chcem kupit novu vidlu. Teraz mam RST Gilla Plus, jazdim XC (a jemny freeride ), mam specialized hardrock comp 2007, a1 ram. rozpocet...no cca do 8 tis. Sk. Moja vaha - 75 kg.
Freeride na gile ? vies ze ma 28mm nohy? ved sa ti polame ani nevies ako. Kup si minimalne 32mm . A ak mas taky rozpocet tak si kup Suntour Rux, to bue na freeride perfektne (napriklad http://www.sportove.sk/?produkty&produkt=rux-e-130-26-28-a-h )
Ta Reba je slušná, ale ideál to rozhodně není. Kdyby to byla alespoň u-turnová verze Reby, která není tak přehnaně progresivní jako neuturnová, tak už by oproti upravenému E*****nu byla horší pouze v citlivosti a průběh by byl vyrovnaný.
Takhle má horší i průběh.
Upravený E*****n má oproti Rebě jedinou nevýhodu, je těžší (E*****n 09 je ale opět o něco lehčí, tam už rozdíl ve váze bude dost malý). Reba se upravenému E*****nu vyrovná až když je také upravená. Pak ty vidlice chodí +- stejně.
A když ta Reba za ty peníze nebude ani nová, tak to bych tedy vůbec o Rebě neuvažoval a vzal upraveného E*****na.
Dvě Reby máme doma, jednu upravenou od Milana a druhou v originálním stavu (ta v originálním stavu není upravená proto, že byla koupena s kolem, je to u-turnová verze, takže úprava nebyla tak akutní jako kdyby to byla neuturnová verze a na to kolo šla po pár stech kilometrů na té Rebě pevná karbonová, takže na úpravu nestačilo dojít).
Ja neviem, mne to neustale zrovnavanie E*****na s drahymi vidlicami, napr. teraz konkretne s Rebou nejako nesedi. E*****n je pre mna stale lowend nech chodi akokolvek aj ked samozrejme vo svojej kategorii moze byt spickova. Proste by som si ju na bajk urcite nedal aj ked by som si mal priplatit par tisic za RS. To mam sam takyto nazor?
Vieš ono ten low-end nevyplýva u SR z použitých materiálov, ale z nedotiahnutej konštrukcie a spracovania. Proste sa s tým nedrbú a chŕlia. Konštrukciu dotiahnu tie Milanove úpravy a spracovanie v podstate tiež. Možno by ťa prekvapilo, že črevá mnohých drahších vidiel sú z podstatne väčšieho shitu.
No moze byt, ale ani lamajuce sa Duro a ine SRu nepomahaju, tazko povedat ci matros ci konstrukcia. U criev je to zas asi viac o konstrukcii. Tiez myslim, ze som vo vidliciach celkom zbehnuty, mal som ich otvorenych kvantum a dokazem si vybrat tu spravnu. Mam preferovane znacky (znacku) a SR ma zatial nepresvedcil no. Ako ekonomicka varianta samozrejme ano, narozdiel od RST, ktory je u mna asi uplne na dne .
Ja neviem, mne to neustale zrovnavanie E*****na s drahymi vidlicami, napr. teraz konkretne s Rebou nejako nesedi. E*****n je pre mna stale lowend nech chodi akokolvek aj ked samozrejme vo svojej kategorii moze byt spickova. Proste by som si ju na bajk urcite nedal aj ked by som si mal priplatit par tisic za RS. To mam sam takyto nazor?
A jel si někdy na upraveném E*****nu? Upravený E*****n není ***** ve své kategorii, ale obecně je to prostě to nejlepší, co se ohledně chodu dá z dnešních vidlic dostat a to je právě ten důvod, že s ním budou vždy všechny vidlice srovnávány, prostě je to takový etalón pro srovnávání. A i výrazně dražší vidlice je třeba upravit, aby se vůbec upravenému E*****nu vyrovnaly, jinak budou všechny chodit hůře.
