Nehodlám tady polemizovat o kvalitě materiálu, s lidmi, kteří v tom stejně moc jasno nemají.
Barva se opravdu stírá ano, cesta z toho je tady taky předvedena.
Ale třeba konkrétně to, že taková RS Tora 302 je na tom materiálově ve skutečnosti daleko hůře, to nikdo neví, ono posuzování bez znalostí a jenom přes klapky, které dovolí přečíst jenom značku totiž nic jiného neumožní. Epicon je prostě vidlice, která odpovídá své třídě materiálově. Dokonce je vzhledem k té ceně materiálově vždy lepší než konkurence. Ostatně jsme myslím v thredu, který je určen právě nižší cenové hranici.
Ale teď k tomu podstatnému a to je funkce, která již danou cenovou hladinu může vysoko překročit.
Pro začátek porovnání, ještě jsem neslyšel, že by si někdo stěžoval na chod RS, či jiné vidlice zavedeného výrobce. A přitom samozřejmě právě zde by se našlo příkladů dost a dost ale k tomu by bylo třeba více znalostí a zkušeností, než má člověk, který jednoznačně dokáže nasypat argumenty proti značce jako takové.
No a právě tady nastává zajímavá situace.
Epicon konkrétně je zlomová vidlice a to proto, že po vyladění překonal vše, co může i daleko dražší konkurence nabídnout a jedině nejdražší z nejdražších mohou vyladěné verzi konkurovat citlivostí. Takže funkční konkurent tu bude již pouze FOX a bohužel ani jedna z vidlic RS.
Pro všechny, kdo tvrdí, že je špatné, když se musí vidlice dodělávat přichází tedy jedna nedobrá zpráva. Kdokoliv, kdo má vidlici RS bez vyladění nemá nejmenší šanci se srovnávat s upraveným Epiconem. Aby taková REBA mohla upravenému Epiconu konkurovat musí projít přinejmenším stejně razantní úpravou. Teprve potom dokáže ukázat kromě své materiálové nadřazenosti i funkčně srovnatelný výsledek.
Zhruba takhle a na tuhle úroveň se dostalo ladění vidlic a představa, že si koupím zaručené a drahé doporučované typy a mám cosi, co mě povýší nad ostatní již není pravdivá.
Koupit si lze image, které ohromí málo znalé ale kdo rozeznává funkci ví své.
A ještě ke značce Suntour. kdo by si myslel, že platí vždy výtky o materiálu, měl by se podívat do dražší kategorie a tou je třeba Axon 2007, je to vlastně Epicon z materiálů, které již nikoho nemohou urazit a provedením i vahou je zcela obdobný s Rebou, hádejte, jak ny tom je právě tento typ po úpravě, váha 1600g, zdvih 100 mm.
21.08.2007 - 09:35:46
00
a kolko stoji taky vyladeny epicon?
21.08.2007 - 10:07:39
00
a kolko stoji taky vyladeny epicon?

cca 6tis.sk s poplockom z riaditok,napis ss tuning-test
21.08.2007 - 10:53:57
00
roman načo keď to fachčí.Si taký odborník že poznáš vytunenu a navyteunenu 32 F80 RLC a 32 TALAS 100-140 RLC? Jazdil som už kopec vidiel od 91 roku.Milan určite vie čo robí a hovorí ja sa nehádam len stále nechápem pre čo neurobia pri výrobe.Že nie ja chlapec vime to bolo len také pomenovanie. :P
21.08.2007 - 11:17:48
00
roman načo keď to fachčí.Si taký odborník že poznáš vytunenu a navyteunenu 32 F80 RLC a 32 TALAS 100-140 RLC? Jazdil som už kopec vidiel od 91 roku.Milan určite vie čo robí a hovorí ja sa nehádam len stále nechápem pre čo neurobia pri výrobe.Že nie ja chlapec vime to bolo len také pomenovanie. :P

