Nazdar chcem sa poradiť či sa mi oplatí vymeniť originál tlmič FOX FLOAT R za vyšši model FOX FLOAT RP23. Ak mate skúsenosti napíšte hlavný rozdiel a výhody.
16.12.2011 - 07:14:01
00
... ak si prečítaš špecifikáciu oboch modelov a možnosti nastavenia aké ponúkajú, mal by si vedieť aký je v nich rozdiel a už je len na tebe, či ten rozdiel využiješ ...
Float R ti ponúka možnosť regulovať len odskok. Platforma tam bude nastavená od výroby a je dosť možné že tlmič je "vyladený" podľa potrieb biku s ktorým si ho kúpil ..
Float RP23 ti ponúka rovnako možnosť nastavenia odskoku ako aj R-kový, ale tu už je možnosť použit Propedal a to v troch úrovniach (modely do roku 2011) Modely 2012 majú funkciu RP23 trochu odlišnú a podľa mňa úplne blbo vyriešenú ...
Propedal je funkcia ktorá eliminuje pohupovanie pri pedálovaní, no rovnako tak znižuje citlivosť tlmiča. Využiješ to hlavne ak sa ti pri pedálovaní pohupuje výrazne zadná stavba, v zjazdoch sa to vypína aby si zas dosiahol maximálnu možnú citlivosť.
Pri výmene tlmiča sa však treba okrem toho či je to RP23 alebo iný model zamerať na rozmery .. rozteč oko-oko a zdvih = dĺžka zasunutia piestnice do tela tlmiča. Tieto dva rozmery by si mal dodržať podľa pôvodného tlmiča. Ďalšie údaje ktoré by si si mal overiť je nastavenie CT a RT. Tieto dve hodnoty určujú vnútorné nastavenie a to : CT - mieru citlivosti a kompresie tlmiča a RT - nastavenie odskoku.
Ak vymeníš tlmič ktorá mal CT na MAX. za tlmič s CT na MIN. bude síce citlivejší, no bude sa viac pohupovať pri pedálovaní, môže sa stať že bude viac lineárny a budeš jazdiť na doraz čo nie je dobré, podobne je to s nastavením RT.
Každopádne by bolo asi vhodné napísať sem na aký bike to má ísť a určite sa tu nájde niekto kto taký bike jazdí a poradí ti čo je vhodné alebo nie ....
16.12.2011 - 08:38:54
00
Pokiaľ s Rkom nepocituješ nejaké výrazné húpanie, kt. by ťa obmedzovalo v jazde, tak nie je dôvod. Zbytočne vyhodené peniaze.
Skôr by sa oplatilo dať tlmič Lapierrovi, nech tam dorobí k dusíkovej komore ventil. Pri správnom nastavení oboch komôr budeš využívať čo najväčší možný zdvih tlmiča bez rizika dorazu ako je tomu doteraz.
16.12.2011 - 08:42:34
00
jedna sa o tlmic namontovany na Giant anthem4 co su vysie modelyX1,2, tak tam uz maly ten spominany RP23 jazdu som este neskusal akurat ho troska tunujem tak preto ta otazka ohladom tlmica ci ma vlastne opodstatnenie davat ten RP23 ak su to len male zmeny tak ako pise Martinux su to asi len vyhodene peniaze.
16.12.2011 - 11:06:52
00
no tak v prvom rade sa na tom bicykli najskôr povoz, vyskúšaj rôzne nastavenia tlaku v hlavnej komore, nastav si spráne odskok a potom, ak s niečím nebudeš spokojný tak skús založiť tému kde sa popýtaš na to čo ťa trápi .. meniť hneď tlmič a nevedieť ešte nič o tom ako to jazdí je unáhlené
16.12.2011 - 11:15:01
00
Hmm, nie je náhodou Giant známy tým, že sa dosť húpe a praská ako na bežiacom páse?
16.12.2011 - 11:56:05
00
Ja len doplním. Výhodou RP23 vs R nie je len to, že sa tlmič dá uzamknúť. Float R má horšiu citlivosť aj v porovnaní s RP23 na CT max. Ide o podstatu Propedalu a jeho odlišnú konštrukciu u RP23 a R.

Môj subjektívny záver:
-Float R je dobrý tlmič až po úplnom vyhodení propedalu. Potom však už nemožno čakať od tohto tlmiča nejakú tuhosť pri zábere. Odporúčam túto variantu na bikoch, ktoré nemajú extrahojdavý prejav pri šlapaní. Inak je to len tlmič kompromis.

Osobne ho jazdím vo variante noPropedal.

-Float RP23 bude pri otvorenej polohe vždy citlivejší ako neupravený Float R a po zavretí bude zas o niečo tuhší. Tento tlmič by som doporúčil pri problémoch so spomínaným extrahojdaním zadnej stavby pri šlapaní.
Tu sa už nedá upraviť samotný propedal ale len CT (platí pre tlmič bez boost valve). Upravením CT sa dá ovplyvniť účinnosť Propedalu a zvýšiť tak celkovú citlivosť tlmiča.
Samotnou kategóriou sú tlmiče RP23 s Boost valve - tie sú zas o niečo citlivejšie ako staršie RP23. Tu už účinnosť Propedalu ovplyvňuje aj tlak v IFP komore, ktorý je aj na BV tlmičoch označovaný cca 175-225(?) psi

