Zdravicko, dufam ze mi poradite.
Moja otazka je jednoducha. Ako sa lisi prilba napr z tesca v porovnani napr s http://www.bartsport.sk/cyklisticke-prilby/bell-delirium

v com su tie prilby akoze ine,ked su drahe a lacne prilby.dik
18.07.2009 - 14:26:22
00
no :roll: :roll: :roll: ,PODLA MNA:maju viacej vetracich otvorov,vyrobna technologia in mold,lepsia kvalita vysteliek,a mensia vaha
18.07.2009 - 14:49:05
00
Myslím, že nie je nič ľahšie ako obetovať tých par € na kúpu prilby z Tesca alebo iného podobného obchodu a potom kúpiť dačo kvalitnejšie za cca 50€ a budeš sám vidieť ten obrovský rozdiel, keď vidíš babky jak majú tie prilby je to len kvôli zákonu, ale ja by som v tej prilbe nevydržal ani 5minút ;)
18.07.2009 - 15:10:09
00
Pokusim sa Ti odpovedat z toho, co som si zapamatal vo vyrobnej fabrike - samotny zaklad prilieb tvori polystyren. Aj v nom je vsak milion druhov, cize existuju suroviny, ktore stoja mozno 5 €/kg, ale existuju aj polotovary za 50 €/kg (neberte doslovne, nie je podstatne skumat zlozenia a ceny). Takze to je jeden z prvych velkych rozdielov. Dalsim je, ako dlho sa samotna prilba nachadza vo vypalovacej peci, kedze tam moze byt 5 minut, ale aj 20, ako to byva u serioznych znaciek. Samozrejme pri 5 minutovom vypalovani spotrebujes podstatne menej energie, ale najspodstatnejsie je, ze za jednotku casu dokazes vyprodukovat podstatne viacej.

Dalsim z faktorov, ktore vplyvaju na cenu prilby su technicke skusky, normy a bezpecnost. Seriozne firmy maju vlastne laboraroria (osobne som v jednom bol), kde sa prilby testuju na rozlicne pady a to doslovne - simuluje sa pad dospeleho na obrubnik obly, hranaty, ostry ..., simuluju sa pady deti, cize rozlicne hmotnosti, rozlicne energie a spravanie sa prilieb pri tychto situaciach. Ide o relativne komplikovane testovacie zariadenie, kde su denne znicene desiatky prilieb. Len pre nazornost - zameriavanie prilby s kovovou hlavou, na ktoru sa prilba navlecie a pusta z vysky 5, alebo 8 metrov (uz si nepamatam presne) je laserom ... Nezabudajme, ze prilba ma v prvom rade chranit, ostatne je az nasledne. Zaroven nema byt nekonecne pevna, ale rozptyl narazovej energie pri pade ma byt taky, aby nedoslo k poskodeniu hlavy uzivatela, cize mal by byt istym sposobom "riadeny".

No a potom k tomu vsetkemu prichadzaju dalsie "malickosti", ako je optimalne odvetravanie hlavy, vystelka prilby, optimalne upevnenie a riesenie napinania upevnenia.

Ked si toto clovek vsetko spocita, tak to nieco stoji a preto su vacsinou znackove prilby podstatne drahsie ako prilby z obchodakov. Tie su z 99,9% z Ciny (nic proti nim), ale riesi sa to, ako hore spomenute - lacny polystyren, 5 minut vypalovacka, kopirovany dizajn a je to. Vysledok spoznas pri testoch, hoci tam maju polepene cokolvek, ale bezny uzivatel nedokaze rozoznat, ze prilba bola skusana nie podla noriem, ktore su kladene na cyklisticke prilby, ale podla noriem na hracky ...

Firma, ako naprilad nemecke Casco, u ktorych som bol v labaku, je spolutvorcom europskych noriem na skusanie prilieb. Maju enormne know-how pri ich vyrobe, kedze ich robia pre parasutistov, poziarnikov, policajtov (aj s kamerami), extremnych sportovcov, skokanov na lyziach a podobne a preto mi ver, mysli na to, co si kupujes, ked si to ides dat sebe, alebo svojim detom na hlavu a nesetri mozno na 5-6 € rozdielu, ak tym v buducnosti zachranis zivot sebe, alebo svojim malym.

Takze tak. Ak som nieco zabudol, tak sorry, dufam, ze som Ti pomohol.
18.07.2009 - 15:11:02
01
Vidis, este ma napadlo - drahsie prilby maju este navyse spevnenie v samotnom zakladnom polystyrene a to tak,z e sa vlozi do vypalovacej pece polykarbonatovy ram, na ktory sa potom napeni polystyren, cize mas este tuhsi skelet. A su prilby, ktore maju este navyse aj hlinikovy spevnovaci oblku cez celu dlzku, cize rozlozenie energie narazu pri pade nie je na jedno miesto, ale "rozvadza" sa na celu prilbu, zvacsuje sa plocha narazu a tym sa zmensuje sila, kedze tlak je dany.

