Avšak v rámci zachovania dobrých priateľských vzťahov, priznávam, že moje "argumenty" sú založené len na predpojatosti voči tej danej značke a v podstate nemám v ruke žiadny poriadny argument.
05.10.2008 - 01:53:57
00
maiox; mam epicona od milana a mozem povedat ze je to velmi dobra vidla, sice som nejazdil nic ine ale skusenym bajkerom ktorim som tuto vidlu dal vyskusat si ju nevedeli vynachvalit a hned odo mna pytali kontakt na Milana
nehcem uzvatelovi whiteboss kazit kseft ale ked sa tak zamyslis tak za 7000,- (vratane postovneho a poplatku banke za prevod penazi na cesky ucet) dostanes novu vidlu na ktorej nebol ubehnuty ani kilometer s dvojrocnou zarukou a prefektnym chodom (citlivostou) a za usetrenych 500 korun si radsej kup napriklad pumpu na tlmice
A ešte mi prosím do prdele povedzte, prečo tých super mega Sunturiek nejazdí toľko ako RS a Fox?


marketing, marketing 8)
05.10.2008 - 02:03:21
00
Kšeft je to posledné, čo ma trápi...
05.10.2008 - 08:14:14
00
Jednoduché riešenie Roman, tak to nečítaj.
A ešte mi prosím do prdele povedzte, prečo tých super mega Sunturiek nejazdí toľko ako RS a Fox?


To je jednoduché. Jsou pro to důvody dokonce dva a oba jsou zásadní. První je ten, že v originálním stavu ty Suntourky nejsou sice špatné, ale nejsou takhle lepší než ty dražší Foxky a RS. Jeden konkrétní příklad za všechny. Epicon v originálním stavu na tom není chodem lépe než Reba (tady už dost bude záležit kus od kusu, především u RS je v citlivosti u různých kusů dost velký rozptyl, v průměru si myslím, že na tom bude Reba o malinko lepší s citlivostí) + navíc je v originále Epicon mazaný vazelínou, což je velký problém a především v zimě to chod vidlice může úplně zabít.
Já bych osobně Epicona v originálním stavu nechtěl, i když v té cenové kategorii je na tom pořád dobře.
Ale tady je jasné, že si spousta lidí prostě připlatí a vezme něco, co vazelínou mazané není.
A 95% (nebo spíš ještě více) nakupujících vůbec neví, co to upravený Epicon je a že je tu taková možnost. A navíc kdyby chtěl upravené Suntourky od Milana každý, tak by stejně nebyl schopný tolik vidlic dodávat. A znalosti a schopnosti a ještě k tomu chuť se ve vidlici vrtat, aby si to někdo upravil sám, tak takoví by se dali spočítat na prstech, já vím o jediném a to o Romanovi. Dále sice vím o pár lidech, kteří některé úpravy zvládnou (třeba předělat si mazání vazelínou na vzduchové), ale nikdy se výsledkem nedostali na ty špičkové hodnoty jako Milan.
Naopak už to postupně začne být časem asi problém s upravenými vidlicemi od Milana, protože poptávka začíná být pomalu ale jistě příliš velká.
A pak to Milan nebude dělat věčně a až se na to jednoho dne z jakéhokoliv důvodu vykašle (doufám, že to ještě hodně let nebude), tak třeba já nevim jak to budu s vidlicemi řešit. Alternativy tu moc nejsou. U tlumičů je tu TF tuned, u vidlic je to ale horší. Sice v TF tuned také některé vidlice upravují a některé věci by také vyřešili, ale ty kouzla s minimalizací pasivních odporů, to nevedou a některé vidlice neupravují vůbec a ještě jsou poměrně drazí. Tedy tohle je možnost pouze např. pro Foxky a RS (u obojeho především upravují tlumící část, u Foxu zcela předělávají na vlastní řešení, u RS dodělávají high speed expanzi) a ještě za draho.

Mě by třeba vrtání se ve vidlicích nebavilo a hlavně nejsem na tom moc šikovný. Sice na kolech si až na vidlici, tlumič a některé operace s čepy, náboji a hlavovým (nechce se mi doma řešit žádné narážení ložisek a misek na co nemám speciální nářadí) udělám vše sám, ale právě některé věci ve vidlicích, do toho by se mi nechtělo.
Dobrý příklad je právě Talas, tam kdybych rozebral Talas systém, tak bych ho už nesložil a tu malou kuličku honím bo bytě dodnes :-)

A pak je tu druhý důvod a to iracionální strach ze Suntourů, který je obecně hodně rozšířený. A který vychází ze zkušeností z některých starších Suntourů, které stály oravdu za prd. Dobrým příkladem je např. Axon. Ten do 06 stál za prd. Od 07 je to zcela předělaná a úplně jiná vidlice. Jenže to spousta lidí neví a třeba zkusila staršího Axona a tím jim averze na Suntour zůstala.


