XT+XC717 vs Crossride 08 UB v
XT+XC717 59% [ 41 ]
Crossride 08 UB 41% [ 28 ]
Celkový počet hlasov : 69
No ja mám uštrikovanú takú halušku, že:
DT Swiss XR 4.1 ráfy (last V-brakes Mohicane), výplet vpredu radiál 28 dier vzadu 3x krížený 32 dier, predný náboj AC Micro 58 (cestný - odskúšané, spoľahlivé), vzadu AC MTB 210. Špice DT Revolution a čierne DT alu niple. Hmotnosť niečo nad 1,4 kg. Finálna cena obsahovala 4 nuly. Veľmo kvalitnie zapletanie plutve.
Červená mi ide k biku, prilbe a batohu (saldi vie, čo je dobré :P ).
06.06.2008 - 15:03:14
00
Pozri tu http://www.bikestore.cz/kola-zapletena- ... a-2008.htm . Myslim ze dobra cena . Keby som nekupoval nove kluky tak ich beriem . Takze crossride .
07.06.2008 - 00:52:56
00
Pochvalen. Uz dlhsi cas zvazujem, ci sa mi oplati kupit nove zalpetane kolesa (na odlahcenie a najma zrychlenie biku). Som laik, takze neviem, ci mam kupit nejake priamo od vyrobcu a ci skor vyskladat mix. Teraz mam mix (rafik Mavic X-139, naboje Specialized Stout, niple a spice tusim DT Swiss), slusne zavazicka s 2232g. Zatial mi ako celok udreli do oci akurat DT Swiss 370 CL + XR 4.1d, Mavic Crosstrail 2008 a SH XT 2008 (neviem preco, ale vyplet na mna posobi dost jemne).

Moje poziadavky su:
1. cena - najlepsie do 10 000Sk, max. mozno 12 000Sk,
2. hmotnost - max. 1800g (+-) aj s paskami a upinakmi (inac sa mi neoplati znizovat hmotnost o menej ako 400g),
3. vydrz - nech netreba stale centrovat a nevyletuju mi spice, aj ked mam len 64kg,
4. vzhlad - cierne naboje (vacsinova farba nech je cierna), cierne spice, cierny rafik (moze byt aj strieborna brzdna plocha na V-brake, take mam aj teraz),
5. autoventil - neviem, ci sa este robia (prip. prevrtat galuskovy otvor), ale mam pumpicku uz 7 rokov, ktora je uplne genialna a nove su naprd, taktiez mam plnu rit dusi s autoventilom (tato podmienka nie je uplne nevyhnutna, v pripade dobrej ponuky by som "nie autoventil" mozno predychal).

Viete mi poradit nieco, co by dokazalo splnit tieto poziadavky? Vopred dakujem.

EDIT: Kebyze sa niekto nedovtipi, tak brzdy mam kotucove, uchytenie ITNL/CL, na tom nezalezi.


Naposledy upravil tmax dňa 18.10.2008 - 10:57:07, celkovo upravené 1 krát.

18.10.2008 - 10:47:15
00
na autovenitl jedine prvé kolesá myslím že v DT XR 4.1 ráfiku by mal byť otvor na autoventil no niesom si istý
zvyšná dvojica kolies sú UST kolesá s otvorom pre galúskový ventil .... osobne by som bral asi Crosstraily prípadne priplať na zhruba 16 000 a máš Crossmaxy a s nimi sa dostaneš na 1650 g +- a tuhosťou nieje o čom 8)
no ani XT nebudú odveci v CZ ich zoženieš za 7-8 000 a to nieje na tie kolesá zlá cena 8)
18.10.2008 - 10:52:53
00
Aj mna viac lakali Crosstraily, no ked som pozrel pomer hmotnost/cena, 1810/11000Sk ku 1677/8000Sk, tak je to trosku o inom. Preto ma zaujimala tuhost XT-ciek, v porovnani s Crosstrailami vyzeraju chudorlavo. Crossmaxy su uz inde, strop je 10 000 (aj to ideal okolo 8 000), tych 12 000 jedine ak by bolo nieco extra vyhodne. Priplacat sa neda do nekonecna.
18.10.2008 - 11:13:51
00
Do 12tis. SK bych vzal rozhodně toto:
http://www.bike-discount.de/shop/k448/a4797/240s-d-dt-xr42-d.html
Případně dát jiné dráty, dle preferencí. Na podobnou cenu se dostaneš v zahraničí i jinde. Pokud chceš co nejlehčí, tak dát revolution a váha půjde ještě dolů. Já bych osobně to vzal nejraději se supercompy.

