http://www.kolokram.sk/product_info.php ... ts_id=1859
alebo
http://www.kolokram.sk/product_info.php ... ts_id=1791
Tie na xt nabojoch s rafkami XC717 (cenovo je to asi rovnako ako tie crossride)
70kg jazdec... ziacne velke drtenie meridka ram 100 vidlica vecka sem tam nejaky maratoniq. Hlasujte ale cem aj dovody
Dakujem
posledný komentár: 23. 9. 2009 o 11:25
Na UST sa prejst nechystam. Plaste vozim 2.1.
Tie XT-cka ma zaujali asi najviac, najma kvoli cene, ktora je k*rva dobra. DT-cka z discountu su este ako-tak v oblasti splatitelnosti, no neviem. Otazka znie: stoji za to priplatit vyse 3000Sk (co je cca 37.5% z ceny XT-ciek) za DT Swiss?
Jednoznacne ano
nie je - aj to je galusková diera
To je tedy opravdu extrémní a odvážné tvrzení se kterým naprosto nesouhlasím.
Tedy podle Tebe je naprd, že bez duší je menší valivý odpor (prokázáno mnoha měřeními, ne něcí subjektivní dojmy)?. Mě tedy 5W na zadním kole, které ušetřím díky UST přijdou proklatě dobré (+ na předním o něco méně, ale také něco ušetřeného). Nebo ty máš raději větší valivý odpor?
Dále je také jistě zcela naprd, že je téměř nemožné prorazit a tedy možnost jezdit nižší tlaky bez rizika.
Tyhle dvě výhody budeš asi dost těžko zpochybňovat. Nebo Ti to jako výhody nepřijde? Mě tedy ano a velké.
A o zacelení díry v případě píchnutí, tam samozřejmě záleží jak kdy a také jaký je použitý konkrétní tmel. Moje statistika je ale zcela jasná. Stejné množství km na stejných pláštích jednou dušových a jednou UST. Dušové + duše cca 15 defektů (dvě proražení, jeden hřebík a vše ostatní trny). UST ani jeden defekt, který bych musel opravovat během vyjížďky. Jednou mírná ztráta tlaku a pak další, kde ani ke ztráte tlaku nedošlo (a je možné, že některých dalších jsem si ani nevšimnul, důkladně pláště neprohlížím). +- nějaký ten defekt je samozřejmě o náhodě, ale tohle už náhoda bude dost těžko.
Dále je odolnost UST konkrétně u Schwalbe plášťů lepší než u stejných dušových (ty UST nejsou takové šlupky), což je situace, která dá +- stejnou hmotnost (ty UST jsou těžší přibližně o váhu duší). Samozřejmě tu jsou u Schwalbe double defense verze, které jsou pak ještě o něco odolnější než ty UST, ale to už je zase na úkor váhy.
Nevýhody pokud už někdo má UST ráfky žádné. Nějaké nevýhody se najdou pouze u klasických dušových plášťů + dušových ráfků + bezdušová sada (třeba problematičtější montáž, zacelování děr tam funguje také o něco hůře než u UST plášťů). Ale i přes nevýhody, které u téhle varianty jsou, tak např. z výkonných chrtů z BF (ti co jezdí na větších závodech v první padesátce), tak snad téměř všichni jezdí dušové pláště + bezdušová sada. Asi jim ty nevýhody, které tu jsou za těch 120-130g ušetřených oproti UST plášťům stojí.
Docela by mě zajímalo na jakých UST pláštích a ráfcích + s jakým konkrétním tmelem si toho kolik najezdil a jak chceš zpochybňovat uvedené výhody.
Jenomže problém je ten, že to co popisuješ není u většiny současných UST plášťů + ráfků prostě pravda (píšu u většiny, protože to u všech dle zkušeností mojich nebo dalších co je jezdí dlouhodobě nemůžu zaručit u všech, jen u některých), v tom je ten zásadní problém. UST Schwalbe na Crossmaxi ST nandám i nafoukám bez mýdla a to i malou ***** tedy zcela žádný problém a montáž mi netrvá déle ani není o nic složitější než u duší.
To samé je potvrzené od více lidí i pro XT zapletený kola + Schwalbe UST pláště, dokonce v tomto případě Archer dával i odkaz na video, jak to takhle nafouká malou ***** (můžu najít, kdyby to někoho zajímalo). A dále pro Schwalbe + Mavic 819 ráfky také.
Problémy při vyzouvání na těchto konkrétních kombinacích zcela žádné, akorát je potřeba alepsoň jedna montpáka (na nandání a sundání nového), rukou to nejde (i když sundat už delší dobu ježděný UST plášť už jde i rukou, nejde to jen u nových).
Povolení ventilku opět žádný problém, maximálně to nejde vždy rukou a potřebuješ jakýkoliv nástroj (např. kolíček). Já ale třeba na svojich všech Crossmaxech povolím všech 6 ventilků rukou (tedy i na těch nejstarších z nich).
