Mam horeuvedene kolesa a pri prejazde cez rozbity teren mi pri volnobehu vydava kazeta taky cudny kovovy klepajuci zvuk. Myslel som si, ze je to uvolnenou XT kazetou ale ta je OK. Servisak mi povedal ze je to uvolneny orech, ked dal dole kazetu. Je mozne s tym nieco robit? Hladal som v technicych manualoch MAVIC ale kola su r.vyroby 2006 a podrobny manual na XL verziu nie je. Servisaci a mechanici co poradite?
18.05.2009 - 11:05:36
00
mam presne ten isty problem s kolesami SL. Ciastocne som to vyriesil hrbsou podlozkou, ale bohuzial to moc nepomohlo. Vibracie su jemnejsie, menej castejsie, ale stale sa objavuju. Vyzera to tak ze orech "chytil loker". Vyskusam si este pozicat orech a zistim ci to bude robit aj s druhym orechom, lebo sa mi nechce zbytocne vyhodit cca 1400CZK za orech. Ale mam take tusenie ze ani novy orech nepomoze, ja osobne si myslim ze je vydrata os. A komplet novy naboj nejdem kupovat, to si radsej kupim poriadne nove kolesa. nepotesi... :(
18.05.2009 - 11:28:35
00
pokud si dobře pamatuju, tak se na těchhle kolech stahuje ořech dotažením osy kola
doporučuji rozebrat, zkontrolovat ložiska a uvidí se kde je problém
18.05.2009 - 11:57:32
00
Väčšine Mavic nábojov má systém orechu s klzným púzdrom ( hlavne tie staršie modely ) , a to je predpokladám aj Váš problém . Zodraté púzdro spôsobí vôľu a zničí aj druhé priem. ložisko .
Preto pri voľnobehu orech rezonuje a zadŕha . Jediná pomoc je častý servis s premazaním ( Mavic používa totiž olej miesto vazelíny a ten dlho nevydrží ) , inak len výmena klzného púzdra s telom orechu a priem. ložiskom .
Stále sa divím koľko bikerov baží po Mavic kolesách , pritom orechy majú horšie ako Sh. a servis v SK , CZ nedostupný . Ani hmotnostne to zrovna nevyhrali . Od nich jedine ráfy !

Páni šetrite a kúpte DT !!! :idea:
18.05.2009 - 12:43:18
00
jen doplním :-) to kluzné keramické ložisko mají všechny i lepší modely Maviců
18.05.2009 - 13:16:46
00
Len doplním , že trebárs DeeMaxi 2009 už majú komplet priemyselný orech ( rozoberal som ).
A to predpokladám aj u Crossmaxov 2009 . Snáď vychytávajú muchy .
18.05.2009 - 15:15:45
00
nevím jak modely 2009 ještě sem v ruce neměl, tento způsob uložení ořechu má Mavic na C-Maxech od roku 2001, předtím tam byly klasicky dvě ložiska.Postupně použili na všech kolech.
Na C-Maxech sem najel hodně přes 20tkm a po nich v podstatě žádný problém ani vůle, takže chyba nebude v systému, ale někde jinde, chce to dodržovat předepsanou údržbu a občas namazat. za ty km sem 2x měnil to průmyslové ložisko v ořechu, ale to byl problém mytí kola wapkou.
18.05.2009 - 15:21:43
00
u mna je problem to, ze bike dostal v minulej sezone dost po hube kedze bolo pocasie take ako bolo. myslim ze som sa o orech staral dostatocne. Bordelom v orechu to nebude, je to ciste, skusal som to aj nasucho aj s poriadnym mazanim. vibruje to stale. davam si este nadej ze by to mohlo byt v lozisku, mam nahradne tak ho skusim vymenit...
18.05.2009 - 15:31:50
00
pokud po sundání ořechu není tělo vydřené od keramického ložiska tak je vše OK a vyměň to malé ložisko na konci ořechu - je to 608-2RS stojí pár korun od 12kč za obyč. do 200kč za nerez
18.05.2009 - 15:40:38
00
ok dik za radu skusim ak bude problem pretrvavat aj s inym orechom.
pridavam nejake videa aby ludia vedeli "vo co go"

http://www.youtube.com/watch?v=FzoBeJ5HaOI prva cast
http://www.youtube.com/watch?v=n580sbSo9qc druha cast

edit: znovu som to rozobral a vyzera to tak ze telo je v poriadku. tak mozno nakoniec z toho este aj daco bude... a v kutiku duse sa moje druhe JA tesilo na nove DT kolesa, no ale prve JA je znovu rado ze usetri peniaze v tejto straaaasne tazkej dobe :)
18.05.2009 - 16:54:41
00
Mirec, prosim ta, daj vediet ak vyriesis problem s Crossmaxami. Linky z youtube som poslal servisakovi co sa mi stara o bike.
18.05.2009 - 18:37:18
00
Mam Crossmax SL a tiez som spozoroval ten zvuk. Ak nepomoze vymena loziska na orechu a nechceme menit cely orech, da sa vymenit len puzdro. Pozrite link nizsie kde tipek predava len samotne klzne lozisko. Ak je uz zodrata osa naboja, ma aj verziu s o nieco mensim vnutornym priemerom. To lozisko je z nylonu nie keramicke (ako hovori aj tipek z youtube videa 4:42 min (nylon bushing). V mojom pripade zatial pomohlo premazanie vazelinou co odstranilo klepanie.

http://cgi.ebay.co.uk/2-Qty-MAVIC-CROSSMAX-FREEHUB-BUSHING-STD-003-O-S_W0QQitemZ330334387315QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item4ce976bc73&_trksid=p3286.m63.l1177
31.05.2009 - 20:30:13
00
nevím co plastové kluzné pouzdro vydrží :-(
01.06.2009 - 08:30:30
00
Aj keby vydrzalo len 1500 km (myslim, ze zvladne viac), tak je to jedno - za tie prachy by som ich kupil hned 10 naraz. :)
01.06.2009 - 17:20:52
00
Rozobral som orech na mojich Crossmaxoch a zistil som ze vola bude na klznom lozisku orecha. Ak by niekto mal zaujem skusit menit keramicke lozisko za plastove mozeme sa dohodnut na spolocnom nakupe, kedze postovne je dost vysoke. Mam este jednu otazku na odbornikov. Oska sa uvolnuje proti sebe imbusakmi c. 10 a 5. Na co sluzi kruzok so 6 dierkami (obr.2)? Mam na neho specialny kluc, ale co sa s nim centruje? Vola osky?
01.06.2009 - 20:10:08
00
keyboard_arrow_up