Po dohode s moderátorom zakladám túto tému.Možno to niekomu pomože pri skladní biku.Sem môžete dávať fotky a reálne váhy komponentov ktoré máte,poznáte a tak podobne.
ba dum tsss niekde ziskas, niekde stratis.. thats the way of life
tak este zopar "stratovych" komponentov - novy zadny rafik po tom, co som zosrotil M502, komplet zadne koleso so starou 350kou a 2.0mm DT s*****mi, Dissector 27.5x2.40" 3C MaxxTerra EXO TR velke sklamanie - defekt na druhej jazde zalepeny az knotom, druhy defekt par mesiacov po tom uz len na dojazdenie s dusou..
ja som na capre odtrhol päťku od zbytka pneu 2x za sezónu . dhr2 exo+ v detskom bajkparku v klopke. schwalbe som nemal nikdy ani len defekt potrebujuci knot.tento rok pôjde big bety gravity a bude pokoj.
Na ich webe je to popisane, ma-ma dopredu bi-be dozadu.
Ten dezen ( l l l l l l l ) typu je mysleny dozadu, a jednotlive roztrusene knoby su na predok.
Mam oranzovy ha-da trakcia super, modry wi-wi dozadu aby ma slak netrafil hore kopcom.
ja vsak nejazdim moc technicke veci
Moja skúsenosť je, že váha kolies na charakteristiku jazdy vplyv má, ťažšie koleso udržiava lepšie zotrvačnosť, ľahšie zase lepšie zrýchľuje, pri jazde ale jedna vlastnosť kompenzuje druhú, aby si to pocítil musí byť váhový rozdiel aspoň (v mojom prípade 90kg, 186cm) set kolies cca 300g (samozrejme treba porovnávať kolesá s rovnakou šírkou rafiku a rovnakými plášťami (aj rovnaký dezén a rozmer) rozdiel však cítiť iba v kopci v prospech ľahších, na rovinách zase opačne mám lepší pocit pri vyššej zotrvačnosti kolesa z ťažších (pri rozdiely 300g). Je to ale aj zvykom.. Jednoducho dôležitejší je zvyk na priebeh & charaker kolies ako ich minimálny váhový rozdiel. A určite podstatnejši rozdiel vnímam pri šírke ráfikov a plášťov a dezéne ako pri samotnej váhe kolies. Ale aj váha kolies má svoje hranice.. Pokiaľ niekto jazdí "ťažké šmejdy" s váhou 2600-3000g a viac tak koleso síce môže dobre držať zotrvačnosť, ale jeho akcelerácia je tak tragická, že v kopcoch tento rozdiel zásadne pocíti. Ak aj niekto nejazdí profi, ale iba hobby tak určite odporúčam investíciu do lepších kolies, ale určite to netreba hrotiť. Kolesá na xc s váhou v rozsahu 1700-2200g budú úplne v pohode stačiť bežnému jazdcovi. A zamerať sa na šírku ráfiku / plášťu a dezén..
Mám ten isty plašť aj v predu aj v zadu a pri tlaku 1.8bar ma plašť 61mm aj neake drobne taže tipujem že sa ti to roztiahne.
A to je nový plašť este sa roztiahne . Keď som ho nahodil v ten deň mal iba 59mm ako tvoj o 2dni 61mm:)
jeho akcelerácia je tak tragická, že v kopcoch tento rozdiel zásadne pocíti
Akceleracia je rozbeh...v kopci sa neda ist plynulo? A pri plynulej jzade v kopci nie je citit taku vahu?
V kopci ideš plynulo len pocitovo, aj udržanej kadencii máš pri určitých polohách kľuk mŕtvy bod. Preto zrejme vymysleli oval. Každopádne kolesá stále roztáčaš, pri jednotlivých zošliapnutiach majú tendenciu spomalovania, ide aj o techniku šlipania silové / kadenčné, ale ich váhu v kopci musíš cítiť. Ako váhu bicykla tak aj kolies. Preženiem to, ale je rozdiel tlačiť do kopca plný furik a prázdny aj keby chodiš plynulo...