nie nepoznal v ruke, ja nie. Musel by som spraviť charakteristiku pružiny pred a počas úpravy a tá by ti vela nopovedala o celom priebehu a odporoch. Keby boli nohy odstrojené tak sa dajú hladať odpory v celku lahko. ked vieš čo máš hladať. U takýchto skvostou nie su posuny také výrazné ako u lacnejších prevedení.
prečo to nerobia vo výrobe? prečo by to robili. Pre výrobu je dôležité predať a pri výstupe sa skontroluje či ide stlačiť a či sa vráti .... kto by sa zaoberal tisícinami na každej vidle samostatne? Toto by sa muselo diať už počas výroby.
ako ideálny príklad je Manitou. Na začiatku ide strašne stuha a v návode si prečítač, že potrebuje 20 hodín zabehnúť. Jej chod sa po zábehu zlepší, ale nikdy nedosiahne kvality individuálneho ladenia (graf je v charakteristikách) .... myslíš že niekto v takomto stave vie vo výrobe niečo skontrolovať?
Ked si kupuješ vidlu v obchode, niekto sa ťa pýta na tvoje požiadavky, váhu ...? Najprv sa naladí pružina, pred tým samozrejme odpory a potom sa doladuje tlmič aby fungoval pre váhu majiitela. To hlavne platí pre lahšie váhy ... myslíš že by 35kg dieťa vedelo využiť 3/4 zdvihu? pri zabezpečení funkcie vidly? ja takú mám a charakteristika je v grafoch. skús si ju porovnať so svojou a budeš nemilo prekvapený.
kúp si dve guferá od dvoch rôznych výrobcov a budeš prekvapený rozdielom v odporoch a to je len jedna vec. Na činnosti sa podiela x vecí ktoré musia šlapať samostatne aj ako celok.
21.08.2007 - 12:08:31
00
zneho treadu:
ja som teraz prehodil svoju rst gila plus t6 za sr suntour duro d 130mm 2006...krasny to kus a zehli celkom pekne,na to jak ju opisujete...:)

ideálny príklad zavádzania. Keby zmeral charakteristiku tak by nameral hodnoty, ktoré žehličke moc nevoňajú. Aj tak by bol celý graf skreslený, nakolko hodnoty by nemali výpovednú hodnotu s pôvodným problémovým tlmičom a jazdný prejav by bol úplne iný ako graf charakteristiky.

... a bude s ňou nadmieru spokojný, bude ju okukovať, rovnako ako Rasťo, Dijck, ja a vela dalších, kým mu nedojde že mohlo by byť lepšie a vtedy sa začne o porblematiku trochu zaujímať.
21.08.2007 - 12:14:26
00
nejako do toho moc vidite ;-)

ja som si kedysi tuningoval auto, dal som do toho trochu penazi viac nez samo auto stalo apotom som dosiel na to ze to bola somarina. jednoducho som dostal rozum. :-)

co sa tyka vidly neviem ci je to uplne porovnatelny pripad ale osobne by som rad kupil nieco s cim sa nemusim rypat a mozem sa na to spolahnut.. a nieco na co mozem supnut kotuc 203 a nevyvakle sa a nieco co vazi do 1600 gr a je vzduchove, a ci to ide trosku tak alebo chlp tisicina milimetra inak to neviem ci ja dokazem ocenit...

roman: mozno to ty manici co robia vidli robia tak zamerne ze to tak ma chodit, mozno to nema chodit tak ako chodia tie vytunene ;-)

to ziadna firma nerobi seriovo take kusky ktore by chodili ako tie tvoje vytunene suntourky? , jednoducho vzdy existuju auta ktore jednoducho tunit netreba resp aj bez tuningu su lepsie a krajsie ako akekolvek vytunene auto.
21.08.2007 - 12:23:05
00
hmm, rozhodujem sa aku vidlu kupit...
moji dvaja kandidati su REBA a EPICON (vytuneny) a z toho, co tu citam, tak asi ten Epicon. Skoda, ze Axon je len na kotuce.
A chcem, aby mi vidla vydrzala co najdlhsie, ni som taky co meni vidlu kazde dva-tri roky...
21.08.2007 - 12:32:29
00
co sa tyka vidly neviem ci je to uplne porovnatelny pripad ale osobne by som rad kupil nieco s cim sa nemusim rypat a mozem sa na to spolahnut.. a nieco na co mozem supnut kotuc 203 a nevyvakle sa a nieco co vazi do 1600 gr a je vzduchove, a ci to ide trosku tak alebo chlp tisicina milimetra inak to neviem ci ja dokazem ocenit...

roman: mozno to ty manici co robia vidli robia tak zamerne ze to tak ma chodit, mozno to nema chodit tak ako chodia tie vytunene ;-)

to ziadna firma nerobi seriovo take kusky ktore by chodili ako tie tvoje vytunene suntourky? , jednoducho vzdy existuju auta ktore jednoducho tunit netreba resp aj bez tuningu su lepsie a krajsie ako akekolvek vytunene auto.

