XT+XC717 vs Crossride 08 UB v
XT+XC717 59% [ 41 ]
Crossride 08 UB 41% [ 28 ]
Celkový počet hlasov : 69
Mily mloku nemusis tu zakazdym vypisovat tie tvoje elaboraty jak český žandár.To tvoje problematicke zacelovanie pripadne obuvanie plasta som uz zazil.Bez mydla bezdusak neobujes.velke problemy pri vyzuvani ked dostanes defekt.A taktiez odtahovanie ventilu ked musis do bezdusaku nahodit normalny plast.Aky je asi pomer jazdcom jazdiacich klasiku vs. ust.No asi tazko v prospech ust.Pre bezneho cyklistu nepotrebne.Nie vsetci sme tu blbci chlape. 8)


Jenomže problém je ten, že to co popisuješ není u většiny současných UST plášťů + ráfků prostě pravda (píšu u většiny, protože to u všech dle zkušeností mojich nebo dalších co je jezdí dlouhodobě nemůžu zaručit u všech, jen u některých), v tom je ten zásadní problém. UST Schwalbe na Crossmaxi ST nandám i nafoukám bez mýdla a to i malou pumpičkou, tedy zcela žádný problém a montáž mi netrvá déle ani není o nic složitější než u duší.
To samé je potvrzené od více lidí i pro XT zapletený kola + Schwalbe UST pláště, dokonce v tomto případě Archer dával i odkaz na video, jak to takhle nafouká malou pumpičkou (můžu najít, kdyby to někoho zajímalo). A dále pro Schwalbe + Mavic 819 ráfky také.
Problémy při vyzouvání na těchto konkrétních kombinacích zcela žádné, akorát je potřeba alepsoň jedna montpáka (na nandání a sundání nového), rukou to nejde (i když sundat už delší dobu ježděný UST plášť už jde i rukou, nejde to jen u nových).
Povolení ventilku opět žádný problém, maximálně to nejde vždy rukou a potřebuješ jakýkoliv nástroj (např. kolíček). Já ale třeba na svojich všech Crossmaxech povolím všech 6 ventilků rukou (tedy i na těch nejstarších z nich).
Tedy je zajímavé, že nikdo z mnoha lidí, o kterých vím, že současné UST pláště (nemluvím teď u dušových + bezdušové sady) dlouhodobě vozí žádné takové problémy nemá.

Poměr bude jistě značně ve prospěch duší, ale tady je důvod opravdu jednoduchý. Když skoro nikdo nemá UST ráfky, tak těžko pak bude vozit UST pláště. A samozřejmě měnit ráfky nebo celá kola jen kvůli UST už je velmi sporné a do toho bych třeba já nešel.

Problematické nandavání platí pro klasiku + bezdušové sady, tady nafoukání malou pumpičkou opravdu nehrozí a v některých kombinacích se to ani s mýdlem nechytí ani s velkou pumpou. Tohle se ale většiny současných UST plášťů a ráfku netýká (nemám informace o všech, takže netvrdím, že všech).
A to zacelení opět záleží na konkrétním plášti a použitém tmelu.

A stále si neuvedl si co si tedy jezdil za kombinaci za pláště a ráfky a jaký tmel, kde jsi měl problémy s nandaváním a zacelováním děr. Jaké tedy máš se současnými UST plášti a ráfky vlastně zkušenosti?

A výhody menšího valivého odporu a nemožnost plášť cvaknout jsou výhodou pro každého. Nebo to chceš také popřít, když tvrdíš, že si tvrdil, že nemají výhody žádné?
18.10.2008 - 16:50:29
00
Žigo má pravdu, DT náboje sú káva, môžem len doporučiť. Rozobere ich aj malé decko.


a zlozi az na druhy pokus skuseny panko
18.10.2008 - 17:07:54
00
Mily mloku nemusis tu zakazdym vypisovat tie tvoje elaboraty jak český žandár.To tvoje problematicke zacelovanie pripadne obuvanie plasta som uz zazil.Bez mydla bezdusak neobujes.velke problemy pri vyzuvani ked dostanes defekt.A taktiez odtahovanie ventilu ked musis do bezdusaku nahodit normalny plast.


