ja by som sa priklonil ku hayesam zhimano nikdy a ti evidy su v poho no hayes 4ever
04.03.2009 - 21:17:32
00
Hmmm ta ashima po fyzikalnej stranke musi mat same vyhody,len netusim co na to povedia platnicky,ma to byt na kolesa,ktore budem uzivat hlavne na ceste.


no keď to plánuješ nahodiť na cestné kolesá, tak ti to môže byť jedno... podľa mňa sa na ceste nebrzdí tak často ako na MTB (aspoň nie tak agresívne) a teda platničky by ti mali vydržať podstatne dlhšie :wink:
05.03.2009 - 16:13:01
00
... myslím že tie Shimaná a Hayes by mohli byť zrovnateľné, ale tá "pavučina" od Ashima ....? Čo na tom brzdí keď tam nie je takmer žiadná brzdná plocha? Asi by som sa obával že v dlhšom zjazde by sa to prehrialo a následne zvlnilo a samozrejme rýchlejšie sa opotrebujú... .
06.03.2009 - 07:18:47
00
Co sa tyka tych dvoch kotucov, ktore su uvedene v prvom poste, tak musim jednoznacne potvrdit daleko lepsie brzdne vlastnosti prave Hayes V-Cut kotucov. Hentie shimanacke su vyrobene z materialu, ktory naozaj nema take brzdne vlastnosti ako tie hayesacke.

Dalsia vec, ktoru si treba uvedomit je, ze tie Shimano kotuce pravdepodobne nie su urcene pre sintrovane dosticky.
06.03.2009 - 08:41:48
00
Len dodám, že ten prvý rotor je XT RT75 z roku 2003. Bol určený na metal aj resin platničky.
06.03.2009 - 09:56:11
00
Mne to pripominalo kotuce RT6x :wink:
06.03.2009 - 13:22:50
00
ja mam ten Shimano...ber ten..:D kamos ma hayes a sa mi nepaci :D
07.03.2009 - 18:16:04
00
Zdravim,ktore z tychto dvoch kotucov by ste si vybrali???

je to shimano xt,cena 24.80£ za 2 kusy


alebo tieto za 36.96£ za 2 kusy???
dik za nazory.


V prvom rade chcem povedat, ze tie druhe kotuce nie su original Hayes. Koncom minuleho roka som si tiez objednal 203 mm kotuce z rollingresistance. Ked som si ich prezeral, zistil som, ze nikde nie je napis Hayes a tusim aj diery maju o trochu mensiu velkost. Zatial som na nich dal len jednu jazdu, takze neviem porovnat brzdne vlastnosti. Ak porovnam XT kotuce a Hayes (alebo ich napodobeninu), tak XTcka su vyrazne tensie, a teda sa budu aj viacej ohybat.
07.03.2009 - 18:22:17
00
jak ensie??? ved maju oboje sirku 2mm.
07.03.2009 - 21:55:56
00
jak ensie??? ved maju oboje sirku 2mm.


s tou hrúbkou kotúčou to nemusí byť také jednoznačné ...
Včera som premeral hrúbku kotúča
160 mm kotúč LX - SM-RT62 = 1,8 mm
180 mm kotúč XT - SM-RT78M = 2,0 mm

.... že by kôli rozdielnemu priemeru bola ja iná hrúbka?
18.03.2009 - 13:56:29
00
Nooooo zobral som tie shimana,predsa su len na kolesa,ktore budu len na pouzitie na cestu(rozhodla cena,ked tu na ne nik nejak nenadaval) a laco s tymi ashima je to tak,ze z principu,cim mensia plocha(pri rovnakej sile piesta),tym vacsi tlak a tym padom vacsie trenie a silnejsie brzdenie,ale za cenu opotrebovania kotucov a dosticiek a samozrejme aj vacsie riziko prehriatia.
19.03.2009 - 08:16:32
00
s tymi ashima je to tak,ze z principu,cim mensia plocha(pri rovnakej sile piesta),tym vacsi tlak a tym padom vacsie trenie a silnejsie brzdenie,ale za cenu opotrebovania kotucov a dosticiek a samozrejme aj vacsie riziko prehriatia.


čiže v skrátenej verzíí povedané, čím menšia styčná plocha medzi kotúčom a platničkou tým menšia brzdná sila a tým viac treba tlačiť do páčky ... to tom vedel aj predtým a preto si myslím že tie kotúče asi nebudú nič moc ... ale je to len môj názor ktorý som si v praxi neoveril, no fyzika nepustí... :idea:
19.03.2009 - 08:42:21
00
čiže v skrátenej verzíí povedané, čím menšia styčná plocha medzi kotúčom a platničkou tým menšia brzdná sila a tým viac treba tlačiť do páčky ... to tom vedel aj predtým a preto si myslím že tie kotúče asi nebudú nič moc ... ale je to len môj názor ktorý som si v praxi neoveril, no fyzika nepustí... :idea:

to mozem povrdit mam kotuce aligator,,tie zubate a platne sa tam deru dost rychlo...uz som uvazoval aj o vymene...co sa tyka brzdneho ucinku nejaky velky rozdiel tam nepocitujem.180/160
adolezite su hl platne.....ci uz original alebo iny vyrobca...pousita zmesa, odolnost voci teplote....napr u bbb modre,sa pri vysokej teplote znizuje ucinnost...ale sintrovane bbb uz su odolne
u SH platni sa ucinnost pri vysokej teplote znizi len minimalne...zavysi aj od typu a priemeru kotuca a stylu brzdenia
19.03.2009 - 09:20:16
00
ja mám skôr problém že modré BBB ako aj červená Coolstop mi hrozne rezonovali ...
19.03.2009 - 11:00:10
00
hmmmm laco,zle si pochopil,co som napisal,ale neva,aj tak som to napisal zle,plocha kotuca vobec neovplyvnuje silu brzdenia,iba ak by sa jeho plocha zmensovala z vnutornej strany(vtedy by sa zvacsoval stredny efektivny priemer). Na zaver brzdna sila zavisi od sucinitelu trenia,pritlacnej sily(je dana brzdami,neda sa inak ovplyvnit) a priemerom kotuca!!!
19.03.2009 - 18:16:19
00
cron
keyboard_arrow_up