Kazdy je iny, niekto neciti ze ma rozdielnu dlzku kluk, iny neciti ze sedi o cm nizsie/vyssie. Mne staci pohnut sedlovku o 2mm a viem o tom. Roznako citim rozdielnu hmotnost kolies ktore mam a nie je medzi nimi rozdiel 300g. Mozno si to clovek len nahovara ale za tie roky sa mi to zatial vzdy potvrdilo.
Si dajte 100km/3000m vyskovych a budete citit aj 100g na plasti/rafku
Inak ano, do kopca je jedno, ako plynulo, slapanie nie je ako elektromotor, neustale sa musi tlacit do pedalu a posobit ako miniakceleracia, takze 200g na plasti je citit viac, ako 200g vo flasi na vodu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Schwalbe MagicMary 29x2.4 SuperTrail Soft - 1092g
Aggressor 27.5x2.5" DC EXO TR 1024
Assegai 27.5x2.5" 3C MaxxGrip DH casing 1337
Minion DHR II 27.5x2.4" 3C MaxxGrip DH casing 1263
tak este zopar "stratovych" komponentov - novy zadny rafik po tom, co som zosrotil M502, komplet zadne koleso so starou 350kou a 2.0mm DT s*****mi, Dissector 27.5x2.40" 3C MaxxTerra EXO TR velke sklamanie - defekt na druhej jazde zalepeny az knotom, druhy defekt par mesiacov po tom uz len na dojazdenie s dusou..
miestny eshop, ako aj vyrobca, uvadza hmotnost 655g
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/29/schwalbe-racing-ralph-29x225-superground-snakeskin-tle-plast-kevlar-p118247.html
https://www.schwalbe.com/en/Racing-Ralph-11654049.01https://www.schwalbe.com/en/Racing-Ralph-11654049.01
R2-bike navazil 720g
https://r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-Racing-Ralph-29-x-225-Super-Ground-ADDIX-Speed-EVO-SnakeSkin-TLE
ja som navazil 673g ... asi ho teda vracat nebudem
btw u mna ma akykolvek plast nad 699g zakaz vstupu do domu
savings Schwalbe Racing Ralph 29x2.25" Evolution AddixSpeed plášť, TLE kevlar
48,99 € savings
MOC 76,90 €EXO a EXO+ je prakticky plášte bez ochrany a rozrezať sa dá ostrejším pohľadom... Taky DD už je výrazne ťažšie rozrezat.
Schwalbe MagicMary 29x2.4 SuperTrail Soft - 1092g
Na ich webe je to popisane, ma-ma dopredu bi-be dozadu.
Ten dezen ( l l l l l l l ) typu je mysleny dozadu, a jednotlive roztrusene knoby su na predok.
Mam oranzovy ha-da trakcia super, modry wi-wi dozadu aby ma slak netrafil hore kopcom.
ja vsak nejazdim moc technicke veci
Akceleracia je rozbeh...v kopci sa neda ist plynulo? A pri plynulej jzade v kopci nie je citit taku vahu?
Mám ten isty plašť aj v predu aj v zadu a pri tlaku 1.8bar ma plašť 61mm aj neake drobne taže tipujem že sa ti to roztiahne.
A to je nový plašť este sa roztiahne . Keď som ho nahodil v ten deň mal iba 59mm ako tvoj o 2dni 61mm:)
Akceleracia je rozbeh...v kopci sa neda ist plynulo? A pri plynulej jzade v kopci nie je citit taku vahu?
V kopci ideš plynulo len pocitovo, aj udržanej kadencii máš pri určitých polohách kľuk mŕtvy bod. Preto zrejme vymysleli oval. Každopádne kolesá stále roztáčaš, pri jednotlivých zošliapnutiach majú tendenciu spomalovania, ide aj o techniku šlipania silové / kadenčné, ale ich váhu v kopci musíš cítiť. Ako váhu bicykla tak aj kolies. Preženiem to, ale je rozdiel tlačiť do kopca plný furik a prázdny aj keby chodiš plynulo...
Inak ano, do kopca je jedno, ako plynulo, slapanie nie je ako elektromotor, neustale sa musi tlacit do pedalu a posobit ako miniakceleracia, takze 200g na plasti je citit viac, ako 200g vo flasi na vodu