Caute,
mam taku otazku: Pred nedavnom som si kupil tlmic Fox Float RP2 s HV komorou, no zabudol som si pozriet s akym TUNE som ho objednal, lebo mali posledny kus. Teraz som kukal na ten tlmak a nemam tam napisane ako napriklad na RS tlmici M/M, M/L a podobne ale mam tam nejaky obrazok. Mam pocit ze ten tlmak ma Low rebound a Low Compression. Nie som si isty a tak prikladam aj fotky. Viete mi prosim vas objasnit ze aky ma vplyv tato compression a rebound tune na chod biku? Mam to na LP Spicy.

Dakujem za odpovede.

Prílohy:

compresion.JPG
compresion.JPG 261.26 KiB thumb_up0thumb_down

rebound.JPG
rebound.JPG 248.02 KiB 1 thumb_up0thumb_down

19.03.2013 - 16:53:13
00
CT min > najmenšia kompresia ale aj slabý propedal, pokiaľ nepoužívaš propedal a bajk sa nejak výrazne nepohupuje tak bych to nehal tak. Viac o tom popíše určite Lapierre
19.03.2013 - 17:08:19
00
Skusal som hybat propedal packou a zeby sa ten bike menj hupal, to sa povedat neda. Kazdopadne je potrebne aby som to vyskusal v terene a nie na asfalte okolo domu.
19.03.2013 - 17:17:39
00
no veď to aj na mieste môžes vyskúšať či cítiš po zapatí propedalu rozdiel alebo ani moc nie :-) ale myslím, že vyhodením propedalu preč sa dá dosiahnúť vyššia citlivosť. No nie som si celkom istý :-)
otázne je ale či ten propedal (ne)budeš používať.
19.03.2013 - 17:32:19
00
CT je nastavenie kompresie ako napísal nemesis.
Neupravuje sa ním však priamo propedal, ktorého ihla je +- nemenná. Upravuje sa druhý prietok, ktorým pretká olej ak je propedal zapnutý. T.z. ak je CT na minime, netreba veľkú silu na to, aby si pretlačil tlmič = propedal je nevýrazný. Avšak týmto sa dá zvýšiť citlivosť, keďže je aj pri otvorenom propedale prietok väčší. Takže tieto dve funkcie sa čiastočne vylučujú. Viem to však prípadne upraviť.
Takže pri CT na min niekto necíti rozdiel medzi jednotlivými polohami.

RT je nastavenie high speed odskoku. Ak dokážeš tlmič utlmiť odskokovým kolečkom, tak je to v podstate v poriadku. Možno sa bude rýchlejšie vracať z hlbokých polôh, to by však nemalo byť na škodu... pokým ho dokážeš utlmiť.

Novšie boostvalve už majú ovplyvňovanie sa VelocityTune (CT) a propedalu menej dramatické a tak je tlmič pomerne tuhý aj pri nastavení na L. U toho tlmiča je však už aj podstatný tlak v IFP komore t.j. boost valve tune. Na novom Spicy mám tlmič s VT na Light a RT na XLight. To len tak na okraj a pre porovnanie.
19.03.2013 - 19:25:47
00
Diki Lapierre, za vysvetlenie, no mam este otazku. Ake Tune mal tlmic co si mal na pomaranci?
19.03.2013 - 21:50:44
00
Pôvodne tam bol Float R s CT na minime a RT na stred, no nie som si istý. Pozriem keď prídem domov. ;)
20.03.2013 - 10:57:37
00
keyboard_arrow_up