Naposledy upravil Mlok dňa 05.10.2008 - 09:09:46, celkovo upravené 1 krát.

05.10.2008 - 08:49:48
00
Ked uz hovorite o citlivosti epicona, ze je asi najlepsi vo svojej kategorii, tak porovnajte este jeho pevnost. Ci sa moze rovnat Epicon Talasovy v pevnosti, ci sa nepolame skor ako talas, alebo ktora vidla skor praskne v danom terene,...
(OT: Moze sa rovnat epicon v pevnosti aj Duru ? )
05.10.2008 - 09:09:25
00
asi na novy ram dam epikona(140mm) ale asi netuneneho(nezostanu peniaze) da sa ten rozdiel pocitit pri AM:EN jazdeni?skoda ze nedavaju vacsi zdvyh na epikona, alebo sa mylim?
05.10.2008 - 09:19:31
00
Mlok...vidím, že máš so mnou trpezlivosť.
Inak presne to, čo som hovoril. Nepochybujem o tom, že ten Epicon jazdí jedna báseň, ale aký je v podstate? Všetky tie mazania, výdrž materiálu, živostnosť...hm?
05.10.2008 - 09:22:35
00
matto666: Hm, ono je to skôr o tom, že na SR ako lacných vidlách jazdia vo veľkej miere mladšie vekové kategórie, ktoré nerešpektujú fakt, že každý materiál má nejaký strop výdrže. Narvávajú na XC vidly extrémne priemery brzdových kotúčov, sú schopní skákať a dropovať s odľahčenými pretekárskymi XC vidlami v duchu idiotskej predstavy, že dobrá vidla predsa vydrží všetko.
Videl som kedysi fotky nejakej údajne zlomenej SR XCR, ktorá bola tak deštruovaná, ako by fyzika nikdy nedovolila - predpokladám, že buď naozaj praskla, ale potom ju ešte pubertálny íkváč dorazil rozmlátením o okolostojace predmety, alebo sa len nasral (ovládanie sa je dnešným detičkám často cudzie) a ju rozje... aby si vynútil novú.
jd5820: nie je porovnateľný, úprava citeľne znižuje odpory. To vazelínové mazanie je dosť zabiják chodu ktorejkoľvek vidly.
whiteboss: no práve tá extrémna možnosť vyladenia ukazuje, že materiálový základ je zvolený dobre, len že rákosníci nevedia veci domýšľať (alebo že vďaka cene majú dostatočný odbyt a zisky, tak načo by sa ešte snažili). Dokonca ani s výrobnými toleranciami to tam zrejme nebude zlé, lebo pokiaľ by to bola nejaká nepresná robota, tak by to s upraviteľnosťou, resp. jej reprodukovateľnosťou bolo dosť zlé. Celkom sa obávam, že aj v drahších vidlách by si našiel horšie materiály... vlastne, som si tým istý.


Naposledy upravil tulenik dňa 05.10.2008 - 09:33:30, celkovo upravené 1 krát.

05.10.2008 - 09:24:37
00
myslis toto?
komentar chalana
SAK HOVORIK ZE SOM DAL BUNNY HOP A ZRAZU SOM DREL HUBU O ASFALT ,KED SOM SA POSTAVILNASIEL SOM VIDLU V TOKAMTO STAVE,ANI MNE SA NECHCELO VERIT A STALO SA :voci: :voci:
05.10.2008 - 09:29:07
00
napr.
ten jeho script jasne vypovedá o veku aj inteligencii
a tie trosky by som si naozaj rád pozrel zblízka, lebo také pekné hladké lomy som už dávno nevidel - a pohľad by odhalil aj smery zaťaženia pri zlomení a podobné detaily
05.10.2008 - 09:34:16
00
jemu to asi bolo uplne jedno.
05.10.2008 - 09:50:43
00
Ked uz hovorite o citlivosti epicona, ze je asi najlepsi vo svojej kategorii, tak porovnajte este jeho pevnost. Ci sa moze rovnat Epicon Talasovy v pevnosti, ci sa nepolame skor ako talas, alebo ktora vidla skor praskne v danom terene,...
(OT: Moze sa rovnat epicon v pevnosti aj Duru ? )