Pokud nevezmu v potaz váhu, která pro někoho může být stěžejní a pak si třeba připlatí na upravenou Rebu, tak nechápu proč bych si měl připlácet za neupravenou Rebu a dostat za ty peníze horší vidlici.
Ono je to jednoduché. Ona vlastně žádná vidlice (pokud opět nebudu řešit váhu) není v originálním stavu lepší než upravený E*****n i kdybych měl neomezeně peněz a to včetně všech Foxek. Teď to myslím pro nižší zdvihy, u plného zdvihu E*****nu, tedy 140mm, tam je to složitější, protože tam se do srovnání dostávají věci jako pevná osa, kterou upravený E*****n nemá, snižování zdvihu (to má jen dražší verze TAD) a také tu začíná být potřebná high speed expanze, kterou standardně upravený E*****n nemá (dá se ale dodělat), ovšem třeba RS ji taky nemají.
Pokud si ale ochotný si připlatit za horší vidlici jen kvůli nápisu RS, tak je to tvoje volba.
A to nejsem žádný propagátor výhradně toho co jezdím. Upraveného E*****na doma žádného nemám, v partě jeden jezdí, další mám v okolí a další jsem zkoušel i při jiných příležitostech, takže vím naprosto přesně jak chodí.
Reby tu mám jen proto, že jsem je koupil s kolem a i tak bylo třeba Rebu nechat upravit (i přesto, že obě jsou u-turn verze), aby se upravenému E*****nu vyrovnala.
Pak tu mám dva Talase, opět koupené s koly (takže nevyšly tak draho). Oba jsou upravené. A i upravený Talas s eliminovanou kompresí je na tom citlivostí pořád nepatrně hůře než upravený E*****n. Je to dané Talas systém, který má nějaké ty pasivní odpory navíc a kterých se nedá zbavit, je to prostě daň za rychlé snižování zdvihu (a to je pro mě stěžejní funkce, tedy má pro svoje požadavky to nejlepší co mít můžu, nic by je lépe než upravný Talas nesplnilo). Upravený E*****n TAD je na tom ale úplně stejně, také je o chlup hůře s citlivostí než obyč verze upraveného E*****nu.
...tu začíná být potřebná high speed expanze, ... třeba RS ji taky nemají.
nedávno som pozeral na web RS a objavil som tam novinku s názvom Dual Flow Rebound ( http://www.sram.com/en/rockshox/technology/ ). montujú ho do niektorých vidlíc, napr reba team, lyrik, totem... tipujem, že to bude nejaká obdoba hi speed expanzie, aj keď popis systému na webe je trochu nejasný... každopádne to vyzerá na dobrú správu pre priaznivcov RS vidlíc. dúfam, že sa teda nemýlim a naozaj to bude práve hi speed expanzia (alebo nejaká modifikácia)...
nedávno som pozeral na web RS a objavil som tam novinku s názvom Dual Flow Rebound ( http://www.sram.com/en/rockshox/technology/ ). montujú ho do niektorých vidlíc, napr reba team, lyrik, totem... tipujem, že to bude nejaká obdoba hi speed expanzie, aj keď popis systému na webe je trochu nejasný... každopádne to vyzerá na dobrú správu pre priaznivcov RS vidlíc. dúfam, že sa teda nemýlim a naozaj to bude práve hi speed expanzia (alebo nejaká modifikácia)...
To opravdu vypadá, že by mohla být high speed expanze. Akorát dle toho popisu se mi zdá, že by se nastavovala high speed expanze a low speed byla nepevno, což je zvláštní a přesně opačně než se používá. Ale i kdyby to byla správně vyřešená high speed expanze, tak nechápu, že by třeba Pike ji neměl a Reba (i když vyšší model Reby) ano. To je trošku ujeté, aby nižší zdvih, který to až tak nepotřebuje měl a vyšší ne.