Ja by som Triki povedal ze si len jednoducho lavý...

Mlok má recht. Taktiež som nikdy s bezdušovým systemom nemal žiadne problemy. Zaujímavé, nemyslíš? :twisted:
18.10.2008 - 17:25:34
00
dajte toto a nemusite sa hadat :arrow:
http://mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/components/wheel-sets/Tufo/Tufo-Open-798-75.jpg
18.10.2008 - 19:01:26
00
Kde sa dvaja hadaju, Matt zarobi :lol:
18.10.2008 - 19:03:58
00
to asi na tomto tazko...planujem predat aspon 2 pary tychto kolies na buducu sezonu. jedny sebe a druhu obet budem musiet najst :lol:
18.10.2008 - 19:42:14
00
- tuhost není tak úplně jasná, Crossmaxi jsou sice tuhé slušně, v záběru velmi dobře, ale boční tuhost není zase tak skvělá (není to samozřejmě tak bídné jako u Crossridů, ale právě DT klasika s 32 dráty když to jsou supercompy nebo comp. 2/1,8 a 4.2d ráfky, tak boční tuhost je o chlup lepší než u Crossmaxů),


Chlapi, uvažujem o kúpe Crossridou, mám okolo 90 kg. Jazdím na pevnom ráme naše Slovenské maratóny, kde sa sem- tam vyskytne aj nejaký technický úsek a kamenistý zjazd. Súčasné 32 špicové kolesá som tam vôbec nešetril, zadné koleso chytilo zopár šúp od odvodňovacích jarčekov na ceste a nebolo ich vôbec treba centrovať.

Myslíte si, že je to až také zlé s tou tuhosťou MAVIC Crossride DISC. Nerád by som bol s nimi stále v servise na centrovanie.
Chcem kúpiť niečo do 1900 g na priemysloch v cenovej kategórii CROSSRIDE a vôbec by mi nevadilo, keby tam bolo aj 32 špicov.
Dokonca Žigo písal v inej téme tu na fóre, že orechy na MAVIC nábojoch sú na nejakom klznom púzdre, ktoré je potrebné častejšie premazať.
Môj obyčajný Shimaňacky orech prežil aj Horala 08 a rapoce bez premazania doteraz. :roll: Tak teraz babo raď.
21.10.2008 - 17:48:16
00
Keď nejazdíš ako prasa a nedupeš na bedňu tak ti krosrajdy bohato stačia. Podľa mňa pohoda za tú cenu.
21.10.2008 - 17:56:21
00
Mavic ořech se musí mazat opravdu častěji, což znamená tak 1-2x ročně (2x ročně když toho najezdíš hodně). Tohle bych ale vůbec nebral jako podstatné pro rozhodování. Namazat Mavic ořech je otázka tak 3-5 minut práce. Jediná komplikace je ta, že to chce ideálně Mavic olej (lahvička stojí v ČR 200Kč a vydrží ti na jedny kola věčně), tady akorát si ho včas pořídit, protože jeden čas ho Kastar neměl (nevím jak na Slovensku). Lze sice místo toho použít cokoliv, třeba olej na šicí stroje s kterým to také funguje, ale vydrží tam pak mnohem kratší dobu a je třeba mazat pak mnohem častěji.

Tuhost a centrování spolu moc nesouvisí. Já jsem Crossridy po pár stech kilometrech akorát dotáhnul a pak jsem na ně rok nesáhnul (když jsem je kdysi jezdil) a s rozcentrováváním jsem nikdy problém neměl. Ale jsou na tom prostě dost bídně s boční tuhostí, což mimo těžší terén ani tak nevadí, v těžším terénu ano, tam si pak kolo jede kam chce a ne kam chci já.
Vážím ale výrazně méně než ty (70kg).

A pak znám pár případů, kdy někdo v trošku těžším terénu Crossridy zcela zrušil, většinou to byly vytrhané niple z ráfku. Ale zase dalším v pohodě drží.

