Na nastavenie spomínaného zdvihu slúži predsa skrutka situovaná rovnako, ako aj pri Shimane.

Prílohy:

Komentár súboru: dôkaz namiesto sľubov
salter Sram.JPG
salter Sram.JPG 116.32 KiB thumb_up0thumb_down

Ovál letí svetom, kruh nechajme deťom!
Your worst day on a bike is better than your best day in an office.
tracklogs: http://bit.ly/1sR9qtr | http://bit.ly/gps-tour-tmax

24.01.2011 - 21:18:28
00
666biker: ak si myslel skrutku, ktorou sa nastavuje opasanie retaze/zdvih hornej kladky od pastorkov, tak ta je na opacnej strane. Skrutkou, na ktoru bol smerovany dotaz sa nenastavuje nic.
24.01.2011 - 21:21:41
00
..nehadam sa..len tu skrutku nejak na tej predoslej foto kde je ten cervik nevidim..neviem ci je to len zlym uhlom fotky,ale druhe X9 cez google co najde, ktore nemaju toho cervika tak zase tam vidiet na fotke tu zadnu skrutku na nastavovanie sklonu/zdvihu..najlepsie je to len skusit ked sa clovek neboji,ze co to spravi,ked sa to dotiahne o jednu otacku,povoli..a vratit to o otacku spat potom by nemal byt problem :) :D

XC biker :-)

24.01.2011 - 21:29:16
00
logicky sa sklon nastavuje na ploske patky na to urcenej...a ta je...
24.01.2011 - 21:32:08
00
potom je fakt zaujimave naco tam toho cervika davali :)

XC biker :-)

24.01.2011 - 21:33:51
00
je to nejaka spojovacia skrutka, nieco drzi pokope...nechce sa mi odchadzat k biku a zistovat na co je... :P
24.01.2011 - 21:36:43
00
Je to ***** cakajuce na prveho zvedavca. :lol:

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

24.01.2011 - 21:38:07
00
tak nejak :lol: :y:
24.01.2011 - 21:47:57
00
Kidak napísal:
Jedna sa o novsi model ( ukazka: http://www.suncycle.sk/mtb_prehadzovacky/diely-mtb/prehazovacka_sram_x9/)...mozete mi niekto z majitelov odfotit/popisat ako viest koniec lanka pri ,,fixovani" v tejto prehadzovacke? Su tam dve moznosti a myslim si, ze jedna je nespravna, akurat neviem ktora ;) .
Vdaka.



No chlapi, ja som kúpil tento menič ešte v roku 2009, ale namontoval som ju na bike až v Júli 2010, keď umrela stará X7.
Myslel som si, že na môj bike namontujem zase niečo novšie, výkonnejšie, menej náročné na údržbu a s dlhšou životnosťou. Dosť som jej dal zabrať, keď si spomeniem na bahenné kúpele na mnohých maratónskych akciách. No o lepšej presnosti a menšej náročnosti na údržbu ani nemôže byť reči. Kladky sú uložené síce na ložiskách, ale tie šikmáči diletantsky utesnili. Dostane sa tam bordel rovnako ľahko ako pri uložení kladiek na klzných púzdrach. Dosť rýchlo tie ložiská chytili vakel na môj vkus. Kladky dosť často rozoberám a čistím+mažem ložiská, lebo práve tie ložiská sa radi zadierajú ak sa tam dostane voda a buď idú ťažko alebo sa netočia vôbec. Úplne odfláknuté od SRAMu, keď tam dávajú tak zle utesnené ložiská. Som zvedavý, čo za ložiská dávajú do vyšších rád. Rozmýšľal som, že by som vylisoval von tie pôvodné ložiská a nalisoval nové, lepšie utesnené. No neviem, či by to rozbehali ešte tie plastové kladky.
Ďalšia vec je pružina použitá v tej novej X.9ke . Môj subjektívny pocit je, že použili slabšiu pružinu. Dosť často sa mi stalo, že keď bola reťaz,kazeta a prehadzovačka poriadne špinavá od blata, tak to jednoducho nechcelo zhadzovať na ťažšie prevody, aj napriek tomu, že som neradil v zábere. To nikdy nerobím ! Stará X.7 nemala žiadny problém, radila aj v bahennom kúpeli bez problémov.

Tá skrutka, na ktorú sa pýtal KIDAK si myslím slúži na zafixovanie skrutky, ktorá sa zakrúca do pätky, tak aby pri odmontovaní z pätky skrutka nevypadla von z tela meniča. Na starších modeloch bola fixácia skrutky v tele meniča inak riešená. Teraz to vyriešili takto.
Alebo alternatíva 2. Tou skrutkou sa vymedzuje vakel, ktorý tam vznikne používaním meniča. To puzdro nie je tiež zrovna dobre utesnené a keď sa tam dostane bordel, tak ten pôsobí ako brusivo, ktoré zväčšuje dieru pre tú skrutku čo ide do pätky a tak vzniká vakel, ktorý možno táto skrutka vymedzuje.

Takže tento menič s novým dizajnom tela a novým uchytením lanka ma skôr sklamal. Funkčnosťou a životnosťou určite nepredbehla svojich starších súrodencov...

I´m free...I can fly...I´m the BIKER

25.01.2011 - 00:04:57
00
Ja som na tomto novom najazdil len asi 30km, ale priznam sa, ze ked mi dosiel zo schopu a namontoval som ho do ramu, vzbudil vo mne rozpaky svojou ,,krehkostou" oproti starsiemu x9 modelu...akoby mal malinky vakel uz z vyroby...hmm a tvoje slova to len potvrdzuju...
Inak k tej ,,mojej" skrutke: mna v prvom rade napadlo, ze sa cez otvor pre cervika domazava hlavny cap (nieco na sposob kalamitky pri strojnych loziskach), ale to mam asi len velku predstavivost ;) . Ale vdaka vam za ochotu podelit sa so skusenostami.

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

25.01.2011 - 08:56:49
00
A aké máte skúsenosti s novou X.7? Moja staršia X.9 tiež už umiera, a z ekonomického hľadiska zvažujem takýto downgrade... Z obrázkov sa mi nová X.9 javila "útlejšia" oproti staršiemu ročníku a nepôsobila na mňa pevným dojmom (čo nakoniec aj potvrdzujete).

beer inside team

http://www.jarnysprint.sk

25.01.2011 - 09:42:11
00
base:
si ma potesil, pretoze v sobotu som kupil X9 prehadzovac :wasntme:


Naposledy upravil Hosť dňa 25.01.2011 - 11:30:52, celkovo upravené 1 krát.

25.01.2011 - 11:28:31
00
Ako píše base ten červík len drží upevňovaciu skrutku. "Prinútili" ste ma, aby som vybral zo škatule rezervnú prehadzovačku (na bicykloch mám totiž staršie verzie). Na ktorej ma akurát potešilo (keď mi prišla spolu s ostatnými náhradnými dielmi), že už nemá hornú kladku excentricky uloženú a teda by sa obe kladky mali dať v prípade potreby vymeniť za klzné keramické... ;)
25.01.2011 - 11:30:23
00
keyboard_arrow_up