SPARK RC 900 PRO (2020) [100/100mm]
GRAVEL: CUBE NUROAD C:62 PRO (2021) [0/0mm]

09.06.2011 - 13:53:57
00
pisosip napísal:
á kolega s mechanikami. Veľa nás tu asi nie je. 8)
Buď jezusove riešenie tzn. nové doštičky, alebo ak sú relatívne nové (dostatočná hrúbka), tak skús odbrúsiť úplne jemnú desatinku milimetra. Už som to zo 2-3krát urobil. Nemal som vyložene zamastené doštičky, skôr nejako blatovo zadupano zasajrajtené. A zabralo. Brúsil som to na domácej elektrickej brúske. Myslím, že by to šlo aj s pilníkom. Druhá vec je, že či máš dobre nastavenú vnútornú doštičku. Aj toto občas riešim. Zo strany kolesa je imbus, ktorým sa šteluje poloha vnútornej doštičky. A stačí, že je to o štvrť otáčky zle nastavené a nech robíš čo robíš vonkajšiu doštičku nedošteluješ, bo furt to nebrzdí. Takže aj toto skús pozrieť.


No tu doštičku čo je na imbuse mam tak že sa mi skoro dotýka kotuču ... tam je fakt že minimálna medzera medzi kotučom a doštičkou
09.06.2011 - 14:18:13
00
Aj tak tam skús strčiť imbus a len to pootočiť tam a spať. Mne sa to občas zasekáva. Brzda nastavená ok a zrazu zistím, že nebrzdí. Skoro vôbec. Vložím imbus urobím minipohyb a zas to ide. Pripisujem to veku bŕzd. Mal som ich už aj rozobraté najviac ako som vedel, ale neodhalil som pôvod tejto chyby. Tak som si na to zvykol.

„Keď ráno vstaneš, poďakuj za ranné svetlo, za svoj život a silu. Poďakuj za jedlo a za radosť zo života. Ak nenachádzaš dôvod k vďake, hľadaj chybu sám v sebe."
(Tecumseh, Shawnee)

09.06.2011 - 14:40:00
00
Kolega mal tiež takýto problém a tvrdil že sa mu predné doštičky museli nejako zamastiť keď mazal vidlu. Poradil som mu aby vymenil predné za zadné a uvidí ako sa to bude správať. A neuveríš po výmene brzdili predné aj zadné. Takže najskôr tam mal nejaký bordel a pri výmene ich prečistil. ;)

Lepšie pivo v žalúdku, ako voda v pľúcach !

09.06.2011 - 16:31:37
00
keyboard_arrow_up