Za ty prachy to nejsou špatný kola, teď už to ujde i s váhou (06 byly výrazně těžší). A mají jednu výhodu a to 19mm ráfek, ten se nepořizuje v dané cenové relaci tak snadno.
21.10.2008 - 18:01:33
00
snáď sa môžem priživiť i ja,
začiatkom nového mesiaca by som chcel kúpiť nové kolesá s úchytom na disk 6 dier. Mavic Crossride som takmer hneď zavrhol a v podstate som si vybral Fulcrum Red Metal 5 09 za 4200 Ck. Dnes mi ale prišla cenová ponuka na "strojovo zapletané kolesá" náboje XT na 6 dier, ráfiky DT SWISS XR4.2 DISC cierne a výplet SAPIM leader za 3800 CK.

Vedeli by ste mi to nejako porovnať, prípadne vybrať niečo iné.

Chcem to hlavne na maratóny a bežné jazdenie (šutre, korene, jamy, zvery a tak) ale občas dostanú i zabrať (väčšie šutre, hlbšie jamy, občas kratšie skoky...). Vážim asi 77 kg a od kolies očakávam že čo to znesú, pôjdu tam kam budem chcieť ale budú mať i relatívne menšiu váhu (akcelerácia).

http://www.bikez.cz/zbozi/591-fulcrum-red-metal-five
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek=341&sada=1&str=1&skupina_back=136&klic=&kod=&od=0&do=100000&razeni=Nazev&rozsah=&detail_search=4&klic_kde=&21amp6803amp3=10&parents=-1,134,136
22.10.2008 - 16:04:42
00
Pokud nevyžaduješ náboje na průmyslech, tak bych určitě vzal ty ručně zapletený na XT + 4.2d ráfky. Ta cena za ně je velmi pěkná a za ty prachy to budou dobrý kola. Oproti Crossridům budou jak tužší, tak lehčí.
Ty Fulcrumy moc neznam.
22.10.2008 - 16:07:58
00
hmmm,

skor ma zaujima porovnanie FULCRUM vs XT+ 4.2d (pevnost, servis a vaha, neskor moznost bezdusakov)

podla mna by mali byt fulcrumy s pevnostou za dobre, kedze je tam MoMAG

MoMag - speciální svařované dvoustěnné ráfky ze slitiny hliníku s příměsí hořčíku a molybdenu ,které nemají povrtánu horní stěnu ráfku z důvodu co nejvyšší pevnosti a možnosti použití UST systému, nipl se do ráfku vkládá dírou pro ventil a poté se do potřebného místa umístí pomocí speciálního magnetu ,kde se nipl usadí do díry potřebné pouze pro průchod jeho části ,která je potřebná pro centrování ,čímž se snižuje oslabení ráfku a zvyšuje se tak jeho pevnost.


horsie to ale asi bude so servisovanim v pripade ze nieco namotam do kolesa :-)
22.10.2008 - 16:24:17
00
Nic proti těm Fulcrumům nemám, protože je neznám. Ale tohle je dobrý reklamní kec. Co je ale jejich výhoda a při psaní toho minulého příspěvku jsem si neuvědomil je, že mají UST ráfky. To by třeba pro mě bylo velké plus.
22.10.2008 - 16:26:16
00
no aby som ja magnetom nahanal nipel po rafku...dakujem neprosim

radsej to XT + DT...urcite touto osvedcenou kvalitou nic nepokazis
22.10.2008 - 16:28:29
00
hmmm, no vaham vaham

na jednej strane priemyselne loziska, UST rafky, celkove sa mi akosi viac pacia

a na strane druhej odskusana klasika, netreba nic magnetom nahanat a cena nizsia o 400kC

hmhmhmmm, uz len tu vahu zistit

rafiky 2*400g
(draty) spice 424g
naboje ? 190 + 340 ? napinaky ? niple ?

spolu odhadom tak 1800g ? za XT+4.2d
fulcrumy 1805g

myslim ze na ziadost by to vedeli vypliect i inym vypletom


no mam nad cim rozmyslat
22.10.2008 - 16:43:58
00
keyboard_arrow_up