vždy sa najde niekto kto si svoju seriovku nechá vylepšiť ... a ten rozum... to je len otázka penazí. Keby si ich mal tak pokračuješ dalej, prípadne si kúpiš kvalitku a nakoniec si aj tú dáš dorobiť. Tuning neznamená, že to musí byť vidieť ... práve najdôležitejšie veci sú zvonku neviditelné, (blok motora, výfuk, zavesenie kolies a čuduj sa svete tlmič)

ale k vidle. určite robí ale to sú už iné cenové kategorie (niekolkonásobne)

myslím že takéto naťahovanie bude do nekonečna ... lebo každý si budeme hovoriť svoj názor, takže navrhujem prímerie ...
Nie som si vedomí, že robím niečo zlé, ja sa len snaží spropagovať tzv. cenové skvosty..
21.08.2007 - 12:32:52
00
roman ak to správne chápem tak chceš povedať že vytunený epicon je na urovni foxky?Si myslím že vo foxe vedia čo robia lepšie ako výrobca epiconov nemyslíš?Čiže si kupiš vidlu za 30 a ideš ju tuniŤ? zaujímave.Ja pišem ako to citim ja grafy nerobím,neštudujem riadim sa osobným pocitom a naozaj som tých vidiel jazdil neprebnerné monožtvo aj ked viem z iných diskusí na inom webe že Milan s tým zasadne nesuhlasí.Ok ja mu to neberiem a verím že jeho vytunená vidla šlepe.Ja viem že foxka nie je hodná tých panazí za čo sa u nás predáva ale snáď mi nechceš povedať že vidla za 6000 je na rovnakej urovni ako vidla za 18000 za čo u kupiš v štátoch.Ok plati sa za značku,za vývoj ale ten cenový rozdiel je predsalen priepastný.To je ako keď budeme porovnávať karbónové riaditka od BBB za 20 Eur a Syntace za 120 Eur.Aby bolo jasno ja nehaním ten epicon v tejto cenovej triede po vyladení Milanom može byť super a verím že ja je má ju viacero ludí čo si ju vyladenú od Milana chvália a nemám dovod im neveriť.Len ako som písal vyššie určite by si urobili lepšie meno a pevne verím že sa o to aj snažia keby od výroby ten epicon šlapal tak ako vyladený od Milana dali troška vyššiu cenu aj tak by bola asi najniššia na trhu pomer cena výkon a napr.nezvimeho nevyladený epicon predávali ako lacnejšiu variantu pre niekoho komu stačí aj taká a na montovanie na lacnejšie biky.Moj názor nemusiš suhlasiť.
21.08.2007 - 12:39:10
00
2 danix ked chces vidlu na V tak neber epicon ani rebu ale manitou R7 super vaha na vecka by namala vadit 30" noha :wink:
21.08.2007 - 12:41:58
00
Viacmenej suhlas s rastom, vytunene 400k punto bude vzdy len punto:) Ajked podla niekoho moze ist lepsie ako BMW. Celkovy pocit bude vzdy len ako punto.


Naposledy upravil Dijck dňa 21.08.2007 - 12:57:04, celkovo upravené 1 krát.