Je mi jasné, že tento prípsevok lillykovi asi nepomôže, no niekomu kto sa o túto tému zaujíma trochu viac, by mal pomôcť. :)
16.12.2011 - 12:03:06
00
myslím že preháňaš Martinux....
Z každej značky sa vyskytlo pár prasknutých rámov, nie je to nič nezvyčajné, koniec koncov aj ty si sa zbavil Lapierra z obavy že sa ti už zlomí ...
A rovnako to pohupovanie .. chalan píše že je to Anthem, ten má zdvih 100mm a tam by som sa pohupovania vôbec neobával ... pri správnom nafúkaní tlmiča a správnom šlapaní to bude tuhé. Ale nech to chalan najskôr vyskúša.
BTW ... keď si už spomenul to "nastavenie druhej komory" .. dusíkovej :-))) ako si si ju nastavoval ty?
16.12.2011 - 12:10:06
00
Jedna vec je obava, druhá vec, že ten Lapierre bol 4čap a nepôsobili naň také sily ako pri nejakom virtuále. Však tu Miro mal LP X-control, fúkal tuším 180psi, potom Zesty 120psi. A jednočapy sú na tom s tlakmi naj, dá sa to prirovnať k fúkaniu vidlice.
A ďalšia vec, po úprave dusíkovej komory tlmiča si osobne myslím, že to namáhanie sa očosi zmenšilo, nakoľko som využíval skoro plný zdvih tlmiča.
Čo sa týka Giantu, taký PaloTT by vedel rozprávať. Kombinácia 100kg jazdca a chrťáckeho rámu pre neho 3x nedopadla dobre :)
Miro spomínal, že dusíková komora musí mať min.100, max.200psi, ja som mal 150psi. No malo by to byť tak, že pri dobrom SAGu by si nemal dávať doraz, treba sa s tým troška vyhrať.
Mne sa podarilo dať doraz 1x, aj to len preto, že som zabudol zasunúť sedlovku v krátkom zjazde, takže som nemohol dopružiť nohami.
16.12.2011 - 12:46:47
00
K tej progresivite tlmiča v tlmení: neovplyvňuje ju výrazne tlak v IFP komore ako objem IFP komory. Pri skladaní tlmiča sa dá zvoliť v určitých rozumných medziach jej objem, práve od tohoto záleží tá progresivita. Samozrejme, čím vyššia (menší objem) by bola "prednastavená" tým väčším tlakom musí odolávať tesnenie na IFP pieste a tým skôr bude treba tlmič plniť nanovo.
16.12.2011 - 12:56:15
00
Viem o tom že system Maestro na Giante vyžaduje vyššie tlaky v tlmiči ako iné systémy, ale neviem či tým zrovna trpí aj rám ... predsa len to prepákovanie tam hrá svoju rolu ... ale zas súdruhovia z thajwanu to majú určite vypočítané :-))) Rovnako sa nedá porovnávať tlak na Xcontrole a Zestym, kde je systém prepákovania rozdielny ... o tom sú práve tie rôzne zadné stavby.
100kg jazdec + bicykel + jazdný štýl + terén ..moc vplyvov na to aby niečo prasklo alebo neprasklo ...
Hej, Miro to spomínal aj mne 100 - 200PSi. Dal som si tú námahu a vyskúšal som aj 100Psi aj 200Psi .. ba dokonca aj 50Psi a aj 250PSi .. prišiel som len na to že rozdiel je zanedbateľný, ba priam nepozorovateľný. S nižším tlakom sa mierne zvyšuje citlivosť a linearita, ale nie je to nič podstatné. Pre mňa má ten ventil jednu jedinú výhodu .. že si ten tlmič môžem servisovať sám doma.
16.12.2011 - 13:01:51
00
Čo sa týka Giantu, taký PaloTT by vedel rozprávať. Kombinácia 100kg jazdca a chrťáckeho rámu pre neho 3x nedopadla dobre :)

Trance urcite nie je chrtacky ram. IMHO problem su ramy , co maju klasicky ramovy troluholnik a vahadlo s capom uprostred sedlovej trubky. Tazsi clovek by po dvoch rokoch jazdenia (=6000+ km teren) praskol lubovolny ram takejto konstrukcie.


Tlak v tlmici je cista fyzika a zavisi od dlzky zdvihu zadnej stavby a zdvihu tlmica, vahy jazdca a velkosti (najma priemeru) komory tlmica. Pokial maju ramy rozneho typu/vyrobcu tieto parametre rovnake, nemozu byt podla mna velke rozdiely v tlakoch v tlmici.

Najskor treba overit, ci ma Anthem standardnu dlzku tlmica (165mm). Trance ma nestandard dlzku. Urcite nema zmysel (najma financny) kupovat novy RP23. Ked uz sa ti na povodnom nieco nepaci, kup toto: http://www.ebay.de/itm/X-Fusion-o2-02-PVA-Dampfer-165mm-Stickstoff-Ol-NEU-/290471374315?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile
16.12.2011 - 14:22:41
00
Myslím že táto téma ako aj mnohé iné je úplne zbytočná ...
Nech sa páči, citácia majiteľa:

... jazdu som este neskusal akurat ho troska tunujem


Ak som to dobre pochopil, tak chlapec sa ešte ani nebol odviezť a už mu vŕta hlavou, prečo jeho bicykel nemá to naj-naj-najsamlepšie čo sa dá zohnať ...

Takže pokiaľ ho tuníš tak ho tuň, nestaraj sa o názory ostatných, správny tuner si totiž skladá bike podľa vlastných predstáv.
Howk...
16.12.2011 - 18:08:32
00
ok no nic diky za malu lekciu po sezone asi uvidim ci to ma zmysel.
16.12.2011 - 19:08:16
00
keyboard_arrow_up