A s připlácením na Crossmaxi, co tu bylo zmíněno. To rozhodně není tak jasné. Oproti těm DT, co jsem uvedl budou znatelně dražší. A teď jsou tu další faktory, pro někoho některé důležitý, některé zase ne, to si každý musí sám zvážit:
- UST ráfek, pro mě velmi důležitý, k duším bych se nikdy už nevrátil a nemám rád komplikace s NoTubes sadou + klasické pláště a ráfky, preferuju plnohodnotné UST pláště
- Crossmaxi SLka mají jen 17mm ráfek, pro mě nezkousnutelné; 2,25 pláště už v nich nesedí nic moc, širší použít nepřichází v úvahu (ty už sedí katastrofálně), já bych tedy osobně bral jedině STčka
- tuhost není tak úplně jasná, Crossmaxi jsou sice tuhé slušně, v záběru velmi dobře, ale boční tuhost není zase tak skvělá (není to samozřejmě tak bídné jako u Crossridů, ale právě DT klasika s 32 dráty když to jsou supercompy nebo comp. 2/1,8 a 4.2d ráfky, tak boční tuhost je o chlup lepší než u Crossmaxů), v záběru možná o chlup lepší Crossmaxi (ale v záběru já osobně rozdíl v tomto případě nepozoruju, boční tuhost se ovšem dá porovnat velmi objektivně i doma při porovnání tlačení stejně síly z boku ráfku, nejen pocitově za jízdy)
- pokud by se vzali STčka, tak to jsou super držáky a vydrží opravdu hodně

No a pro srovnání STčka za dobrou cenu
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30992
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=15768
Za 09 nemá podle mě smysl dávat ty prachy navíc (žádná zásadní změna u nich není), pouze v případě pevné 15QR osy (když by byla k tomu vidlice).

A o obojich kolech tak trošku něco vím. Crossmaxi ST mám na všech třech svojich kolech a předtím jsem jezdil dva roky DT kola s comp. 2/1,8 dráty a 4.2d ráfky, jen náboje nebyly 240tkové, ale to nemá na chování v terénu žádný vliv (samozřejmě to má spoustu jiných vlivů jako hmotnost, skvělá výdrž těch 240tek nábojů).

Případně u těch DT to vzít ve variantě s RWS upínáky.

Při jeho rozpočtu bych to viděl na ten DT set v případě, že nechce UST ráfky. A v případě, že ano tak bych vzal ty XT (to jsou za ty peníze také výborná kola, především pro UST variantu).
Tohle je parádní cena za XT kola:
http://www.kupkolo.cz/produkty/Zapletena-kola-horska_70/Shimano-WH-M775_3035.html
18.10.2008 - 12:03:20
00
Crossmaxy naozaj nerieste, cenovo su pre mna nezaplatitelne. A ani mi ich netreba, zase nepotrebujem skocit zrazu z kolies, ktore mam, na "high-end pre beznych smrtelnikov". Este jedny DT Swiss XR 4.1d+370 so zaujimavou cenou.

Na UST sa prejst nechystam. Plaste vozim 2.1.

Tie XT-cka ma zaujali asi najviac, najma kvoli cene, ktora je k*rva dobra. DT-cka z discountu su este ako-tak v oblasti splatitelnosti, no neviem. Otazka znie: stoji za to priplatit vyse 3000Sk (co je cca 37.5% z ceny XT-ciek) za DT Swiss?
18.10.2008 - 12:42:33
00
Otazka znie: stoji za to priplatit vyse 3000Sk (co je cca 37.5% z ceny XT-ciek) za DT Swiss?

