Ja neviem, mne to neustale zrovnavanie Epicona s drahymi vidlicami, napr. teraz konkretne s Rebou nejako nesedi. Epicon je pre mna stale lowend nech chodi akokolvek aj ked samozrejme vo svojej kategorii moze byt spickova. Proste by som si ju na
bajk urcite nedal aj ked by som si mal priplatit par tisic za RS. To mam sam takyto nazor?
A jel si někdy na upraveném Epiconu? Upravený Epicon není špičkový ve své kategorii, ale obecně je to prostě to nejlepší, co se ohledně chodu dá z dnešních vidlic dostat a to je právě ten důvod, že s ním budou vždy všechny
vidlice srovnávány, prostě je to takový etalón pro srovnávání. A i výrazně dražší vidlice je třeba upravit, aby se vůbec upravenému Epiconu vyrovnaly, jinak budou všechny chodit hůře.
Pokud nevezmu v potaz váhu, která pro někoho může být stěžejní a pak si třeba připlatí na upravenou Rebu, tak nechápu proč bych si měl připlácet za neupravenou Rebu a dostat za ty peníze horší vidlici.
Ono je to jednoduché. Ona vlastně žádná vidlice (pokud opět nebudu řešit váhu) není v originálním stavu lepší než upravený Epicon i kdybych měl neomezeně peněz a to včetně všech Foxek. Teď to myslím pro nižší zdvihy, u plného zdvihu Epiconu, tedy 140mm, tam je to složitější, protože tam se do srovnání dostávají věci jako pevná osa, kterou upravený Epicon nemá, snižování zdvihu (to má jen dražší verze TAD) a také tu začíná být potřebná high speed expanze, kterou standardně upravený Epicon nemá (dá se ale dodělat), ovšem třeba RS ji taky nemají.
Pokud si ale ochotný si připlatit za horší vidlici jen kvůli nápisu RS, tak je to tvoje volba.
A to nejsem žádný propagátor výhradně toho co jezdím. Upraveného Epicona doma žádného nemám, v partě jeden jezdí, další mám v okolí a další jsem zkoušel i při jiných příležitostech, takže vím naprosto přesně jak chodí.
Reby tu mám jen proto, že jsem je koupil s kolem a i tak bylo třeba Rebu nechat upravit (i přesto, že obě jsou u-turn verze), aby se upravenému Epiconu vyrovnala.
Pak tu mám dva Talase, opět koupené s koly (takže nevyšly tak draho). Oba jsou upravené. A i upravený Talas s eliminovanou kompresí je na tom citlivostí pořád nepatrně hůře než upravený Epicon. Je to dané Talas systém, který má nějaké ty pasivní odpory navíc a kterých se nedá zbavit, je to prostě daň za rychlé snižování zdvihu (a to je pro mě stěžejní funkce, tedy má pro svoje požadavky to nejlepší co mít můžu, nic by je lépe než upravný Talas nesplnilo). Upravený Epicon TAD je na tom ale úplně stejně, také je o chlup hůře s citlivostí než obyč verze upraveného Epiconu.