Uvidíme v praxi, jak to přesně vlastně bude a co to vlastně přesně bude.
pike ale na 2009 nemenili (alebo ju aspoň zatiaľ nepredstavili), rebu menili. ale na druhej strane menili aj revelation, ktorý má teraz 140mm a tam DFR nie je...mne to pripadá, ako keby to plánovali len na lyrik a totem, kde to zmysel má a potom ešte do vidlíc s blackbox tlmičom, ale tu už len kvoli "prestíži". preto sa to zrejme dostalo aj do reby. a myslím si, že ten popis je popletený a nastavuje sa to tak, ako obvykle, teda low speed sa dá nastaviť a hi speed je napevno. ale to len tipujem. najlepšie sa to ukáže naozaj až v praxi.
Mlok...vedel si, že vytunená Fábia chodí tiež skoro rovnako ako BMW M5?
Jel si někdy na upraveném E*****nu nebo ho měl rozebraného, abys mohl srovnat vnitřnosti s jinými dražšími vidlicemi? Pokud ano, tak můžeš klidně konkrétně srovnávat s jakoukoliv jinou vidlicí a napsat, co se ti třeba nezdálo (a to jak na chodu, tak na konkrétních dílech uvnitř vidlice oproti jiným vidlicím), věcná diskuze s poznatky z praxe bude jedině zajímavá. Pokud ne a jen narážíš na něco, co jsi ani nikdy neviděl, tak další debata nemá smysl.
Upraveny E*****n je jednoducho vo svojej triede spicka a cenou sa mu nevyrovna ziadna neupravena vidla,jednoducho ako hovori roman Na XC staci aj neupraveny E*****n ale o tom sa tu nebavime.Celkom suhlasim s Mlokom,za 6l mas upraveneho E*****na (moze sa rovnat napriklad FOX Talas) a mozes mat aj neupravenu RS za 8l Tak si vyber
takze upraveny e*****n je najcitlivejsia vidla na svete?? a co tak boxxer, fox 40, cannondale lefty, 888, a ide dost drahe vidlice ? (ja sa vo vidliciach az tak nevyznam, ale ked napr. porovnam rst launch z manitou sherman tak tam citim velky rozdiel, ale e*****n som este neskusal )
Pisal som,ze suhlasim s Mlokom,takze nebudem zasa opisovat to,co napisal on (pevna os apod)...Jasne,ze nie je najcitlivejsia,ani sa nevyrovna vidlami za 20l s pevnymi osami Precitaj to,co pisal Mlok,ja som to len velmi zuzene napisal
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tak čítaj
no myslel som zjavne allmountain, nie freeride
Takhle má horší i průběh.
Upravený E*****n má oproti Rebě jedinou nevýhodu, je těžší (E*****n 09 je ale opět o něco lehčí, tam už rozdíl ve váze bude dost malý). Reba se upravenému E*****nu vyrovná až když je také upravená. Pak ty vidlice chodí +- stejně.
A když ta Reba za ty peníze nebude ani nová, tak to bych tedy vůbec o Rebě neuvažoval a vzal upraveného E*****na.
Dvě Reby máme doma, jednu upravenou od Milana a druhou v originálním stavu (ta v originálním stavu není upravená proto, že byla koupena s kolem, je to u-turnová verze, takže úprava nebyla tak akutní jako kdyby to byla neuturnová verze a na to kolo šla po pár stech kilometrů na té Rebě pevná karbonová, takže na úpravu nestačilo dojít).
A jel si někdy na upraveném E*****nu? Upravený E*****n není ***** ve své kategorii, ale obecně je to prostě to nejlepší, co se ohledně chodu dá z dnešních vidlic dostat a to je právě ten důvod, že s ním budou vždy všechny vidlice srovnávány, prostě je to takový etalón pro srovnávání. A i výrazně dražší vidlice je třeba upravit, aby se vůbec upravenému E*****nu vyrovnaly, jinak budou všechny chodit hůře.