Epicon je na tom dle měření bike magazinu s tuhostí naprosto totožně s Talasem (a to už měřili oboje víc než jednou, takže i ten mírný rozptyl jednotlivých měření a jednotlivých kusů v tom je započítaný). Při srovnání v praxi jsem žádný rozdíl nepozoroval.
A pro zajímavost. Axon, který v reálu byl o pár gramů lehčí než Reba, tak v tuhosti dle měření je na tom o chlup lépe jak Reba, tak jak 100mm Foxka.

S lámáním to těžko může někdo objektivně srovnat, to by musel být nějaký dlouhodobý test, kde by stejný jezdec stejně přetěžoval obě vidlice a srovnával kdy se která zlomí.
Ale dle použití materiálu bych o malinko větší šanci při přetížení dával Epiconu než Talasu.

U Dura tu žádné měření k dispozici tady nemám, dlouhodobě jsem ho nejezdil, takže nedokážu posoudit rozdíl.
05.10.2008 - 09:54:39
00
Mlok...vidím, že máš so mnou trpezlivosť.
Inak presne to, čo som hovoril. Nepochybujem o tom, že ten Epicon jazdí jedna báseň, ale aký je v podstate? Všetky tie mazania, výdrž materiálu, živostnosť...hm?


A k těm dalším vlastnostem. Mazání je naprosto stejné jako třeba na RS, tedy bavíme se o upraveném Epiconu (ne o Epiconu v originále, kde právě to mazání je vazelínové a tedy naprd). Vlastně lepší, protože jsou použity speciální Milanovo mixy olejů, které mají lepší vlastnosti.
Vnitřnosti jsou zpracováním naprosto srovnatelné jako u RS a Foxe. Životnost se těžko dá zatím hodnotit, na to je příliš brzy, máme tu teprve od 07 modelu takhle dobře funční upravený Epicon. Ale dle zpracování není jediný důvod, proč by výdrž měla být horší.
05.10.2008 - 09:59:26
00
matto666: Hm, ono je to skôr o tom, že na SR ako lacných vidlách jazdia vo veľkej miere mladšie vekové kategórie, ktoré nerešpektujú fakt, že každý materiál má nejaký strop výdrže. Narvávajú na XC vidly extrémne priemery brzdových kotúčov, sú schopní skákať a dropovať s odľahčenými pretekárskymi XC vidlami v duchu idiotskej predstavy, že dobrá vidla predsa vydrží všetko.
Videl som kedysi fotky nejakej údajne zlomenej SR XCR, ktorá bola tak deštruovaná, ako by fyzika nikdy nedovolila - predpokladám, že buď naozaj praskla, ale potom ju ešte pubertálny íkváč dorazil rozmlátením o okolostojace predmety, alebo sa len nasral (ovládanie sa je dnešným detičkám často cudzie) a ju rozje... aby si vynútil novú.
jd5820: nie je porovnateľný, úprava citeľne znižuje odpory. To vazelínové mazanie je dosť zabiják chodu ktorejkoľvek vidly.
whiteboss: no práve tá extrémna možnosť vyladenia ukazuje, že materiálový základ je zvolený dobre, len že rákosníci nevedia veci domýšľať (alebo že vďaka cene majú dostatočný odbyt a zisky, tak načo by sa ešte snažili). Dokonca ani s výrobnými toleranciami to tam zrejme nebude zlé, lebo pokiaľ by to bola nejaká nepresná robota, tak by to s upraviteľnosťou, resp. jej reprodukovateľnosťou bolo dosť zlé. Celkom sa obávam, že aj v drahších vidlách by si našiel horšie materiály... vlastne, som si tým istý.


Tohle je přesný postřeh a přesně důvod, proč se objevuje např. tolik zlomených Duro. Kdyby jezdili místo toho třeba RVL, tak to dopadne úplně stejně.
05.10.2008 - 10:03:15
00
aky je rozdiel medzi epikonom a ruxom, okrem zdvihu? rux je na skor na tvrdsie jazdenie(enduro). je pevnejsia aj ako duro? lebo velky cenovy rozdiel tam nieje
05.10.2008 - 10:16:03
00
keyboard_arrow_up