Pocet vetracich otvorov nema vplyv na kvalitu prilby, pretoze vyrobcovia maju rozlicny pocet otvorov, ale ide hlavne o rychlost odvetravania a ta sa da dosiahnut aj inak, ako zvacsovanim poctu otvorov (ak by islo o pocet otvorov, tak by sa vsetci snazili pridavat ich pocet az do nekonecna ...), Riesi sa to tvarom otvorov, tvarom prilby a prudenim vzduchu cez samotnu prilbu
18.07.2009 - 15:22:26
00
Dakujem za vycerpavajuci post ale o to viac uzitocny. Takze ked kupim znacku Bell tak neurobim nic zleho. Alebo aku znacku prilby by ste doporucili? Vyuzitie na cross - viac menej cesta. Cena do 50eur. dik
18.07.2009 - 19:11:27
00
čo tak si ísť odskúšať prilbu do nejakého obchodu? Aj author alebo giro sú celkom slušné prilby...
18.07.2009 - 19:22:07
00
Neviem či aj iné značky ,ale napr. MET ponuka zlavu 50% na novú helmu keď pôvodnu zrušíš do 3 rokov.
18.07.2009 - 19:29:35
00
Author by som ja osobne zrušil bez náhrady :D a Bellky sú dobré ale škaredé. Takže ja by som poradil čo? No predsa

Fratelli d'Italia,
l'Italia s'è desta,
dell'elmo di Scipio
s'è cinta la testa.
Dov'è la Vittoria?
Le porga la chioma,
ché schiava di Roma
Iddio la creò.

Pridám jednu ďalšiu skúsenosť. Existuje jedna inak výborná prilba Kong Scarab (http://www.kong.it/doc305.htm) ktorá má všetky potrebné atesty - primárne je to ultraľahká lezecká prilba, ale vyhovuje aj normám pre jazdecké športy, kajak/kanoe/raft, bike, skateboard. Keď som začal jazdiť MTB tak som mal asi 2 výjazdy ilúziu, že "však Scarab to rieši". Nerieši! Aj moja asi najlacnejšia METka, ktorú som kúpil, keď mi Scarab vyliezol kvôli poteniu na nervy, má rádove lepšiu ventiláciu. Keď porovnáš výdaj energie pri cyklistike a pri všetkom tom ostatnom, bude ti jasné, že cyklista proste potrebuje rádovo lepšiu ventiláciu. A dizajn účinného odvetrania nie je žiadna sranda, o.i. sa pri ňom zídu testy v aerodynamickom tuneli, to si pri lezeckej prilbe môžeš úplne odpustiť.

quasko: a nielen MET...
18.07.2009 - 19:38:08
00
Pridám jednu ďalšiu skúsenosť. Existuje jedna inak výborná prilba Kong Scarab (http://www.kong.it/doc305.htm) ktorá má všetky potrebné atesty - primárne je to ultraľahká lezecká prilba, ale vyhovuje aj normám pre jazdecké športy, kajak/kanoe/raft, bike, skateboard. Keď som začal jazdiť MTB tak som mal asi 2 výjazdy ilúziu, že "však Scarab to rieši". Nerieši! Aj moja asi najlacnejšia METka, ktorú som kúpil, keď mi Scarab vyliezol kvôli poteniu na nervy, má rádove lepšiu ventiláciu. Keď porovnáš výdaj energie pri cyklistike a pri všetkom tom ostatnom, bude ti jasné, že cyklista proste potrebuje rádovo lepšiu ventiláciu. A dizajn účinného odvetrania nie je žiadna sranda, o.i. sa pri ňom zídu testy v aerodynamickom tuneli, to si pri lezeckej prilbe môžeš úplne odpustiť

ty tu prilbu nukas ako hnilu bryndzu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,ale mne sedi dobre,nie som jej vlastnikom ale mal som moznost ju opáčit
18.07.2009 - 19:50:07
00
ja ju nenúkam, ale varujem pred jej použitím na biku :D
inak na ten zvyšok je fantastická, lebo pri lezení sa aaaž tak neparíš, na koni ešte menej a na vode ťa chladí to po čom plávaš :D
18.07.2009 - 19:57:05
00
dobre super dakujem za rady.


ale som shocked Bell ventura napriklad stoji na svk 50e a z ebayu ma vyjde 30 pounds aj s postovnym...
27.07.2009 - 09:16:49
00
lacne prilby su iba odlievane :) a tie drahsie napr. BEll maju aku si konstrukciu
28.07.2009 - 12:51:52
00
stewan,polystyren sa nevypaluje v ziadnej peci,robi sa to inak,predpenene gulicky sa daju do formy a pomocou pary(forma ma trysky) sa ten polystyren spoji,podla mnozstva guliciek je na zaver vysledna pevnost,prilby by som odhadol tak okolo 17kg/m kubicky,co je uz pomerne tvrdy polystyren.
01.08.2009 - 10:42:59
00
Ok, malo byt mozno "vypaluje", nemyslel som tak, ze sa to vypaluje ako lak na aute, myslel som tak, ze sa necha posobit teplo vo forme, ale dik za opravu.

K zbytku by som mal vyhrady, ale chalan ma odpovede, na co potreboval, takze zbytok netreba uz rozvadzat, hlavne, aby si kupil prilbu, chlavu ochranil, inak nebude mat ako dostat pivo do zaludku :wink: .
01.08.2009 - 13:23:26
00
keyboard_arrow_up