Sida sa robi v kolko zdvihu, max 120. Uz sa to dava i na extremnejsie geometrie ale predpokladam ze to slo na xc s kolmejsim uhlom hlavy. Ak vies rozlisit zmenu ako zavzdusnenu vidlicu, velmi maly posun sedla a podbne tak si pri beznom jazdeni vsimnes i toto. Na takom biku si to skor vsimnes pri prechode naspat na vacsi offset.
Uz to tu isto bolo milionkrat napisane -> kratsi offset predlzuje trail = stabilnejsi bicikel vo vyssich rychlostiach. Efekt asi rovnaky ako na kolieskach nakupnych vozikov, na stranu na ktoru sa pohne
vozik na tu sa kolieska natocia a drzia smer. Podobne je to i s bicyklom. Najjednoduchsi priklad kedy si to isto vsimnes je ked sa pustis vysokou rychlostou dole kopcom po asfaltke bez drzania ruk. Moze ti zacat vibrovat koleso tak ako sa to niekedy stava pri nakupnych kosikoch, zo strany na stranu a coraz viac. Mozes sa nepekne vysekat. Jedna z veci ktorou to vies trochu utlmit je predlzit trail a jednym zo sposobov akym to docielit na biku je skratit offset. Trochu ti to utlmi ten efekt, bicykel bude stabilnejsi lebo to predne koleso bude lepsie drzat smer tym ze na otocenie bude treba mierne vacsiu silu.
Koli comu sa ale zacal robit kratsi offset su skor agresivnejsie bike s vyssimi zdvihmi, kde mas koleso dalej pred sebou. Trail okrem kratsieho offsetu zvysuje i vacsie koleso a polozenejsia
vidlica a myslim ze v ovela vacsej miere. A kedze uz pri tych
bikoch mas dost vysoky trail a bike stabilny tak vies pouzit skratenie offsetu i na skratenie wheelbasu a jednoduchsie ovladanie - priblizis koleso blizsie k jazdcovi a aspon o nieco sa zjednoduchsi ovladanie bicykla, nemusi sa tolko naklanat nad predne koleso a lamat bicykel do zakrut. Ano, toto si protireci ale tak to je, nejde len o offset ale do uvahy treba brat celkovu geometriu komplexnejsie.
Cize da sa rozdiel pocitit na xc-biku s nizkym zdvihom? Urcite sa da ale urcite si to nevsimne kazdy. Na endure bude ten rozdiel ovela markantnejsi uz len tym ake rychlosti v attack polohe jazdca sa tam jazdia.