Jednoznacne ano :!: Servisovatelnost a zivotnost(aj dostupnost nahradnych dielov) su uplne niekde inde, tuhost uz zalezi od toho ako ti to vypletu, ale ze by boli citelne maksie si nemyslim.
18.10.2008 - 13:37:38
00
Žigo má pravdu, DT náboje sú káva, môžem len doporučiť. Rozobere ich aj malé decko.
18.10.2008 - 14:25:44
00
myslím že v DT XR 4.1 ráfiku by mal byť otvor na autoventil

nie je - aj to je galusková diera
18.10.2008 - 14:38:35
00
to DT nerobi ziadne UST?
18.10.2008 - 15:19:02
00
DT robi sadu na konverziu ich rafov ma UST plaste. Ta sada je to iste ako od fy. Eclipse len v DT obale.
18.10.2008 - 15:49:58
00
bezdusaky su ti naprd.Najprv velky hukot a pomalý pad, ziadna vyhoda oproti klasike.
18.10.2008 - 15:51:01
00
bezdusaky su ti naprd.Najprv velky hukot a pomalý pad, ziadna vyhoda oproti klasike.


To je tedy opravdu extrémní a odvážné tvrzení se kterým naprosto nesouhlasím.

Tedy podle Tebe je naprd, že bez duší je menší valivý odpor (prokázáno mnoha měřeními, ne něcí subjektivní dojmy)?. Mě tedy 5W na zadním kole, které ušetřím díky UST přijdou proklatě dobré (+ na předním o něco méně, ale také něco ušetřeného). Nebo ty máš raději větší valivý odpor?
Dále je také jistě zcela naprd, že je téměř nemožné prorazit a tedy možnost jezdit nižší tlaky bez rizika.
Tyhle dvě výhody budeš asi dost těžko zpochybňovat. Nebo Ti to jako výhody nepřijde? Mě tedy ano a velké.

A o zacelení díry v případě píchnutí, tam samozřejmě záleží jak kdy a také jaký je použitý konkrétní tmel. Moje statistika je ale zcela jasná. Stejné množství km na stejných pláštích jednou dušových a jednou UST. Dušové + duše cca 15 defektů (dvě proražení, jeden hřebík a vše ostatní trny). UST ani jeden defekt, který bych musel opravovat během vyjížďky. Jednou mírná ztráta tlaku a pak další, kde ani ke ztráte tlaku nedošlo (a je možné, že některých dalších jsem si ani nevšimnul, důkladně pláště neprohlížím). +- nějaký ten defekt je samozřejmě o náhodě, ale tohle už náhoda bude dost těžko.

Dále je odolnost UST konkrétně u Schwalbe plášťů lepší než u stejných dušových (ty UST nejsou takové šlupky), což je situace, která dá +- stejnou hmotnost (ty UST jsou těžší přibližně o váhu duší). Samozřejmě tu jsou u Schwalbe double defense verze, které jsou pak ještě o něco odolnější než ty UST, ale to už je zase na úkor váhy.

Nevýhody pokud už někdo má UST ráfky žádné. Nějaké nevýhody se najdou pouze u klasických dušových plášťů + dušových ráfků + bezdušová sada (třeba problematičtější montáž, zacelování děr tam funguje také o něco hůře než u UST plášťů). Ale i přes nevýhody, které u téhle varianty jsou, tak např. z výkonných chrtů z BF (ti co jezdí na větších závodech v první padesátce), tak snad téměř všichni jezdí dušové pláště + bezdušová sada. Asi jim ty nevýhody, které tu jsou za těch 120-130g ušetřených oproti UST plášťům stojí.

Docela by mě zajímalo na jakých UST pláštích a ráfcích + s jakým konkrétním tmelem si toho kolik najezdil a jak chceš zpochybňovat uvedené výhody.
18.10.2008 - 16:11:08
00
Mily mloku nemusis tu zakazdym vypisovat tie tvoje elaboraty jak český žandár.To tvoje problematicke zacelovanie pripadne obuvanie plasta som uz zazil.Bez mydla bezdusak neobujes.velke problemy pri vyzuvani ked dostanes defekt.A taktiez odtahovanie ventilu ked musis do bezdusaku nahodit normalny plast.Aky je asi pomer jazdcov jazdiacich klasiku vs. ust.No asi tazko v prospech ust.Pre bezneho cyklistu nepotrebne.Nie vsetci sme tu blbci chlape. 8)
18.10.2008 - 16:27:10
00
keyboard_arrow_up