Tedy je zajímavé, že nikdo z mnoha lidí, o kterých vím, že současné UST pláště (nemluvím teď u dušových + bezdušové sady) dlouhodobě vozí žádné takové problémy nemá.
Poměr bude jistě značně ve prospěch duší, ale tady je důvod opravdu jednoduchý. Když skoro nikdo nemá UST ráfky, tak těžko pak bude vozit UST pláště. A samozřejmě měnit ráfky nebo celá kola jen kvůli UST už je velmi sporné a do toho bych třeba já nešel.
Problematické nandavání platí pro klasiku + bezdušové sady, tady nafoukání malou ***** opravdu nehrozí a v některých kombinacích se to ani s mýdlem nechytí ani s velkou pumpou. Tohle se ale většiny současných UST plášťů a ráfku netýká (nemám informace o všech, takže netvrdím, že všech).
A to zacelení opět záleží na konkrétním plášti a použitém tmelu.
A stále si neuvedl si co si tedy jezdil za kombinaci za pláště a ráfky a jaký tmel, kde jsi měl problémy s nandaváním a zacelováním děr. Jaké tedy máš se současnými UST plášti a ráfky vlastně zkušenosti?
A výhody menšího valivého odporu a nemožnost plášť cvaknout jsou výhodou pro každého. Nebo to chceš také popřít, když tvrdíš, že si tvrdil, že nemají výhody žádné?
a zlozi az na druhy pokus skuseny panko
Ja by som Triki povedal ze si len jednoducho lavý...
Mlok má recht. Taktiež som nikdy s bezdušovým systemom nemal žiadne problemy. Zaujímavé, nemyslíš?
http://mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/components/wheel-sets/Tufo/Tufo-Open-798-75.jpg
Chlapi, uvažujem o kúpe Crossridou, mám okolo 90 kg. Jazdím na pevnom ráme naše Slovenské maratóny, kde sa sem- tam vyskytne aj nejaký technický úsek a kamenistý zjazd. Súčasné 32 š*****vé kolesá som tam vôbec nešetril, zadné koleso chytilo zopár šúp od odvodňovacích jarčekov na ceste a nebolo ich vôbec treba centrovať.
Myslíte si, že je to až také zlé s tou tuhosťou MAVIC Crossride DISC. Nerád by som bol s nimi stále v servise na centrovanie.
Chcem kúpiť niečo do 1900 g na priemysloch v cenovej kategórii CROSSRIDE a vôbec by mi nevadilo, keby tam bolo aj 32 š*****v.
Dokonca Žigo písal v inej téme tu na fóre, že orechy na MAVIC nábojoch sú na nejakom klznom púzdre, ktoré je potrebné častejšie premazať.
Môj obyčajný Shimaňacky orech prežil aj Horala 08 a rapoce bez premazania doteraz.
Tuhost a centrování spolu moc nesouvisí. Já jsem Crossridy po pár stech kilometrech akorát dotáhnul a pak jsem na ně rok nesáhnul (když jsem je kdysi jezdil) a s rozcentrováváním jsem nikdy problém neměl. Ale jsou na tom prostě dost bídně s boční tuhostí, což mimo těžší terén ani tak nevadí, v těžším terénu ano, tam si pak kolo jede kam chce a ne kam chci já.
Vážím ale výrazně méně než ty (70kg).
A pak znám pár případů, kdy někdo v trošku těžším terénu Crossridy zcela zrušil, většinou to byly vytrhané niple z ráfku. Ale zase dalším v pohodě drží.
Za ty prachy to nejsou špatný kola, teď už to ujde i s váhou (06 byly výrazně těžší). A mají jednu výhodu a to 19mm ráfek, ten se nepořizuje v dané cenové relaci tak snadno.
začiatkom nového mesiaca by som chcel kúpiť nové kolesá s úchytom na disk 6 dier. Mavic Crossride som takmer hneď zavrhol a v podstate som si vybral Fulcrum Red Metal 5 09 za 4200 Ck. Dnes mi ale prišla cenová ponuka na "strojovo zapletané kolesá" náboje XT na 6 dier, ráfiky DT SWISS XR4.2 DISC cierne a výplet SAPIM leader za 3800 CK.
Vedeli by ste mi to nejako porovnať, prípadne vybrať niečo iné.
Chcem to hlavne na maratóny a bežné jazdenie (šutre, korene, jamy, zvery a tak) ale občas dostanú i zabrať (väčšie šutre, hlbšie jamy, občas kratšie skoky...). Vážim asi 77 kg a od kolies očakávam že čo to znesú, pôjdu tam kam budem chcieť ale budú mať i relatívne menšiu váhu (akcelerácia).
http://www.bikez.cz/zbozi/591-fulcrum-red-metal-five
http://www.netbike.cz/select_det.php?id_vyrobek=341&sada=1&str=1&skupina_back=136&klic=&kod=&od=0&do=100000&razeni=Nazev&rozsah=&detail_search=4&klic_kde=&21amp6803amp3=10&parents=-1,134,136
Ty Fulcrumy moc neznam.