21.08.2007 - 12:50:19
00
Málokdo zde pozná podle slov a způsobu psaní, jaké má kdo zkušenosti a jenom z pohledu zkušenějšího jde rozeznat, kdo že se tady dohaduje. Zde například se naprostý začátečník tomufic dohaduje s nesrovnatelně zkušenějším romanem.
U Romana vím samozřejmě i z osobní zkušenosti, že to je nadšenec, který má za sebou praxi o které by se mohlo mnoha lidem jenom zdát. Jeho zkušenosti jsou podpořené vlastním laděním i dostatečnou jezdeckou praxí a teprve někdo, kdo se pustil do vidlic takto prakticky, jako on a osahal si skutečně a prakticky, jaký vliv má ve funkci vidlice vhodná pružina a jakou funkci má tlumič, navíc, jak se projevují jednotlivé systémy útlumu a to nemluvím o potřebě minimálních odporů. Tak teprve ten opravdu ví o čem mluví a je vhodné mu naslouchat, nikoliv se dohadovat, že to asi bude jinak a to navíc dohadovat se zcela bez jakékoliv vlastní zkušenosti.
Tomfumic je opravdu extrém a je naproti tomu rozeznatelný velmi snadno, on zde celkem zřetelně dokládá, jak tomu nerozumí a naznačuje, že směr, který vede k vyšší citlivosti nebude ten správný, protože přeci ty firmy musí vědět lépe, jak to je a že to musí mít ten chod z jakéhosi záhadného důvodu horší. Kdyby byl právě tomfumic trochu zkušenější, nevypustil by tenhle omyl. Právě proto dávám srovnání s FOXem jako špičkou. Zatímco každý začátečník bude brát FOX jako modlu a neshledá na něm nic vadného ale obdivuhodného, tak v případě, že změníte název a balení, tak lidé jako tomfumic začnou pochybovat. Teda začnou pochybovat jen na papíře, kdyby se svezli a získali trochu zkušenosti, hovořili by zcela jiank.
To, že se vidlice ladí i v jiných zemích a že existují firmy specializované právě na takové ladění třeba v Kanadě, to by jistě Tomfumica překvapilo, copak tam asi ladí ty firmy, když je z výroby vše tak dobré?
No přeci právě ty odpory, právě to speciální naladění pro konkrétního jezdce, je to asi takový rozdíl, jako jít si koupit konfekci a nebo si nechat ušít něco na přesně na míru.
Tyhle postupy nejsou samozřejmě pro kohokoliv a každý si má možnost vybrat podle svého přesvědčení, nemělo by se ale rozhodně hovořit o něčem o čem dotyčný nemá nejmenší potuchy.
21.08.2007 - 12:52:17
00
rasto: nakolko si z BA tak ti viem predvieť upravený Epicon v praxi aby si sa mohol utvoriť vlastný názor a vysvetliť si detaily pri pive, alebo kofole.
Pocity sú mylné, prečo sa motor dáva na diagnostiku, keby ho stačilo počúvať? Zober 10 ludí a každý ti povie niečo iné.
Pokial je spravený graf a vieš si tie čísla z grafu správne vysvetliť a preniesť do praxe, tak neexistuje možnosť ako by sme sa nemohli pochopiť. To je základ všetkých nedorozumení.
spravíš graf vidle a začína odtrh 15kg a postupuje určitým smerom.
to isté spravíš na druhej a tá bude začínať taktiež na 15kg ale pokračovanie bude pri nižšej záťaži dosahovať vyšší zdvih tak máš lepšiu vidlu nakolko ide lahšie do zdvihu a menší náraz dostaneš do riditok.
V pocite to poznáš, ked máš s čím porovnávať za rovnakých podmienok. Na tu slúži Laický test (panelová cesta,
21.08.2007 - 12:55:00
00
A teď ještě k neustálým dohadům, že vytuněný Suntour nesmí být lepší, než drahá vidlice.
Dám srovnání u oblíbených aut.
Německé firmy se nezaleknou ani Porsche, ani Mercedesu a tuní se do extrémů, pročpak? Vždyť jsou to skvělá auta již v základu.
Na to ať si odpoví každý sám, že by to prostě šlo a že se najdou vždy ještě náročnější zákazníci?
Tady ale narazíme na problém, který je konkrétně zde vidět. Málokdo rozezná funkční rozdíly a dokáže je i ocenit. Kdo by to jednou zkusil, pro toho již ani ty opěvované kousky nebudou tím pravým a nespokojí se s nimi.
Již jednou jsem uvedl, že jakákoliv srovnatelná vidlice RS se nebude rovnat bez ladění Epiconu po úpravě, tohle je ověřený fakt. Teprve obdobně laděná vidlice RS se může srovnávat.
Existují samozřejmě jezdci, kteří mají dostatečné zkušenosti i přímé srovnání a mohou potvrdit to, co je zcela zřejmé i z grafů.
Přímé srovnání s Foxem je doložené taky ovšem pouze z hlediska citlivosti. Fox samozřejmě disponuje ještě dalšími detaily v tlumiči, které mu za určitých podmínek dovolí dosahovat lepších výsledků. Není problém se vyrovnat i s těmito detaily, je to ovšem otázka peněz a toho, že nejprve musí přijít požadavek a přesvědčení, že ještě takovouhle kvalitu navíc chci a potom není ani toto problém.
Hlavní o co mi jde a je to vidět i na mých stránkách je naučit lidi vnímat kvalitua rozeznávat jí, potom se může pokračovat dál. Nebo si snad někdo myslí, že se výkony vidlic zastaví na dnešní úrovni a dál to nepůjde?
21.08.2007 - 13:07:26
00
keyboard_arrow_up