Pokud nevezmu v potaz váhu, která pro někoho může být stěžejní a pak si třeba připlatí na upravenou Rebu, tak nechápu proč bych si měl připlácet za neupravenou Rebu a dostat za ty peníze horší vidlici.
Ono je to jednoduché. Ona vlastně žádná vidlice (pokud opět nebudu řešit váhu) není v originálním stavu lepší než upravený E*****n i kdybych měl neomezeně peněz a to včetně všech Foxek. Teď to myslím pro nižší zdvihy, u plného zdvihu E*****nu, tedy 140mm, tam je to složitější, protože tam se do srovnání dostávají věci jako pevná osa, kterou upravený E*****n nemá, snižování zdvihu (to má jen dražší verze TAD) a také tu začíná být potřebná high speed expanze, kterou standardně upravený E*****n nemá (dá se ale dodělat), ovšem třeba RS ji taky nemají.
Pokud si ale ochotný si připlatit za horší vidlici jen kvůli nápisu RS, tak je to tvoje volba.
A to nejsem žádný propagátor výhradně toho co jezdím. Upraveného E*****na doma žádného nemám, v partě jeden jezdí, další mám v okolí a další jsem zkoušel i při jiných příležitostech, takže vím naprosto přesně jak chodí.
Reby tu mám jen proto, že jsem je koupil s kolem a i tak bylo třeba Rebu nechat upravit (i přesto, že obě jsou u-turn verze), aby se upravenému E*****nu vyrovnala.
Pak tu mám dva Talase, opět koupené s koly (takže nevyšly tak draho). Oba jsou upravené. A i upravený Talas s eliminovanou kompresí je na tom citlivostí pořád nepatrně hůře než upravený E*****n. Je to dané Talas systém, který má nějaké ty pasivní odpory navíc a kterých se nedá zbavit, je to prostě daň za rychlé snižování zdvihu (a to je pro mě stěžejní funkce, tedy má pro svoje požadavky to nejlepší co mít můžu, nic by je lépe než upravný Talas nesplnilo). Upravený E*****n TAD je na tom ale úplně stejně, také je o chlup hůře s citlivostí než obyč verze upraveného E*****nu.
nedávno som pozeral na web RS a objavil som tam novinku s názvom Dual Flow Rebound ( http://www.sram.com/en/rockshox/technology/ ). montujú ho do niektorých vidlíc, napr reba team, lyrik, totem... tipujem, že to bude nejaká obdoba hi speed expanzie, aj keď popis systému na webe je trochu nejasný... každopádne to vyzerá na dobrú správu pre priaznivcov RS vidlíc. dúfam, že sa teda nemýlim a naozaj to bude práve hi speed expanzia (alebo nejaká modifikácia)...
To opravdu vypadá, že by mohla být high speed expanze. Akorát dle toho popisu se mi zdá, že by se nastavovala high speed expanze a low speed byla nepevno, což je zvláštní a přesně opačně než se používá. Ale i kdyby to byla správně vyřešená high speed expanze, tak nechápu, že by třeba Pike ji neměl a Reba (i když vyšší model Reby) ano. To je trošku ujeté, aby nižší zdvih, který to až tak nepotřebuje měl a vyšší ne.
Uvidíme v praxi, jak to přesně vlastně bude a co to vlastně přesně bude.
Jel si někdy na upraveném E*****nu nebo ho měl rozebraného, abys mohl srovnat vnitřnosti s jinými dražšími vidlicemi? Pokud ano, tak můžeš klidně konkrétně srovnávat s jakoukoliv jinou vidlicí a napsat, co se ti třeba nezdálo (a to jak na chodu, tak na konkrétních dílech uvnitř vidlice oproti jiným vidlicím), věcná diskuze s poznatky z praxe bude jedině zajímavá. Pokud ne a jen narážíš na něco, co jsi ani nikdy neviděl, tak další debata nemá smysl.